abonnement Unibet Coolblue
pi_115515470
Bij deze neem ik ook gelijk even de gelegenheid om de situatie haarfijn uit te leggen: Ik zoek namelijk thuiswerk voor mijn moeder (52 jaar).
Ze is nu al een tijdje 'genezen' verklaard van kanker maar kan geen fulltime baan meer aan omdat de lymfeklieren in haar oksels zijn verwijderd. Ze krijgt hierdoor oedeem in die arm wat veel pijn kan opleveren bij teveel werk, vooral op haar leeftijd.
Mijn moeder kan echter niet stil zitten en wil graag nog thuis wat centjes bijverdienen met iets eenvoudigs. Ons idee was dus een simpel baantje voor thuis dat we gemakkelijk over zouden kunnen nemen zodat het niet te zwaar kan worden.

Nou, klinkt simpel zou je zeggen, aangezien je in bijna iedere krant er wel een advertentie over vind. Ik dus naar dat nummer in de krant bellen (overigens een behoorlijk prijzig nummer, 80 ct/p.m. :{). Het eerste wat me opviel is dat dat bedrijf geen echte naam had. Vervolgens bleek dat je voor ¤23,50 een gids aan moest vragen met alle baantjes erin e.d. Uiteindelijk, na een hele hoop onzin van dat antwoordapparaat (en dus ook een hele hoop centen), kreeg ik een postbus, postcode en plaats te horen. Ik vertrouwde de boel niet helemaal dus ik heb even gegoogled en kwam erachter dat ze geen (overzichtelijke) website hebben en het risico te groot is dat het gewoon bedrog is. Mijn ouders natuurlijk teleurgesteld en geīrriteerd (vooral m'n moeder) vanwege dit nieuws, dus ik heb beloofd om een betrouwbaar baantje te vinden. Ik ben gelijk terug achter mijn laptop gedoken en heb wat doorgezocht, maar het is toch lastiger dan ik dacht.

Zou iemand mij bij deze zoektocht kunnen helpen? In mijn directe omgeving (d.w.z. vrienden, familie en kennissen) heeft niemand ervaring met thuisbaantjes (op kranten vouwen en gooien na dan). Waar kan ik terecht voor zoiets?
pi_115515707
Er bestaan eigenlijk geen echte thuiswerk banen.

Hoe graag sommige mensen je dat ook willen laten doen geloven.

Meestal als je al zoiets krijgt is het tijdelijk werk vanuit een reguliere baan.

Kan me ergens nog wel iets voorstellen bij een callcenter achtig iets, wat je dan vanuit huis kan doen.
Maar omdat er haast geen controle op uit te oefenen is, vanuit de werkgever of instantie/bedrijf, bestaan dat soort banen dus niet echt volgens mij. (lijkt mij tenminste hoor)

Wat je dan overhoud is misschien zwartwerk of sexlijnen.
pi_115515762
Ik zou even naar een uitzendbureau gaan, wellicht hebben ze daar iets. Op internet hoef je in ieder geval niet te zoeken. Bedrijven laten niet zomaar mensen die onbekend zijn thuiswerken.
pi_115515840
Uitzendbureau inderdaad.
pi_115515955
regel 1: als je moet betalen voor thuiswerk wordt je opgelicht
regel 2: er is geen thuiswerk dat je via internet kunt vinden
regel 3: als je wel thuiswerk via internet kunt vinden moet je er voor betalen (zie verder regel 1)
regel 4: probeer het via uitzendbureaus of het arbeidsburo
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:24:32 #6
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_115516222
waar is je moeder zoal goed in?
je kan ook zelf iets bedenken aan de hand van haar kwaliteiten, dat dan vanuit huis gedaan zou kunnen worden ;)
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_115516252
Je hebt wel van die sites waar je je kunt aanmelden om reclames aan te klikken voor geld, of denk ik nou heel simpel?
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:26:01 #8
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_115516286
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:25 schreef Mangostine het volgende:
Je hebt wel van die sites waar je je kunt aanmelden om reclames aan te klikken voor geld, of denk ik nou heel simpel?
dan maak je toch gebruik van Google adsense?
het schijnt nog te werken ook :')
vriend van me verdient er best veel mee :P
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_115516593
die jobkes dat ik moest doen in m'n vorige psychiatrie is eentonig en saai.

speelgoedjes in een balletje steken en dicht doen (voor de draaibakken)
euro plastiek geld tellen en in zakjes steken
bakkers taartkartonnetjes voorplooien zodat ze al eens gevouwen zijn en vlugger in een doos gemaakt kunnen worden.
dynamo handleidingen bijeen pinnen en in stappeltjes leggen
schapen oortags vastpinnen op een plastiekje
....

3euro voor een hele dag was dat.
en sommige mensen werkten traag en andere mensen supersnel en iedereen kreeg evenveel uitbetaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2012 16:33:29 ]
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:44:21 #11
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_115517082
Zoiets is bijna niet te vinden volgens mij.
Ik heb daar in het verleden ook eens naar gezocht.
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:21:03 #12
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_115518653
http://www.annie.nl/
Deze heb ik wel eens iets over gehoord, en schijnt wel betrouwbaar te zijn.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_115519650
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:21 schreef SaskiaR het volgende:
http://www.annie.nl/
Deze heb ik wel eens iets over gehoord, en schijnt wel betrouwbaar te zijn.
Is een klant van ons. Betrouwbaar zijn ze zeker. Je zult wel eerst ook in hun callcenter trainingen moeten volgen, volgens mij.
  maandag 13 augustus 2012 @ 18:42:44 #14
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_115521723
Volgens mij is het enige betrouwbare werk achter de webcam kruipen of hitsige mannetjes te woord staan via SMS of telefoon.

Maar ik ga er zomaar even vanuit dat TS dat niet zoekt voor zijn moeder....
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_115523073
Ik weet niet of je moeder handig is met computers en internet, maar je zou WebRep eens kunnen proberen. Een bedrijf dat aan online reputatiemanagement doet, dus inventariseren van reacties/nieuwsberichten/blogposts voor een bedrijf en daar eventueel ook op reageren. Ze werken wel voornamelijk met projecten, dus soms is er wel werk en soms ook een tijdje niet. Het is in ieder geval het proberen waard.
pi_115526136
Kan ze dan misschien niet beter een zaakje voor zichzelf beginnen? In iets dat ze in haar eigen tempo en met haar beperking nog wel zou kunnen doen? Strijkservice, sieraden maken, bloemstukken, ik noem maar iets. En dan proberen via Albert Heijn of het plaatselijk sufferdje te adverteren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')