abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 juni 2013 @ 09:40:04 #251
189216 netolk
maar dan andersom
pi_128023895
quote:
3s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:54 schreef trancethrust het volgende:
Je kan er een struct van maken als in
[ code verwijderd ]

Een sizeof(receive_buffer) is dan 1500*sizeof(char).

(Overigens is dynamisch alloceren van de receive-buffer via new niet nodig)
Nee, klopt had ik idd al bedacht was meer dat ik niet zo bekent ben met memcpy en memset dus in dat opzicht had ik dat gekopieerd van iemand anders zijn code (snap wel wat het doet) Had idd ook gewoon de & en * kunnen gebruiken.
maar stel dat ik de buffer statisch alloceer als
1char RecvBuff[1500];
Dan zou je zeggen dat dit ook zou moeten werken
1recvfrom(Sock,RecvBuff,sizeof(RecvBuff),0,0,0);
Maar dat werkt dus niet en faalt de recvfrom functie
Beware of the Raping Zebra's
pi_128024127
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:40 schreef netolk het volgende:

[..]

Nee, klopt had ik idd al bedacht was meer dat ik niet zo bekent ben met memcpy en memset dus in dat opzicht had ik dat gekopieerd van iemand anders zijn code (snap wel wat het doet) Had idd ook gewoon de & en * kunnen gebruiken.
maar stel dat ik de buffer statisch alloceer als
[ code verwijderd ]

Dan zou je zeggen dat dit ook zou moeten werken
[ code verwijderd ]

Maar dat werkt dus niet en faalt de recvfrom functie
Die struct stond er voor een reden ;)

Een
1T x[ n ]
alloceert een statische array van type T en grootte n. De type van x is dan dus een array van T, ofwel een pointer naar T, en de size daarvan is sizeof( void* ).
Als je de boel in een struct gooit, dan neemt de struct de grootte van alle velden, dus de grootte van de totale char array.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  donderdag 20 juni 2013 @ 09:58:44 #253
189216 netolk
maar dan andersom
pi_128024282
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:51 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Die struct stond er voor een reden ;)

Een
[ code verwijderd ]

alloceert een statische array van type T en grootte n. De type van x is dan dus een array van T, ofwel een pointer naar T, en de size daarvan is sizeof( void* ).
Als je de boel in een struct gooit, dan neemt de struct de grootte van alle velden, dus de grootte van de totale char array.
klinkt logisch idd
maar dan zou sizeof(*recvBuff) ook moeten werken maar bij de dynamische allocatie kreeg ik daar ook een error van recvfrom
Beware of the Raping Zebra's
pi_128024412
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:58 schreef netolk het volgende:

[..]

klinkt logisch idd
maar dan zou sizeof(*recvBuff) ook moeten werken maar bij de dynamische allocatie kreeg ik daar ook een error van recvfrom
Een *recvbuffer is een pointer, dus wederom 4 of 8 bytes. sizeof(recvbuffer) is wat je wilt (als recvbuffer een struct is dat de char-array bevat, zoals hierboven).
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  donderdag 20 juni 2013 @ 10:08:20 #255
189216 netolk
maar dan andersom
pi_128024499
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:04 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Een *recvbuffer is een pointer, dus wederom 4 of 8 bytes. sizeof(recvbuffer) is wat je wilt (als recvbuffer een struct is dat de char-array bevat, zoals hierboven).
k, dus sizeof neemt alleen de grote van het object wat je er instopt en niet waar het naar verwijst ongeacht het gebruikt van * ?
Beware of the Raping Zebra's
pi_128024805
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:08 schreef netolk het volgende:

[..]

k, dus sizeof neemt alleen de grote van het object wat je er instopt en niet waar het naar verwijst ongeacht het gebruikt van * ?
http://en.cppreference.com/w/cpp/language/sizeof

Wordt onder compile-time bepaald, dus niet onder runtime.
pi_128024825
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:08 schreef netolk het volgende:

[..]

k, dus sizeof neemt alleen de grote van het object wat je er instopt en niet waar het naar verwijst ongeacht het gebruikt van * ?
Grootte van het type van het object dat je erin stopt, inderdaad, of de grootte van het type dat je meegeeft (sizeof werkt op zowel objecten/instances als datatypes). Dit is ook precies wat je wilt.

De * maakt in deze zin altijd een pointer data type.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  donderdag 20 juni 2013 @ 10:28:12 #258
189216 netolk
maar dan andersom
pi_128025048
oke, bedankt dan snap ik het :)
Beware of the Raping Zebra's
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:45:53 #259
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_128083430
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:51 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Die struct stond er voor een reden ;)

Een
[ code verwijderd ]

alloceert een statische array van type T en grootte n. De type van x is dan dus een array van T, ofwel een pointer naar T, en de size daarvan is sizeof( void* ).
Als je de boel in een struct gooit, dan neemt de struct de grootte van alle velden, dus de grootte van de totale char array.
Uhm, nee?

1
2
3
4
5
6
long buffer[256];

int True = (sizeof(buffer) == 1024);

for(int i=0; i<sizeof(buffer)/sizeof(*buffer); i++)
  printf("%d\n", buffer[i]);
pi_128085342
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:45 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:

[..]

Uhm, nee?
[ code verwijderd ]

Oh. Redelijk stoned :{ Blijkbaar wordt een (niet-dynamische array) als een soort struct gezien; nooit geweten!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_128090945
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:32 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Oh. Redelijk stoned :{ Blijkbaar wordt een (niet-dynamische array) als een soort struct gezien; nooit geweten!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sizeof geeft size van een object, een C array is ook gewoon een object.

Alleen zijn C arrays best wel klote want je kan niet pass by value doen, alleen maar by reference.
En als je dus in een function sizeof doet van je parameter "array" krijg je size van je reference ipv array.

http://ideone.com/jcU5D8
  vrijdag 21 juni 2013 @ 23:16:10 #262
189216 netolk
maar dan andersom
pi_128102986
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:10 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

sizeof geeft size van een object, een C array is ook gewoon een object.

Alleen zijn C arrays best wel klote want je kan niet pass by value doen, alleen maar by reference.
En als je dus in een function sizeof doet van je parameter "array" krijg je size van je reference ipv array.

http://ideone.com/jcU5D8
ahh, vandaar
Ik heb het nu opgelost door de grote in een aparte (constante) int te zetten zodat ik alleen die hoef aan te passen als ik de grote wil veranderen
Beware of the Raping Zebra's
pi_128104897
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:10 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

sizeof geeft size van een object, een C array is ook gewoon een object.

Alleen zijn C arrays best wel klote want je kan niet pass by value doen, alleen maar by reference.
En als je dus in een function sizeof doet van je parameter "array" krijg je size van je reference ipv array.

http://ideone.com/jcU5D8
Ah ik snap de tegenstelling nu. Mijn eerste reactie was `dit is nog lelijker dan een struct'`, maar de grap is natuurlijk dat als een C array geen aparte datatype was, dat een struct zoals hier ook nooit zou kunnen werken; de struct zou anders precies de grootte zijn van een array pointer.
En een pass-by-value zou nooit letterlijk kunnen omdat de grootte van een argument nooit compile-time bepaald kon worden. Noodzakelijk kwaad. Cool, weer wat geleerd.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_128105835
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 23:53 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Ah ik snap de tegenstelling nu. Mijn eerste reactie was `dit is nog lelijker dan een struct'`, maar de grap is natuurlijk dat als een C array geen aparte datatype was, dat een struct zoals hier ook nooit zou kunnen werken; de struct zou anders precies de grootte zijn van een array pointer.
En een pass-by-value zou nooit letterlijk kunnen omdat de grootte van een argument nooit compile-time bepaald kon worden. Noodzakelijk kwaad. Cool, weer wat geleerd.
Je weet dat het zetten van struct voor de typename C is en niet nodig (deprecated?) in C++?

Zie std::array als je een array als value will passen.
In C++14 komt er waarschijnlijk een dynamic array.
pi_128107866
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 00:15 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Je weet dat het zetten van struct voor de typename C is en niet nodig (deprecated?) in C++?
http://ideone.com/swuvZr
quote:
Zie std::array als je een array als value will passen.
In C++14 komt er waarschijnlijk een dynamic array.
Het was meer een discussie over waarom een T foo[500] geen T*-type had, wat (mij) aanvankelijk veel natuurlijker leek. Persoonlijk als ik arrays doorgeef gebruik ik pointers/iterators, het andere komt me wat onnatuurlijk over.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_128138268
Is er al iemand die Stroustrups nieuwe boek heeft?

En zijn er mensen die C++14 een beetje volgen?
  zondag 23 juni 2013 @ 01:16:33 #267
189216 netolk
maar dan andersom
pi_128138575
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 01:07 schreef t4rt4rus het volgende:
Is er al iemand die Stroustrups nieuwe boek heeft?

En zijn er mensen die C++14 een beetje volgen?
nee, ik heb een boek uit 2002 van hem (wel is waar vertaald naar NL in die tijd was ik nog niet zo'n voorstander van Engelse boeken)
Beware of the Raping Zebra's
pi_133939615
Omdat het van GS42 hier moet :P
------------------

Hai!

Ik heb een programma dat redelijk veel verschillende handelingen op dezelfde manier (maar toch altijd net even anders) uitvoert. Het gaat om bewerkingen / analyses over OpenCV matrices.

Voor het gemak een voorbeeldje:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
      for (size_t y = 0; y < p_Par->Xtion.CanvasYRes; y = y++) {
            for (size_t x = 0; x < p_Par->Xtion.CanvasXRes; x = x++) {

            float py = OpenNiDataObj->OriginalYMatrix.at<float>(y,x);
            float px = OpenNiDataObj->OriginalXMatrix.at<float>(y,x);
            
                if ((abs(px-Par->obj.leftx)<10 || abs(px-Par->objrightx)<10) && py!=0)
                {
                    OpenNiDataObj->OriginalYMatrix.at<float>(y,x)=-501;
                }

            }

        }

Dit loopt door alle pixels van een gegeven resolutie set heen, en geeft bijvoorbeeld een maximum terug, of een gemiddelde, of telt het aantal pixels > 0, soms voor de Y matrix, soms de Z, soms de X, soms een combinatie. Soms past het bovendien de matrixen aan.

Anyway, ik zou dit een beetje handiger willen verpakken want die nested for loop zit op heel veel plekken en ik heb het idee dat dit overzichtelijker kan.

Bovendien... Dit moet toch sneller kunnen? Iemand een idee of dit in C++ in een object class zou kunnen en zo ja hoe kan ik die dan toch dynamisch genoeg maken om er vanalles mee te doen? Of ben ik echt gebonden aan de huidige aanpak?
pi_133941911
Je zou met een Lambda functie de 2 for loops kunnen vervangen.

Maar dat is waarschijnlijk minder leesbaard dan 2 for loops, om nog maar te zwijgen over de potentiële snelheidsverlies...

Of het sneller kan, zou je dat even in de OpenCV documentatie moeten halen (wellicht zijn er bepaalde iterators die je kunt gebruiken). maar zo bekend ben ik niet met OpenCV.
Robert Moog died for our synths
pi_133943093
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:40 schreef Gehenna het volgende:
Je zou met een Lambda functie de 2 for loops kunnen vervangen.

Maar dat is waarschijnlijk minder leesbaard dan 2 for loops, om nog maar te zwijgen over de potentiële snelheidsverlies...

Of het sneller kan, zou je dat even in de OpenCV documentatie moeten halen (wellicht zijn er bepaalde iterators die je kunt gebruiken). maar zo bekend ben ik niet met OpenCV.
Dit is een derde sneller

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
            for (size_t y = 0; y < p_Par->Xtion.CanvasYRes;y=y++)
            {
                float* My = (p_OpenNiDataObj->ZMatrix).ptr<float>(y);
                for (size_t x = 0; x < p_Par->Xtion.CanvasXRes; x = x++) {
                    float& Myx = My[x];
                }
            }
[code]

Maar waar ik eigenlijk naar op zoek was is iets als

[code]
matrixoperation(doeditendat);

en de bijbehorende functie dan zoiets is als

1
2
3
4
5
6
7
            for (size_t y = 0; y < p_Par->Xtion.CanvasYRes;y=y++)
            {
                float* My = (p_OpenNiDataObj->ZMatrix).ptr<float>(y);
                for (size_t x = 0; x < p_Par->Xtion.CanvasXRes; x = x++) {
                    doeditendat
                }
            }

Doeditendat is altijd iets simpels. Soms trekt het lijntjes als x = iets, soms somt het alle waarden op, etc.

Misschien maak ik het mijzelf hierin alleen maar moeilijker, dat begrijp ik ook wel, maar ik had stille hoop dat je iets kon doen als:

(syntax is uiteraard manco)
1
2
3
matrixoperation( (if(px)<40 || px>80){px=2});
of 
matrixoperation((if(px)<40 || px>80){sumx++},pointertosumx);

waarbij px, py, pz bijvoorbeeld standaardtermen zijn die ie herkent als 'een punt uit die en die matrix, een punt uit die en die matrix of die en die matrix' en het 2e voorbeeld een argument meegegeven moet worden (pointersumx) omdat ie anders niets heeft om op te tellen (de sumx++). Met andere woorden, de variabele sumx zelf komt helemaal niet voor in de matrixoperation functie
pi_133944581
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 14:14 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Dit is een derde sneller
[ code verwijderd ]

en de bijbehorende functie dan zoiets is als
[ code verwijderd ]

Doeditendat is altijd iets simpels. Soms trekt het lijntjes als x = iets, soms somt het alle waarden op, etc.
Als ik het goed begrijp wil je dus graag een functie 'doeditendat' meegeven als argument van de functie 'matrixoperation'?

Dan is dit wellicht iets voor je: http://stackoverflow.com/(...)-as-a-parameter-in-c
Robert Moog died for our synths
pi_133945152
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 14:53 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp wil je dus graag een functie 'doeditendat' meegeven als argument van de functie 'matrixoperation'?

Dan is dit wellicht iets voor je: http://stackoverflow.com/(...)-as-a-parameter-in-c
Denk het wel ja :)
Vind het gewoon een beetje naar om o-ve-ral die dubbele forloop te hebben (ook al is het wel sneller)
pi_133955849
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 12:29 schreef Holy_Goat het volgende:

for (size_t y = 0; y < p_Par->Xtion.CanvasYRes; y = y++)

Dit moet toch sneller kunnen?
Ja, hier staat namelijk een oneindige loop. :P
pi_133956038
Wow topic is weer actief
pi_133956171
quote:
3s.gif Op donderdag 5 december 2013 19:59 schreef thabit het volgende:

[..]

Ja, hier staat namelijk een oneindige loop. :P
En in die oneindige loop nog een oneindige loop :P

Holy_Goat lees je boek eens even over operator++
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')