abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held maandag 13 augustus 2012 @ 20:21:07 #101
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_115525758
Meestal:
Vooraf: Carpaccio
Hoofdgerecht: lekker stukje vlees, ossenhaas ofzo
Na: fruitsalade
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_115530876
quote:
16s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:29 schreef just_vosje het volgende:

[..]

Ik eet in restaurants altijd het zelfde! En zal ik je wat vertellen? Ik ben een sous-chef warme keuken van beroep. Dus niet zo snel oordelen PAUPER!..
Vertel dan, waar ben je sous chef?
Serieus, iemand die carpaccio met RAUWE ossenhaas zegt kan je sowieso niet serieus nemen. Heb je weleens gare carpaccio gezien? Nee, want
dan is het geen carpaccio.
Daarnaast, een sous chef warme
kant bestaat niet. Je bent een sous chef of niet, niks warme of koude kant.
pi_115531835
Ik moet bekennen dat ik vaak hetzelfde neem omdat ik weet dat ik het zo lekker vind :@
There are only 151 Pokémon.
  Moderator dinsdag 14 augustus 2012 @ 01:09:28 #104
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_115541046
Mijn menu:

2 grote firiet
4 frikandel
2 Bickey burgers
4 fishstiks
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_115541162
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 01:09 schreef capuchon_jongen het volgende:
Mijn menu:

2 grote firiet
4 frikandel
2 Bickey burgers
4 fishstiks
Mc donalds?
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 01:19:39 #106
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_115541347
Zeetong :9 of een gedeelte van een ossenhaas, tournedos/cheautbriand. Ligt eraan of ik zin heb in vlees of vis.
吴 曼 迪
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 04:38:37 #107
381890 just_vosje
living the dutch dream!
pi_115544503
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:51 schreef lighted het volgende:

[..]

Vertel dan, waar ben je sous chef?
Serieus, iemand die carpaccio met RAUWE ossenhaas zegt kan je sowieso niet serieus nemen. Heb je weleens gare carpaccio gezien? Nee, want
dan is het geen carpaccio.
Daarnaast, een sous chef warme
kant bestaat niet. Je bent een sous chef of niet, niks warme of koude kant.
Pik ik zeg Carpaccio van Rauwe ossenhaas niet Met rauwe ossenhaas. En de reden dat ik zeg van rauwe ossenhaas is omdat er tegenwoordig carpaccio varianten bestaan van bijvoorbeeld (en let op hier komt die dan he) gebraiseerde kalfswang . Carpaccio begon lang geleden als een rauw gerecht maar tegenwoordig geven veel koks hun eigen draai aan het gerecht en kan je van zowat alle vlees en vis soorten carpaccio maken! De benaming is dan officieel gezien niet meer juist maar dat is een compleet ander verhaal.

Verder is mijn beroeps benaming is ongelukkig geformuleerd door mij en behoort te zijn Chef de Partie. Echter mede door bezuinigingen heb ik twee functies binnen de keuken waaronder die van Sous chef. Mijn hoofd taak ligt aan de warme kant maar zodra de Chef niet op de werkvloer is moet ik zijn taken tot mij nemen en dit houdt in dat ik de keuken moet sturen, de bestellingen door moet geven en al het eten wat de keuken verlaat zal moeten controleren.

Respect dat je mijn fouten ziet, betekend wel dat je weet waar je het over hebt. Zelf ook kok van beroep?
pi_115544595
Hangt van het menu af. Een varkenshaasje doet het vaak wel goed tho.
pi_115552402
over het algemeen carpaccio, biefstuk en iets met chocola toe
pi_115565283
wat een raar topic, zoiets hangt toch van het restaurant af? of bestellen jullie pizza bij de chinees? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')