Is dat echt zo goedkoop?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:22 schreef AppleOcean het volgende:
Kost bijna niks man.
Stel hij heeft het abnormaal enorm grote overdreven verbruik van 1000 watt per uur. Dan kom je uit op 2500 war, dit is 2,5 kwh. 2.5 kwh kost nog geen 70 cent.
Haha!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:22 schreef Wessiej het volgende:
Even een reaguurbuisje bij het stopcontact houden op je werk/school voor 2,5 uur en dat aan je ouders geven, komt goed
Een oven gaat rustig over de 2kW.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:22 schreef AppleOcean het volgende:
Kost bijna niks man.
Stel hij heeft het abnormaal enorm grote overdreven verbruik van 1000 watt per uur. Dan kom je uit op 2500 war, dit is 2,5 kwh. 2.5 kwh kost nog geen 70 cent.
Om een uurtje te draaien, makkelijk. Maar aangezien de oven ongeopend was, bleef de oven vanbinnen al flink warm, waardoor de anderhalf uur na het eerste uur, bijna niks kost, enkel het af en toe even op temperatuur houden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:24 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Een oven gaat rustig over de 2kW.
Onze oven+kookplaat zijn gezamelijk 9kW.
Da's waar.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:27 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Om een uurtje te draaien, makkelijk. Maar aangezien de oven ongeopend was, bleef de oven vanbinnen al flink warm, waardoor de anderhalf uur na het eerste uur, bijna niks kost, enkel het af en toe even op temperatuur houden.
Volgens mij is 1kwh iets van 23 cent, maar je verbruikt flink wat per maand hoor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:24 schreef OhNoes het volgende:
[..]
Is dat echt zo goedkoop?
Wat een gezeik over dure energierekeningen blablabla dan altijd zeg, pff
Nou goed, 3kW dan, dan kom je dus op 2.5 * 3 = 7.5kW met een prijs van ¤0,22 / kW, ik dacht dat kost zo een tientje ofzoquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:24 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Een oven gaat rustig over de 2kW.
Onze oven+kookplaat zijn gezamelijk 9kW.
Dan ben je na 1 maand helemaal blut.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:28 schreef OhNoes het volgende:
[..]
ik dacht dat kost zo een tientje ofzo
Maar stel, je rekent 2 kwh, x2,5 maakt vijf, 5 x 0.23 is 1,05 euro.quote:
Wist je dat een diepvriespizza ongeveer 3 euro kost?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:28 schreef OhNoes het volgende:
[..]
Nou goed, 3kW dan, dan kom je dus op 2.5 * 3 = 7.5kW met een prijs van ¤0,22 / kW, ik dacht dat kost zo een tientje ofzo
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:29 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Wist je dat een diepvriespizza ongeveer 3 euro kost?
Dan zou het bakken van een pizza zo 2.50 kosten, plus de kosten v.d. Pizza, ik weet niet wat dat ong kost, zegmaar 4 euro, dan heb je 6.50 per persoon, daar kun je best een pizza voor bestellen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:28 schreef OhNoes het volgende:
[..]
Nou goed, 3kW dan, dan kom je dus op 2.5 * 3 = 7.5kW met een prijs van ¤0,22 / kW, ik dacht dat kost zo een tientje ofzo
Gezeik?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:24 schreef OhNoes het volgende:
[..]
Is dat echt zo goedkoop?
Daar ga ik binnenkort allemaal achterkomen als ik uit huis gaquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:34 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Gezeik?
In je eentje 110 euro in de maand betalen is veel geld ja
Heb het hele elektrische huishouden van mijn ouders moeten doormeten voor een opdracht.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:38 schreef AppleOcean het volgende:
Ik las laatst dat je als je je ipad elke nacht 100 procent oplaadt, een jaar lang, dat dat 2euro 50 kost.
Leuk weetje he
We gaan hier leuke weetjes doenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:39 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Heb het hele elektrische huishouden van mijn ouders moeten doormeten voor een opdracht.
3321 kWh per jaar.
Leuk weetje he.
Dan kijk je wel uit met die ovenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:36 schreef OhNoes het volgende:
[..]
Daar ga ik binnenkort allemaal achterkomen als ik uit huis ga
Wij verbruiken hier bijna 7000 kWh per jaar. En dat in een huis van nu 7 jaar oud. Wel met 6 personen, maar dat is volgens mij nog abnormaal veelquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:39 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Heb het hele elektrische huishouden van mijn ouders moeten doormeten voor een opdracht.
3321 kWh per jaar.
Leuk weetje he.
Ah, daar heb ik een boekje voor:quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:41 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
We gaan hier leuke weetjes doen.
Een tl lamp verbruikt minder dan een spaarlamp.
Dit betrof inderdaad een drie persoons huishouding in een goed geïsoleerd hoekhuis met zonnepanelen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:45 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Wij verbruiken hier bijna 7000 kWh per jaar. En dat in een huis van nu 7 jaar oud. Wel met 6 personen, maar dat is volgens mij nog abnormaal veel
Zonnepanelen in nederlandquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:47 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ah, daar heb ik een boekje voor:
- Amerika consumeerde in 2011 3.961.56 TWu (1012) met 307.48 miljoen inwoners.
- Nederland consumeerde in 2011 113.99 TWu met 16.53 miljoen inwoners.
Een eenvoudig rekensommetje leert ons dat waar Amerika ongeveer 20 keer zoveel inwoners heeft, ze 35 keer zoveel energie gebruiken.
[..]
Dit betrof inderdaad een drie persoons huishouding in een goed geïsoleerd hoekhuis met zonnepanelen.
Piek van 35 kWu in mei 2011.quote:
De koelkast is de grootste energieverbruiker op jaarbasis in het huishouden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:48 schreef AppleOcean het volgende:
Wij verbruiken ook meer, met zijn drieen. Dit komt wel omdat het koffiezetapparaat (zonder warmhoudplaatje, maar zon espressoapparaat, wel lager verbruik dan dat plaatje dus), de tv, reciever, stand by lampjes, 3 laptops en een pc desktop, gewoon nooit uit zijn. En bijna altijd aan het stroom liggen.
Verbruikt hij meer als hij ineen keer vol wordt gestort met eten, waarna hij na 2dagen weer leeg is, of maakt het niet uit of de koelkast vol of leeg is?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De koelkast is de grootste energieverbruiker op jaarbasis in het huishouden.
De deur openen maakt inderdaad uit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:54 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Verbruikt hij meer als hij ineen keer vol wordt gestort met eten, waarna hij na 2dagen weer leeg is, of maakt het niet uit of de koelkast vol of leeg is?
Ik weet wel dat deur openen uitmaakt...
Neh, geen koeltassen. Ik vind ze er zo stom uitzien, ze passen niet in je zak, elke keer eentje kopen kost meer dan de stroom, en bovendien, je bent gedwongen ze vast te houden aan het irritante plastic handvat, en je kunt ze niet achterop doen. Een keihard handvatje zo dun als een sateprikker, nee dank je.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:58 schreef Scuidward het volgende:
[..]
De deur openen maakt inderdaad uit.
Wat je er in gooit op zich niet, het moet allemaal afgekoeld worden. Je zou de factor inhoud kunnen meenemen, maar dat is ingewikkeld. Als je er twee kalkoenen in hebt liggen gaat hij minder open en dicht dan als er 20 kippetjes in liggen. Maar die twintig kippetjes blijven wel beter koud omdat die kalkoen een groot volume in nam wat zich bij openen weer kan vullen met warmere lucht. Maar twee kalkoenen heb je er wel uit zonder dat de deur 20 keer open moet (of je moet Mr. Bean heten). Ik denk dat helemaal leeg beter is, als lucht inderdaad een lagere soortelijke warmte heeft dan vlees en pizza's.
Ga je met koeltassen naar de supermarkt of niet en zo ja, wat scheelt dit op jaarbasis.
Snijdt ook zo he. Ik ook niet maar een hoop consumeer ik toch direct, ga elke dag wel ff naar de supermarkt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:05 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Neh, geen koeltassen. Ik vind ze er zo stom uitzien, ze passen niet in je zak, elke keer eentje kopen kost meer dan de stroom, en bovendien, je bent gedwongen ze vast te houden aan het irritante plastic handvat, en je kunt ze niet achterop doen. Een keihard handvatje zo dun als een sateprikker, nee dank je.
Jup kratje bier is al half op als ik thuis ben.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:12 schreef AppleOcean het volgende:
Maar er zijn dus meer mensen die een groot deel direct consumeren
Wat is dit nou weer voor een appels/peren vergelijkingquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:47 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ah, daar heb ik een boekje voor:
- Amerika consumeerde in 2011 3.961.56 TWu (1012) met 307.48 miljoen inwoners.
- Nederland consumeerde in 2011 113.99 TWu met 16.53 miljoen inwoners.
Een eenvoudig rekensommetje leert ons dat waar Amerika ongeveer 19 keer zoveel inwoners heeft, ze 36 keer zoveel energie gebruiken.
Alles wat je er warm in zet moet terug gekoeld worden naar koelkasttemperatuur. Maar ook als alles al gekoeld is wat er in ligt blijft de koelkast regelmatig aan slaan om op temperatuur te blijven. En dat patroon gat 24/7 door en vooral in de zomer nog eens extra veel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:54 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Verbruikt hij meer als hij ineen keer vol wordt gestort met eten, waarna hij na 2dagen weer leeg is, of maakt het niet uit of de koelkast vol of leeg is?
Ik weet wel dat deur openen uitmaakt...
Mja, het is inderdaad een redelijk vage vergelijking maar wat er staat klopt wel. Is het daar gemiddeld genomen warmer? Of netto hetzelfde gezien het zuiden bij Mexico ligt en het noorden bij Canada.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 07:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een appels/peren vergelijking
"Amerika" (ik neem aan dat ze de VS bedoelen?) heeft sowieso een ander klimaat.
De SI eenheid voor energie is wel de joule, maar dat wist je zelf ook wel natuurlijkquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 07:19 schreef SuperwormJim het volgende:
Hoi.
Ik word verdrietig van het verkeerd gebruiken van de eenheden voor energie en vermogen. Zou jullie daar op willen letten in het vervolgen?
Voor de duidelijkheid:
Vermogen (een gegeven, staat op het apparaat): Watt (W) of kiloWatt (kW)
Energie (vermogen x tijd): kiloWattuur (kWh)
Dank jullie wel.
Graag gedaan.
Neuh, zit gewoon een beveiliging op dat tie niet warmer word dan dat je hem hebt ingesteld.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:41 schreef Woffel het volgende:
*schop*
Is er eigenlijk een gevaar als je oven een nacht aanstaat? Twijfel of ik m uitgezet heb en zit al in een trein.. hij is wel leeg..
Hmm oke.. enige geruststelling, maar is idd ook wel logisch.. het i s een oud beestje, dus ik kan er niet echt om lachenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:45 schreef Geerd het volgende:
[..]
Neuh, zit gewoon een beveiliging op dat tie niet warmer word dan dat je hem hebt ingesteld.
Het is een oven hij is gemaakt om warm te worden natuurlijk.
Als die echt oud oud is kan volgens mij wel de zekering doorbranden, en daardoor de bende affikkenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:51 schreef Woffel het volgende:
[..]
Hmm oke.. enige geruststelling, maar is idd ook wel logisch.. het i s een oud beestje, dus ik kan er niet echt om lachen
Ha, en bedankt..quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:54 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als die echt oud oud is kan volgens mij wel de zekering doorbranden, en daardoor de bende affikken
Maar pin me daar niet op vast.
Maar doen moet je der wel aardig wat hebben of valt dat mee?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:32 schreef GekkePoes het volgende:
Kijk daarom heb ik zonnecellen, lekker overdag de dingen bakken in de oven, 3 computers aan, stofzuigen, vaatwasser aan. droger aan. De accus vol, om dan in de nacht nog 6 uur lang 2 computers en een tv op te kunnen laten branden de hele nacht. Zonder dat te stroomteller naar de verbruikstand klikt. en dan aan het einde van het jaar ook nog eens voor 2 MW/h aan leverings kosten terug krijgen van de stroomleverancier .
over 4 jaar alle kosten terug en dan ga ik er zelfs aan verdienen
Ik heb er 26. en staan 90% van de dag in de zon, het dak staat precies goed.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:37 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar doen moet je der wel aardig wat hebben of valt dat mee?
Goed voormekaar dan zeg ik ! Maare hoelang 1 zoon ding mee?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:40 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik heb er 26. en staan 90% van de dag in de zon, het dak staat precies goed.
In de winter is er ook opbrengst, als het kouder is worden ze zelfs effectiever.
Als iki weer wat heb gespaard, een zonneboiler erbij, En projectje over 5 jaar, is een warmtewisselaar in de houtkachel. Dan mogen ze het gas en stroom afsnijden, en kan ik mezelf redden. Al is de gas leverancier niet blij dat ik het contract dan laat verlopen.
30 jaar, maar dan zijn er vast al goedkopere . zeg maar dat je in 15 jaar tijd met de opbrengst de zonnecellen weer terug hebt. En vooral als je veel stroom gebruikt ga je het merken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:50 schreef Geerd het volgende:
[..]
Goed voormekaar dan zeg ik ! Maare hoelang 1 zoon ding mee?
Oke, klinkt leuk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:52 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
30 jaar, maar dan zijn er vast al goedkopere . zeg maar dat je in 15 jaar tijd met de opbrengst de zonnecellen weer terug hebt. En vooral als je veel stroom gebruikt ga je het merken.
Wel goed laten informeren, over de juiste mensen, en panelen We hadden geluk dat er een bedrijfje was die zelf die panelen instaleerde met en milieu oogpunt en niet zo veel uurloon rekende, zeg maar alleen materiaal kosten. Vraag ook bij de gemeente over subsidie, kan je zomaar ¤5000 schelenquote:
Als je elke dag paar uur lang apparaten aanzet kan het best duur worden, maar volgens mij koste het nog geen halve euro dus ze merken het toch niet. Maar heb je dan een taart ofzo gemaakt?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:24 schreef OhNoes het volgende:
[..]
Is dat echt zo goedkoop?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |