quote:
Ik noem als bezwaar van overheden dat je ze maar 1 keer in de 4 jaar kan kiezen, als tegenargument noem jij dat de overheid meer is dan alleen de TK, ik breng daar vervolgens tegenin dat voor andere overheden zoals gemeentes en provincies, precies hetzelfde geldt. Vervolgens kom je met het ultieme alles parerende tegenargument "dus?"

[..]
quote:
Regelmatig was een understatement. Beetje kinderachtig om daar specifiek op in te gaan.
Wie bepaalt dat? De kiezers. De stemmers.
Denk je nou echt de kiezers iets bepalen? Neem bijvoorbeeld het referendum over de Europese grondwet? Hebben de Nederlandse kiezers kunnen meebeslissen over het ESM? Stond het Kunduz-akkoord ook in de verkiezingsprogramma's van 3 jaar geleden?
[..]
quote:
Wat maakt dit allemaal uit? Uiteindelijk hebben wij een overheid die essentiele taken vervult waar geen enkel bedrijf zich aan zou wagen. Wat organisaties hier en daar wellicht maar hoeveel steun ze krijgen is ook maar het afhankelijk van de marketingcampagne.
Ik snap dat je cynisch bent over wat de overheid doet, hoe goed ze daar in zijn en hoe slordig ze met geld om gaan. Prima daar vallen discussies over te voeren maar uiteindelijk is er niet omheen te gaan dat er EEN overheid moet zijn voor de overige principes.
Wat precies de reikwijdte van de overheid moet zijn, daar kun je over discussiëren, maar in hemelsnaam zeg niet dat al die politici er alleen maar zitten om de belangen van burgers te behartigen... Klinkt meer als een soort van Stockholm-syndroom richting de overheid.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat