quote:
Op maandag 13 augustus 2012 21:51 schreef lighted het volgende:[..]
Vertel dan, waar ben je sous chef?
Serieus, iemand die carpaccio met RAUWE ossenhaas zegt kan je sowieso niet serieus nemen. Heb je weleens gare carpaccio gezien? Nee, want
dan is het geen carpaccio.
Daarnaast, een sous chef warme
kant bestaat niet. Je bent een sous chef of niet, niks warme of koude kant.
Pik ik zeg Carpaccio van Rauwe ossenhaas niet
Met rauwe ossenhaas. En de reden dat ik zeg
van rauwe ossenhaas is omdat er tegenwoordig carpaccio varianten bestaan van bijvoorbeeld (en let op hier komt die dan he)
gebraiseerde kalfswang . Carpaccio begon lang geleden als een rauw gerecht maar tegenwoordig geven veel koks hun eigen draai aan het gerecht en kan je van zowat alle vlees en vis soorten carpaccio maken! De benaming is dan officieel gezien niet meer juist maar dat is een compleet ander verhaal.
Verder is mijn beroeps benaming is ongelukkig geformuleerd door mij en behoort te zijn Chef de Partie. Echter mede door bezuinigingen heb ik twee functies binnen de keuken waaronder die van Sous chef. Mijn hoofd taak ligt aan de warme kant maar zodra de Chef niet op de werkvloer is moet ik zijn taken tot mij nemen en dit houdt in dat ik de keuken moet sturen, de bestellingen door moet geven en al het eten wat de keuken verlaat zal moeten controleren.
Respect dat je mijn fouten ziet, betekend wel dat je weet waar je het over hebt. Zelf ook kok van beroep?