abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115402698
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:48 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Uhm ja, maar er zijn zelfs castraten die toch nog wel geilen op loopse teven.
Dus teef helpen en klaar, want Loebes kan niet tegen narcose ook nog es.
Teef helpen is wel het beste, als je toch niet wil fokken geeft het alleen maar een (stevig) verhoogd risiko op baarmoederontstelingen.
Bij mijn golden teef hadden we het plan misschien een nestje te fokken, dat is er niet meer van gekomen, maar het heeft me wel geleerd dat je jezelf, de teef en alle reuen in je omgeving een groot plezier doet met de teef laten helpen.

Met de fila reu van nu ben ik erg blij dat ik hem gecastreerd heb, er was een loopse teef ergens in de omgeving, niet eens vlakbij en die heeft echt 3 weken lang bibberend en jankend tegen de deur aan gelegen, was echt heel heftig. Dat was met mijn 2 volle reuen bij de teef wel anders, die gaven ook wel een reactie, maar niet zo extreem.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_115423796
Tja er zijn voor en nadelen van laten helpen, ik laat mijn grote hond niet helpen, grote honden hebben meer kans op incontinentie na het laten helpen, daarbij is ze niet vervelend als ze loops is.
Mijn basset word wel geholpen, die verandert bij loopsheid in een zeer vervelend hitsig hondje die zelfs de katten nog aanrand.

Bij mijn schotse terrier twijfel ik, het is al zo'n kruiperig hondje en ben bang dat dat nog erger word na het laten helpen, maar weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:53:25 #78
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115445173
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 14:44 schreef LittleLady het volgende:
Tja er zijn voor en nadelen van laten helpen, ik laat mijn grote hond niet helpen, grote honden hebben meer kans op incontinentie na het laten helpen, daarbij is ze niet vervelend als ze loops is.
Mijn basset word wel geholpen, die verandert bij loopsheid in een zeer vervelend hitsig hondje die zelfs de katten nog aanrand.

Bij mijn schotse terrier twijfel ik, het is al zo'n kruiperig hondje en ben bang dat dat nog erger word na het laten helpen, maar weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?
Maar heb je een gemengde roedel of unisex_
Als je reuen en teven bij elkaar hebt is het toch echt sowieso veel handiger om iets te laten helpen, en bij reuen is er geen gezondheidsvoordeel verder, terwijl je bij teven ook meteen de kans op bm ontsteking ermee elimineert. Mijn geholpen teef is niet veranderd qua karakter, ik kende haar ook al toen ze nog open was. Ze is alleen wel dikker geworden helaas. Maar goed, dat is te overzien en dat kun je zelf ook nog in de hand houden. Ze beweegt voldoende en krijgt maar weinig eten en ze is ook weer niet zo dik dat ze er last van heeft of zo.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115445515
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:53 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Maar heb je een gemengde roedel of unisex_
Als je reuen en teven bij elkaar hebt is het toch echt sowieso veel handiger om iets te laten helpen, en bij reuen is er geen gezondheidsvoordeel verder, terwijl je bij teven ook meteen de kans op bm ontsteking ermee elimineert. Mijn geholpen teef is niet veranderd qua karakter, ik kende haar ook al toen ze nog open was. Ze is alleen wel dikker geworden helaas. Maar goed, dat is te overzien en dat kun je zelf ook nog in de hand houden. Ze beweegt voldoende en krijgt maar weinig eten en ze is ook weer niet zo dik dat ze er last van heeft of zo.
Nee hier zijn de honden dames en de katten heren. :)
Zit alleen beetje met de schotse terrier, dat is al zo'n onderdanige dweil, niet dat ze dan helemaal het doetje van de week word.
Die Basset gaat sowieso, wat ik al zei dat word zo'n vervelende opdringerige hond, daar word iedereen overspannen van.
  zondag 12 augustus 2012 @ 00:40:46 #80
176471 oh-oh
pi_115446988
Om het karakter zou ik een hond nooit laten helpen.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 12 augustus 2012 @ 01:46:59 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115448612
Laat maar :D

[ Bericht 25% gewijzigd door Whiskers2009 op 12-08-2012 02:02:45 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_115455061
Bij ons werden alle honden en katten geholpen zogauw als dat kon, de dames en de heren.
Ik wil gewoon over straat kunnen lopen met mijn (loslopende) honden zonder erop te moeten letten dat er geen loopse teven of dekgrage reuen rondlopen.
Al dat gedoe met broekjes, klappertanden en kwijlende reuen, o baasje kijkt even niet en weg ben ik op weg naar die leuke reu/teef.
Gewoon alles eruit :) Nooit wat gemerkt van karakterverandering of incontinentie wel dat ze wat dikker werden.
Wat ik wel gelezen heb is dat hoe langer je wacht met castreren de kans op incontinentie ook kan toenemen dus voor het eerste levensjaar was bij ons alles geholpen.
pi_115458097
Heb het al gevonden:
quote:
Problemen met de blaaskringspier (sphincter)
Een slecht werkende blaaskringspier is de meest voorkomende oorzaak van onbewust urineverlies en wordt vaak gezien bij de gecastreerde (in volksmond gesteriliseerde) teef. Deze incontinentie wordt veroorzaakt door het wegvallen van de oestrogenen (geslachtshormonen) na sterilisatie/ castratie. Dit heeft een negatief effect op de spanning van de plasbuis, de plasbuis wordt dan niet meer goed dichtgedrukt en blijft zelfs een beetje open staan.
Echter meerdere factoren dragen hieraan bij. Sommige rassen hebben een verhoogde kans op urine incontinentie na sterilisatie/castratie; voorbeelden zijn de Boxer, Doberman, Poedel, Teckel, Bobtail, Rottweiler en de Ierse setter. Zeker als de sterilisatie/ castratie voor de eerste loopsheid plaats vindt, dan is het risico op het ontwikkelen van urine incontinentie sterk vergroot.
De positie van de blaas in de buik speelt hierbij ook een rol. Als de blaas verder naar achter in het bekkenkanaal ligt (pelvic bladder), dan kan er meer druk op de blaas komen te staan. Hierdoor wordt de druk op de blaaskringspier groter waardoor deze kan gaan lekken. De plasbuis is bij deze dieren ook korter waardoor deze makkelijker open blijft staan. Dieren met overgewicht hebben ook meer druk op de blaas door vet in de buik en als gevolg dezelfde klachten. Bij teefjes van de grote rassen met overgewicht en/of een ver naar achteren gelegen blaas is de kans op urine incontinentie na sterilisatie/castratie dus groter dan wanneer dit niet het geval is.
Dit stond bij dierenkliniek Kenaupark, wat een naam trouwens :D

Zal eens informeren op het kangal forum, hoe de kangal op het 'laten helpen' reageert, de teefjes tenminste, voor reuen weet ik sowieso dat castreren een heel goed plan is, vanwege de eet problemen die ze hebben als er een loopse teef in de buurt is.
  zondag 12 augustus 2012 @ 12:41:28 #84
176471 oh-oh
pi_115458162
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 10:10 schreef Sorella het volgende:
Bij ons werden alle honden en katten geholpen zogauw als dat kon, de dames en de heren.
Ik wil gewoon over straat kunnen lopen met mijn (loslopende) honden zonder erop te moeten letten dat er geen loopse teven of dekgrage reuen rondlopen.
Al dat gedoe met broekjes, klappertanden en kwijlende reuen, o baasje kijkt even niet en weg ben ik op weg naar die leuke reu/teef.
Gewoon alles eruit :) Nooit wat gemerkt van karakterverandering of incontinentie wel dat ze wat dikker werden.
Wat ik wel gelezen heb is dat hoe langer je wacht met castreren de kans op incontinentie ook kan toenemen dus voor het eerste levensjaar was bij ons alles geholpen.
Tuurlijk merk je niks van karakterverandering als je ze voor het eerste jaar laat helpen, dan zijn ze nog niet eens uitgepuberd, dus je weet niet hoe hun karakter uiteindelijk zou zijn ;)
Mijn honden waren allemaal laat volwassen, de chihuahua´s pas met een jaar of twee, de chinezen nog later :D Sjon is bijna 3 en nog niet volwassen :')
( Groucho Marx )
pi_115463269
Persoonlijk ben ik er een voorstander van eerst de hormonen in te laten "kicken" en daarna pas onvruchtbaar te maken.
Heb nu 2 honden meegemaakt die met een week of 6 al onvruchtbaar gemaakt waren en dat bleven toch echt van die "hetjes", ik kan het niet goed uitleggen, maar er miste wat in hun ontwikkeling tegenover honden die pas na het echt vruchtbaar worden geholpen werden.(bij voorkeur als de balans weer is gevonden met die "nieuwe" hormonen erin)

Ook een voorstander van eerst de opvoeding netjes te hebben, de hond(reu of teef) goed stabiel te hebben en dan pas onvruchtbaar maken, ik heb nog nooit een castratie meegemaakt die echt goed deed als het om het karakter ging. Dat moet je toch echt gewoon oplossen in opvoeding en wat mij betrefd is het dan beter met het "origineel" te werken, onstabiele honden werden vaak alleen maar onstabieler van het laten helpen. Misschien ook wel omdat er soms wat te snel dominantie wordt geroepen, terwijl het vaak een hoop bravoure is om onzekerheid te verbloemen.
Wat mij betrefd dus eerst een stabiele en zekere hond, dan pas castratie.

Is een hond gewoon stabiel dan maakt een castratie(sorry, ik noem dat van de teef ook castratie, want er wordt wat weggehaald) eigenlijk geen verschil in het karakter. Alleen maar in de "sexdrive".
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 12 augustus 2012 @ 23:25:13 #86
176471 oh-oh
pi_115488381
Ik ben het er helemaal mee eens.
Ik wil alleen maar reuen en die blijven gewoon open indien de medische toestand dat toestaat, vervelende karaktertrekjes lossen we wel op met opvoeding, dierenartsen roepen het imo ook maar wat te makkelijk om hun eigen kassa te vullen, daar trap ik mooi niet in...
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')