abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115652880
Kekaa en Projskippy, dat klinkt hoopgevend hoor! Vorige week had ik bij het voorover bukken ineens een hele felle pijnlijke steek in mijn onderbuik en jullie weten het resultaat.

Fieder! :D :D dankjewel!
E.
pi_115655632
Sparkling, ik herken de reactie van je zus wel. Ik was zelf zo'n (schoon)zus. Mijn hemel wat een alles verscheurende jaloezie was dat. Ik ben er een paar weken zuur van geweest. Het is zeker niet chic en ik ben er ook niet trots op, maar ik kreeg die oeremotie gewoon niet onder controle. :{
pi_115660366
martine1984, als je NOD de 24e is, ben je dan nu niet een beetje laat met klussen? Meestal zitten er toch ongeveer twee weken tussen je eisprong en je NOD?

Misschien komen die pijnlijke borsten wel heel ergens anders door! :o
pi_115664901
Sparkling wat super voor je gefeliciteerd. Gisteravond miet meer gekeken en vandaag geen tijd gehad, maar zie gewoon 2 streepjes bij je. Ik ga duimen dat het goed blijft gaan.

En er komen nog spannende dagen aan, er zijn Nods op komst. Laten we de streepjesregen voortzetten *O*.
pi_115670269
het is toch 2 weken na de eerste menstruatie dag je ei sprong?? Dan moet vandaag mn eisprong zijn.

Dan is mn NOD 31 aug

was een weekje in de war.....
pi_115670828
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 06:09 schreef martine1984 het volgende:
het is toch 2 weken na de eerste menstruatie dag je ei sprong??
+/- 2 weken na de menstruatie kan je je eisprong hebben. Dit is het gemiddelde, maar weinig mensen zijn echt gemiddeld. Het kan best dat er een dag verschil in zit. Seks kan echter nooit kwaad, toch? :+ Temperatuur je ook?
pi_115671207
Volgens mij is het twee weken voordat je weer ongesteld zou moeten worden....
Dus als je een gemiddelde cyclus hebt van 28 dagen, dan is het twee weken na de eerste menstruatiedag. Is je cyclus langer of korter, dan is je eisprong later of eerder.
Dacht ik.
pi_115671696
ik temperatuur niet, ik vind te veel gedoe. Heb wel op internet de cyclusberekening gedaan en volgens die berekening zijn mn vruchtbare dagen tussen 14 en 19 aug en mn ovulatie zou de 17de moeten zijn. Mijn menstruatie was voor mn eerste kind altijd het zelfde ik kon de klok er bijna op gelijk zetten. Nu weet ik het niet aangezien ik pas 1 keer echt ongesteld ben geweest. Mocht t niet lukken deze maand dan zal ik misschien gaan beginnen met tempraturen wanneer begin je daar mee eigenlijk?
pi_115671836
Ja dat is wat ik ook dacht Kekaa. De periode tussen eisprong en en menstruatie is bij de meeste meiden ongeveer gelijk (2 weken), maar de periode tussen menstruatie en eisprong is bij de meeste vrouwen verschillend. Bij mij was het nu bijvoorbeeld 19 dagen.

martine1984, als je het zeker wilt weten kun je ovulatietests doen, via internet zijn ze helemaal niet duur (bijvoorbeeld die van Sensitest). Als je dan positief test zit je in de vruchtbare periode, in 24-48 uur daarna zul je ongeveer je eisprong hebben.

Temperaturen daar kun je altijd mee beginnen, gewoon zodra je wakker bent de thermometer erin (ik vind zelf vaginaal het makkelijkst)! Om de ovulatie te ontdekken is temperaturen eigenlijk iets waar je niet vroeg genoeg mee kunt beginnen, want je temperatuur stijgt pas (met een paar tiende van een graad) als je eisprong net geweest is, dus dan ben je eigenlijk aan de late kant. Je kunt dan na een poosje wel duidelijk zien hoe je cyclus eruit ziet. Maar na je eisprong is het ook handig, want als je temperatuur hoog blijft zou je wel eens zwanger kunnen zijn.. vlak voor je ongesteld wordt daalt hij namelijk pas weer tot het normale niveau.

Overigens schijnt het zelfs te kunnen dat je ovulatietest positief is en er toch geen eitje springt, dat is de reden dat ik ben gaan temperaturen, zodat ik zeker weet dat ik niet voor niks twee weken zit te hopen!
pi_115672349
bedankt suikertante, hier kan ik wat mee. Zal t eens proberen
pi_115672430
Graag gedaan! :*
Heb zelf nog niet heel veel ervaring, maar ben iemand die er dan alles over gaat lezen, vandaar ;)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:30:44 #162
378192 -mandy-
I am who I am
pi_115675367
Als ik met 2 weken geen 2 streepjes zie op mn NOD, ga ik ook maar eens beginnen met temperaturen denk ik.

Zou mijn naam ook in het lijstje mogen staan? Mandy (06/2012)
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_115692211
Zoveel geklust dat het wel raak moét zijn Mandy? ;)

Kan iemand mij wat meer vertellen over innestelingsbloeding? :?
En wat gebeurt er eigenlijk als je eitje bevrucht wordt, maar het innestelen of iets anders gaat fout, hoe reageert je cyclus daarop of is dat elke keer anders?

Het lijkt er namelijk een klein beetje op dat ik ongesteld ben, precies een week voor mijn NOD. -O-
Het is niet veel, maar het is wel een duidelijke donkerrode vlek. Maar ik ben de hele dag niet naar de wc geweest, dus in hoeveel tijd dat is gebeurd weet ik niet. Nog even afwachten dus..
pi_115693460
Suikertante ik kan daar weinig zinnigs over zeggen. Ik had geloof ik bij mijn eerste ook een kleine bloeding voor dat ik getest had. Maar wij waren op dat moment helemaal niet bezig met zwanger worden en dus heb ik dr weinig aandacht aan besteed.

Jaloerse modus aan
Het lijkt wel of iedereen zwanger is om me heen... ik wil ook :X :X :X
Jaloerse modus uit

Misschien wat voorbarig maar ik ga as maandag toch maar kijken voor nieuwe positie broeken, er is hier mega uitverkoop dag dus dat is een kans die ik niet kan laten lopen.... :+
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:05:27 #165
378192 -mandy-
I am who I am
pi_115694629
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:53 schreef Suikertante het volgende:
Zoveel geklust dat het wel raak moét zijn Mandy? ;)

Het lijkt er namelijk een klein beetje op dat ik ongesteld ben, precies een week voor mijn NOD. -O-
Het is niet veel, maar het is wel een duidelijke donkerrode vlek. Maar ik ben de hele dag niet naar de wc geweest, dus in hoeveel tijd dat is gebeurd weet ik niet. Nog even afwachten dus..
Haha, nee hoor. Maar we zijn nu al een paar maanden aan het proberen, en mijn ovulatie aan het bijhouden via een app. Maar als ik met 2 weken geen 2 streepjes zie, ga ik toch maar es aan de gang met temperaturen. Kwestie van toch juister je ovu te weten.

Spannend suikertante!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_115694957
Ja ik vind het maar niks.

Martine, wel hoopgevend dat je toch zwangwr was! Mijn temperatuur was vanmorgen nog steeds hoog, dus heb nog hoop.
pi_115697052
positief blijven suikertante! Het komt vast goed en je plast binnenkort twee dikke strepen!
pi_115697582
Jij ook hoor! Onze tijd komt nog!!
pi_115704101
Suikertante is het bloeden weer gestopt?

Kekaa hoe is het bloedprikken gegaan? Al een uitslag gekregen?

Projskippy hoe voel je je, al klachten die ergens op wijzen?

Hier nog 2 nachtjes slapen en dan kan ik testen. Verwacht er niet veel van, maar toch heb ik wel stiekem hoop. Zit nu op dag 36 eigenlijk 37 van mijn cyclus en vorige 2 keer had ik een korte cyclus van 22 dagen, dat stemt hoopvol, maar heb een onregelmatige cyclus en soms ook uitschieters van 50 dagen. Verder af en toe krampen in buik alsof ik ongesteld moet worden en blijf last houden van duizeligheid en wat misselijk. Maar helaas heb ik misselijkheid vaker de laaste maanden.
Het kan dus alle kanten op en ik wacht het rustig af tot zondag.

Voorstelrondje: vriend 32 en ik 28, ruim 13 jaar samen, waarvan 7,5 jaar samenwonend in Oosten van NL.
pi_115707341
Hoi Sethiwe! Dat was een laat berichtje, bedoel je dat je maandag kunt testen of dinsdag? Spannend hoor!

Hier vanmorgen weer op mijn basistemperatuur. Maar ja, de innestelingsdip geeft dan weer een klein beetje hoop? Het kan wel echt altijd alle kanten op zo met al die mogelijke symptomen! Bloeding lijkt over, maar toch weer afwachten dus..

Edit: oh. Daar is ie weer -O- Ik denk we op de volgende ronde moeten gaan hopen. :{
Kop op Suikertante, het was pas de eerste echte kans! w/

[ Bericht 39% gewijzigd door Suikertante op 18-08-2012 08:18:09 ]
pi_115707859
Ach Suikertante :*

Maar je hebt getemperatuurd, dus je weet weer meer van je cyclus..!(schrale troost)
pi_115708254
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 01:08 schreef Sethiwe het volgende:
Kekaa hoe is het bloedprikken gegaan? Al een uitslag gekregen?
Uitslag gehad. Niet zwanger. Verder alle uitslagen goed, waardoor ze niet echt wat kon zeggen over mn onregelmatige cyclus. Behalve dan dus die cyste, dat het wel daar vandaan moet komen.

Dus, al het goed is wordt ik over anderhalve week ongesteld.
Die keer erna verwacht ik er niet zoveel van, omdat die cyste er zit. (je eitjes komen toch dan uit de ene eierstok, en dan uit de andere?)

Wel heb ik gisteren meteen maar wat ovulatietesten besteld, en ik ga mn temperatuur maar eens bijhouden. Misschien geeft het meer inzicht.
pi_115708278
Suikertante balen, ook al was het je eerste echte kans, leuk is het niet als je ongesteld wordt :*
morgen ga ik testen, meer symbolisch aangezien het dan een jaar geleden is dat de nuvaring eruit is gegaan.
pi_115710134
ach das niet leuk suikertante! Ook al was t pas de eerste kans het blijft niet leuk. Het voordeel is dat je nog een ronde aan t klussen kan ;)
pi_115723434
Jammer suikertante! Op naar de volgende ronde!
Mijn menstruatie is net over, dus we gaan weer tellen :P

(En woah, vandaag sloeg even de realiteit in: we gaan proberen een kindje te maken. Whaa, eng! haha)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')