Nee dat doen ze helemaal niet. Jij typt hier grote onzin. Heb je ooit bij een moslim gegeten tijdens ramadan? Of zijn dit jouw fantasieen ?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:13 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, maar 99% van de moslims eet zich klem tijdens de ramadan*. Dat weet jij ook.
* ze doen het alleen 's nachts dan
dat is niet wat de religie voorschrijft en jij moet ook niet generaliseren. dat doen niet alle moslims..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:13 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, maar 99% van de moslims eet zich klem tijdens de ramadan*. Dat weet jij ook.
Ja so what? Tig % van moslims blowen, neuken, stelen ook terwijl dat niet is toegestaan, dat ze zich volvreten betekent niet dat ze religieus handelen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:13 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Mijn complimenten voor je discussietechniekquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:13 schreef kiki889 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 10 augustus 2012 17:09 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Afterthoughts en patchwork. Zo kan ik ook wel alles dichtlijmen (Het is A, behalve als het B is, want dan is het B)
[/quote
geeuw... je verveelt me
Dank! Ik complimenteer de jouwe schatquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:18 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Mijn complimenten voor je discussietechniek
Dat is niet de reden alleen waarom je vast... lees wat algemene info en praat dan verder mee.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:18 schreef stroopdoosch het volgende:
Gelukkig hebben de kindjes in Afrika nu wel te eten nu je aan het vasten bent.
Niet ALLE nee. En is niet wat voorgeschreven wordt, maar het is wel de realiteit voor veruit de meeste moslims (veel moslims komen dan ook juist aan door al dat gevastquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:14 schreef kiki889 het volgende:
[..]
dat is niet wat de religie voorschrijft en jij moet ook niet generaliseren. dat doen niet alle moslims..
Het maakt echt serieus geen reet uit voor ze, als ze hun oneliners maar kunnen dumpen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:20 schreef kiki889 het volgende:
[..]
Dat is niet de reden alleen waarom je vast... lees wat algemene info en praat dan verder mee.
Als je gezond verstand hebt ga je jezelf niet vrijwillig uithongeren lijkt me.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:20 schreef kiki889 het volgende:
[..]
Dat is niet de reden alleen waarom je vast... lees wat algemene info en praat dan verder mee.
Dit. Ik ga het niet eens meer proberen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het maakt echt serieus geen reet uit voor ze, als ze hun oneliners maar kunnen dumpen.
Hoe kun je nou discussieren met iemand die ZIP weet over dit onderwerp. Dat is net praten met een vrouw over voetbal. Het enige wat een vrouw daarover kan zeggen is dat de bal rond is en elf spelers in een team zitten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het maakt echt serieus geen reet uit voor ze, als ze hun oneliners maar kunnen dumpen.
overtuiging, zegt je dat wat?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:22 schreef stroopdoosch het volgende:
[..]
Als je gezond verstand hebt ga je jezelf niet vrijwillig uithongeren lijkt me.
Ik hoorde gisteren nog van een meisje 'gewoon 22 mannen die als een gek achter een bal rennen'. Mja, je blijft hopen tochquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:25 schreef kiki889 het volgende:
[..]
Hoe kun je nou discussieren met iemand die ZIP weet over dit onderwerp. Dat is net praten met een vrouw over voetbal. Het enige wat een vrouw daarover kan zeggen is dat de bal rond is en elf spelers in een team zitten.
Buitenspel uitleg willen ze niet horen en begrijpen ze toch nooit.
Precies, niet de honger, niet de dorst, niet de seks, niet de hitte, maar zulke domme reacties maken het vasten ondraaglijkquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit. Ik ga het niet eens meer proberen.
Kerel, het gaat over GELOOF. Niet over verstand.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:22 schreef stroopdoosch het volgende:
[..]
Als je gezond verstand hebt ga je jezelf niet vrijwillig uithongeren lijkt me.
Precies! Het gaat niet over zelfstandig rationeel denken ofzo!quote:
Want overtuiging is altijd een gevolg van het gebrek aan rationeel denkenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:31 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Precies! Het gaat niet over zelfstandig rationeel denken ofzo!
En daarom zul jij dat nooit begrijpen...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:31 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Vraagje, denk jij dat jij een rationeler persoon bent dan Avicenna of Averroes?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:31 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Rationeel denken is idd een grote bedreiging voor geloof en overtuiging. De paus heeft een paar jaar terug bij de opening van het academisch jaar op een universiteit in Parijs zelfs gesteld dat we niet alles zouden moeten (willen) begrijpen. Waarom zou hij nu juist met zo'n stelling komen!??quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:32 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Want overtuiging is altijd een gevolg van het gebrek aan rationeel denken, dus er kan geen logica in een overtuiging zitten?
Mwoah, nog min of meer mee eens ook. Gevoel is irrationeel en persoonlijk iddquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:34 schreef kiki889 het volgende:
[..]
En daarom zul jij dat nooit begrijpen...
Dat is niet zo, je maakt een keuze voor de overtuiging. Jij beslist of het belijden van een godsdienst goed voor je is. EN de levenwijze die daarbij hoort. En de ''regels'' binnen die religie die heb jij met je VOLLE verstand bestudeerd en aangenomen dat dat goed voor je is. Ook als je genoeg andere dingen om je heen hebt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:41 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Rationeel denken is idd een grote bedreiging voor geloof en overtuiging. De paus heeft een paar jaar terug bij de opening van het academisch jaar op een universiteit in Parijs zelfs gesteld dat we niet alles zouden moeten (willen) begrijpen. Waarom zou hij nu juist met zo'n stelling komen!??
Maar goed, het grootste probleem is dat overtuiging de behoefte of zelfs noodzaak om over de betreffende kwestie rationeel na te denken, weghaalt. Dat is simpelweg niet nodig, want volgens je overtuiging zit het al zus of zo.
In het algemeen kan je overtuiging idd overeenkomen met de werkelijkheid, maar de crux van een overtuiging is dat je DENKT/VOELT dat het zo is. Niet dat je WEET of dat het WERKELIJK zo is.
Was DAT maar waar!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:49 schreef kiki889 het volgende:
[..]
Dat is niet zo, je maakt een keuze voor de overtuiging. Jij beslist of het belijden van een godsdienst goed voor je is. EN de levenwijze die daarbij hoort. En de ''regels'' binnen die religie die heb jij met je VOLLE verstand bestudeerd en aangenomen dat dat goed voor je is. Ook als je genoeg andere dingen om je heen hebt.
Een goed voorbeeld is de moslim in de westerse wereld. Dan zie je toch ook hoe het ''ánders'' kan zoals jij beweert?
Wij respecteerden de rationele mensen die om 18:00 etenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:27 schreef Puntenjager het volgende:
< 1800 uur: vechten en hakken. Elke minuut drie postings hier.
> 1800 uur: doodse stilte.
Het vrijdaggebed zal wel begonnen zijn
*hordes ge-irriteerde moslimfokkertjes op BB's bij de ingang van de moskee voor zich ziet*
Gedurende de dag niks eten En drinken... TS ging het er vooral om dat ze op het tijstip dat ze mocht eten niet kan eten vanwege een presentatie.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:38 schreef Dwan het volgende:
Misschien heb je er niks aan maar ikzelf ben nu aan het dieten en heb van die Modifast shakes die mij echt een vol en voldaan gevoel geven. Geen honger en ik val er van af. Voor jou is het denk ik belangrijker dat je niet zwak en geen honger gevoel hebt.
Mag je shakes drinken of is het echt alleen maar een slokje water? Excuses als ik niet goed op de hoogte ben van alle details van de gebruiken.
Anyways succes
Niet kunnen vasten, omdat je moet werken...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:20 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Hoi peeps,
Ik moet aankomende maandag, dinsdag en donderdag een ouderavond en informatie avond houden. Dit betekent dus dat ik van 12 uur middag tot half 11 'avonds moet overwerken. En ik pas rond een uur of 12 thuis ben.
Serieus, ik weet niet hoe ik het ga volhouden met het vasten, ik mag mijn vasten alleen breken met een slokje water op werk, want ik kan moeilijk midden in een presentatie gaan eten. Als ik er al aandenk word ik al misselijk
ja, ik ben zwak.
Maar kan ik de dagen inhalen, als het mij echt niet lukt. Ik ga het wel proberen.... maar stel ik verbreek mijn vasten, en ik wil het inhalen, telt die ingehaalde dag wel mee dan?
groetjes
feyza
Oeh sprookjesboek, stoere atheist ben jij zegquote:Op zondag 12 augustus 2012 18:17 schreef Eenskijken het volgende:
vasten_! Ga hier dan ook niet lopen whinen zeg
niemand verplicht je om aan die onzin in een sprookjesboek mee te doen.
Wij...?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:45 schreef kiki889 het volgende:
[..]
Wij respecteerden de rationele mensen die om 18:00 eten
Het is toch ook een sprookjesboekquote:Op zondag 12 augustus 2012 19:01 schreef padlarf het volgende:
[..]
Oeh sprookjesboek, stoere atheist ben jij zeg
Geaccepteerd door wie? Als je die vraag kunt beantwoorden, kun je aan de betreffende persoon vragen of het geaccepteerd wordt. Dan heb je meteen een antwoord op de vraag in de OP.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:33 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Hij is niet mijn baas. hij vind dat ik niet mijn vasten moet verbreken want ik kan het minstens proberen
daar ben ik het zelf ook mee eens. Niet proberen is nooit weten. Maar ik vraag me gewoon af stel dat ik het verbreek, dan zal ik natuurlijk het dubbel inhalen voor mijn eigen gevoel, maar word dat wel geaccepteerd?
Ik snap niet waarom mensen dat zo tof vinden om het consequent zo te noemenquote:Op maandag 13 augustus 2012 09:48 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Het is toch ook een sprookjesboek
Om even aan te geven dat het net zo belangrijk is als Hans en Grietje natuurlijk.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:53 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom mensen dat zo tof vinden om het consequent zo te noemen
Ik vind het kinderachtig.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:54 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Om even aan te geven dat het net zo belangrijk is als Hans en Grietje natuurlijk.
Ik ook hoor. Zeker oudere mensen die nog daarin geloven. Wordt eens volwassen denk ik dan.quote:
Vanuit je eigen overtuiging denigrerend doen over wat voor honderden miljoenen wel waarde heeft, waar kennen we dat ook alweer van?quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:54 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Zeker oudere mensen die nog daarin geloven. Wordt eens volwassen heb ik dan.
Ja ik snap het. Je gaat ook niet aan een kleuterklas vertellen dat Sinterklaas niet bestaat. Gaan ze ook allemaal huilen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:56 schreef padlarf het volgende:
[..]
Vanuit je eigen overtuiging denigrerend doen over wat voor honderden miljoenen wel waarde heeft, waar kennen we dat ook alweer van?
Wat ben jij een kindje zegquote:Op maandag 13 augustus 2012 09:57 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ja ik snap het. Je gaat ook niet aan een kleuterklas vertellen dat Sinterklaas niet bestaat. Gaan ze ook allemaal huilen.
Hoezo stoer doen? Wat heb ik er aan?quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:59 schreef padlarf het volgende:
[..]
Wat ben jij een kindje zegBlijf jezelf gerust stoer vinden als je de bijbel of de koran een sprookjesboek noemt. Je bent dan geen haar beter dan de gemiddelde ayatollah
Inderdaad, wat heb je er aan?quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:01 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Hoezo stoer doen? Wat heb ik er aan?
laat me raden. jij bent zo'n gast die zegt dat je alles wat in dat boek staat niet letterlijk moet nemen, maar in de tijdsgeest van het heden?quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:59 schreef padlarf het volgende:
[..]
Wat ben jij een kindje zegBlijf jezelf gerust stoer vinden als je de bijbel of de koran een sprookjesboek noemt. Je bent dan geen haar beter dan de gemiddelde ayatollah
Ik vind jou maar een beetje vaag eigenlijk. Ben jij toevallig gelovig of waarom ligt dit jou zo gevoelig? En hoezo zou ik stoer willen doen met een anoniem imago tegen mensen die ik niet ken? Ik zie daar geen voordelen in. Tenzij jij zelf daar waarde aan zou hechten of zo en dat je zo dus concludeert dat ik daar ook op zou kicken. Maar nee ik vind het niet stoer doen en geloof ook niet dat je stoer kan doen op deze manier Geef slechts een mooie uitleg over hoe achterlijk gelovigen zijn.quote:
Nee, ik ben iemand die anderen hun denkbeelden gunt zonder daar in mee te gaan, maar ook zonder de behoefte te voelen die mensen belachelijk te maken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:04 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
laat me raden. jij bent zo'n gast die zegt dat je alles wat in dat boek staat niet letterlijk moet nemen, maar in de tijdsgeest van het heden?
Ja precies, je uit je vermeende superioriteit door anderen te denigreren. Wat je ook uit zou kunnen leggen als stoer doen, hoewel dat in jouw geval niet zo is. Ik ben niet gelovig, en minder religie is in vele opzichten goed voor de wereld, maar mensen belachelijk maken is niet de manier om dat te bereiken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:04 schreef sinepedraap het volgende:
Geef slechts een mooie uitleg over hoe achterlijk gelovigen zijn.
Nobel. Al moet je beseffen dat juist die gelovigen anderen niet serieus nemen. (understatement)quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:05 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nee, ik ben iemand die anderen hun denkbeelden gunt zonder daar in mee te gaan, maar ook zonder de behoefte te voelen die mensen belachelijk te maken.
Sorry hoor maar als ik zeg dat ik in repelsteeltje geloof maken jullie daar ook grappen over. Alleen maar omdat geloof massa indoctrinatie is zou ik dat dus niet mogen?quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:08 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ja precies, je uit je vermeende superioriteit door anderen te denigreren. Wat je ook uit zou kunnen leggen als stoer doen, hoewel dat in jouw geval niet zo is. Ik ben niet gelovig, en minder religie is in vele opzichten goed voor de wereld, maar mensen belachelijk maken is niet de manier om dat te bereiken.
En door als atheïst hetzelfde te doen zak je dus af naar hetzelfde niveau.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:08 schreef BertV het volgende:
[..]
Nobel. Al moet je beseffen dat juist die gelovigen anderen niet serieus nemen. (understatement)
Verder vind ik als atheïst: volg die regels of volg niks.
Al die pret-christenen en lol-moslims.![]()
Als jij jezelf graag beter wilt voelen dan miljarden andere mensen moet je dat vooral doen. Ik vind je dan wel kinderachtig en arrogant, en met mij ongetwijfeld anderen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:12 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Sorry hoor maar als ik zeg dat ik in repelsteeltje geloof maken jullie daar ook grappen over. Alleen maar omdat geloof massa indoctrinatie is zou ik dat dus niet mogen?
Jaja niet geloven is kinderachtiger dan wel geloven.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:14 schreef padlarf het volgende:
[..]
Als jij jezelf graag beter wilt voelen dan miljarden andere mensen moet je dat vooral doen. Ik vind je dan wel kinderachtig en arrogant, en met mij ongetwijfeld anderen.
Dat geldt visa versa toch ook? Neemt de atheïst de gelovige serieus?quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:08 schreef BertV het volgende:
[..]
Nobel. Al moet je beseffen dat juist die gelovigen anderen niet serieus nemen. (understatement)
Verder vind ik als atheïst: volg die regels of volg niks.
Al die pret-christenen en lol-moslims.![]()
De wijze op hoe hij het zegt is een vorm van denigratie, ik dacht dat jij dat wel zou begrijpen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:16 schreef SuperwormJim het volgende:
Wat is dit nu weer? Als een atheïst een mening heeft is hij meteen arrogant en probeert hij stoer te doen? Het is maar een mening, daar ben je het mee eens of niet. Meer niet.
Het moet niet gekker worden met die gelovigen![]()
Nee, de mening is prima. Die op een denigrerende manier uiten is arrogant.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:16 schreef SuperwormJim het volgende:
Wat is dit nu weer? Als een atheïst een mening heeft is hij meteen arrogant en probeert hij stoer te doen? Het is maar een mening, daar ben je het mee eens of niet. Meer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |