In totaal wist Nederland op de Olympische wielrenonderdelen maar liefst 15 gouden medailles te winnen en 16 zilveren en 9 bronzen medailles. Daarmee staat Nederland op de 4e plaats in het medailleklassement. Leontien van Moorsel, die 4 keer goud won, 1 x zilver en 1 x brons is dan ook de succesvolste Olympiër binnen deze sport. Ook België is succesvol geweest en won in totaal 6 gouden, 8 zilveren en 10 bronzen medailles (en staat daarmee 9e in het klassement).quote:Mannen Baanwielrennen
Individuele sprint
Teamsprint
Keirin
Team achtervolging
Omnium
Dames Baanwielrennen
Individuele sprint
Teamsprint
Keirin
Team achtervolging
Omnium
Wegwielrennen
Wegwedstrijd individueel Heren
Wegwedstrijd individueel Dames
Tijdrit Heren
Tijdrit Dames
BMX
BMX Individueel Heren
BMX Individueel Dames
Mountainbike
Cross-country Heren
Cross-country Dames
quote:Mannen
Keirin (m)
Teun Mulder
Ploegenachtervolging (m)
Jenning Huizenga
Levi Heimans
Tim Veldt
Arno van der Zwet
Teamsprint (m)
Roy van den Berg
Hugo Haak
Teun Mulder
mountainbike (m)
Rudi van Houts
bmx (m)
Jelle van Gorkom
Dames
keirin (v)
Willy Kanis
omnium (v)
Kirsten Wild
ploegenachtervolging (v)
Ellen van Dijk
Laura van der Kamp
Vera Koedooder
Kirsten Wild
teamsprint (v)
Yvonne Hijgenaar
Willy Kanis
bmx (v)
Lieke Klaus
wegwedstrijd (v)
Chantal Blaak
Lucinda Brand
Martine Bras
Irene van de Broek
Ellen van Dijk
Iris Slappendel
Annemiek van Vleuten
Marianne Vos
Kirsten Wild
bedoelde bij de start...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:06 schreef TheArt het volgende:
Zwarte Maan, hoe blind ben jij zeg? Laatste, waar heb je het over?
Smulders keurig 4e.
quote:
Die zijn langer dus stoten hun hoofdquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:07 schreef Littlerabbit het volgende:
Dat tunneltje is wel vet, waarom gaan de mannen daar niet onderdoor?
Zelfs bij de start lag ze niet allerlaatste.quote:
quote:
Van der Biezen 1ste zowel eergisteren als gisteren en Van Gendt maakt ook kans.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:07 schreef kilon het volgende:
Wat een TT weer. Past wel bij deze Spelen.
Lijkt maar zo.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:09 schreef hafcfan het volgende:
Die mannen gaan toch nog wel een stuk harder.
Ze gaan over die tunnel heenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:09 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Zou het?Sowieso raar dat ze een eigen parcours hebben, zolang is het mannelijke ook niet.
Braziliaansequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:09 schreef ZwarteMaan het volgende:
Wie ging er nou geblesseerd af op de stretcher?
Die braziliaanquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:09 schreef ZwarteMaan het volgende:
Wie ging er nou geblesseerd af op de stretcher?
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Van der Biezen 1ste zowel eergisteren als gisteren en Van Gendt maakt ook kans.
Moet je wel een grote tuin hebbenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:10 schreef wdn het volgende:
Mooi baantje voor in de achtertuin
(als je een achtertuin hebt)
Lijkt een bergexpeditie.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:11 schreef zolderraam het volgende:
ze wordt in ieder geval geen laatste meer
En genoeg tijd om het te onderhoudenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:11 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Moet je wel een grote tuin hebben
500m2 zal wel voldoende zijn..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:11 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Moet je wel een grote tuin hebben
Er is maar een heel klein verschil in snelheid tussen de mannen en de vrouwen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:09 schreef hafcfan het volgende:
Die mannen gaan toch nog wel een stuk harder.
Meeste is betonquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:12 schreef SovjetComrade het volgende:
[..]
En genoeg tijd om het te onderhouden
Alleen zo lame, dat de binnenbocht praktisch altijd wint. En sowieso degene die het eerst de bocht door is wint.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:12 schreef Bastiefcg het volgende:
wat een fantastisch onderdeel is dit toch, pure aanwinst voor de OS.
Helemaal mee eens, mooie kijksportquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:12 schreef Bastiefcg het volgende:
wat een fantastisch onderdeel is dit toch, pure aanwinst voor de OS.
En een beetje positief zijn en er wat geloof in hebben kan ook geen kwaad.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:11 schreef TheArt het volgende:
[..]Dat vooruitlopen op de zaken. De belangrijke tegenstanders zijn ook heel sterk in dit soort duels met 8 in de baan.
op de BBC welquote:
Haha. Nu eerst bij het zeilen en nu hier. Ga je lekker lopen zeiken de hele tijd?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Matige techniek bij van der Biezen.
Je doorzichtige pogingen tot trollen beginnen nu een beetje te irriteren.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Matige techniek bij van der Biezen.
Niet op reageren joh, matige troll dat het is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:15 schreef rembrandtvanrijn het volgende:
[..]
Haha. Nu eerst bij het zeilen en nu hier. Ga je lekker lopen zeiken de hele tijd?
quote:
huh, kan het op BBC niet vinden..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:14 schreef wdn het volgende:
[..]
op de BBC wel
op de NOS liggen ze 5, 10 sec achter
die van 31 is een kinderlokkerquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:15 schreef golfer het volgende:
Die crashes maken het wel leuk.
Voor de rest blijf ik het iets vinden dat kinderen nadat de school uit gegaan is op een pleintje doen.
Volwassen mannen (hoewel?) op kinderfietsjes.
KnutdeIJsbeer is een is een 28-kamper. Wist je dat nog niet? Kan alles en combineert de sporten graag nog ook. Zeilend schieten, waarbij hij met zijn voeten ook nog eens pijl en boog bedientquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:15 schreef rembrandtvanrijn het volgende:
[..]
Haha. Nu eerst bij het zeilen en nu hier. Ga je lekker lopen zeiken de hele tijd?
zwaartekracht, ze staan gekanteld naar voren dus drukken tegen het hek aan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:16 schreef Paxcon het volgende:
hoe blijven die fietsen eigenlijk in balans bij de start?
dacht je maarquote:
Ah ok en de 100 meter sprint als in het uurtje gym?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:15 schreef golfer het volgende:
Voor de rest blijf ik het iets vinden dat kinderen nadat de school uit gegaan is op een pleintje doen.
Bij de mannen wel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:19 schreef Markeerstift het volgende:
Dus je moet voor de bocht al bij de eerste drie zitten anders wordt je omgebeukt door een ander in de bocht..
1x een 1 of 2 en je staat weer in die top-4.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:18 schreef marcodej het volgende:
Nog niet kansloos met een vijfde plek. Goeie start, maar kwam daar wat ongelukkig uit in die trechter.
Ja en?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:19 schreef HupDuitslandHup het volgende:
even een tussendoortje
een Raborenner gevallen op zijn bek tijdens Eneco tour
Van der Biezen dus ideaal met die snelste tijd altijd aan de binnenkant.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:19 schreef Markeerstift het volgende:
Dus je moet voor de bocht al bij de eerste drie zitten anders wordt je omgebeukt door een ander in de bocht..
Gesink?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:19 schreef HupDuitslandHup het volgende:
even een tussendoortje
Ik denk dat je wel anders praat als je bovenaan de startheuvel staatquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:15 schreef golfer het volgende:
Wiequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:19 schreef HupDuitslandHup het volgende:
even een tussendoortje
Net of dat er toe doet. In de Eneco Tour gaat bijna iedereen wel eens op zijn bek. Levensgevaarlijke koers.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:19 schreef HupDuitslandHup het volgende:
even een tussendoortje
Eneco Tour 2012 #1: Van Waalwijk naar Geraardsbergenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:21 schreef HupDuitslandHup het volgende:
[..]
Theo Bos en die andere Renshaw of zo
jup.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:21 schreef horned_reaper het volgende:
Ik heb het begint gemist.... van heeft Biezen gedaan?
En ik neem aan dat beide Nederlanders nog maar 1 race hebben gereden?
Moet je de aparte stream opzetten. Ben je het commentaar nog kwijt ook.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:22 schreef Nober het volgende:
Waarom laat de NOS de slowmotions niet zien?
Huh waar heb ik dan net naar gekeken?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:22 schreef Nober het volgende:
Waarom laat de NOS de slowmotions niet zien?
1 run 1 punt,quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:21 schreef horned_reaper het volgende:
op BBC 1 gewoon boxenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:21 schreef Marco001 het volgende:
Welke BBC zenden ze het eigenlijk uit?
Jack Wouterse moet zijn cokeschuld terugbetalen volgens mij.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:23 schreef SovjetComrade het volgende:
Die C1000 reclame begint zwaar irritant te worden..
De zingeunernacht danquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:23 schreef SovjetComrade het volgende:
Die C1000 reclame begint zwaar irritant te worden..
Ik moet telkens kotsen als hij die viezige zigeunervrouw een kus geeft.quote:
Vreemd.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:27 schreef OmniRocket het volgende:
de finale is over één heat maar.. wat nep
1stequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:21 schreef horned_reaper het volgende:
Serieus? Wat een loterij is dat danquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:27 schreef OmniRocket het volgende:
Vind het al spannend genoeg!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:27 schreef OmniRocket het volgende:
Dit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Serieus? Wat een loterij is dat dan
wtf?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:27 schreef OmniRocket het volgende:
Vrij normaal, volgens mij waren bij de vorige olympische spelen de andere rondes ook maar over 1 heat.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:27 schreef OmniRocket het volgende:
Mwa. Worden vooral de goede vragen gesteld.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:28 schreef marcodej het volgende:
Wildeboer is ook wel een prima analist.
Was het cola geweest dat had ik mijn best gedaanquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:32 schreef Meike26 het volgende:
Dat balanceren op de startheuvel krijg je als beginnende crosser ook gelijk mee.
Wij trainde dat met het zo lang mogelijk stilstaan, wie dan van de groep won, kreeg een gratis flesje AA-drink. En het was gewoon leuk om te doen
Iets met veiligheid ofzo? Ja ik snap dat je ook van een turntoestel af kunt vallen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:33 schreef horned_reaper het volgende:
Wel vreemd dat je als 17jarige niet mee mag doen, terwijl die 15 jarige turnmeiden wel mee mogen doen.
Oh nou sorry hoorquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vrouwenparcours is anders dan het mannenparcours, is nog geen 80x uitgelegd.
Nee vrouwen gaan onder een tunnel door.quote:
de zogenaamde trackstand. .:) Ben trouwens benieuwd of dat met zo'n kleine fiets juist makkelijker of moeilijker is als met een gewone fiets.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:32 schreef Meike26 het volgende:
Dat balanceren op de startheuvel krijg je als beginnende crosser ook gelijk mee.
Wij trainde dat met het zo lang mogelijk stilstaan, wie dan van de groep won, kreeg een gratis flesje AA-drink. En het was gewoon leuk om te doen
Ik denk dat dit iets gevaarlijker is, toch maar eerst volwassen zijnquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:33 schreef horned_reaper het volgende:
Wel vreemd dat je als 17jarige niet mee mag doen, terwijl die 15 jarige turnmeiden wel mee mogen doen.
Ja.quote:
Makkelijker natuurlijk. Corrigeren is minder moeilijk door het lage gewicht.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
de zogenaamde trackstand. .:) Ben trouwens benieuwd of dat met zo'n kleine fiets juist makkelijker of moeilijker is als met een gewone fiets.
Ik dacht dat jij de hele tijd al aan het posten was in het BMX-topic, maar schijnbaar niet dusquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:34 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Oh nou sorry hoor
Ik heb de vrouwen ook nog helemaal niet gevolgd
klopt, maar je hebt ook minder grondcontact. vandaar.. (op mijn mtb. zitten 2.25" brede banden)quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Makkelijker natuurlijk. Corrigeren is minder moeilijk door het lage gewicht.
Ik kan het wel zijn geweest maar ik had de vrouwen nog niet 1x keer gezien , alleen de mannen, geen idee eigenlijk waarom ik de vrouwen nog niet gezien hadquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij de hele tijd al aan het posten was in het BMX-topic, maar schijnbaar niet dusExcuus.
des te lager het middelpunt des te makkelijkerquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:35 schreef Meike26 het volgende:
100% zeker dat het op een klein fietsje makkelijker is.
quote:1 5 PAJON Mariana 1 1 2 +
2 1 POTTIER Magalie 2 2 4 +
3 110 SMULDERS Laura 4 3 7 +
4 96 WALKER Sarah 5 4 9 +
5 52 HLADIKOVA Aneta 3 6 9 +
6 3 LABOUNKOVA Romana 6 5 11 +
7 222 RIMSAITE Vilma 7 7 14 +
8 6 STEIN Squel 8 10 18
Moet je aan De IJsbeer vragen.quote:
weet je ook toevallig hoe warm het is?quote:
Nee.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:38 schreef wdn het volgende:
[..]
weet je ook toevallig hoe warm het is?
Verschillen wel erg klein. Kan er nog zomaar naast vallen.quote:
26 gradenquote:
Vervelend is wel dat de finale 1 run is...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:39 schreef kilon het volgende:
Raymond voor de 6e overwinning in 6 races (incl seeding run)
Redelijk normaal in deze sportquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:39 schreef rembrandtvanrijn het volgende:
Opvallend dat Colombia en Letland zo goed vertegenwoordigd zijn.
Hij heeft nu al one two.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:40 schreef JimboSlice het volgende:
Hij heeft nummer 121, maar hij noemt het zelf one-two-one
Nee. Met 8 komt ie op 11.quote:
Koster weet het nog niet.quote:
Tja dat is wel het risico.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:43 schreef Beach het volgende:
[..]
Zul je zien wordt die van zn fiets geduwd.
Ziet er zo kut uit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:44 schreef Meike26 het volgende:
Verdorie, weer iemand die met een iPad aan het fotograferen is
sarcasmequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:44 schreef zolderraam het volgende:
[..]
krijgt die nummer 5 geen punten dan?
Goede post.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
2e, degelijk. 1e was wel beter geweest.
Ik ook. en nu?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:46 schreef Beach het volgende:
Mexicanobakker jij kijkt ook alles en post overal in OS
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |