abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115381886
Hoi peeps,

Ik moet aankomende maandag, dinsdag en donderdag een ouderavond en informatie avond houden. Dit betekent dus dat ik van 12 uur middag tot half 11 'avonds moet overwerken. En ik pas rond een uur of 12 thuis ben.

Serieus, ik weet niet hoe ik het ga volhouden met het vasten, ik mag mijn vasten alleen breken met een slokje water op werk, want ik kan moeilijk midden in een presentatie gaan eten. Als ik er al aandenk word ik al misselijk

ja, ik ben zwak.

Maar kan ik de dagen inhalen, als het mij echt niet lukt. Ik ga het wel proberen.... maar stel ik verbreek mijn vasten, en ik wil het inhalen, telt die ingehaalde dag wel mee dan?

groetjes
feyza
...
pi_115382082
Vasten is geen moeten, het is hoever je het zelf wil laten gaan. Al kan je natuurlijk ook om half12 eten als het echt "moet"
pi_115382099
Kap met dat vasten. Heel realistisch als je je overdag uithongert maar 's avonds je helemaal volvreet. Dat kunnen ze daar toch ook niet doen? :')
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:28:09 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_115382139
Het zal wel van de exacte richting van de Islam afhangen hoe de regels geinterpreteerd worden, maar wat ik altijd begreep is dat je er uitzonderingen mogelijk zijn als het de gezondheid van de gelovige ernstig benadeelt. Voor zieken en zwangere vrouwen zijn de uitzonderingen expliciet vastgelegd. Het je geen geestelijke die je hierover iets kunt vragen ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_115382209
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:28 schreef mvdejong het volgende:
Het zal wel van de exacte richting van de Islam afhangen hoe de regels geinterpreteerd worden, maar wat ik altijd begreep is dat je er uitzonderingen mogelijk zijn als het de gezondheid van de gelovige ernstig benadeelt. Voor zieken en zwangere vrouwen zijn de uitzonderingen expliciet vastgelegd. Het je geen geestelijke die je hierover iets kunt vragen ?
Mijn man zegt dat ik gewoon moet vasten. Want het is geen geldige reden. Hij vind het zoiezo belachelijk dat ik tot zo laat moet werken, maar ja thats life work.

Ik zal mijn vasten verbreken wanneer ik zwart voor mijn ogen zie.....want dan lukt het me echt niet Voor de rest ben ik gewoon gezond.
...
pi_115382269
Ik denk dat je god je wel vergeeft.
Propaganda will never die out. Intelligent men must realize that propaganda is the modern instrument by which they can fight for productive ends and help to bring order out of chaos.
pi_115382274
ohh je man is de baas over jou?
Dan moet je niet zeuren en luisteren :Y
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:32:05 #8
8252 mvdejong
pi_115382283
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:29 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

Mijn man zegt dat ik gewoon moet vasten. Want het is geen geldige reden.
Is jouw man een geestelijke, die de regels hieromtrent ken en opgeleid is om ze te interpreteren ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_115382330
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:31 schreef Pvoesss het volgende:
ohh je man is de baas over jou?
Dan moet je niet zeuren en luisteren :Y
Hij is niet mijn baas. hij vind dat ik niet mijn vasten moet verbreken want ik kan het minstens proberen

daar ben ik het zelf ook mee eens. Niet proberen is nooit weten. Maar ik vraag me gewoon af stel dat ik het verbreek, dan zal ik natuurlijk het dubbel inhalen voor mijn eigen gevoel, maar word dat wel geaccepteerd?
...
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:34:14 #10
188092 Zilverdolk
is van zilver.
pi_115382357
Mijn buurman nam altijd tijdens de hele vastenperiode vrij van zijn werk (ziektewet), moet jij ook gewoon doen joh!
pi_115382360
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:32 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Is jouw man een geestelijke, die de regels hieromtrent ken en opgeleid is om ze te interpreteren ?
Je mag je vasten niet verbreken tenzij je ziek bent, reist, zwanger bent etc.
...
pi_115382421
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:34 schreef Zilverdolk het volgende:
Mijn buurman nam altijd tijdens de hele vastenperiode vrij van zijn werk (ziektewet), moet jij ook gewoon doen joh!
Ziektewet? Haha nee sorry heb onlangs al veel vrij genomen i.vm prive redenen.

+ ik ben een tweede aanspreekpunt op werk en heb geen geschikte vervanger. Ben onmisbaar op werk. Vorig jaar had ik wel lekker vrij genomen tijdens het ramadan.
...
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:36:16 #13
188092 Zilverdolk
is van zilver.
pi_115382423
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:34 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

Een kennis (v) van me was zwanger tijdens de ramadan, en zij heeft dat later ingehaald door het driedubbele te vasten, omdat de normale lengte niet voldoende zou zijn omdat het niet op het juiste moment was en Allah anders erg boos zou zijn. Maar ze was wel een halve extremist
pi_115382437
Ik vind vasten zo fucking geniaal O+, jezelf overdag van eten onthouden om jezelf in te kunnen leven in armen.

Jezelf vervolgens elke nacht helemaal voldrukken met voer om de dag makkelijker door te komen. En dit alles afsluiten met een enorm vreet en feestfestijn.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:39:31 #15
188092 Zilverdolk
is van zilver.
pi_115382528
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:36 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

Ziektewet? Haha nee sorry heb onlangs al veel vrij genomen i.vm prive redenen.

+ ik ben een tweede aanspreekpunt op werk en heb geen geschikte vervanger. Ben onmisbaar op werk. Vorig jaar had ik wel lekker vrij genomen tijdens het ramadan.
Dat maakt het al wat moeilijker ja :P Er is toch een vastgestelde tijd waarop je weer mag eten? Of moet dat met een ritueel dat je thuis moet doen? Anders kun je gewoon op je werk na zonsondergang even wat eten zou ik denken
pi_115382563
Stauw je helemaal vol op momenten wanneer je wel mag eten.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:40:55 #17
8252 mvdejong
pi_115382565
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:34 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

Het probleem is dus dat de voorschriften zijn vastgelegd in een tijd waarin deze situatie (werk moeten verrichten in de tijd dat je gewoonlijk de "inhaalslag" doet voor de uren die je niet gegeten hebt) gewoonlijk niet voorkwam. Zoals je zelf al aangeeft zijn er meerdere redenen waarom je je niet strikt aan het vasten zou hoeven te voldoen, en de vraag is of jouw richting van de Islam ruimte schept voor een meer pragmatische invulling van de regels, rekening houdend met de moderne omstandigheden. Volgens mij kan alleen een wetsgeleerde van de specifieke richting van de Islam je vertellen of jouw geval onder de uitzonderingen valt.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:41:06 #18
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115382572
Waar komt toch dat rare idee vandaan dat moslims zich 's avonds helemaal volvreten? Dat zegt m.i. meer over de persoon die dat denkbeeld er op na houdt.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:42:38 #19
188092 Zilverdolk
is van zilver.
pi_115382621
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:41 schreef padlarf het volgende:
Waar komt toch dat rare idee vandaan dat moslims zich 's avonds helemaal volvreten? Dat zegt m.i. meer over de persoon die dat denkbeeld er op na houdt.
Hier ruik ik de hele middagdag etensgeuren van mijn islamitische buren, voorbereiden voor het avondeten, dat werkt alleen als het erg veel is denk ik
pi_115382622
Ik word wel bewuster van mijzelf en mijn omgeving. Maar mijn gedrag veranderd ook gewoon. Laats nog bijvoorbeeld

ik zat in de bus, ik wilde uitstappen.... de buschauffeur deed de deur voor me neus dicht, mijn hoofd kwam tegen de deur. Normaal als ik niet zou vasten zou ik die chauffeur verrot uitschelden, maar dit keer bleef ik rustig ik liep rustig naar de meneer toe en zei " Ben je blind? Wil je voortaan beter opletten.' Hij wilde met mij in discussie ingaan, ik bleef gewoon kalm en diste die gast. Was het niet waard.

Maar ook ben ik bewuster met mijn geld.... ik wil dit maand ook gewoon mijn hele loon aan arme familie leden geven die het nodig hebben. Het liefst wil ik eigenlijk het aan arme kindjes geven in Afrika, maar ik kan wel 2000 euro storten, maar ik weet niet of dat geld wel daadwerkelijk aan de arme kinderen word gegeven. Dit vind ik wel jammer. In Nederland zie ik ook geen arme mensen op straat bedelen, anders had ik wel elke keer geld en eten gegeven.
...
pi_115382624
Ik eet altijd extra veel tijdens het vasten :{
Maarja, zal wel een verschil in overtuiging zijn.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_115382682
Er zullen toch wel vijf minuten zijn waarin je een boterham kan eten?
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:34 schreef Zilverdolk het volgende:
Is dat bewijs dat geloof een ziekte is?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_115382697
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:39 schreef Zilverdolk het volgende:

[..]

Dat maakt het al wat moeilijker ja :P Er is toch een vastgestelde tijd waarop je weer mag eten? Of moet dat met een ritueel dat je thuis moet doen? Anders kun je gewoon op je werk na zonsondergang even wat eten zou ik denken
Na zonsondergang mogen wij eten. Ik bedankt Allah voor alle zegeningen in mijn leven (welvaart en gezondheid). En daarna verbreek ik mijn vasten met wat water of dadel en dan aaaannnvallleeeennnn :) Op werk zou ik het wel kunnen doen, maar zoals ik al zei kan ik moeilijk lekker eten tijdens een prestatie, wel wat water drinken. Pas rond half 11 zal gaan kunnen eten...
...
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:45:01 #24
188092 Zilverdolk
is van zilver.
pi_115382703
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:42 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
In Nederland zie ik ook geen arme mensen op straat bedelen, anders had ik wel elke keer geld en eten gegeven.
Hier wel hoor, veel bedelaars .. "Heeft u een euro voor wat te eten?" Bied je ze een broodje van Bakker Bart aan, hoeven ze dat niet ...
pi_115382757
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:42 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ik word wel bewuster van mijzelf en mijn omgeving. Maar mijn gedrag veranderd ook gewoon. Laats nog bijvoorbeeld

ik zat in de bus, ik wilde uitstappen.... de buschauffeur deed de deur voor me neus dicht, mijn hoofd kwam tegen de deur. Normaal als ik niet zou vasten zou ik die chauffeur verrot uitschelden, maar dit keer bleef ik rustig ik liep rustig naar de meneer toe en zei " Ben je blind? Wil je voortaan beter opletten.' Hij wilde met mij in discussie ingaan, ik bleef gewoon kalm en diste die gast. Was het niet waard.

Maar ook ben ik bewuster met mijn geld.... ik wil dit maand ook gewoon mijn hele loon aan arme familie leden geven die het nodig hebben. Het liefst wil ik eigenlijk het aan arme kindjes geven in Afrika, maar ik kan wel 2000 euro storten, maar ik weet niet of dat geld wel daadwerkelijk aan de arme kinderen word gegeven. Dit vind ik wel jammer. In Nederland zie ik ook geen arme mensen op straat bedelen, anders had ik wel elke keer geld en eten gegeven.
In de normale Nederlandse cultuur scheld je mensen niet zomaar verrot voor dat soort kleine voorvallen. Maar toch knap dat je de natuurlijke manier van handelen uit jouw cultuur kan onderdrukken door niet te eten. ^O^
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')