Aangepast. Dank je.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Emmentaler is Zwitsers by the way
Ben er sinds pas kort achter hoeveel kazen er op de wereld zijn. Duizenden.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:02 schreef Mirjam het volgende:
kaas
alhoewel niet alle kazen me kunnen bekoren, van die verschrikkelijke stinkkazen met een echt stevige, uitgesproken stal-smaak vind ik echt te heftig bijv.
zomg in alle vormen en maten.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:03 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ben er sinds pas kort achter hoeveel kazen er op de wereld zijn. Duizenden.
Ik heb nog niet vele soorten op, maar daar gaat de komende tijd verandering in komen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:04 schreef Mirjam het volgende:
[..]
zomg in alle vormen en maten.
echt, ik ben gék op kaas.
overal neem ik wel kaas mee, liefst uit het buitenland ook indien mogelijk om uit te proberen.
vooral op de markt en bij de echte speciaalzaken is het leuk kaas halen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik heb nog niet vele soorten op, maar daar gaat de komende tijd verandering in komen.Ik wil beetje bij beetje elke week gaan mixen bij de boodschappen. Volgend jaar zal ik ook in het buitenland mijn ogen de kost geven.
Ja, er staat hier wekelijks op dinsdag een kaasboer op de markt en bij de supermarkten. Zal eens vragen naar een lekkere kaas. Het liefst natuurlijk voor op de brood.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:07 schreef Mirjam het volgende:
[..]
vooral op de markt en bij de echte speciaalzaken is het leuk kaas halen.
en neem er eens kletzenbrot bij, voor op het plankje
Staat bij de Griekse kazen. Je hebt ook nog Turkse feta, maar zo ver ben ik nog niet. Ben de komende 2 weken toch vrij, komt nog allemaal aan de beurt.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:11 schreef SaskiaR het volgende:
Echte goeie feta mag natuurlijk niet ontbreken in dit geweldige lijstje!
Kaas![]()
Thanks. Zal dit hele topic vullen de komende 2 weken. Ook met kristallen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:16 schreef markmarkmark het volgende:
port salut vind ik erg lekker.
ook hele oude kazen waar je van die zout kristallen in proeft.
laatst zag ik ook een kaas voorbij komen die ze helemaal weg laten rotten en dan pas eten.
was volgens mij op fok ook?
dat zag er echt ranzig uit.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:19 schreef markmarkmark het volgende:
zal wel kijken of ik de naam nog kan vinden van die oude kaas.
Dat zal wel een casu marzu zijn geweest.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:16 schreef markmarkmark het volgende:
port salut vind ik erg lekker.
ook hele oude kazen waar je van die zout kristallen in proeft.
laatst zag ik ook een kaas voorbij komen die ze helemaal weg laten rotten en dan pas eten.
was volgens mij op fok ook?
dat zag er echt ranzig uit.
Casu Marzu, kaas voor de larven. Dank je.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:21 schreef SaskiaR het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Casu_marzu
Ieuww
daar pas ik ook voor jaquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:29 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Casu Marzu, kaas voor de larven. Dank je.
dat zijn meerdere soorten, als ik er zin in heb, vraag ik altijd naar oude snijdbare met zoutkristallen, overheerlijkquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:19 schreef markmarkmark het volgende:
zal wel kijken of ik de naam nog kan vinden van die oude kaas.
Damn, ik hoor vandaag pas over het feit dat Port notabene zelfs in kaas wordt gegoten. Mooie foto.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:48 schreef Mirjam het volgende:
rond kerst wil ik mezelf nog wel eens trakteren op een klein stukje blue stilton waar een fles port op z'n kop in is gezet, zodat de port helemaal in de kaas is getrokken
[ afbeelding ]
Ik zou het best willen proberen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:29 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Casu Marzu, kaas voor de larven. Dank je.
Hmm, voor een keertje zou ik het ook wel doen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:59 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik zou het best willen proberen.
die staan bij de grotere AH's als ik me niet vergis.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:48 schreef Mirjam het volgende:
rond kerst wil ik mezelf nog wel eens trakteren op een klein stukje blue stilton waar een fles port op z'n kop in is gezet, zodat de port helemaal in de kaas is getrokken
[ afbeelding ]
het is nog wel scherp en echt blauwe kaas achtig, maar met een lekkere zoetige touch door de port.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:00 schreef markmarkmark het volgende:
[..]
die staan bij de grotere AH's als ik me niet vergis.
nog nooit geproefd.
ik hou niet echt van blauwe kaas, maar zal is een klein stukje meenemen als ik er ben.
Vele kazen lijken mij zo op het eerste oog goed te doen. Nederlandse kaas is door Amerikanen tot de beste kaas ter wereld verkozen by the way. Had ik volgens mij al vermeld.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:58 schreef Id_do_her het volgende:
Mont D'or laatst voor het eerst gehad, best goed te doen.
En Amerikaanse wijnen als beste van de wereld door Fransen, gek genoeg.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Vele kazen lijken mij zo op het eerste oog goed te doen. Nederlandse kaas is door Amerikanen tot de beste kaas ter wereld verkozen by the way. Had ik volgens mij al vermeld.
Haha, gekke wereld, je zou denken dat ze het dichterbij huis zoeken. Frankrijk.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:07 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
En Amerikaanse wijnen als beste van de wereld door Fransen, gek genoeg.
Het was een test en elke Franse proever verkoos de wijn uit Californië als de beste, ze waren er ook behoorlijk ziek van toen ze dat te horen kregen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Haha, gekke wereld, je zou denken dat ze het dichterbij huis zoeken. Frankrijk.
Het land puilt uit van de wijngaarden, maar heb ook vernomen dat Chili goede wijnen maakt. Wel gek dat wijn uit de USA dan tot de beste wordt gekroond. Dacht dat hun keuken alleen bestond uit Big Macs, andere junkfood en cola.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:08 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Het was een test en elke Franse proever verkoos de wijn uit Californië als de beste, ze waren er ook behoorlijk ziek van toen ze dat te horen kregen.
Oh, ik zie het ja. Zuid-Afrika hetzelfde verhaal. Ik heb het eigenlijk vrij recentelijk ontdekt, gaat ook erg goed met sommige soorten käse.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:10 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het land puilt uit van de wijngaarden, maar heb ook vernomen dat Chili goede wijnen maakt. Drink het zelf niet by the way uit het geloof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |