Maar doen moet je der wel aardig wat hebben of valt dat mee?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:32 schreef GekkePoes het volgende:
Kijk daarom heb ik zonnecellen, lekker overdag de dingen bakken in de oven, 3 computers aan, stofzuigen, vaatwasser aan. droger aan. De accus vol, om dan in de nacht nog 6 uur lang 2 computers en een tv op te kunnen laten branden de hele nacht. Zonder dat te stroomteller naar de verbruikstand klikt. en dan aan het einde van het jaar ook nog eens voor 2 MW/h aan leverings kosten terug krijgen van de stroomleverancier .
over 4 jaar alle kosten terug en dan ga ik er zelfs aan verdienen
Ik heb er 26. en staan 90% van de dag in de zon, het dak staat precies goed.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:37 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar doen moet je der wel aardig wat hebben of valt dat mee?
Goed voormekaar dan zeg ik ! Maare hoelang 1 zoon ding mee?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:40 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik heb er 26. en staan 90% van de dag in de zon, het dak staat precies goed.
In de winter is er ook opbrengst, als het kouder is worden ze zelfs effectiever.
Als iki weer wat heb gespaard, een zonneboiler erbij, En projectje over 5 jaar, is een warmtewisselaar in de houtkachel. Dan mogen ze het gas en stroom afsnijden, en kan ik mezelf redden. Al is de gas leverancier niet blij dat ik het contract dan laat verlopen.
30 jaar, maar dan zijn er vast al goedkopere . zeg maar dat je in 15 jaar tijd met de opbrengst de zonnecellen weer terug hebt. En vooral als je veel stroom gebruikt ga je het merken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:50 schreef Geerd het volgende:
[..]
Goed voormekaar dan zeg ik ! Maare hoelang 1 zoon ding mee?
Oke, klinkt leuk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:52 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
30 jaar, maar dan zijn er vast al goedkopere . zeg maar dat je in 15 jaar tijd met de opbrengst de zonnecellen weer terug hebt. En vooral als je veel stroom gebruikt ga je het merken.
Wel goed laten informeren, over de juiste mensen, en panelen We hadden geluk dat er een bedrijfje was die zelf die panelen instaleerde met en milieu oogpunt en niet zo veel uurloon rekende, zeg maar alleen materiaal kosten. Vraag ook bij de gemeente over subsidie, kan je zomaar ¤5000 schelenquote:
Als je elke dag paar uur lang apparaten aanzet kan het best duur worden, maar volgens mij koste het nog geen halve euro dus ze merken het toch niet. Maar heb je dan een taart ofzo gemaakt?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:24 schreef OhNoes het volgende:
[..]
Is dat echt zo goedkoop?
Wat een gezeik over dure energierekeningen blablabla dan altijd zeg, pff
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |