Oh, ik zie het ja. Zuid-Afrika hetzelfde verhaal. Ik heb het eigenlijk vrij recentelijk ontdekt, gaat ook erg goed met sommige soorten käse.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:10 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het land puilt uit van de wijngaarden, maar heb ook vernomen dat Chili goede wijnen maakt. Drink het zelf niet by the way uit het geloof.
Ik had een paar jaar geleden stage gelopen bij een administratiekantoor. De eigenaar was redelijk vermogend en had een kelder met honderden verschillende wijnen. Sommige ter waarde van een paar honderd euro. Bestelde de wijn uit het buitenland en het werd om de zoveel dagen geleverd bij de voordeur van zijn onderneming. Voor speciale gelegenheden maakte hij wel eens een fles dure wijn open.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:11 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Oh, ik zie het ja. Zuid-Afrika hetzelfde verhaal. Ik heb het eigenlijk vrij recentelijk ontdekt, gaat ook erg goed met sommige soorten käse.
Met dure wijn heb ik nog geen ervaring, helaas.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:15 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik had een paar jaar geleden stage gelopen bij een administratiekantoor. De eigenaar was redelijk vermogend en had een kelder met honderden verschillende wijnen. Sommige ter waarde van een paar honderd euro. Bestelde de wijn uit het buitenland en het werd om de zoveel dagen geleverd bij de voordeur van zijn onderneming. Voor speciale gelegenheden maakte hij wel eens een fles dure wijn open.
Weinig mensen. Zelfs mensen die het bezitten maken heel af en toe een fles open.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:15 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Met dure wijn heb ik nog geen ervaring, helaas.
Van wat ik gehoord heb is het heel erg lekker.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Weinig mensen. Zelfs mensen die het bezitten maken heel af en toe een fles open.
Nederland is sowieso een kaasland. Dus dat verbaast mij niks. Bedankt voor de tip. Heb nog veel te proeven en te doen in mijn leven. Mensenleven is eigenlijk te kort om alles te ontdekken en te doen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:18 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Van wat ik gehoord heb is het heel erg lekker.
Oh ja, uit Nederland nog:
[ afbeelding ]
Belegen komijnekaas.
Dat lijkt me ook wel wat ja. Maar ja, elk land produceert zowat zijn eigen soorten kaas, van Chili tot Japan.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:25 schreef Jellereppe het volgende:
Franse kaas
Sainte-Maure de Touraine (de kaasmassa is stevig en heeft een duidelijke geitenmelk smaak.)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit, ja.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:33 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel wat ja. Maar ja, elk land produceert zowat zijn eigen soorten kaas, van Chili tot Japan.
Als je tijd hebt en een beetje handig bent, is het zeker het proberen waard.quote:Op maandag 13 augustus 2012 18:11 schreef markmarkmark het volgende:
ik zag laatst trouwens een webshop met artikelen om zelf kaas te maken.
lijkt me ook leuk om te doen.
Plaats foto's als je een keer zover bent.quote:Op maandag 13 augustus 2012 18:22 schreef markmarkmark het volgende:
www.zelfkaasmaken.nl
daar staat een hoop info en het lijkt me niet al te moeilijk.
als ik meer tijd heb wil ik me er best is in verdiepen en proberen kaas te maken.
Ik heb helaas geen verstand van kaas. Mosterdkaas vind ik wel lekker, maar oude kaas is mij wat te sterk. Daar houdt mijn kennis al op, sorry.quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:27 schreef bellabeauti het volgende:
Ik zie al die kazen voorbij komen en denk iedere keer bij mijzelf dat ziet er lekker uit!Maar helaas iedere keer als ik een stukje kaas koop valt de smaak mij toch tegen (te sterk?). Misschien is kaas iets dat je leert waarderen in de loop der tijd? Want ik vond kaas vroeger altijd zo stinken en at het daarom ook zelden. Maar dat neemt niet weg dat ik kaas altijd erg appetijtelijk vond/vind uitzien
![]()
Hebben jullie kaas altijd al lekker gevonden? Ook de sterke schimmelkazen? En nog aanbevelingen qua kaassoorten voor de kaasbeginnelingen onder ons?
kijk eerst welke soort je wel lust zoals :quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:27 schreef bellabeauti het volgende:
Ik zie al die kazen voorbij komen en denk iedere keer bij mijzelf dat ziet er lekker uit!Maar helaas iedere keer als ik een stukje kaas koop valt de smaak mij toch tegen (te sterk?). Misschien is kaas iets dat je leert waarderen in de loop der tijd? Want ik vond kaas vroeger altijd zo stinken en at het daarom ook zelden. Maar dat neemt niet weg dat ik kaas altijd erg appetijtelijk vond/vind uitzien
![]()
Hebben jullie kaas altijd al lekker gevonden? Ook de sterke schimmelkazen? En nog aanbevelingen qua kaassoorten voor de kaasbeginnelingen onder ons?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |