abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115374995
Al enige tijd heb ik een huurwoning met 3 kamers. Hiervan gebruik ik een kamer niet. Ik heb nu een voorstel gehad van een familielid om bij mij een kamer te huren. Na mijn contract nogmaals te hebben doorgelezen zag ik dat ik niet mocht onderverhuren. na contact opgenomen te hebben met te verhuurder heeft hij dit bevestigd.

Nu vraag ik mij af, is het mogelijk om deze kamer alsnog zwart aan dit familielid te verhuren op basis van logé. Ik stel geen contract op en hij blijft ingeschreven bij een andere woning (deze persoon kan ik 100% vertrouwen. Ook betaald hij cash voor deze kamer.

Mag dit?
pi_115375070
kun je m niet gewoon onderdeel van je huishouden maken?
ik bedoel het is toch familie, laat hem gewoon bij je inwonen zonder contract of wat dan ook.
en dat hij jou af en toe wat cash in het handje doet om bij te dragen zal niemand een probleem mee hebben toch?
pi_115375173
Nee mij Verhuurder wil absoluut niet dat er nog iemand bij komt wonen omdat hij daar slechte ervaringen mee heeft gehad dus dat is geen optie
pi_115375230
Je moet in de GBA ingeschreven staan waar je woont, dus nee, dit mag niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_115375266
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:14 schreef Broodjeunox het volgende:
Nee mij Verhuurder wil absoluut niet dat er nog iemand bij komt wonen omdat hij daar slechte ervaringen mee heeft gehad dus dat is geen optie
dus als je een vriend/vriendin krijgt, moet je verhuizen? dat klopt vast niet
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:17:30 #6
296917 Abby79
Being myself!
pi_115375288
quote:
Dus stel dat je een vriend/vriendin zou krijgen zouden jullie nooit in jouw woning kunnen wonen? Lijkt me een heel vreemde constructie eerlijk gezegd.

En of er iemand achter komt, dat hangt af van je verhuurder denk ik. Als mijn huurder iemand in huis neemt zou me dat wel opvallen, maar meer omdat ik nog in hetzelfde huis woon ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115375327
"officieel woont hij dus ook niet bij mij". Hij staat ergens anders ingeschreven en krijgt zijn post ook ergens anders. hij blijft in principe alleen doordeweeks overnachten. in het weekend is hij weg
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:18:40 #8
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_115375345
quote:
Wie is je verhuurder dan? Klinkt mij als beun de haas want een legale verhuurder kan dit niet eisen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_115375358
Vriendin als uitzondering daargelaten
pi_115375801
Mijn huurder is een particulier die dus niet wil dat ik met niemand anders behalve mijn vriendin in dat pand ga wonen. om dit te omzeilen wil ik het dus zo proberen.
pi_115375850
Het mag gewoon niet, je kan er wel omheen draaien en lekker koppig zijn. Maar als het tot een strijd komt zal je huurbaas aan het langste eind trekken.
pi_115375900
Nee, niet doen.
pi_115375959
ik zou het niet doen. j3e houdt je dan nl. niet aan je contract en dan kan de huurder je er uit zetten.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_115376046
Om welke reden kan hij mij er dan uitzetten? Als ik zeg dat hij af en toen eens blijft logeren ivm reistijd verkorting en ik hier voor dus geen geld ontvang. Dit is geen pension of onderverhuur en is dus geen overtreding van het contract.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:39:18 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_115376069
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:18 schreef Broodjeunox het volgende:
Vriendin als uitzondering daargelaten

Nou dan ben je vanaf vandaag homo.

Wat staat er in het contract?
Flikker op in 3 kamer apartement mag je zelf wel weten wat je doet (nou ja niet onderverhuren, maar lang 'logeren' ofzo)
pi_115376071
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:38 schreef Broodjeunox het volgende:
Om welke reden kan hij mij er dan uitzetten? Als ik zeg dat hij af en toen eens blijft logeren ivm reistijd verkorting en ik hier voor dus geen geld ontvang. Dit is geen pension of onderverhuur en is dus geen overtreding van het contract.
zeg gewoon dat t je vriend is

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115376122
Haha helaas gaat deze optie niet op omdat ik dus al aan mijn verhuurder een aanvraag heb gedaan en hij deze dus afgewezen heeft.
pi_115376162
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:41 schreef Broodjeunox het volgende:
Haha helaas gaat deze optie niet op omdat ik dus al aan mijn verhuurder een aanvraag heb gedaan en hij deze dus afgewezen heeft.
je hebt m toch niet met naam en rugnummer genoemd? Daarnaast in hoeverre controleerd je huurbaar hoeveel mensen er in je huis zijn? Woont hij naast je oid?
pi_115376786
Nee hij weet in principe niks, behalve dat ik gevraagd heb of er iemand een kamer bij mij kon huren
pi_115376867
Waar ik bang voor ben is voor evt een controle nu ik slapende honden heb wakker gemaakt en of hij mij iets kan maken onder deze omstandigheden.
pi_115376999
Controle??? _O-
pi_115379521

[ Bericht 100% gewijzigd door Broodjeunox op 10-08-2012 17:13:38 ]
pi_115379723
Als het expliciet in je contract staat zou ik daar niet te zeker over zijn. Vraag even een mod of ze je topic willen verplaatsen naar WGR, misschien hebben ze daar ook nog een mening over je vraag.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:31:20 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_115386230
Dus ik kan dat doen zonder verdere consequenties? natuurlijk is deze oplossing niet permanent maar maximaal voor een half jaar tot een jaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')