SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
Angels superproductie:
EsseEi's cadeautjes voor oma:
Saffiers zeedieren:
Hook on!
[ Bericht 9% gewijzigd door Mirjam op 13-08-2012 21:34:05 ]
Het is paars. Hele mooie kleur, die niet goed overkomt op de foto.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:25 schreef Dierenfan het volgende:
Wauw, mooi zeg!! Wat gaaf dat je zo snel kunt haken! (ben een beetje jaloers) Welke kleur is het? Donkerpaars of bruin?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:56 schreef trui het volgende:
haha ja dat is waar!
en tuurlijk, een heel varken alweer!
Het was maar een heel klein varkentje hoor. In twee uur zat hij in elkaarquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 00:32 schreef EsseEi het volgende:
haha wow Angel, heb jij niks beters te doen op een dag? (oke er is niks beters dan haken maar goed...)
Balen!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:11 schreef kirsten. het volgende:
Ik vrees dat de 1500 euro voor de Upjes niet gaat lukken dames,
http://www.etsy.com/listi(...)mario-mushroom-pixel
Dat!quote:
Ah jammer... ik had net mijn baan opgezegdquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:11 schreef kirsten. het volgende:
Ik vrees dat de 1500 euro voor de Upjes niet gaat lukken dames,
http://www.etsy.com/listi(...)mario-mushroom-pixel
Gratisquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:28 schreef x__duck het volgende:
45 euro voor zo'n deken is niet duur, daar kun je het zelf niet voor maken (qua tijd, ik moet nog wel bedenken wat ik zelf leuker vind)
Is er iemand die een leuk, liefst gratis patroon van een redelijk grote krokodil weet? Ik kan geen leuke vinden!
Gratis: http://www.ravelry.com/patterns/library/crocodile-scarfquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:28 schreef x__duck het volgende:
Is er iemand die een leuk, liefst gratis patroon van een redelijk grote krokodil weet? Ik kan geen leuke vinden!
Dat had ik ook. Ik heb ooit een dekentje gemaakt met een moeilijke steek. Daar zaten misschien wel 50-100 uren werk in. Dat heb ik gratis weggegeven. Je moet dat niet proberen te verkopen voor het geld, hooguit omdat je huis anders stampvol komt te liggen en je de wol eruit wilt krijgen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:40 schreef EsseEi het volgende:
Kasper staat ook in een boekje van Christel Krukkert....:)
Prijs van t dekentje is wel heel laag!! Ik maak nu een babydekentje in opdracht, voor 60 euro. Zou er zelf niet meer voor overhebben, maar kwa werk is het natuurlijk een schijntje...
OMGquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 06:36 schreef trui het volgende:
hm, da's toch een stuk minder grappig.maar vooruit, jij je zin tante! alles goed met de kleine dame?
ik kwam een leuke tas tegen op etsy, die kon ik jullie niet onthouden.
Ik ben al aan het puzzelenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:39 schreef trui het volgende:
ja die is echt leuk he. en best na te maken lijkt me zo.
Dankudanku!! Nu nog kiezen welke het wordt...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:43 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Gratis
http://www.ravelry.com/patterns/library/salty-the-crocodile (wel wat leuker maken)
http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-alligator
http://www.ravelry.com/pa(...)d-the-tasty-flamingo
Niet gratis:
http://www.ravelry.com/pa(...)-pattern---alligator (35 cm)
http://www.ravelry.com/patterns/library/kasper-the-crocodile
http://www.ravelry.com/patterns/library/crocodile-6 (deel van boek, misschien online te vinden)
Ik denk dat het scheelt dat ik zoveel bezigheden heb dat het wel eens lekker is om iets te doen waar ik niet over na hoef te denken. Ik weet het patroon zo goed als uit m'n hoofd. Dus als ik ff op de bank zit en ff iets gedachteloos wil doen is een amineko lekker makkelijk, en ook als ik ergens heen ga met de trein ofzo is het goed mee te nemen. Laatst ben ik met m'n moeder een dagje wezen shoppen in Alkmaar, met de trein op en neer. Bolletje katoen en een haaknaald mee, en zo heb ik op de heen- en terugreis een hoofd, twee oren, een staart en ruim een half lijf gemaakt (alles wat je kunt doen zonder vulling dus, hihi).quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:55 schreef Angelof9 het volgende:
Die kikker is echt supertof!
En Karin, jouw amineko collectie is geweldig, ik kijk er regelmatig naar op Ravelry. Begrijp alleen niet waar je het geduld vandaan haalt om zoveel keer hetzelfde patroon te maken.
Het eindjes wegwerken vind ik makkelijker als ik tussendoor al het e.e.a. doe. Ik heb een Grote Regenboogdeken gemaakt waarbij ik alle draadjes rond het einde pas ging wegwerken... met 13x17 kleuren en 2 kanten en nog wel eens halverwege nieuwe bollen kwam dat toch uit op zo'n Heel Veel draadjes. Met de dekens die ik nu aan het maken ben (ook soort van grannysquare) doe ik meestal als ik een stapeltje af heb even de eindjes wegwerken. Daar zie ik dan ook veel minder tegenop!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:40 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Ik denk dat het scheelt dat ik zoveel bezigheden heb dat het wel eens lekker is om iets te doen waar ik niet over na hoef te denken. Ik weet het patroon zo goed als uit m'n hoofd. Dus als ik ff op de bank zit en ff iets gedachteloos wil doen is een amineko lekker makkelijk, en ook als ik ergens heen ga met de trein ofzo is het goed mee te nemen. Laatst ben ik met m'n moeder een dagje wezen shoppen in Alkmaar, met de trein op en neer. Bolletje katoen en een haaknaald mee, en zo heb ik op de heen- en terugreis een hoofd, twee oren, een staart en ruim een half lijf gemaakt (alles wat je kunt doen zonder vulling dus, hihi).
Nou vind ik tussendoor zo'n deken ook wel lekker hoor. Lekker doorwerken zonder pootjes te vullen en onderdelen aan elkaar te naaien. Daarom heb ik ook bewust niet gekozen voor een granny square deken, al wil ik dat op zich wel een keer maken, maar ik zag enorm op tegen al het eindjes wegwerken en vierkantjes aan elkaar maken.
Hihi, leuk om te horen maar ehm, welke? Er zijn twee echte en 4 gehaaktequote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:08 schreef YogaLove het volgende:
Ik meld me even om te zeggen dat ik verliefd ben op de kat van Karin!
Morgen ga ik de rest even teruglezen..
Wat leuk zo'n Amineko projectquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:27 schreef KarinvdB het volgende:
Ik heb in de tussentijd wel gehaakt, al zijn het niet zoveel verschillende projecten. Misschien weten jullie nog dat ik vorig jaar met Amineko's bezig was en een vriendin ook had aangestoken. Dat gaat nog steeds door, zij is me inmiddels al ver voorbij (ik had mezelf als doel gesteld om 12 amineko's te maken in 2012, zij 52, en we zitten allebei aardig op schema)
Nee, ik doe het volgens het patroon, k vind het makkelijker om een mooi gezichtje te maken als het hoofdje nog leeg is. Zou op die manier natuurlijk ook wel kunnen op zich maar goed... Misschien ga ik het een keer proberen, ik heb nog katoen zat dus ook weer eens een experiment.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:50 schreef x__duck het volgende:
[..]
Wat leuk zo'n Amineko projectIk heb er zelf inmiddels zo'n 8 gemaakt en vind ze erg leuk om te doen. Haak jij het hoofdje en het lijfje ook in één stuk door?
Ik vind het makkelijker, krijg het altijd voor elkaar om een hoofd scheef erop te naaien enzoquote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:54 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Nee, ik doe het volgens het patroon, k vind het makkelijker om een mooi gezichtje te maken als het hoofdje nog leeg is. Zou op die manier natuurlijk ook wel kunnen op zich maar goed... Misschien ga ik het een keer proberen, ik heb nog katoen zat dus ook weer eens een experiment.
Die gele/lichtbruine is het grote patroon uit het boek (Hello, my name is Amineko, een aanrader!) dus ja die is heel groot, ongeveer 4x zoveel steken als de gewone.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:58 schreef x__duck het volgende:
[..]
Ik vind het makkelijker, krijg het altijd voor elkaar om een hoofd scheef erop te naaien enzo
Ik begin met het hoofdje en ga daarna door met het lijfje. Zal eens kijken om foto's te posten straks
Lijkt die gele kat trouwens heel groot, of is hij heel groot?
Naar dat boek heb ik al zo vaak zitten kijken... staat er meer in dan alleen foto's vroeg ik mij altijd af!quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:22 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Die gele/lichtbruine is het grote patroon uit het boek (Hello, my name is Amineko, een aanrader!) dus ja die is heel groot, ongeveer 4x zoveel steken als de gewone.
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:40 schreef KarinvdB het volgende:
Speciaal voor Yogalove even offtopic
[ afbeelding ]
Dit zijn Noah (links) en Oliver.
Ik ga vandaag beginnen aan de laatste (dubbele) rij van de wool eater, dan nog een rand maken en dan is die af. Zat nog te twijfelen of ik 'm nog extra groot wilde maken maar hij is inmiddels al behoorlijk zwaar dus dan wordt het waarschijnlijk een onding dat je niet wilt gebruiken
Behalve het gewone patroon wat ook op internet staat dus het patroon voor de grote en wat knippatronen om stoffen accesoires te maken. Maar die foto's zijn zo leuk, het is een beetje ind e vorm van stripverhalen en als je zo al die katten bij elkaar ziet wil je er juist zoveel makenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:38 schreef x__duck het volgende:
[..]
Naar dat boek heb ik al zo vaak zitten kijken... staat er meer in dan alleen foto's vroeg ik mij altijd af!
Wat een schatjes! Maar ik houd mijn mannekes toch maar bij me hoor! Het zijn dan wel geen schootkatjes maar ik ben wel al erg aan ze gehecht.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:40 schreef B.ertha het volgende:
[..]![]()
![]()
Ruilen? Jij krijgt mijn Blixem en Frummel, ik die twee rooie
https://www.dropbox.com/s(...)08-14%2020.29.00.jpg
https://www.dropbox.com/s(...)3383159609746835.jpg
https://www.dropbox.com/s(...)3377141688655456.jpg
[ afbeelding ]
Ik ga vandaag beginnen aan de laatste (dubbele) rij van de wool eater, dan nog een rand maken en dan is die af. Zat nog te twijfelen of ik 'm nog extra groot wilde maken maar hij is inmiddels al behoorlijk zwaar dus dan wordt het waarschijnlijk een onding dat je niet wilt gebruiken
Ik heb twee draadjes gebruikt en dan haaknaald 4, dan is het enigzins hanteerbaar... Het is niet die pluizige wol hoor!quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:28 schreef Angelof9 het volgende:
Is dat die rare dunne gekrulde wol? Met welke naald heb je die gehaakt? Want dat heb ik ook nog liggen, kan ik er eindelijk iets nuttigs mee doen B)
[ afbeelding ]
Jij houdt van draadjes afwerken?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:11 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ben bijna klaar met een groen kussen voor m'n dochter, alleen nog het gehaakte op de stof vastzetten en dan is ie af. Daarna ga ik aan een softfun deken beginnen. Ik heb een heeeeleboel kleuren en zoek me nu suf naar een leuk vierkantje waar ik 3 of 4 kleuren per vierkantje in kan verwerken, zodat de deken er bontgekleurd gaat uitzien. Ik heb al iets leuks gezien maar daar zag ik geen patroon van.Als jullie nog patroontips hebben, dan hoor ik het heel graag.
Nee.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:13 schreef phluphy het volgende:
[..]
Jij houdt van draadjes afwerken?
Daar hoef je niet over na te denkenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:53 schreef EsseEi het volgende:
Die lange ledematen trekken me nou helemaal niet om m te gaan maken
ah, de Lucy Big Blanket. Ik heb er eentje gemaakt als allereerste haakproject, deze:quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:31 schreef Angelof9 het volgende:
Ik zag ook een plaatje van een deken met grannies, waar je vier grannies maakt en die dan aan elkaar maakt als een vierkant en van die vierkanten maak je dan de deken. Dan is het wat afwisselender en het geeft ook een leuk effect!
Ga nu even naar het plaatje zoeken...
edit: dit dus
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ah, de Lucy Big Blanket. Ik heb er eentje gemaakt als allereerste haakproject, deze:
[ link | afbeelding ]
so colourful! by fwoukje, on Flickr
[ link | afbeelding ]
blankie on the bed by fwoukje, on Flickr
was t na een poosje toch wel behoorlijk zat hoor...
wow, succes! ik heb een kussentje met eenklerige 8747uuuuuuuuuuuuuuuuuuu8quote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:49 schreef Spuuglokje het volgende:
Zo, het wordt een deken met de willow vierkantjes.En dan ieder vierkantje andere kleuren, maar wel allemaal met een buitenrandje van gebroken wit. En met die kleur maak ik alle vierkantjes ook aan elkaar. (Hoe, dat beslis ik nu nog niet.) Mijn eerste willow:
[ afbeelding ]
quote:Op 1]ikmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmonderdag 16 augustus 2012 12:50[/url] schreef YogaLove het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Hoeveel bolletjes heb je hier wel niet voor nodig?
k dacht even..wat doen mijn kittens bij jou?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:27 schreef KarinvdB het volgende:
Hallo dames!
Het is een heeeeeeeele tijd geleden dat ik hier actief was. 42 topics geleden om precies te zijn. Ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik niet alles terug gelezen heb![]()
Jullie zijn in ieder geval nog steeds erg leuk bezig hier!
Ik heb in de tussentijd wel gehaakt, al zijn het niet zoveel verschillende projecten. Misschien weten jullie nog dat ik vorig jaar met Amineko's bezig was en een vriendin ook had aangestoken. Dat gaat nog steeds door, zij is me inmiddels al ver voorbij (ik had mezelf als doel gesteld om 12 amineko's te maken in 2012, zij 52, en we zitten allebei aardig op schema)
Maar sinds een week of 8 heb ik naast gehaakte katjes ook twee echte pluizebolletjes rondlopen die weer inspiratie zijn om andere dingen te haken. Zo heb ik een kattenbedje voor ze gemaakt wat erg goed is ontvangen en ben ik nu bezig met een grote Wool Eater deken. Beetje raar om met dit weer met een warme deken bezig te zijn, net alsof ik kerstkaarten aan het maken ben in de zomer![]()
Ben ook nog op zoek naar inspiratie voor een tweede deken, heb inmiddels donkerrood, paars en creme ingeslagen bij de zeeman maar ik bben er nog niet uit wat voor patroon ik wil gaan doen. Ben dus lekker aan het rondstruinen op internet op zoek naar inspiratie en zo kwam ik weer bij jullie terecht!
Trui: die tas is gaaaaf! Die wil ik echt gaan maken! Die shaal en hoed doen me niet zo maar die tas is errug leuk....
Nog even wat fototjes van waar ik mee bezig ben geweest (foto = link naar project)
Amineko's
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Kattenbedje
[ [url=http://farm8.staticflickr.com/7137/7567134826_c50b06e749.jpg]afbeelding ]
[ afbeelding ][/url]
Wool eater deken
[ [url=http://farm9.staticflickr.com/8435/7772568678_071686bc07.jpg]afbeelding ]
[ afbeelding ][/url]
40 gradenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:53 schreef EsseEi het volgende:
Iemand hier nog een bol Ella van Wibra met wikkel er omheen?? Hoe warm kan je die wassen?
Haha, echt? Dan ben ik wel benieuwd naar jouw kleintjesquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:14 schreef Dottey het volgende:
[..]
k dacht even..wat doen mijn kittens bij jou?![]()
rooie![]()
welkom terug ook!
cone of shamequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:16 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Haha, echt? Dan ben ik wel benieuwd naar jouw kleintjesFototje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
wat leuk dat bloemetje om het oogje heen. ik krijg dat nooit zo netjes voor elkaar.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:01 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn laatste projectjes:
Nog een varkentje:
[ afbeelding ]
En een monstertje genaamd Binky![]()
[ afbeelding ]
Lelijk????quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:36 schreef B.ertha het volgende:
Ik wilde zo graag rooie katjes maar mijn vriend vond ze lelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nee het zijn geen broertjes. Een samengesteld nest in het asiel. Waren allemaal gevonden in het bos. (aparte delen van het bos) Wel twee mannetjes. En allebei ontzettende enorme kroelkonten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:36 schreef KarinvdB het volgende:
Oooh wat een mooiekes! Ze lijken inderdaad wel op mijn mannekes! Alleen heeft Noah echt alleen een wit snoetje, geen witte pootjes, en e zijn bij mij niet zo getijgerd, meer vlekken dan strepen zeg maar.
Zijn ze ook broertjes?
Ik moet maar niet gaan denken aan waarom ze in het bos beland warenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:09 schreef Dottey het volgende:
[..]
nee het zijn geen broertjes. Een samengesteld nest in het asiel. Waren allemaal gevonden in het bos. (aparte delen van het bos) Wel twee mannetjes. En allebei ontzettende enorme kroelkonten.
Hier is Angelof9's project op ravelry met link naar patroonquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:20 schreef DonnaRush het volgende:
Angelof9, waar komt dat varkentje patroontje vandaan?!
Leuke maaksels!!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:39 schreef saaw het volgende:
Dacht om een ripple deken voor op de bank te maken hierna maar wil er eigenlijk niet al teveel geld aan uitgeven, is Saskia van de Wibra een beetje lekker als deken?
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:42 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Lelijk????
Ja, hij spoort nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De onze ook. Hoe blij ik nu ben met een kopjequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:20 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Ik moet maar niet gaan denken aan waarom ze in het bos beland waren![]()
Mijn jongens zijn wel heel relaxed en spinnen al als ik ze aankijk maar super knuffelig niet. Oliver komt wel steeds vaker kopjes geven en aaitjes halen maar ze komen niet in m'n schoot liggen en maar af en toe tegen me aan. Ik had daar stiekem wel heel hard op gehoopt dus in het begin was dat wel erg jammer maar inmiddels heb ik geaccepteerd dat ze zijn zoals ze zijn en ben blij met elk knuffeltje wat ze geven. Wijze levensles
De ene kat wil niet opgepakt worden, de andere soms en dan alleen op een gekke manier (met mijn arm volledig onder haar lijfje door, dus gestrekt met aan beide zijden van mijn arm twee pootjes).
ze zijn er denk ik geboren (althans mango en zijn twee broers) , Jeep heeft al wat meegemaaktquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:20 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Ik moet maar niet gaan denken aan waarom ze in het bos beland waren![]()
Mijn jongens zijn wel heel relaxed en spinnen al als ik ze aankijk maar super knuffelig niet. Oliver komt wel steeds vaker kopjes geven en aaitjes halen maar ze komen niet in m'n schoot liggen en maar af en toe tegen me aan. Ik had daar stiekem wel heel hard op gehoopt dus in het begin was dat wel erg jammer maar inmiddels heb ik geaccepteerd dat ze zijn zoals ze zijn en ben blij met elk knuffeltje wat ze geven. Wijze levensles
Ja. Ik zou minstens voor 6 gaan ofzo. Tenzij je heel los haakt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:53 schreef saaw het volgende:
Heb heel mooi oker, smaragdgroen en donkerpaars gehaald net bij de Wibra2 bollen per kleur, zie wel hoe ver ik kom. Er staat natuurlijk 3,5/4 voor maar is voor een zachte deken een wat grotere haak fijn?
Oh echt, zo groot, thanks voor de tip!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:56 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ja. Ik zou minstens voor 6 gaan ofzo. Tenzij je heel los haakt.
Nou ik heb dat stomen laatst gedaan, maar het werkte bij mij niet. Toen gestreken met een natte theedoek wat ook niet veel hielp. Toen heb ik het opgegevenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:47 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Leuke maaksels!!
Ik ben met een deken bezig met een combi van Saskia, Bianca en Zeeman Royal. Het voelt misschien niet super zacht in eerste instantie maar ik heb al eerder een kleine cowl van Saskia gemaakt die ik vervolgens in de wasmachine op fijnwas met wasverzachter en daarna kort in de droger heb gedaan en dan is het veel zachter geworden. Ga ik dus met deze deken ook doen. Je kunt 'm ook stomen met strijkijzer (niet aanraken want acryl smelt!), dat schijnt ook veel te schelen, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Ik doe de wool eater deken met 5. Meestal kijk ik naar wat bij het patroon staat als dat met worsted weight garen wordt gemaakt en hou me daar aan. 6 heb ik weer gebruikt voor granny shawls met hetzelfde garen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:53 schreef saaw het volgende:
Heb heel mooi oker, smaragdgroen en donkerpaars gehaald net bij de Wibra2 bollen per kleur, zie wel hoe ver ik kom. Er staat natuurlijk 3,5/4 voor maar is voor een zachte deken een wat grotere haak fijn?
Mijn jongens komen van een gezin met 3 kinders en een hond, zijn wel wat gewend dus van geboorte af en misschien ook wel erg veel mee gezeuld door de kids dus zoeken ze liever de rust op. Er wordt ook wel gezegd dat als je twee kittens uit 1 nest hebt ze meer met elkaar hebben dan met jou, en dat kan best kloppen. Maar als ik zie hoe dik ze met elkaar zijn zou ik ze dat niet hebben willen ontnemen omwille van mezelf.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:55 schreef Dottey het volgende:
[..]
ze zijn er denk ik geboren (althans mango en zijn twee broers) , Jeep heeft al wat meegemaakt![]()
Die is ook wat schrikkeriger en wilt alleen bij mij enorm kroelkonten vanaf het begin eigenlijk (mijn zusjes hadden ze in huis als pleeggezin zijnde) Mango komt gewoon in je nek liggen en weet van gekkigheid niet hoe hij zich moet inwrijven in je gezicht. Jeep houd enorm van effe stevig kroelen en dan lekker los op de schoot. Maar hij geeft het zelf aan. Als k even een tijdje weg ben geweest dan komt hij helemaal op mij af gerent van AANDACHTzo schattig
![]()
maar terug op het haken. Ik heb mijn deken effe afgerond. losse draadjes weggewerkt, gewassen en op bed gegooit. Als ik ooit weer zin krijg dan vul ik hem verder aan met witte randen tot hij groot genoeg is voor mijn twee persoons. Zal zo een foto makenmaar het is te warm om te bewegen
Ach dat is ook een droppie! Wat grappig dat er hier 3 mensen zitten met rode kittens van rond dezelfde leeftijd.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:41 schreef kwakz0r het volgende:
dan spam ik onze rooie tijger met witte pootjes ook even (17 weken oud, Floddertje/Flo is de naam, poes).wel knuffelig, maar ook snel beledigd en stout! en nog niet zo van op schoot liggen. wel graag tegen je aan op de bank of tussen ons in, en een echte likkepoes. ze miauwt als ze aandacht of eten wil.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik bedoelde dat strijken enzoquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:17 schreef Lutte het volgende:
Ik vind voor dekents juist wel geduld, omdat je zo'n vierkantje ff gauw tussendoor kan doen en je dan snel resultaat ziet en zo
En hoe bevalt deze manier? Ik vind de wol die je gebruikt trouwens wel heel tofquote:Nou ik ook weer terug on topic, ben met de rand begonnen van de wool eater deken maar ik ben het even aan het doorbreken met een aminekotje voor m'n moeder, ze had zelf een bolletje uitgezocht, verlaat verjaardagskadootje. Het is soft fun batik en aangezien het een verloop garen is heb ik toch maar besloten om x__duck's manier te proberen en na het hoofdje gelijk door te gaan met het lijf, dus even de oortjes gedaan met het andere eind van de bol en het koppie in elkaar gezet. Nou groeit er een Amineko uit m'n bank, hihi.
[ link | afbeelding ]
Ik ben ook een klein beetje bang dat ik niet een hele neko uit 1 bol haal met dit spul dus dat is ook een reden om gewoon door te haken, dat scheelt toch weer een stuk garen.... ben benieuwd.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:48 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
(het is eigenlijk veel te warm om te haken, ik heb vreselijke zweethanden)
ooooooh die is leuk!!!!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:48 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:48 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zag net wel wat op internet, maar voor 1 blokje van 1.65 betaal je 9,95 verzendkostenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:20 schreef Angelof9 het volgende:
Ja, dat klopt. Ik zoek trouwens ook schuimrubber. Ik dacht eens bij Gamma te gaan kijken.
Super tas trui! Zal ze vast heel blij mee zijn!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:55 schreef trui het volgende:
de tas die ik voor m'n schoonmoeder maakte was net op tijd klaar. vanmorgen in de auto nog de laatste hand gelegd aan de voering nadat m'n naaimachine erop vastgelopen was... ik weet niet of deze linkjes het doen, ik krijg de goede url voor de jpg niet te pakken met mn telefoon.
http://m.flickr.com/lightbox?id=7808240844
http://m.flickr.com/lightbox?id=7808245162
Het was wel even vreemd en goed nadenken om in omgekeerde volgorde te werken, maar ik laat het je nog weten als het lijf af is, ben nu weer met m'n deken bezig. Was met de Amineko lastiger om te voorkomen dat m'n echte katjes er met de draad mee vandoor gingenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:31 schreef x__duck het volgende:
[..]
En hoe bevalt deze manier? Ik vind de wol die je gebruikt trouwens wel heel tof
Ik ben vandaag gaan haken bij de kapper (mijn bonusdochters werden geknipt en ik mocht wachten, heerlijk in de airco!).quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:47 schreef melice het volgende:
Hebben jullie een tip voor haken met warm weer? Het draad wordt soms zo stroef door de klamme handjes, maar wil zo graag haken :-)
Nee, ik heb hem van een plaatje nagehaakt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:22 schreef MizzEnroe het volgende:
Geweldige haaksels weer, Angel! Heb je ook een patroon van je wedstrijdbeestje?!
Baby's vinden die labeltjes altijd het fijnst om aan te prutsen, dus nu heb je tegenwoordig doekjes met meerdere labeltjes eraan. (In 'mijn' tijd had je dat nog niet, mijn jongste is 9, maar ik zit vooral in OUD op Fok, vandaar dat ik het weetquote:Op zondag 19 augustus 2012 10:00 schreef Angelof9 het volgende:
labeldoekje? Waar is zoiets voor? Vind het mooi gemaakt, maar ik snap niet wat het is
Het is een uiltje. Patroon hier.quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:35 schreef EsseEi het volgende:
Angel dat vogelbeest is geweldig!even alleen plaatjes gekeken dus sorry als ik t dubbel vraag: heb je patroon?
dat andere beest voor de wedstrijd is ook cool!
Super die Angry Birds! Dat gaan ze zeker leuk vinden.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:55 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Zo goedemorgen,
Ik zal weer eens even wat spammen!
Ik ga zo 3 neefjes blij (hoop ik) maken, ze zijn helemaal fan van Angry Birds.
[ afbeelding ]
Verder heb ik pas de naaimachine ontdekt, dus even off topic, maar ben blij met dit kraamcadeautje wat ik gemaakt heb.
Probleem is nu wel dat ik het naaien ook helemaal fantastisch vind dus ik kan gewoon niet kiezen uit alle leuke projecten...
[ afbeelding ]
En als ik dan toch al off topic bezig ben, hier mijn luie poes. Hij is dan wel niet rood, maar laat hem toch even zien.
[ afbeelding ]
Wat een onwijs schattig beestje Angelof! En ik heb ook een muts voorbij zien komen, weer iets op mijn to-do lijstje.
Ik heb een mooi bolletje Catania color gekocht in rood roze tinten, ik denk dat ik maar een knuffeltje voor mijn eigen dochter ga maken. Krijgt zij ook eens wat haha, haak nu alleen maar voor anderen.
Geniet allemaal van het lekker weer vandaag, laat de haaknaalden maar links liggen, daar is het toch te warm voor! (Ik heb hier gisteravond zitten puffen om nog even de laatste Angry Bird te maken, maar hij moest en zou af)
Het valt me op dat iedereen hier erg netjes kan haken!
Ja het is een flink ding geworden! 156 x 156 en bijna anderhalf kilo..... Hij gaat waarschijnlijk op m'n bed als sprei (handig als de kitties er overdag op willen spelen).quote:
Ja daar gaat een boel in. Was ook de bedoeling wel, ik had nog veel acryl liggen zonder bestemming. Alleen een beetje jammer dat ik het niet kon laten om een paar nieuwe kleuren bij te kopen.... heeft dus niet een enorm gat geslagen in m'n voorraad.quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:35 schreef kirsten. het volgende:
Wow Karin, ontzettend leuke deken! Veel wol gaat daar zeker wel in zitten, of niet dan? En leuk kussen van Spuuglokje ook weer, leuke kleuren heb je zo bij elkaar gebruikt!
En Trui, je tassen zijn weer mooiLeuk ook dat je ze gevoerd hebt, dat is vaak toch wel een mooie finishing touch.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:23 schreef Spuuglokje het volgende:
M'n dochter wilde heel graag een groen gehaakt kussen. Dit is 'm geworden:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:37 schreef trui het volgende:
ooh karin, wat is je wooleater prachtig geworden!
en spuuglokje, dat kussen is ook weer wonderschoon!
hier eindelijk wat betere foto's van de tas die ik voor m'n schoonmoeder maakte. de vorige waren met de telefoon gemaakt, en dat in combinatie met dat enorm felle zonlicht van dit weekend geeft toch wel een wat te fletse indruk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
voering van dichterbij
oei Karin wat is die schitterend.quote:Op zondag 19 augustus 2012 20:41 schreef KarinvdB het volgende:
Deken is af!
Foto = link naar project met meer fotos
[ [url=http://farm9.staticflickr.com/8431/7816718946_5347625734.jpg]afbeelding ]
[ afbeelding ][/url]
De rand krult een beetje maar verder ben ik er erg blij mee.
Dank je!quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:01 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oei Karin wat is die schitterend.
Met welk merk wol?
Dat zou super zijnquote:Op maandag 20 augustus 2012 14:52 schreef melice het volgende:
@duck, ik heb volgens mij nog wel wat liggen, heb toen alles opgekocht daar! :-)
Wat zoek je precies en hoeveel?
In dit geval niet, het is in feite 1 grote square. Elke streep bestaat hier uit twee rijen, daarna hecht je af en hecht je een nieuwe kleur aan.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:05 schreef NijntjesUk het volgende:
Karin, wat een schitterende deken! Snap alleen totaal niet hoe het patroon werkt hahahaha. Ga je steeds groter of haak je 'squares' en die aan elkaar vast? (Sorry,ik ben normaliter meer van de amigurumi).
Zag ook een mooi kussen, een mooie gepimpte AH tas, een lieve Koosje en schattig appeltasje voorbijkomen.
ik ook meestal, maar bij sommig haakwerk zie je het niet tot nauwelijks. en als 't dan lukt, is dat wel een erg handige & snelle oplossing. maar voor het met de hand innaaien gebruik ik ook liefst de manier van futuregirl waar karin in haar projectbeschrijving naar linkt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:21 schreef Angelof9 het volgende:
Ik zet de voering er met de hand in. Vind het niet mooi als je de draad aan de buitenkant kan zien...
Owjaa.. die ging ik ook nog bestellen! Leukleuk! Ben benieuwd hoe de jouwe wordt!quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:16 schreef fabjeenco het volgende:
Ik heb weer een heleboel mooie dingen voorbij zien komen!!! Hele gave wooleater, koosje, appelcosi.....
hier is de vakantie voorbij en kan ik eindelijk weer eens wat regelmatiger haken, en ook hier 'normaal' bijkletsen!
Nu ben ik nog bezig met de krok van Skymagenta
Een tuinstoel werkt goedquote:Op maandag 20 augustus 2012 11:11 schreef trui het volgende:
wat een schattig appeljasje, en mooie sjaal! en vervelend zeg, van je rug. dan is haken misschien niet zo goed? of heb je een houding gevonden waarin het wel gaat?
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 06:14 schreef caroline88 het volgende:
Wat een superpoes - eh ik bedoel dekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch leuk, die qoute-meldingenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:52 schreef B.ertha het volgende:
En als dat niet werkt, alt-shift.
En cross-post uit een ander topic:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |