Zou USACO kunnen zijn?quote:Op zondag 16 september 2012 12:16 schreef t4rt4rus het volgende:
Een tijdje terug heb ik op een site gezeten die vergelijkbaar is met Project Euler.
Alleen ging het daar echt om het programmeren en was het wat minder mathematisch.
Je had net als Project Euler vaste vragen, echter was er geen vast antwoord voor een vraag.
Voor elke vraag kreeg je een input die je moest gebruiken in je programma.
Deze input veranderde echter elke keer en je moest binnen een tijdslimiet je antwoord invullen of je moest de pagina herladen om een andere input te krijgen.
Kent iemand deze site?
Die had ik ook gevonden, maar het verduidelijkt hier niet. C++ noemt code namelijk "gebruikt" als het op een plek staat die geevalueerd kan worden, wat binnen decltype() duidelijk niet het geval is.quote:
Dat klopt in deze context inderdaad. Ik vraag het me alleen nog wel af.quote:Boeit voor het programma verder ook niet.
primaquote:Op woensdag 19 september 2012 21:06 schreef t4rt4rus het volgende:
Zitten er hier nog mensen op IRC?
Leuk om te channel te maken voor C++ op irc.fok.nl, irc.tweakers.net?
echt welquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:40 schreef thabit het volgende:
Werkt dat echt, irc-kanalen over dit soort onderwerpen?
Dat ziet er inderdaad interessant uitquote:Op zaterdag 29 december 2012 14:12 schreef thabit het volgende:
Het volgende pdf'je is aardig leesvoer voor mensen die denken dat C geen object-georiënteerde taal is: http://www.planetpdf.com/codecuts/pdfs/ooc.pdf
C biedt ruime mogelijkheden om volledig OOP te gaan, op een manier die veel dynamischer is dan wat er in het "++"-deel van C++ zit.
In mijn ogen is het belangrijkste voordeel van C++ over C dan ook niet de OOP-structuur, maar de extra type safety die het te bieden heeft.
Thanks! Mooie pdf. Laatste is ook een belangerijke reden waarom kernels ook nog steeds vaak in C worden geschreven,quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:12 schreef thabit het volgende:
Het volgende pdf'je is aardig leesvoer voor mensen die denken dat C geen object-georiënteerde taal is: http://www.planetpdf.com/codecuts/pdfs/ooc.pdf
C biedt ruime mogelijkheden om volledig OOP te gaan, op een manier die veel dynamischer is dan wat er in het "++"-deel van C++ zit.
In mijn ogen is het belangrijkste voordeel van C++ over C dan ook niet de OOP-structuur, maar de extra type safety die het te bieden heeft.
Hangt ervan af hoe slim je bent.quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:22 schreef ufopiloot12 het volgende:
Even een kick,
Sinds kort begonnen met C++ tot nu toe gaat het wel goed, maar het geheugenbeheer schijnt vaak een probleem te zijn bij C++, zeker voor een beginner. Is C++ te doen voor een beginneling of is het te hoog gegrepen en zou je beter met een taal kunnen beginnen waar het geheugen is afgeschermd? Of het valt het allemaal wel mee?
Als je het principe snapt dat je geheugen kan alloceren en je dit ook weer terug moet geven, hoeft het geen probleem te zijn.quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:22 schreef ufopiloot12 het volgende:
Even een kick,
Sinds kort begonnen met C++ tot nu toe gaat het wel goed, maar het geheugenbeheer schijnt vaak een probleem te zijn bij C++, zeker voor een beginner. Is C++ te doen voor een beginneling of is het te hoog gegrepen en zou je beter met een taal kunnen beginnen waar het geheugen is afgeschermd? Of het valt het allemaal wel mee?
Uh, wat? Oh wacht, sarcasme.quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:50 schreef Wolfje het volgende:
Nee, dat is geen enkel probleem. Indien nodig gaat je computer vanzelf het extra geheugen swappen met disk ruimte op je harde schijf. Dat is tevens een mooi moment om een koffie/thee pauze te nemen.
Voor C++ gekozen of met Java bezig?quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:22 schreef ufopiloot12 het volgende:
Even een kick,
Ik heb voor C++ gekozen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:32 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Voor C++ gekozen of met Java bezig?
Goed zoquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:42 schreef ufopiloot12 het volgende:
[..]
Ik heb voor C++ gekozen.
Ben nu bezig de syntax te leren, maar ik heb het deze week best druk dus ik kan pas in het weekend weer aan de slag.
Met andere talen kun je niet zo makkelijk een willekeurig stuk geheugen overschrijven. Je hebt een buffer overflow voordat je er erg in hebt en krijgt geen enkele waarschuwing hierover. Dat is het probleem voor beginners met C of C++.quote:Op donderdag 14 februari 2013 00:35 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Als het wel een probleem is dan is geen enkele taal een goed alternatief; slimmer programmeren is dan beter.
Klopt, maar dat zijn dingen die je een paar keer fout zal doen en dan heb je door hoe je zelf kan voorkomen dat het gebeurt en weet je dat je programma normaal gesproken crashed als je geheugen probeert te beschrijven wat niet "eigendom" van het programma is. (op Windows dan neem aan dat tegenwoordig elk besturingssysteem wel zoiets heeft)quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met andere talen kun je niet zo makkelijk een willekeurig stuk geheugen overschrijven. Je hebt een buffer overflow voordat je er erg in hebt en krijgt geen enkele waarschuwing hierover. Dat is het probleem voor beginners met C of C++.
Niet overschrijven van geheugen doet niets tegen memory leaks. Verder zijn buffer overflows niet de eerste dingen waar nieuwelingen overheen vallen; dat zijn de segfaults, en die krijg je vrijwel altijd direct in je gezicht. En dat is juist goed en leerzaam, m.i.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met andere talen kun je niet zo makkelijk een willekeurig stuk geheugen overschrijven. Je hebt een buffer overflow voordat je er erg in hebt en krijgt geen enkele waarschuwing hierover. Dat is het probleem voor beginners met C of C++.
precies, en memory leaks is vooral niet vergeten je geheugen weer vrij te geven na gebruik (maw. gelijk na het maken van geheugen ook het vrijmaken van geheugen schrijven dan kan het eigenljik niet meer fout gaan)quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:40 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Niet overschrijven van geheugen doet niets tegen memory leaks. Verder zijn buffer overflows niet de eerste dingen waar nieuwelingen overheen vallen; dat zijn de segfaults, en die krijg je vrijwel altijd direct in je gezicht. En dat is juist goed en leerzaam, m.i.
Al vragen over de syntax?quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:42 schreef ufopiloot12 het volgende:
[..]
Ik heb voor C++ gekozen.
Ben nu bezig de syntax te leren, maar ik heb het deze week best druk dus ik kan pas in het weekend weer aan de slag.
nou niet veel geloof ik zo...quote:Op zaterdag 23 februari 2013 23:45 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Al vragen over de syntax?
Verschil i++ en ++i snap je?
Wat valt er verder eigenlijk te leren over syntax?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |