abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115335493
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Kut, heb de vorige gesloten... ik wil eigenlijk niet openen met het laatste nieuws, zo vreselijk vind ik het,
Tralalalaaa
pi_115335567
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tralalalaaa
pi_115336168
Lieve Nanadu en Bluuf, normaal lurk ik hier alleen mee, maar ik wil jullie heel veel sterkte wensen en hoop dat jullie nog een lange tijd van elkaar mogen genieten.
pi_115339885
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:39 schreef Fee-nix het volgende:

Enne ik las gister in de Wij jonge ouders trouwens een verhaal over een moeder die na de bevalling van de tweede enorm veel bloedverlies had, maar volgens mij was dat een verhaal van hier! Weet alleen niet meer hoe de user nou heet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:W beetje late reactie.... maar dat was ik....... ;)
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_115341531
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 16:11 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Heftig Jose. Gaat het nu wel weer met je?
  donderdag 9 augustus 2012 @ 16:45:57 #6
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_115341690
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 16:11 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Ja, ik las het en ik dacht: dat verhaal ken ik van het forum! Maar ik wist er geen username bij. Heel stom, want je username is dus gewoon je naam :P.

En is alles weer helemaal goed gekomen?
pi_115341707
:Y jawel. Het gaat wel weer goed. Dagelijks denk ik er nog aan, maar het overheerst niet meer. Het paniek gevoel is weg. We zijn de draad weer goed aan het oppakken... :)
  donderdag 9 augustus 2012 @ 16:47:30 #8
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_115341769
Hier is de verpleegkundige geweest van het consultatiebureau en ik kreeg het antwoord wat ik al verwachtte.
Hoe krijg ik Rayen 's avonds en 's nachts in zijn eigen bed, (overdag gaat prima en valt hij zelf in slaap) is dus, laten huilen :P

Op de vraag waarom hij op het KDV langer dan een uur sliep, dan thuis, is waarschijnlijk meer indrukken en dergelijke.
Dus het ligt niet aan structuur of zoiets. Hij heeft thuis gewoon minder slaap nodig.

En nu hij kan kruipen zoekt hij me ook op ;) , en komt lachend en kruipend natuurlijk naar de keuken. Zo leuk *O*
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 9 augustus 2012 @ 16:47:36 #9
250838 Fee-nix
pi_115341774
Gelukkig maar! (voor Jose81)

En leuk TJ van dat kruipen! Fijn ook om te horen dat het slapen al beter gaat. De avond gaat ook nog goed komen!
pi_115342168
lieve nanadu en gezin. ik wou dat ik een toverstokje had waar ik jullie ellende mee weg kon wapperen ;( ik hoop dat je iig op de korte termijn opknapt en nog een flinke tijd hebt!

heel veel sterkte :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_115343211
Iedereen is zo onder de indruk dat er niets anders gepost wordt...

Fee, in welk nr is dat? Vind ik ook wel leuk te lezen :)
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:45:11 #12
250838 Fee-nix
pi_115345722
Nirak, ik heb voor je gezocht (in de oud papierbak zelfs) maar ik heb hem niet meer. Ik zou het echt niet meer weten! Misschien iemand anders die m ook heeft gelezen?
pi_115346057
Het is de WIJ jonge ouders van aug 2012.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:57:51 #14
250838 Fee-nix
pi_115346112
Dank Mangostine!
pi_115346891
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:57 schreef Fee-nix het volgende:
Dank Mangostine!
Voor je als een malle de winkel in rent: hij's ook digitaal te lezen kom ik net achter. http://wij.nl/magazines
Das ook wat trouwens voor mensen die 'm kopen :o.

En wat een verhaal José. Ik las je verhaal toen volgens mij toen ik net zwanger was. Ik heb er m'n hele zwangerschap aan gedacht :@. En nog steeds krijg ik er een weeïg gevoel van.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_115346911
Lisa is vandaag 3 maandjes wat gaat het toch snel!!
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_115347119
Thnx Fee en mangostine :)
pi_115347920
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:21 schreef Sam1993 het volgende:
Lisa is vandaag 3 maandjes wat gaat het toch snel!!
Sam voorzichtige jompel voor jullie.
En gezien wij een datumtweeling hebben, hier ook een 3e vermaandag. Dat werd gevierd met een lekker dagje keuvelen met oma, die daar zichtbaar van genoten heeft
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115350715
Gelukkig maar Jose81

O+ jompels voor tinu's en sam's mini's en voor TJ's mini :)

Vind het moeilijk om positieve dingen te posten zo na nanadu's nieuws, heb er de hele dag over nagedacht.. Vind het erg

Vandaag draaide S van haar rug naar haar buik & ze kan ook weer terug! O+
En ze moest lachen, echt lachenlachen daar schrok ze weer van en moest ze huilen :9
  donderdag 9 augustus 2012 @ 20:43:47 #20
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115350736
Sam en Tinu, Gefeliciteerd met de 3 maanden van de kids ! Gaat idd snel *O*

Wij jonge ouders blad heb ik ook gelezen, indrukwekkend idd. Fijn dat het nu iig weer goed gaat!

En TJ, leuk dat Rayen je nu overal kruipend volgt! Lijkt me zo grappig om dat ook weer mee te maken met Cristel O+

Ze heeft vandaag trouwens niet echt veel gedronken bedacht ik me net......06.30, 12.30, 15.30 fruit, en 19.00 een halve fles... dus 2,5 fles :{
pi_115351843
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:43 schreef Zoë23 het volgende:
Gelukkig maar Jose81

O+ jompels voor tinu's en sam's mini's en voor TJ's mini :)

Vind het moeilijk om positieve dingen te posten zo na nanadu's nieuws, heb er de hele dag over nagedacht.. Vind het erg

Vandaag draaide S van haar rug naar haar buik & ze kan ook weer terug! O+
En ze moest lachen, echt lachenlachen daar schrok ze weer van en moest ze huilen :9
Dat was voor mij niet anders. Ik durfde dit ook niet eerder neer te zetten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 9 augustus 2012 @ 21:05:32 #22
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115352043
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:02 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Dat was voor mij niet anders. Ik durfde dit ook niet eerder neer te zetten.
hier hetzelfde eigenlijk, maarja...t is ook vrij 'raar' om ineens te gaan zeuren over niet slapende, kotsende kinderen...terwijl iemand super erg nieuws te horen heeft gekregen
pi_115352619
Ja sorry dat ik dan er zo tussenkwam. het is ook heel erg nieuws.

Tinuviel jij ook gefeliciteerd met je kleintje!

Tj super van het kruipen!

Lisa is sinds 2 dagen in overleg met het cb over naar 4 flessen met 5 uur ertussen en ze doet het echt super! Slaapt ook beter nu en smorges een uur langer!
pi_115352885
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:05 schreef PureEvil het volgende:

[..]

hier hetzelfde eigenlijk, maarja...t is ook vrij 'raar' om ineens te gaan zeuren over niet slapende, kotsende kinderen...terwijl iemand super erg nieuws te horen heeft gekregen
Ja,. :( bwuh.. Vind het echt verschrikkelijk
pi_115354153
Dat ja. Ik baal dat Daan al een paar dagen al rond of voor 6 uur happy wakker is. Maar dat liever dan dit vreselijke nieuws..

Verder is Daan ook gewoon een blij ei, dus heb sowieso niet zoveel te klagen
pi_115355410
Woow, ik lees hier met enige regelmaat mee omdat er vanuit het Zwangertopic regelmatig nieuwe aanwas komt in dit topic. En ik toch benieuwd ben naar hoe jullie het ervaren.

En dan lees ik dit enorm slechte nieuws over Nanadu -O-
Wat in en in triest ... Jezus, geen woorden voor. Ben er echt helemaal beduusd van, mede doordat het lot nu min of meer al vast staat :{

Nanadu, ik kan mij voorstellen dat jij nu totaal andere dingen aan je hoofd hebt. Maar mocht je dit lezen: Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen bij alles :*
pi_115357484
Nanadu en bluuf, wat een enorm.verdrietig nieuws. Moest t even laten bezinken. Ik kan me niet voorstellen hoe jullie je moeten voelen. Alle woorden zeggen niet wat ik wil zeggen. Tis gewoon niet te bevatten, hoe kan je wereld op zn kop gezet worden.
Heel veel sterkte! :*
pi_115358049
Zo maar even een nieuw bericht voor ander nieuws.
Las over rollende en kruipende kindjes *O*
En vermaanddagen *O*

Oh en ik weet dat ze zeggen dat t niet kan, maar volgens mij lacht mijn dochter. Echt meerdere keren vandaag he, als je tegen dr kletst.
Nou was dr grote broer ook zo snel, althans met 3 weken. Maar aangezien ze een week later dan.hem geboren is is t ongeveer even snel.
Ik ben bang dat deze net zo kort baby blijft als dr broer... Als k zie hoe helder en wijs ze is. Sowieso is ze aardig beweeglijk al.
Gekke baby's heb ik O+
pi_115358352
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 22:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
Zo maar even een nieuw bericht voor ander nieuws.
Las over rollende en kruipende kindjes *O*
En vermaanddagen *O*

Oh en ik weet dat ze zeggen dat t niet kan, maar volgens mij lacht mijn dochter. Echt meerdere keren vandaag he, als je tegen dr kletst.
Nou was dr grote broer ook zo snel, althans met 3 weken. Maar aangezien ze een week later dan.hem geboren is is t ongeveer even snel.
Ik ben bang dat deze net zo kort baby blijft als dr broer... Als k zie hoe helder en wijs ze is. Sowieso is ze aardig beweeglijk al.
Gekke baby's heb ik O+
O+ lief
S lachtte ook al snel & vandaag een echte lach/giechel. Vind haar allang geen minibaby meer maar ben ook trots op haar dat ze al zoveel kan.
Ben blij dat ik het advies van hier had opgevolgd toen ik het erover had dat S veel bij me wilde liggen knuffelen&slapen en ik weinig kon. Advies was van genieten :)Heb er van genoten en gelukkig maar.. Want nu wil ze zitten, rollen, 'kletsen' en niet echt meer bij me liggen :9 het gaat zo snel! Maar elke fase is ook weer genieten
pi_115360462
Moet je idd doen! Gaat zo onwijs hard.
Floris was met 2,5 maand aan t rollen en denk dat deze dame m na gaat doen. Als k dr op dr zij leg in dr bed dan ligt ze, als ze nog niet diep genoeg slaapt, heel snel op dr rug.
Stiekem hoop k dat ze alles op dr gemak gaat doen, mn laatste baby :D
Groeien doet ze al veel te hard!

Merk dat k zelf ook beetje teveel doe trouwens :') vandaag had k een beetje last van mn bekkenbodemspieren (denk ik :')). Dat is allemaal toch een beetje verzwakt nog en met wandelen ging t pijn doen. Gelukkig hielp rusten wel erbij. Morgen dus maar lekker thuis hangen dus :D
Ook wel fijn dat mn moeder komt helpen. Scheelt toch wel wat kwa tillen van de peuter. Merk dat die 13 kilo opeens veel is naast zn zusje *lol*
pi_115367095
Even een vraagje...

Onze zoon van bijna 2 en een halve maand heeft nu al 3 keer gehad dat zijn armpje helemaal slap is.
Ikzelf heb het nog nooit gezien, maar mijn vriendin heeft het 2 x gezien, dat was 1 x rechts 1x links. Duurt niet langer als een minuut.

Maar mijn moeder kwam vandaag en zei ineens wat is er met zijn armpje? Daarna was het weer over want ikzelf zag het niet.

Begin me nu wel een beetje ongerust te maken.
Voor de rest beweegt hij veel met zijn armen, is ook sterk en knijpt ook in mijn vingers.
Moet ik me zorgen gaan maken voor een spierziekte of Erbse parese??
Of heeft iemand dit ook weleens meegemaakt???
pi_115369400
Ik heb het niet meegemaakt gelukkig, maar ik zou zeker morgen een afspraak met de arts maken!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:08:36 #33
250838 Fee-nix
pi_115370519
Schattig Sonnetje! Wat een snellerds heb jij!

Handheld: nog nooit meegemaakt. Ik zou idd de dokter bellen, hoor!

En dat het allemaal zo snel gaat :Y . Mijn mannetje is alweer 6 maanden vandaag!! *O* Hoe kan een half jaar voorbij vliegen! En wat een heerlijk mannetje is het O+ . En zulke leuke broertjes O+ . Ik ben echt helemaal verliefd op mijn gezinnetje!

Fotospam-tijd! -en weg-

[ Bericht 56% gewijzigd door Fee-nix op 10-08-2012 17:10:44 ]
pi_115370609
Ik vond t ook lastig om blije dingen te posten bij t vreselijke nieuws van nanadu...

Dus nu maar: Pietje kan zich vooruit bewegen! Hij wa er echt bewust op aan t oefenen, zo lief. Hij trekt zich nog wel echt vooruit met zijn armen, en af en toe wat hulp van een voet, maar t is een begin. En hij kan echt schateren, ook zooo lief!
pi_115371623
Fee, wat een heerlijk ventje O+ en 6 maanden alweer! :o

Bleie, nog even en je rent er de hele dag achteraan ;)

Ik vind het ook moeilijk om hier weer 'gewoon' door te schrijven, het nieuws van Nanadu hakt er echt wel in.. Zeker als ik naar mijn mini kijk, wat moet dat moeilijk zijn..

Ik heb nog een vraag, wij willen graag aan de gang met baby gebaren, maar hoe pak ik dit het beste aan? Zijn er nog tips qua boeken of cursussen (omgeving 078)? Of is er toevallig een topic over hier? Het lijkt me zo fijn om te doen!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:16:56 #36
250838 Fee-nix
pi_115371862
Ik denk dat niemand het gemakkelijk vindt om weer 'gewoon' te gaan posten.... Ik twijfelde ook echt wel even over mijn fotospam... Maarja toen zag ik dat er al weer een aantal 'normale' posts waren... En toch voelt het bijna oneerbiedig ofzo. Ik moet er ook nog heel vaak aan denken. Het komt voor ons allemaal ook zo dichtbij omdat we allemaal moeder zijn. Het is gewoon een nachtmerrie.

Dank Marjolijntje :). Wbt babygebaren: je kunt al wel beginnen, maar vanaf een maand of 8 zijn baby's pas motorisch gezien in staat om terug te gaan gebaren. Dus je kunt er ook voor kiezen om nog even te wachten. Er zijn erg leuke dvd's te krijgen (voorproefje op youtube: max en lotte babygebaren, was een tip van Gerberaatje). En er zijn ook genoeg boeken. Zelf heb ik deze: http://www.bol.com/nl/p/babygebaren/1001004006414130/
Ik vind m erg leuk en duidelijk.
pi_115372293
Thanks Fee! Dan hebben we nog even :P Kan het boek op het feestdagen verlanglijstje! DVD ga ik ook even uitzoeken :)
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:36:38 #38
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115372405
Werken boeken dan net zo handig als een dvd? Want dan zie je de beweging natuurlijk niet echt....Lijkt me lastiger. ?

Gisteren deed mn man ineens ook het gebaar voor 'melk' tegen onze dochter :o Mn nichtje was er ook, dus die lag helemaal in een deuk (en ik ook, want dat verwachtte ik niet :P)
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:40:17 #39
250838 Fee-nix
pi_115372505
PE, in een boek staat veel uitleg en achtergrondinformatie en tips hoe je het beste kunt beginnen (hoeveel gebaren, het soort gebaren) dat vond ik wel handig. Het is inderdaad wel ietsjes lastiger om vanaf een plaatje te zien hoe een gebaar precies moet, maar dan kun je op deze site kijken:
http://www.gebarencentrum.nl/woordenboek.asp?color=y&idrelease=39
Als je daar een woord in typt, is er heel vaak (niet altijd) een filmpje van dat gebaar.
pi_115373156
Fee, een half jaar alweer!! *G* Mooie fotospam!

Tinu & Sam, nog een verlate jompel voor jullie 3e vermaanddag *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:17:28 #41
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115373421
Oh schandalig....vergeet ik helemaal te reageren op je foto's :@
Wat een heerlijk manneke heb je toch! O+ O+ O+ en hij lijkt al zo groot :o :o :o :o
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:33:53 #42
250838 Fee-nix
pi_115373841
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:17 schreef PureEvil het volgende:
Oh schandalig....vergeet ik helemaal te reageren op je foto's :@
Wat een heerlijk manneke heb je toch! O+ O+ O+ en hij lijkt al zo groot :o :o :o :o
Ja shame on you :P. Dank je :D. Ja hij wordt ook zo grooooot, haha. Maar als ie dan zo lekker tegen me aan ligt te knuffelen (het is de grootste knuffelkont die je maar kan bedenken) is ie ook nog steeds wel heel klein hoor O+ .
pi_115374346
Fee gefeliciteerd, 6 maanden alweer. Leuke foto's en wat was hij al groot toen hij uit je buik kwam :o !

Ik ben ook nog steeds diep onder de indruk van Nanadu's nieuws. Sowies is er deze week veel op ons afgekomen. Merk dan omschakelen naar de vakantie ook wat moeilijker gaat. Maar goed, maakt ook niet uit.

En Midas rolt nu ook met zijn slaapzak aan in bed }:|
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:54:46 #44
250838 Fee-nix
pi_115374436
Kyara, hij was ook mega toen hij uit m'n buik kwam ;). Op die foto zie je idd heel goed z'n spekkies! 4660 gram, he.

Ik kan me voorstellen dat jouw hoofd helemaal niet echt naar vakantie staat. Ik hoop dat jullie wel lekker kunnen genieten! Misschien juist heerlijk om ff helemaal uit je vertrouwde omgeving te zijn. En je hebt nu ook nog geen enorme buik ofzo, dus op zich is het wel een fijn moment in de zwangerschap, denk ik.
pi_115374950
Haha, Fee dat weegt de mijne nu ongeveer met 8 weken :D :o
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115374986
De mijne is nog niet eens zo zwaar, die heeft pas net de 4 kilo aangeraakt ;)
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:17:17 #47
250838 Fee-nix
pi_115375277
:@ Ik heb ook nog steeds geen idee hoe het kan, haha! Ik ben zelf slank, mijn man is slank (wel meer aanleg om dik te worden) en ik dacht dat ik niet veel meer gegeten had dan bij de zw.schap van mijn oudste (en die was 3645 gram). Dus het was echt een verrassing! Ook voor de gyn, die had 'm totaal niet zien aankomen, hihi. In het begin moest ik er ook echt aan wennen, zo van 'ik? een grote baby?!'. En ik vind van die mini mini babietjes zo schattig! Maar wat blijkt: hij is gewoon de liefste en knuffelbaarste baby ooit ;).
pi_115375872
Wat een schatje fee! *O* 6mnd alweer!

En shit :X m'n lief heeft de oven aangezet en de magnetronsterilisator zat er nog in. Doei kolf en flesjes :( vanmiddag nieuwe kopen dus..
pi_115376296
Kwam me hier melden met mijn Nena, maar wat een vreselijk nieuws hier zeg.
nanadu en famillie heel veel sterkte! Ik wens jullie nog vele mooie momenten toe en wie weet toch een verbetering.

Nouja, de kraamhulp is net weg en komt niet meer terug, ons nieuwe leven begint nu echt. Alles gaat goed met Nena, ze is net zoals haar broer een baby die weinig huilt en hopelijk blijft dat zo :)

Dit is d'r!

En wat leuk om weer in het babietjestopic te zijn zeg!
pi_115376458
Wat een schatje Troeta O+
En, welkom!
pi_115377019
Fee, wat een leuke spam!
Hier was de dame ook groter dan verwacht. Althans met de 20 weken echo was ze zelfs aan de kleine kant :D en hoppa 8 pond baby. Niet extreem ofzo, maar Floris was 7 pond, had eerder zoiets verwacht. De gyn zag m wel aankomen tijdens de bevalling. En de verloskundige ook. Zo van: hoe groot was nummer 1? 7 pond, oh deze is groter. Sowieso is ze ook best lang (die zag ik ook niet aankomen, ze is nu even lang als dr broer met 1 maand).
En ze groeit als een malle :')

Vond t gister ook wel lastig om mn verhaal te typen. Beetje dubbel, aan de ene kant zit ik gigantisch op mn roze wolk en aan de andere kant dat nieuws ;(

Troeta, welkom met Nena, wat een moppie O+
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:48:43 #52
250838 Fee-nix
pi_115378533
Zoë argh! Balen joh!

Troeta welkom, wat een schatje :). Fijn dat alles zo goed gaat!

Sonnetje hier heeft de gyn letterlijk tijdens een controle gezegd 'mooi formaat, niet te groot, niet te klein', toen hij aan mijn buik de grootte van de baby aan het voelen was, haha. Hij schatte hem op zo'n 7 pond, net als z'n broer. Dikke fail :P. En hij groeit inderdaad ook al zo hard! Nouja, vooral in het begin ging het echt snel.
pi_115378929
Troeta welkom! en wat ee leuke naam:)

Fee gefeliciteerd met het half jaar!

Zoë balen zeg:O e ze zijn niet goedkioop die kolve.

Klaagpost
SPOILER
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:02:14 #54
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_115379146
Hoi! Ik kom mij hier ook eens melden met onze dochter E.lin. Ze is de 31e van juli geboren en het gaat hartstikke goed tot dusver! Ze is een tevreden meisje dat veel slaapt (behalve ''s nachts ;) )), veel uit de borst drinkt, veel 'lacht' en graag bij haar papa of mama ligt.
Over gewicht, E. werd gemiddeld geschat en was bij geboorte 3530 gr. Afgelopen maandag 3600 gr en nu...? Aan dat extra kinnetje te zien zit dat wel goed :Y).

Leuk om de doorstroom uit Z&G hier weer te 'zien' en fijn te lezen dat het goed met jullie gaat. Ik was, en ben, ook heel erg onder de indruk van het verhaal van nanadu en heb me daardoor niet gister maar vandaag gemeld. Het moest even bezinken!
pi_115379484
Ik kom ook een beetje laat binnenvallen met een reactie op het nieuws van Nanadu. Wat afschuwelijk, zo kwetsbaar als het leven kan zijn ;( Ik hoop dat jullie ondanks de afschuwelijke wetenschap ook nog intens kunnen genieten van elkaar!

Wat een mooi mopke Troeta!

Welkom Soesa!

Fee, wat een prachtig ventje heb je daar, zes maanden alweer! *O* Ik vind die keizersnedefoto zo mooi, jouw intens vertederde blik over het gordijntje, prachtig!

Sam, wat vervelend dat het niet mee zit! Een hernia is niet leuk, weet er helaas alles van ;) Ik hoop dat je fysio je goede tiladvieze kan geven, ik vind een baby best heel belastend voor je rug namelijk.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:16:59 #56
250838 Fee-nix
pi_115379762
Welkom Tante_Soesa! Leuk ineens zoveel nieuwe aanwas :).

Thnx Clubsoda! Ik vond die foto ook te mooi om weg te laten :).

Trouwens, zo maf (nog steeds) om te bedenken dat hij in mijn buik heeft gezeten! Zelfs toen hij er net uit was: heeft dat gepast?! Ik vond m'n buik wel groot, maar ik heb echt wel eens grotere gezien, dus dat er zo'n beer uit zou komen, was echt :o . Ook echt heel grappig, want vlak nadat ik mijn oudste had gekregen, beviel mijn schoonzusje van een grote baby (4400 nogwat) en toen dacht ik van 'wow, die is groot. Maarja, zal ook wel door haar eigen overgewicht (van schoonzus) komen. Zo'n grote zal ik in ieder geval nooit krijgen.' En ik overtref haar gewoon _O- Ok en nu hou ik er over op, haha.
pi_115379866
Het valt mij op dat er veel meisjes een korte naam hebben de laatste tijd. Allemaal met vier of vijf letters. Welkom Nena en E.lin *O*
pi_115380009
Het is ook wel echt een beertje ook Fee. Ik had juist gerekend op een forse baby en was een beetje teleurgesteld met 3885 gram :+ In mijn kraamweek zei ook werkelijk iedereen dat het zo'n forse vent was (de kraam noemde hem 'Bulletje' O+ ) terwijl ik dat wel mee vond vallen en nog steeds hoor ik heel vaak dat hij flink is terwijl hij inmiddels echt net onder het gemiddelde zit. Hij heeft volgens mij vooral een heel groot hoofd :')
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:29:35 #59
250838 Fee-nix
pi_115380213
Whaha, waarom verwachtte je een forse baby? Zit het in de familie? En 3885 gram is heul geen bulletje :P ;) (Maar ook niet klein).

Mijn kraam zei op een gegeven moment dat hij wat lastig te wegen was in die hangende weegschaal (met zo'n doek), vanwege z'n gewicht. Toen zei ik zo 'maar je zal toch best wel vaker grote baby's hebben? Zij: 'nouuuuuu zo groot niet vaak hoor'. Hahaha.
pi_115380376
Ja, aan mijn moeders kant. Ik was al de kabouter van de club met maar 4200 gram, en nu is m'n zoon het lichtgewicht :+ Ik vind hem dus echt niet zo groot, hij heeft wel een ronde, bolle snoet en nog stééds geen haar, dus dat vertekent een beetje denk ik.

Ik vind het tof, dat lekker spekkige van Sander.

[ Bericht 4% gewijzigd door Clubsoda op 10-08-2012 14:35:19 (Wat een vre-se-lijk-e typo! ) ]
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:38:23 #61
250838 Fee-nix
pi_115380574
Shit nou heb ik je typo gemist, haha. Wow, jij het kleintje met 4200 gram!! Poeh.

Ik vind het ook wel leuk nu :). Maar van die mini-babytjes vind ik ook nog steeds zooo lief. Het heeft allebei gewoon wel wat!
pi_115380587
Zoë, dat is balen! :(

Troeta, welkom! Wat een schatje is Nena O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115380675
Het was een werkelijk te genante d/t fout :o
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:42:40 #64
250838 Fee-nix
pi_115380728
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:41 schreef Clubsoda het volgende:
Het was een werkelijk te genante d/t fout :o
:D.
pi_115380829
Ik zal het meteen maar goed maken met een kleine illustratie van dat bolle hoofd dan? Omdat ik ook een zesmaandenspam verzaakt heb ;)

SPOILER
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:47:59 #66
250838 Fee-nix
pi_115380903
Ahhhh, zo'n schattig klein onderkinnetje :D. (Maar ik hou er rekening mee dat hij hier z'n hoofd omhoog heeft he... dat is ook de 'gunstigste' positie voor die van mij, haha!) En wat kijkt ie lief ernstig!
Tssss beetje de zesmaandspam overslaan :{w .
pi_115381113
De foto van Matthias zijn been is helaas niks verandert met vorige week. Staat wel zo binnen de marges dat de chirurg er niks aan gaat doen verder. Als er volgende week woensdag nieuwe botvorming te zien is mag ie hopelijk dag erna in het gips en als het helemaal mee zit dan ook naar huis!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:57:58 #68
250838 Fee-nix
pi_115381240
Ik hoop dat alles meezit volgende week MeNicole!!
pi_115381409
Oh, ik mis een pagina :o. Tante_Soesa ook welkom natuurlijk!

MeNicole, vervelend dat de foto nog geen verbetering laat zien. Hopelijk volgende week beter nieuws!

Clubsoda, wat een mooi menneke!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115381425
Ik ook. We zijn er zo klaar mee dat we hem niet even kunnen pakken en knuffelen, hem alleen kunnen verschonen, hem gewoon thuis te hebben. Want ondanks dat zijn broers wel thuis zijn is het zo stil. Zo niet compleet...
pi_115384968
Baby's met spekkies O+

Mooi mannetje clubsoda!

hoop dat het meezit volgende week MeNicole

O+
S ligt nu de hele tijd op dr zij te spelen. Ze is een beetje gefrustreerd want door de zijkant van de box kan ze niet op dr buik rollen :D

En nieuwe kolf en magnetronsterilisator is online besteld, totaal was het in onze winkel hier 23euro duurder voor dezelfde aventkolf enz als online.
Wel "spannend" zo zonder kolf, vooral als S doorslaapt :9
pi_115385962
Zoë je kunt altijd nog in ood met de hand kolve ook al is het niet handig. allee al om de druk eraf te halen je zult het alleen niet kunen bewaren denk ik:p
pi_115386392
Sam
:D zat ik ook aan te denken, had een keer via het bv topic er iets over gelezen op borstvoeding.com
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:21:10 #74
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_115386518
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:19 schreef Xanteh het volgende:
Het valt mij op dat er veel meisjes een korte naam hebben de laatste tijd. Allemaal met vier of vijf letters. Welkom Nena en E.lin *O*
voor wat het waard is, mijn dochter heeft een naam met 7 letters O+
Of hoort ze niet meer bij de laatste tijd met haar 4 maanden :@
pi_115387149
Troeta: welkom, wat een prachtig meisje heb je!

Clubsoda: ook al zo'n mooi manneke O+ .

T was 3500 bij zijn geboorte, dat vond ik groot zat. En ook daarmee kon ik me al niet voorstellen dat dat ooit in mijn buik had gezeten... Ben wel benieuwd wat hij nu weegt, woensdag weer naar het cb, als ze tenminste niet weer afzeggen :( .

Zoë: ik dacht eerst even 'hè, wat doet je sterilisator nou in de oven', maar je hebt vast een combi... Wel balen zeg, nieuwe kolf is nou niet zo goedkoop. En kolven met de hand is best te doen, ik heb het op mijn werk weleens gedaan toen ik mijn kolf was vergeten ( 8)7 ). Op borstvoeding.com staat wel goede uitleg erover.
pi_115387828
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:21 schreef Marrije het volgende:

[..]

voor wat het waard is, mijn dochter heeft een naam met 7 letters O+
Of hoort ze niet meer bij de laatste tijd met haar 4 maanden :@
Vers zat hoor ;)
pi_115388490
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:34 schreef Bleie het volgende:

T was 3500 bij zijn geboorte, dat vond ik groot zat. En ook daarmee kon ik me al niet voorstellen dat dat ooit in mijn buik had gezeten... Ben wel benieuwd wat hij nu weegt, woensdag weer naar het cb, als ze tenminste niet weer afzeggen :( .

Zoë: ik dacht eerst even 'hè, wat doet je sterilisator nou in de oven', maar je hebt vast een combi... Wel balen zeg, nieuwe kolf is nou niet zo goedkoop. En kolven met de hand is best te doen, ik heb het op mijn werk weleens gedaan toen ik mijn kolf was vergeten ( 8)7 ). Op borstvoeding.com staat wel goede uitleg erover.
Ik had een 'lichte baby' verwacht (paar dagen voor inleiding werd me dit verteld, lange smalle baby) toen het hoofdje geboren was vroegen ze me om te kijken (ik wil niet!) kijk maar.. (ok.. Wat is ze groot! :o ) haha :@ ik schrok er van O+
Ze was 600gr zwaarder dan voorspeld. Echt bijzonder hoe het in de buik past idd, mijn buik was ook niet echt heel groot, mooi wonder O+

Met wat voor reden zei het cb af dan?

:D haha ja een combi
Ben iets meer dan 70euro kwijt.. Fijn dat onlineshoppen bestaat, scheelt een hoop geld soms vergeleken met de gewone winkel. (babydump vs drogist)

:Y zal me er vanavond in verdiepen, meestal kolf ik voor het slapen gaan
pi_115388869
Tante_Soesa en Troeta welkom met jullie meiden.

Troeta wat O+

Zoe, je zou eventueel nog wat magnetronzakjes van Medela kunnen kopen ter overbrugging, maar goed een pannetje kan ook even tot je nieuwe kolf en sterilisator er zijn.

Fee, gefeliciteerd met je half jaar oude vent.

Clubsoda, wat een lief mannetje

Sam, bah wat vervelend, dat je gelijk meerdere dingen hebt en een mini operatie moet hebben.

MeNicole, hopelijk zit het mee en mag je zoontje volgende week mee naar huis.

Wij waren hier vanochtend naar de markt geweest. Was zo vermoeiend, dat de kids gewoon in de fietscar in slaap waren gevallen allebei. Te schattig om te zien. Hoe doen jullie dat trouwens als je foto's met fotobucket hier post en dan nde foto's weer weg wil hebben. Je kunt natuurlijk de link in de post verwijderen en verwijder je dan de foto's in photobucket?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115389059
Tinuviel,

Als je de fotos op photobucket cverwijderd gaan ze automatisch hier ook weg want de link bestaat dan hier niet meer:)
pi_115392108
Dankje Sam. Ik dacht eerst ik wil ze niet in photobucket verwijderen, want dan ben ik ze kwijt, maar dat klopt natuurlijk niet. Ik heb ze nog op de Ipad staan. Alleen even kijken hoe ik ze hiervandaan op de pc krijg.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115393652
Map delen, e-mailen naar jezelf, branden op cd/dvd of usb sticky?
pi_115394128
Je kunt ze ook een andere naam geven in photobucket, dan doet de direkte link het ook niet meer en zijn ze hier weg :)
pi_115395184
Had nog helemaal niet op sonnetje gereageerd. Fijn dat je dochter het zo goed doet.

Nou dan wil ik mijn lief slapende kindjes wel even spammen:
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115395275
Tinu _O- O+ Wat een geweldige foto!
pi_115395412
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:02 schreef Bleie het volgende:
Tinu _O- O+ Wat een geweldige foto!
Allebei zo uitgeteld krijg je ze maar zelden denk ik. Wel jammer dat de grote kerel weerklaarwakker was nadat ik hem naar boven had gedragen en trui, broek en schoenen had uitgedaan :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115396337
Geweldige foto inderdaad! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115396869
Wat lief O+ O+
pi_115397327
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:47 schreef Tinuviel het volgende:
Dankje Sam. Ik dacht eerst ik wil ze niet in photobucket verwijderen, want dan ben ik ze kwijt, maar dat klopt natuurlijk niet. Ik heb ze nog op de Ipad staan. Alleen even kijken hoe ik ze hiervandaan op de pc krijg.
Via iCloud. Niks geen kabels. Alleen wifi. En het is van Apple zelf. Op de site staat wel meer info.
pi_115397918
Tinu! O+
pi_115398469
:o Jemig... ik zie nu pas dat ik hier wel op een heel erg rotmoment binnen kom vallen .. Wat afgrijselijk zeg, Nanadu en familie... Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen... Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten!! :* :* :*

quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:21 schreef Kuukske het volgende:

Voor je als een malle de winkel in rent: hij's ook digitaal te lezen kom ik net achter. http://wij.nl/magazines
Das ook wat trouwens voor mensen die 'm kopen :o.

En wat een verhaal José. Ik las je verhaal toen volgens mij toen ik net zwanger was. Ik heb er m'n hele zwangerschap aan gedacht :@. En nog steeds krijg ik er een weeïg gevoel van.
Och Kuuk, het was niet mijn bedoeling hoor, om je zo te laten voelen... voel me er wel een beetje schuldig over... :@

En verder dank jullie wel voor de lieve reacties... O+ :*
pi_115403476
Tinu
steriliseren doen we nu in een grote pan met water

En wat een geweldige foto :D zo schattig!
pi_115405114
:o mijn baby heeft de hele dag geoefend met los staan, ze stond vanavond zelf zomaar vanuit het niets op :o
Gek kind :+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_115416248
Wat een leuke foto Tinu! O+

Als je veel foto's hebt kun je ook het programma wetransfer . com gebruiken. Foto's uploaden, naar jezelf laten sturen en dan op een andere pc via de link in je mail downloaden. Kun je ook grote bestanden versturen.

Wickie, doet ze goed! *O*
pi_115416294
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:54 schreef Jose81 het volgende:
:o Jemig... ik zie nu pas dat ik hier wel op een heel erg rotmoment binnen kom vallen .. Wat afgrijselijk zeg, Nanadu en familie... Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen... Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten!! :* :* :*

[..]

Och Kuuk, het was niet mijn bedoeling hoor, om je zo te laten voelen... voel me er wel een beetje schuldig over... :@

En verder dank jullie wel voor de lieve reacties... O+ :*
Ben je mal! Dt hoeft niet! :*
pi_115416830
Faye is vandaag gewoon alweer 2 maanden :o en dus ook al 2 maanden borstvoeding! Ze is de hele ochtend heel hard aan het lachen naar me, zo leuk!

En dankzij de bonnetjes van de Kruitvat een tijd geleden, ook al 2 maanden gratis luiers :') maar daar zijn we nu doorheen.
pi_115416899
Vermaanddag van Faye! *O*

Midas vandaag ook 7 maanden! *G*
pi_115416904
Niet alles gezien, want op vakantie. Maar Tinu, wat een schatjes! O+

Even onze slapende baby spammen, alleen in een groot bed in ons tussenstop hotel O+

zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:57:46 #98
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115418019
Ah Tinu ! Wat een heerlijke foto O+

Sam...Dat verhaal over je hernia vind ik nogal vaag..... Misschien eens een andere huisarts/ziekenhuis opzoeken? Want volgens mij is het gewoon onzin dat je eerst een verlamd been moet hebben en dat ze daarna pas gaan opereren....lijkt me wat raar.

Wicky ^O^ Hoe oud is jouw kindje?

En *O* *O* *O* voor de vermaanddag van Faye en Midas !

nirak, wat lief! Is ie nou aan het duimen? :P
pi_115418964
Mooie foto's Tinu en Nirak!

*O* Vermaanddagen! Gefeliciteerd!

PE, geen operatie bij een hernia is het standaardbeleid. Opereren wordt pas gedaan bij ondraaglijke pijn, uitvalsverschijnselen of geen effect van de normale behandeling. Denk dat Sam blij kan zijn dat de artsen inschatten dat ze er zonder operatie vanaf komt, want daarna kun je echt vier weken niks. Vijf minuten per uur mogen wandelen en verder plat liggen met een baby.. ga d'r maar aan staan.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:47:44 #100
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115419101
Ok Clubsoda, dat wist ik niet. Maar zoals Sam het schrijft is alsof de artsen het afdoen met een gevalletje 'je zoekt het maar uit, je hebt aanstelleritus' oid.
Maar het is idd te hopen dat de therapie wel aanslaat.

(trouwens...been uitvalverschijnselen,morfine en een baby is volgens mij ook geen goede combinatie :X )
pi_115419179
Beleid is eigenlijk altijd conserveratief om te beginnen: pijnstilling en fysiotherapie. Als dat niet aanslaat wordt een operatie overwogen. Twee keer in de week therapie is niet niks doen denk ik, een arts kan verder ook weinig doen aan een hernia, dat komt echt neer op spierkracht opbouwen en goede oefeningen doen. Ben het me je eens dat opiaten heel heftig zijn, vandaar dat ik me afvroeg of er ze niet al diclofenac had geprobeerd. Ook rotspul, maar dat maakt tenminste niet duf.
pi_115422121
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:47 schreef PureEvil het volgende:
Ok Clubsoda, dat wist ik niet. Maar zoals Sam het schrijft is alsof de artsen het afdoen met een gevalletje 'je zoekt het maar uit, je hebt aanstelleritus' oid.
Maar het is idd te hopen dat de therapie wel aanslaat.

(trouwens...been uitvalverschijnselen,morfine en een baby is volgens mij ook geen goede combinatie :X )
Nee bah :X
Ik vind het al lastig dat m'n been soms in elkaar zakt, kan me voorstellen dat een hernia echt super pijnlijk is.

Ellendig Sam!

Lieve foto Nirak O+
pi_115429032
PE, ze is net 11 maanden. Ze heeft haast :')

Nirak wat een lieve foto!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_115429496
diclofinac hebben ze niet geprobeerd omdat ik daar allergisch voor ben. verder is het een vrij lage dosis van de morfine preperaat oxynorm. voel me er ook totaal niet duizelig en duf van. ik hoop inderdaad dat de therapie genoeg teweeg brengt en alles gewoon los loopt met school. kom iniedergeval al wat meer vooruit nu moet alleen nog ee goede spiegel opbouwen:)

verder omdat het wel verslavende medicijnen zijn heb ik voor mezelf besloten ze alleen te pakken op dagen dat ik echt veel moet doen en wil binekort met de huisarts in overleg om misschien wat anders te kunen gaan gebruiken. voor nu vind ik het wel even best dat ik iniedergeval even vooruit kom en een start kan maken in mijn opleiding.

Nirak en Tinu wat een leuke foto's!

[ Bericht 17% gewijzigd door Sam1993 op 11-08-2012 18:36:25 ]
pi_115430291
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:57 schreef PureEvil het volgende:
nirak, wat lief! Is ie nou aan het duimen? :P
Jep, op z'n ringvinger en middelvinger, heel schattig O+

Sam, hoop dat het snel beter gaat :*

verder zag ik in de vlugheid een nieuwe baby van troeta ? Welkom *O* en wat een mooi meisje! Weg kraamzorg, hallo echte wereld ;)

Wij zijn eindelijk aangekomen bij ons vakantiehuis. Heerlijk ruim, plek zat voor campingbedje zonder dat je alles moet verbouwen in de slaapkamer :) Ik hou van oostenrijk, maar die rit erheen :(
En D vond er ook niks aan, arm jochie..
pi_115439940
Jose, heb pas net je verhaal gelezen. Lijkt me ook heel erg dat zoiets over het hoofd gezien kan worden. Fijn dat het nu beter gaat.

Bedankt voor de reacties op de foto's.

Wickie *O*

Voor Faye's 2e vermaanddag *O*

en Midas' 7e *G*

Nirak, oh wat O+ veel plezier.

Sam, balen dat ze dat nu hebben vastgesteld. Best heftig. Ik hoop dat je je met fysio en medicijnen snel beter voelt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115442459
Gefeliciteerd Faye en Midas met de vermaandagen *O*
Geen fotospam? :P

En wat een lieve foto Nirak O+
pi_115455299
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:55 schreef Xanteh het volgende:
Gefeliciteerd Faye en Midas met de vermaandagen *O*
Geen fotospam? :P
Ja! Fotospam :D
pi_115455560
Ok, op verzoek :P

SPOILER
Sorry, het zijn er wel wat veel geloof ik :@
pi_115455684
Marjolijntje O+ Wat een leuke fotospam!
pi_115455830
Wat een leuke foto's, en zo snoezig hoe ze ligt te slapen bij je vriend O+ Dat barbapapa pakje, waar komt die vandaan? :P
pi_115455905
Ik dacht 'gluur even om het hoekje hier', zie ik de fotoreeks van Marjolijntje :o O+ O+ O+

*rammelt weer weg naar Z&G*
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_115456250
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 11:06 schreef Xanteh het volgende:
Wat een leuke foto's, en zo snoezig hoe ze ligt te slapen bij je vriend O+ Dat barbapapa pakje, waar komt die vandaan? :P
2e hands, via hier! Maar oorspronkelijk van de H&M :)
pi_115456404
Faye! O+

*O* voor de vermaandagen!

Xanteh; waar blijft jou fotospam dan? :P

Lenehe :D

S is ook alweer 3maanden vandaag *O*

SPOILER
pi_115456708
Zo te zien heeft S goed haar buikoefeningen gedaan, nu al het koppie omhoog :P

Foto's posten op gsm gaat lastig :(
pi_115456730
Zoe! Dibs op alle kleding van S O+ Wat ziet ze er altijd leuk uit!
En die laatste foto! Daarop is het echt geen kleine baby meer hoor, stoere met haar hoofd hoog!
  zondag 12 augustus 2012 @ 11:56:42 #117
250838 Fee-nix
pi_115456799
Wat een knapperds Marjolijntje en Zoë! Leuke spams! Gefeliciteerd met de vermaanddagen! En Kyara natuurlijk ook :). *O*
* Fee-nix gaat snel weer genieten van het heeeeeerlijke weer!
pi_115456830
Xanteh
Elke dag oefenen he :P

ja dat is zo, maar binnenkort wel een mooie 3mnden foto van C? O-) O+

Marjolijntje
dankjewel!
:D ze worden snel groot

Bedankt fee! lekker genieten :)
  zondag 12 augustus 2012 @ 12:12:47 #119
250838 Fee-nix
pi_115457270
O nog even voor de barbapapafans: kijk eens wat ik heb gevonden: http://www.vanallesvan.nl/ :D
pi_115457454
Zoë, 3 maanden alweer!! Wat een heerlijke fotospam O+. Marjolijntje ook al O+.

Vandaag is mijn baby 2 maandjes oud! Ga straks wel even wat met foto's aan de slag.

Mijn mini slaapt overdag echt bizar weinig. Een paar keer een uurtje ofzo. Vaak valt hij al drinkend in slaap, maar als ik m dan wegleg is hij weer binnen 10 min wakker vaak. Gisteravond was hij pas na 3 kwartier wandelen in de doek in slaap gevallen :o. Hij was niet aan het huilen (we waren even naar de supermarkt gelopen). Zijn eigen kamertje is nu zo goed als af, dus kan ook gaan wennen aan zijn ledikantje. Misschien dat dat ook nog verschil maakt...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115457543
Phaidra
Oeh ben benieuwd naar jou fotospam!

en dat slapen ging bij S beter sinds ze in het ledikant slaapt.
Ze slaapt nu smorgens nog 2-3uren en smiddags 3-4uren. En vanaf 20:00 begint de 'nacht' en voed ik boven en valt ze gelijk weer in slaap. Rond 9uur begint de ochtend weer zegmaar.
pi_115457643
Waar komt dat rompertje met uiltjes vandaan zoe? Leuk kraamcadeau namelijk.
Verder is S een lief popje zeg!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 12 augustus 2012 @ 12:34:32 #123
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_115457949
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 11:32 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

2e hands, via hier! Maar oorspronkelijk van de H&M :)
Ja van mij volgens mij *O* er zaten ook nog sokjes en een t-shirt en broekje bij geloof ik.
Nou leuk om dat pakje bij zo'n schoonheid te zien O+
Rayen 2½ jaar!
pi_115458060
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Waar komt dat rompertje met uiltjes vandaan zoe? Leuk kraamcadeau namelijk.
Verder is S een lief popje zeg!
Zal als S wakker is even in d'r kast kijken naar het merk. Heb het gekregen als kraamkado. Het is een tshirtje, zat ook een mutsje bij. (heb een keer die webshop opgezocht, ze hebben verschillende dingen van)

dankjewel :)!
pi_115458466
Fotospam!! En weer weg ;)

[ Bericht 29% gewijzigd door Phaidra op 13-08-2012 10:34:24 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 12 augustus 2012 @ 12:57:07 #126
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_115458659
Paarse Faye <3!

Zoë, wat heeft S. lange wimpers <3!

Ahhw Phaidra wat een muppet! Lekker manneke <3!

Gefeliciteerd met alle vermaanddagen, dames!

Verder weer eens niet echt bijgelezen, de combi druk overdag & onze tijgerende wanslaper vergt nogal wat tijd en energie. Ben nu ook weer ff bij m'n ouders voor een bijtankweekend (en we hebben hier in de buurt een andere auto gekocht dus dat kwam lekker uit).
pi_115459745
Ja ik oefen te weinig met haar, vergeet het vaak. Zal binnenkort via de laptop eens een drie maanden foto online gooien :)

Die barbapapa is dus van h&m, zal eens rondkijken of iemand hem verkoopt. Zie alleen smurfen pyjama's op hun site :P
pi_115459817
Hele post van Phaidra over het hoofd gezien.. wat een schatje O+
pi_115459831
Ik heb even een andere 2-maandenfoto gemaakt, met leuke lach O+.

NTS, lekker even bijkomen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115460150
NTS, kan best ja! Ik heb hem weer via iemand anders, weet zo snel niet meer wie :@ Maar was inderdaad ook nog met een broekje, shirtje, rompertje en sokjes. Denk dat wij het houden voor een tweede :@
Edit, van Rixtje dus!

Paidra, wat een leukerd! O+

Faye tilt trouwens haar hoofd niet op als ze op haar buik ligt op het matras, ze vertikt het. Maar als ze bij ons op de borst ligt (ook plat) doet ze het wei. Kleine eigenwijs! O+
pi_115461076
Phaidra
O+ wat een schatje! Mooi mondje zeg :o
Rammel :@

Xanteh
Wij doen het smorgens vaak, op het grote bed of na het verschonen.
Ja leuk! :)

NTS
Lekker bijkomen :*

Marjolijntje
O+ eigenwijsje

Heb trouwens een minimutsje met die uiltjes, die past S niet (1x op gehad)
http://www.tislifestyle.c(...)n-mutsje-fabel-print

Shirtje met uiltje mt 62 mag je wel lenen als Faye zo ver is?

DML
http://www.tislifestyle.c(...)-shirtje-fabel-print
pi_115461571
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:06 schreef Zoë23 het volgende:

Marjolijntje
O+ eigenwijsje

Heb trouwens een minimutsje met die uiltjes, die past S niet (1x op gehad)
http://www.tislifestyle.c(...)n-mutsje-fabel-print

Shirtje met uiltje mt 62 mag je wel lenen als Faye zo ver is?
Oh, dat zou fijn zijn!
pi_115461855
Zoe en Marjolijntje wat een knappe dames. Zoe op die laatste is ze idd echt stoer met haar hanenkammetje.

Phaidra mooie kerel heb jij daar.

Nts, lekker even bijtanken.

Xanteh met dat opdrukken doen sommige kinderen ook zonder vaak op de buik te liggen. Maar vaak op de buik liggen helpt vast wel :)

Phaidra heel herkenbaar wat jij zegt over slapen. Wij waren vanochtend naar een verjaardagsfeestje buiten. Dus mijn baby heeft na de voeding van 5.20 uur geslapen tot 8.30. Daarna bij dat feestje heeft hij dus niet meer geslapen. Pas onderweg naar huis, na voeding en al weer en thuis verder zo'n uurtje geslapen. Dat was het tot nu toe. Maar volgens mij is elk kind daarin ook weer anders, sommigen slapen veel, andere weer veel minder. Helaas hier niet zulke superslapers, hoewel onze grote knul van 3,5 jaar nog weleens s'middags slaapt. Dat doen dan weer niet veel kinderen van die leeftijd :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115464303
Wat een super lieve foto's!! O+ O+ Heerlijke kinders dames!!
De barbapapa pakje hebben we ook, inderdaad was van de H&M! ik bewaar hem voor de eventuele volgende :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115465719
Zoë, Marjolijn en phaidra *O* Ik hou van fotospam! Wat een mooie kinders :)

En Phaidra, wat zijn die wangetjes weer mooi gevuld O+

Onze zoon heeft hier in het vakantiehuis leren traplopen... Niet heel handig met een open trap in de huiskamer..
pi_115468797
Dank je voor het linkje zoe :*
The way you rock'n'roll
pi_115474616
Phaidra, lekker ronde wangetjes idd.

Nirak *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115479027
Tinuviel; hier raad het cb zelfs aan om dagelijks je baby op de buik te laten liggen. Ik vergeet het wel eens, en dat vonden ze bij het cb helemaal niet leuk (moet zeggen dat de arts die ik had de afgelopen keer erg kortaf was. Volgens mij was ze gewoon ongesteld :') )

Vandaag uit eten geweest met de familie. Cara heeft het goed gedaan, niet gehuild en ze heeft zelfs even geslapen. Buiten op het terras stonden lounge stoelen dus heb haar daar de borst gegeven.

Ik zal eens wat foto's gaan uploaden :)

-weg-

[ Bericht 41% gewijzigd door Xanteh op 13-08-2012 11:02:28 (.) ]
pi_115480210
Xanteh dat raad het cb hier ook aan. Toenik er was met 2 maanden vondzij dat demijne zich al erg goed kon opdrukken en zei dat ik hem vast vaak op de buik legde. Dus ik heb maar gewoon ja en amen geknikt ondanks dat ik het ook vaak genoeg vergeet. :P

Lieve fotospam van Cara O+ fijn dat het zo goed ging bij het uit eten gaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115501486
Wat een lieve foto's weer!

Nirak, oei, dat is zeker niet handig met n trap in de woonkamer!

Xanteh, fijn dat t restaurant goed ging.

Hier lig ik weer eens fijn wakker na een nachtvoeding. Geloof toch dat Piet niet genoeg heeft aan 4 flessen kv, want hij slaapt echt weer slechter. Maar hij zit wel aan de max volgens mij toch? Bijvoeding schiet nog niet zo erg op.
pi_115501892
Bleie, balen dat je wakker was na de voeding. En iets minder in de fles overdag en s'avonds iets meer geven of iets meer water of andere voeding voor de nacht? Sorry ben niet bekend met flesvoeding. Dus dit is wat ik zo snel kan bedenken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115502058
Hoe bedoel je dat ie aan de max zit dan Bleie?
Misschien anders nog een klein late avondfles?
pi_115502091
Bleie, piet is nu ruim 6 maand?
Daan wilde ook niet eten van een lepel met 6 maand, hij kon net toe met zijn 4 flessen, soms ook niet. Af en toe kreeg hij toch die 5e fles, of een halve tussendoor. Of wat water/thee, zodat de laatste fles later uitkomt.

Een paar dagen voor de 7 maand zag hij het licht, en ging opeens van de lepel eten, en eet nu 3 weken later volgens het schema van 9+maand (vooral voeding, 500cc fv)

Maar als je echt dagelijks in de knoop komt met flessen, kun je ook nog 3 flessen in nr2 geven en 2 in nr1? Of gewoon 5 nr1's.. Dat kan ook of best tot hij wel bijvoeding wil..
pi_115502110
Huh, zit er verschil in hoeveel flessen no 2 ze mogen en no 1?
pi_115502169
No2 is zwaarder dus er zit meer/andere voedingswaarde in. En daarom mag je iets minder geven.
pi_115502170
Bleie je kleine hongerlap! :* balen van je nacht..misschien bordje pap geven in de avond? biobim ofzo? je kan hem ook met koemelk maken verdund met water (volgens Kleintjes) als je aan de max van de kv zit?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115502605
No 2 bevat juist minder voedingsstoffen ;) Bleie, hij gaat aardig richtig de 7 maanden nu toch? Kun je hem een papfles geven bij wijze van bijvoeding? Minder melk maar met brinta en de melk die je overhebt als extra fles geven?
pi_115503350
Blei: balen van de acht!
Nirak: Traplopen :)

Lisa heeft spruw :( niet op haar tong maar alleen in haar wangzakken grote witte kringen... vriendlief is nu richting de dokter met dr. ook ius het putje van het eerste tandje doorgebroken:) dat verklaart dus toch het gehuil van de afgelope week:)
Gisteren met Lisa in het zwembad in de tuin geweest ze vond het heerlijk tot ze nieste en haar gezicht in het water sloeg toen was de pret voorbij. Helaas niet verder gekomen dan een foto van haar in zwempak want de camera heeft ook gezwommen en doet niks meer hihi:P

Verder is de peuter met haar bille in de rand van de kinderstoel blijven hangen terwijl ze gee luier aanhad. helemaal grote blauwe plekke op haar bille:( gerum!

En foto van mijn slaapkoppie en waterrad:

SPOILER
pi_115503405
We lijkt op Evi van *Shit, hoe heet ze ook alweer?
pi_115503707
Bleie M heeft ook nog echt 5 flessen nodig, hij drinkt ze ook helemaal leeg. In overleg met het cb geven wij flessen van 180 met 4 schepjes nr 2 en 2 schepjes nr 1.
pi_115503739
Nr 2 is de max 800cc, en ons cb promoot 600cc, maar dat gaat niet als je verder is eet natuurlijk.. Al gebruiken zij als argument voor die 600 juist dat ze anders teveel melk kunnen krijgen en geen bijvoeding meer willen.. Niet voor teveel zouten oid..

Clubsoda, liever bambix dan? Brinta zit zout in, dacht ik.

Lekkere toet Sam!
pi_115503910
O ja, Bambix natuurlijk. Bedoelde granenpap en geen rijstebloem maar kon even niet op de naam komen 8)7
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:38:55 #154
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115504315
Mogguh!

Wat een ontzettend lieve foto's !!!1 Mooie Kinders :Y O+ O+

Cristel probeert haar knieeen onder haar buik te krijgen, zodat ze in 'kruip houding' zit, maar dat lukt nog niet helemaal ;)
en ze rolt heel haar bed door }:| Leg je dr 's avonds in bed om te gaan slapen, kom je een uur l.ater ff kijken, ligt ze ondersteboven in bed :{ Of overdwars...Oh en ze ligt heel veel op dr zij, da's 'nieuw' Opzich vind ik dat niet erg, want ze ligt op dr linkerzij (en rechts is dr hoofd plat ;) )

@ Clubsoda, je hebt toch ook dat andere spul..molenaars kindermeel ofzo? staat ook bij de bambix ed. (tenminste....vroegáh hadden ze het bij de Coop)

*O* voor Danne van Nirak. (alleen wat minder voor jullie....nu dus echt op zoek naar een traphekje :{ ) Best snel :o
pi_115504331
Bleie wat sneu voor je kleine! Hopelijk kan je met de tips van hier iets aanpassen zodat hij weer wat langer kan slapen.

Sam, leuke foto's! Ze lijkt inderdaad wat op Evi, goed gezien Spring :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115504753
Die user ken ik niet volgens mij maar geloof het meteen haha!

PE, wat een wiebelkontje!
pi_115505006
Ik had de mini net even op de buik in de box gelegd en bam! binnen 5 minuten in slaap :D. Zou dat misschien fijner liggen? Heb hem net even omgelegd naar zijn ledikant (wel weer op de rug) en de kamer wat verduisterd, ben benieuwd hoe lang hij nu blijft slapen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115505020
PE, dat kindermeel is echt vroegah..
Het is al een jaar of 3/4 uit de schappen ;)
(naja, misschien bij een natuurwinkel nog)

En lekker draaikontje!
pi_115505116
Weet ik niet PE, mijnese is nog geen 7 maanden dus ik wacht nog even met gluten. Maar ik zal er eens naar kijken, nu hij ein-de-lijk uit de fles drinkt kan ik ook eens aan de papflessen :+

Vast voedsel gaat hier trouwens heel prima. Hij werkt in no time 200 gram groente en 100 yoghurt weg, terwijl we pas twee weken met de groente bezig zijn. We hebben al twee maaltijden kunnen vervangen. Maar spook houdt alleen van súpergladde papjes, dus mijn zelfgemaakte spul wil hij niet -O- Nou ja, dan maar zo, ik ben allang blij dat hij nieuwe smaakjes zo wegwerkt. Ondertussen Rapleyen we er een beetje bij om te wennen aan het mondgevoel.

M wiebelt ook zo PE, komisch gezicht is het. Vooruit komt het ook nog niet, soms wel achteruit :+

Fijn Phaidra dat hij zo in slaap viel, misschien is buikslapen wel fijner voor hem.
pi_115505286
Xanteh
-O- fotospam gemist
Mag ik n foto via pm? O+

Sam
Lieve foto's! Bij ons werkt gentiaan violet tegen spruw heel goed. De medicatie van de huisarts vond S helemaa niks (en wij ook niet! Een hoeveelheid in dr mondje doen, ze verslikte zich er gewoon in. Precies gedaan wat ha&apotheek zeiden. Las op internet dat je ook de hoeveelheid mag verdelen over de dag -O-) maar met gentiaan violet ben je er snel van af is m'n ervaring.

Phaidra
Hoop dat hij even lekker slaapt! :)

Bleie
Lastig met FV lijkt me! Heb er geen idee van :@ en ook geen tips :*

Hier een drukke avond+ochtend achter de rug pff.
M'n vriend moest weer aan het werk, S was aan het clusteren en ik heb het verschonen enz snachts weer alleen gedaan. Vanmorgen was ze zo moe, huilerig etc. Grote poepluier dus ik was blij dat ze er vanaf was (dacht misschien zit het dr dwars) ..
Niet dus.. Huilen. Grote straal overgegeven, dacht nou.. Misschien voelt ze zich dan nu beter.. Ook niet. Even op dr buik neergelegd en dat was ^O^
In slaap gewiegd & nu kan ik eindelijk ontbijten
pi_115505437
Ach Zoë, dat is sneu. Hopelijk voelt ze zich na haar slaapje een stuk beter. En eet smakelijk ;).

PE, leuk dat wiebelen :D.

Clubsoda, fijn dat het zo goed gaat met de bijvoeding! Wel jammer dat hij de zelfgemaakte prakjes nog niet weet te waarderen...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115505537
Bleie, ik heb hetzelfde 'probleem'. Mia wil echt het liefst nog elke 3 uur een fles, anders wordt ze echt BOOS. Het is hetzelfde patroon als bij de borstvoeding, dus ik denk dat het daar nog vanaf stamt. De bijvoeding gaat wel, maar na een paar hapjes wil ze niet meer.
Ik probeer de tijd tussen de flessen wel te rekken, maar het komt niet altijd goed uit (met slaapjes ed). Pap wil ze niet.

Ik ga het overmorgen aankaarten bij het CB.

Mijn mupje heeft zichzelf in 2 dagen leren tijgeren. Die gaat echt ineens als een speer de kamer door als ze iets wil :D
Nu is het echt zaak om de speelgoedfrutsels en gevallen snoepjes van grote muppet meteen op te ruimen :X :X
pi_115505612
Sam, wat een lieve foto's.

Phaidra, heb je liever niet dat hij op de buik slaapt? Bij ons wordt die weleens wakker bij het omleggen.

Bleie, hoop dat het advies helpt.

Zoë, hopelijk voelt S. zich snel beter & is de rest van de dag rustiger.

PE, lekkere wiebelkont.

Clubsoda, fijn dat hij de smaak waardeert ook al moet het nog heel glad.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115505659
Had over PE's post heen gelezen :D lijkt me bijzonder om je kindje opeens anders in bed te vinden haha. Dat moment komt hier vast ook nog wel
En fijn dat ze op links ligt!

Phaidra
Hoop ik ook. Bedankt :9

Octo
Hoop dat het cb bruikbare tips heeft!
& tijgeren O+
pi_115505736
En wel elke 3 uur maar dan kleinere flessen octo wil dat?
pi_115505768
Octo, wat leuk dat ze gaat tijgeren, al mag je huis dan weer aanpassen. Lijkt mij ook zo spannend bij een 2e. Bij de 1e kun je alles aan kant maken en opruimen, maar als de 2e zover is, heb je ook nog de rommel van de 1e en dat kun je misschien niet altijd voorkomen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115506026
Tinu, ik vind buikslapen wel wat engig als er niemand bij is. Hij is nu weer wakker, 3 kwartier geslapen (half uur in bed).

Lijkt me ook lastig ja, een kruipende baby bij een ouder kind!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115511223
Pff een hoop gelezen, even kijken of k t nog kan herinneren allemaal :D
Ik moet echt nog inlezen.

*O* voor tijgerende mia!
Cristel ook lekker bezig.
Over de flessen, ik weet dat k bij Floris t zelfde probleem had bij t overstappen. Toen meerdere kleine flessen gegeven een paar dagen en s avonds wel groter geloof ik. Na een paar dagen kon k ze allemaal groter maken. Toen wilde hij dat juist weer.

Clubsoda, lekker joh dat de bijvoeding zo goed gaat. Jammer is dat he als ze jr zelfgemaakte eten niet willen :D hier kwam dat uiteindelijk wel goed *lol*

Hier had k net opeens t cb voor de deur staan. Ze had mn voicemail ingesproken voor t weekend schijnt :D had k even gemist. Kwam op een mooi moment, beide kinderen lagen op bed. Rustig joh :D
Ik heb volgens haar een wolk van een baby O+ alles zag er prima uit, maar goed wist k ook wel ;)
De 29e heb k de eerste afspraak alweer. En er schijnt kinkhoest te heersen hier, dus dat in de gaten houden ivm vaccinatie.
Vandaag mn eerste dag alleen met de kinderen. Tot nu toe gaat t prima hehe
pi_115512178
Hoi! Ik kom me ook eens melden in dit topic :). Vorige week dinsdag is onze dochter M.ila E.lea geboren. O+
Zal me eens gaan inlezen hier :P
pi_115515542
Poeh hé. Ik weet niet wat hier gaande is, maar het kereltje heeft volgens mij ergens last van. En ik vermoed tandjes :o. Maar ja, weet het dus niet zeker.

SE *O*. Welkom!

[ Bericht 19% gewijzigd door Kuukske op 13-08-2012 16:20:56 ]
pi_115516539
SE welkom! *O*
hoe gaat het?

Kuukske
:( ah das sneu

Sonnetje
S kreeg met 6weken prikjes ivm kinkhoest wat hier ook schijnt te heersen

Hmm S slaapt nu gelukkig 3uurtjes met tussendoor 1x kort voeden. De buren zijn aan het klussen en dat hoor je goed -O- ben blij dat ze toch wat kan slapen. Ze was zo moe. In de middag weer veel gespuugd :( zo zielig, ze oogt niet echt fit. Gelukkig wel goede plas/poepluiers.
pi_115516925
Sneu voor m Kuuks ;(

Se, welkom!

Zoe, hier gaan ze dus niet standaard eerder vaccineren, alleen als.je t in de buurt tegenkomt. Nou moet.k dus straks wel even opletten of k wat hoor via mn nichtje dr school (die zit dus op de basisschool, Floris is daar 2 dagen per week, dus wel even goed om in de gaten te houden).
Hier een saai dagje. Mevrouw slaapt al sinds half 1. Met voeden om half.3. Ze.sliep ook door.de mevrouw van het cb heen (met navel controleren, luier los, op dr buik leggen enz :')). Slaapdagje vandaag ;)
pi_115517099
Sonnetje
:D lekker zo'n slaapdagje haha
Ja zeker verstandig om het goed in de gaten te houden!
pi_115517185
Mnoh slapen. Ook iets wat zoonlief vrijdag en zaterdag niet deed overdag. Gisteren heeft ie dat ingehaald en vandaag is het weer "wat nou slapen"- dag. :').
pi_115517335
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:46 schreef Kuukske het volgende:
Mnoh slapen. Ook iets wat zoonlief vrijdag en zaterdag niet deed overdag. Gisteren heeft ie dat ingehaald en vandaag is het weer "wat nou slapen"- dag. :').
Raar is dat hè? Afgelopen 2 dagen ook nauwelijks geslapen overdag, en vanochtend 2x 3 kwartier en nu al 1,5 uur :o. Heb ik wel lekker het huis wat bij kunnen werken.

Zoë, beterschap voor S.

SE, welkom!!

Sonnetje, fijn dat jouw meisje het zo goed doet! Kinkhoest lijkt me niet fijn trouwens, goed dat het CB het even meldt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115517471
Ja, raar nogal. Maar vooral vervelend voor het ventje. Hij wrijft in z'n oogjes en hij geeuwt als een malle. D'r ken zo een vliegtuig in zegmaar. Zo wijd.

Ik heb al van alles in de strijd gegooid van laten huilen tot lekker wandelen met zowel draagzak als kinderwagen. Maar hij blijft rondkijken. En lachen. Schateren ook echt. :P. Maar daar slaapt ie niet van.

Maar goed.

Son, uitkijken met die kinkhoest indd.
pi_115517922
Mijn kinderen slapen sowieso wel veel geloof ik. Floris was er ook zo 1 :D nog steeds wel trouwens (vanmiddag heeft ie 3uur geslapen en s nachts slaapt ie sowieso 12 uur. Soms ook langer).
De dame lijkt dit dus ook wel te hebben (al is vandaag extreem. Normaal leg.k dr ook minder weg, maar blijkbaar vindt ze t wel fijn).
Sowieso is.t een supermakkelijke baby.
Alleen wil ze nooit slapen na de voeding rond half 6. Dus neem dr dan maar bij me in bed, slapen we beiden nog wat. Nadeel is dat ik dr aan de buitenkant moet leggen, wang anders plet dr vader dr steeds bijna :D vanochtend had k wel een goede manier om te liggen hehe.

Zoe, sneu dat je meisje niet lekker is ;(
pi_115519550
Hm :( liep net de trap af met S weer een boog spuug & daarna op het speelkleed. Ze speelt nu maar ik vind het wel akelig als ze zo spuugt. Heeft ze normaal geen last van. Ze gaapt veel en heb dr net even getempt, 37,6. Meestal heeft ze 37,2

Sonnetje
Fijn dat het slapen zo goed gaat :)
  maandag 13 augustus 2012 @ 18:54:12 #179
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_115522111
:W ben ik weer! Terug van 2 weken vakantie! Baby heb ik achter gelaten, ze is zo snel gegaan in 2 weken :D Stappen om de tafel, vreselijk boefje zijn, maar ook reageren om haar knuffel te zoeken O+ Goed, het was fijn weg te zijn, maar ook zeeeeer vermoeiend om de hele dag in de weer te zijn met haar (en slapen 's avonds was ook drama :(), maar het blijft een lieffie!
Verder nog niet bijgelezen, volgens mij moet ik dan 3 topics door ofzo :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 13 augustus 2012 @ 18:54:34 #180
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_115522124
Zoe, wat sneu voor S. :(. Hopelijk voelt ze zich snel beter!

Ik moet ook nog helemaal inlezen en dat lukt niet zo goed :@. Ik onthoud 't allemaal niet echt!

Hier ook een slaap baby. Alleen niet als we gaan eten en 's nachts, na de voeding rond 3/4 niet :'). Ze wil ook eigenlijk helemaal niet in haar eigen wiegje slapen 's nachts. 's Ochtends wel en overdag ligt ze ook niet de hele tijd op mij/ons maar 's nachts wil ze alleen maar bij een van ons. Of we haar nou slapend of wakker in haar wiegje naast ons bed leggen, ze wordt (of blijft) wakker en gaat piepen en vervolgens huilen. Iemand hier nog tips voor? Ik snap dat ze geborgenheid zoekt en dat het vertrouwd is bij ons maar we slapen allebei niet (goed) met haar bij ons in bed.
pi_115526046
Ik kon op een gegeven moment prima slapen met het ventje op m'n buik. Ik sliep wel lichter, en anders, maar toch wende het op een gegeven moment.

Misschien tussen jullie in, zo hoog mogelijk richting het hoofdeind? Een slaapzakje ofzo zodat ze het niet kou krijgt? Als ze zo hoog tussen jullie in ligt kun je ook niet per ongeluk het dekbed over d'r heen trekken. Wat ik dan wel doe, is zelf op kleine kussentjes uit de bank slapen :P omdat ik het hoofdje naast mn eigen hoofdkussen een beetje eng vind. Maar goed, zoonlief heeft alle ruimte tussen z'n pa en mij, aangezien ons bed 1m80 breed is.
pi_115526340
Susie! :W
Tante_Soesa: ik heb 2 maanden met een baby boven op mij geslapen..ik ben er langzamer hand gewend aan geraakt. Sliep inderdaad wel lichter maar ik sliep wel..en als ze naast me lag te brullen sliep niemand dus zo keuze gemaakt :9

Zoe :*
pi_115527485
Hé even een nitwit-vraag. Hoe zit het nou met tandjesleed? Wat moet ik zien? Ik heb al gevoeld aan z'n onderkaakje, zo vooraan. Als ik er met m'n vinger overheen ga wordt het helemaal wit onder het tandvlees. En nja, het is wel wat hard volgens mij. Volgens mij niet meer zo zacht als toen ie net geboren was. Toen sabbelde 'ie nog wel es op m'n pink.
pi_115527751
Je kan soms iets scherps voelen, hier schijnen de tanden gewoon door het tandvlees maar ze komen nog niet door. De eerste tand kwam bij 6 maanden toen heeft ze bijna continu gekrijst :'( de volgende ochtend was hij er, de tweede kwam gelijk daarna die hebben we niet gemerkt. Nu kauwt ze al 2 weken op haar handen en grijpt af en toe naar de oren maar ik zie nog geen derde.
pi_115527855
Oh ja! Op handen kauwen. Check. Grijpen naar oren, check.
En krijsen vandaag, ook check. Ik kon niet gaan plassen of meneer gilde de hele kiet bij elkaar. Zó zielig!

Als ie z'n tut in heeft, dan pakt ie die ook om er vervolgens echt op te kauwen, in plaats van tutten :').
pi_115527881
Hier gaat t goed. M is een erg rustig kindje, slaapt veel. Huilt bijna nooit, wel als ze last heeft van krampjes. En die heeft ze vaak, zo sneu! Dus zijn met infacol begonnen, en dan gaat het goed. Ben helemaal verliefd op dr, zal nog wel eens een fotootje plaatsen. Morgen is de kraam er voor het laatst en dan moeten we het alleen doen. Vind ik stiekem best heul spannend...

Oh en, spuitluiers... De eerste spetters hebben de muur al geraakt :P

Zal proberen het hier een beetje bij te houden, maar ben er eerlijk gezegd niet zo goed in onthouden en reageren op iedereen... :@

Bedtijd!
pi_115527929
Ah, fijn dat het goed gaat SE.
pi_115528038
SE gefeliciteerd nog!! hier al 8 maanden mama en lukt me nog steeds niet om goed te lezen en op iedereen te reageren.. :@ ben een echte zeef!
Ben benieuwd naar de foto O+

Kuuk hopelijk is die rot tand er snel door!

Sinds 3 dagen poetsen we tanden en lol die ze heeft O+ ze doet echt haar mond groot open en lacht zo lief O+ O+
pi_115528144
Wij wisselen met bij wie Faye op de buik slaapt, mijn vriend kan het slaapgebrek iets beter hebben (en zit momenteel nog thuis, dat scheelt). Verder slaapt ze bij ons in bed, tussenin. Maar we hebben ook 2 losse dekens, dus de kans dat ze onder de deken terecht komt, is vrij klein. Tegenwoordig kunnen we haar wel wegleggen trouwens, als ze bij ons in slaap is gevallen gelukkig.
We zijn nu bezig om te kijken of ze zelf in slaap kan vallen, zonder huilen vooraf en dat gaat steeds beter. Lukt nog niet iedere keer, maar de meeste keren voor het begin van haar nachtslaap en na de nachtvoeding gaan nu meestal goed. Ze slaapt wel altijd op haar buik, dan slaapt de beter en dieper (en wij dus ook). :)

Kuuks, wat naar dat tandjesleed, sterkte ermee! :*

SE, klinkt alsof het allemaal best lekker gaat, fijn!!

[edit] weg, stom gezeur

[ Bericht 37% gewijzigd door Marjolijntje op 13-08-2012 21:18:28 ]
pi_115528163
Kuuk een koude bijtring is misschien fijn voor hem? Ipv die speen.
The way you rock'n'roll
pi_115528282
Werkt dit? het werkt, dit is ze dan, ons meisje

[Foto weg]

O+

[ Bericht 31% gewijzigd door SupremeEvil op 14-08-2012 09:59:45 ]
pi_115528383
Marjolijntje :* :* ik vond het ook zo verdrietig hoe ze huilde arme meissie -O- het was hier ook moeilijke de eerste maanden vooral savonds..mijn man liep uren met haar in de woonkamer..gewoon rondjes..

SE O+ mooierd!
pi_115528468
Wat een mopje SE O+

[ Bericht 37% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 13-08-2012 21:30:27 ]
The way you rock'n'roll
pi_115528621
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Marjolijntje op 13-08-2012 21:18:45 ]
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:18:57 #195
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_115528845
uh Marjolijn; weet je zeker dat het krampjes zijn waar je meis last van heeft???
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_115529148
ook weg

[ Bericht 96% gewijzigd door bodpa09 op 13-08-2012 21:39:00 ]
pi_115529152
95% zeker, op die momenten komt er namelijk ook altijd veel gas vrij. Maar wat zou het anders kunnen zijn dan?
pi_115529527
Zal ik hem ook maar weg halen dan want niet lief genoeg.
The way you rock'n'roll
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:30:41 #199
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_115529572
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:24 schreef Marjolijntje het volgende:
95% zeker, op die momenten komt er namelijk ook altijd veel gas vrij. Maar wat zou het anders kunnen zijn dan?
Dan zou het idd wel zo zijn..
Ik vraag het, omdat iedereen bij ons in het begin ook alles op 'krampjes' schoof. Liene haar huilgedrag was echt buitensporig, maar doordat alles zo gericht is op die krampjes, en je omgeving en literatuur daar op voornamelijk over spreekt. Kan je soms andere oorzaken voor het huilen over het hoofd zien....
pi_115529885
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kuuk een koude bijtring is misschien fijn voor hem? Ipv die speen.
Ligt voor 'm klaar in de koelkast :Y. Het eerste wat ie krijgt morgen. Na z'n fles dan :+.
pi_115529934
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:10 schreef SupremeEvil het volgende:
Werkt dit? het werkt, dit is ze dan, ons meisje.

[ afbeelding ]

O+
Zullen we ze vast aan elkaar uithuwelijken? :7. Volgens mij moeten wij ook naar hetzelfde CB trouwens. Misschien spot ik je daar nog es :o.
pi_115530237
Sonnetje fijn dat het zo goed gaat en je meis het gewoon geweldig doet.

Kuukske wat sneu. Ik weet het helaas zelf niet meer zo goed van de eerste, dus zal er ook weer in moeten komen hoe dat met die tandjes was.

SE, wat een moppie O+

Zoë, hopelijk is het spugen gauw over.

Tante_Soesa, bij ons sliep de baby af en toe tussen ons in de eerste 2 weken ofzo. Daarna eigenlijk haast niet meer. Hij slaapt niet superveel overdag en s'avonds in zijn wiegje slapen is ook lastig. Maar s'nachts slaapt hij wel goed na een voeding van 21/ 22 uur en ook na de nachtvoeding is het na goed boeren meestal wel te doen.

Bitterend, wat fijn dat ze tandenpoetsen zo leuk vind.

Marjolijntje, wat sneu voor je meisje. Hopelijk heeft ze er gauw minder last van.

BJ, lijkt me wel moeilijk idd als je denkt dat het huilen door krampjes komt, maar dat er toch nog andere dingen spelen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:43:39 #203
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_115530373
Ik kan echt niet op alles reageren, heb dit topic even snel doorgelezen, die begon met ontzetten klote nieuws over Nanadu. Wellicht wat aan de late kant, maar veel sterkte :*

Verder veel foto spams gemist, aangezien ik ze niet meer zie :P
Maar die van SE wel! O+

Nieuwe aanwas welkom :W

En even *O* voor het klauteren van D van Nirak en Faithz! Als het mij morgen lukt tussen het wassen en opruimen door, zal ik van mijn dwerggeit ook even een foto spammen :P

En :* voor Marjolijntje, hier is niets gezeur, je kan het even kwijt en wie weet ben je geholpen met iets.
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:44:47 #204
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_115530441
@tinu; ik voelde me achteraf zelfs enigzins schuldig, ons meisje heeft 5 maanden (!!) gehuild voordat we achter de echte oorzaak kwamen...En idd, dat doet pijn, dat je kindje zoveel verdriet heeft en je niets kan doen. Huilen, huilen, huilen...
en als ik terugdenk aan die eerste maanden voel ik nog steeds veel verdriet... die periode werd echt getekend door verdriet, wanhoop, onrust, en overoveroververmoeidheid.
pi_115530689
Tinu hoe bevalt het weer aan het werk te zijn?

Susie jaaa weer Anouk O+ ik heb een foto van haar gemist!
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:50:14 #206
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_115530803
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:48 schreef bitterend het volgende:
Tinu hoe bevalt het weer aan het werk te zijn?

Susie jaaa weer Anouk O+ ik heb een foto van haar gemist!
:* ik ga mijn best doen!
En tanden poetsen... Moet ik ook mee beginnen? :X Onderste 2 zijn goed door nu! Nog niet helemaal, dus vanaf wanneer begin ik daarmee?
pi_115530949
We hebben toen ze 7 maanden was een kado gekregen van Achema! een mini tandenborstel en nijntje tandpasta O+ ik ben er een maand later mee begonnen :@ door de vakanties en alles wou ik het in alle rustigheid doen..
Je kan er dus gewoon proberen Susie! wij doen het op de commode na de vitaminen, dan zit ze goed.doe beetje poetsen en klaar!
pi_115530963
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
@tinu; ik voelde me achteraf zelfs enigzins schuldig, ons meisje heeft 5 maanden (!!) gehuild voordat we achter de echte oorzaak kwamen...En idd, dat doet pijn, dat je kindje zoveel verdriet heeft en je niets kan doen. Huilen, huilen, huilen...
en als ik terugdenk aan die eerste maanden voel ik nog steeds veel verdriet... die periode werd echt getekend door verdriet, wanhoop, onrust, en overoveroververmoeidheid.
:'( Wat was het dan uiteindelijk? Ik heb toen wel meegekregen dat het de eerste maanden niet goed ging, echt sneu.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:54:02 #209
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_115531009
Okidoki, gewoon doen dus! Ben benieuwd! Nu gaan hier de luiken dicht... :W
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:54:38 #210
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_115531046
verborgen reflux en een refluxoesophagitis. (een ontstoken slokdarm, die elke keer weer enorm pijnlijk werd door het opnieuw omhoog komen van de voedingen....)
pi_115531079
Nu Susie ;) Wij hebben vandaag voor het eerst tandengepoetst. Na het avondeten in de kinderstoel. En daar wat slokjes water uit een beker. Wijsneus O+
pi_115531241
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
verborgen reflux en een refluxoesophagitis. (een ontstoken slokdarm, die elke keer weer enorm pijnlijk werd door het opnieuw omhoog komen van de voedingen....)
Och, dat moet idd pijn gedaan hebben :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115532706
BJ, dat lijkt me heel moeilijk. Ik heb dat niet meegekregen. Is dat wel te behandelen?

Bitterend, werk gaat op zich goed. Al mis ik mijn ukkie wel en hij mij ook. Als ik thuiskom, drinkt hij altijd uitgebreid bij me. Ik sjees ook naar huis anders komt het met zijn voeding niet uit. Het is alleen veels te warm en benauwd op kantoor, in bijzonder in de kolfkamer. Vandaag kwamen de vrouw en kids van mijn baas bij ons ijsjes uitdelen. Superlief van ze :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115536281
Susie's back *O*
24/7 moeder zijn is zwaar ja :*
tandjes poetsen meteen mee beginnen.
Hier vind meneer het niet leuk meer na 4 mnd :( En we zien morgen graag een foto van Anouk ;)

zoë, wat sneu :*

En weer een verse babypic O+ wat een mooierd SE! Van harte!

Heb vast veel gemist, maar lange dag
SPOILER
pi_115544805
Even snel weer tussendoor. Na een tegenvallende foto vorige week mag Matthias na de super foto van gisteren morgen in het gips, als er niks tussenkomt, en overmorgen lekker weer naar huis!!! Eindelijk. Weekje eerder dan gepland.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 07:20:19 #216
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_115544854
Euhm, samenvatting wat er is gebeurd Menicole? Heb ik gemist, klinkt niet fijn in ieder geval!
pi_115544870
Susie je hebt idd wat gemist. Matthias ligt met gebroken been in het ziekenhuis. Hij moest eigenlijk 3 weken in een tractie liggen. Maar omdat ie nog zo jong is groeit nieuw bot heel snel en mag ie dus een week eerder gips en lekker naar huis.
pi_115544874
Goed nieuws menicole2!
pi_115545293
SE en man van harte gefeliciteerd! Edit van eerdere post.

MeNicole *O* voor Matthias die eerder gips krijgt en naar huis mag.

Nirak, klinkt naar een lekkere dag/ weekend.

Hier gaat L. vandaag een 3/4 dag naar het kdv en als dat goed gaat, morgen misschien een hele dag. Ik ga lekker thuis werken en ga dan waarschijnlijk een keer zelf voeden en een flesje bv laten geven. Dan is het voor mij niet zo superlang, dat ik hem niet zie.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:33:13 #220
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_115545422
Agossie! Een gebroken been gewoon! Arm ding, maar gelukkig gaat het dus goed!
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:15:52 #221
348178 NotTheSame
pi_115546047
Mornings!

Wat fijn om te lezen MeNicole!! *O* !

Tinuviel, succes met werken! Dat de dag maar snel om mag vliegen!

SupremeEvil en M., welkom! En wat een popje O+ !

Tante_Soesa, Draakje slaapt hier nog regelmatig tussen ons in of op mij. In het begin deden wij ook geen oog dicht, maar het went, echt! Gewoon aan toegeven!

Nirak, heb je nog nagedacht over die oplossing die ik jullie aanbood wat betreft dat balkje tussen de leuning en de trede? Ik denk dat dat de goedkoopste en makkelijkste oplossing is bij een open trap.
Maar wat goed van D. zeg *O* !
Oh ik ga volgende week maandag of dinsdag naar Popples en ben vanaf woensdag weer in Vhv, dan neem ik je bordje mee!

Hier gaat alles wel z'n gangetje. Draakje tijgert in sneltreinvaart, begint langzaam zich op te trekken. Het word 'Nee' vliegt al dagenlang continu door de kamer, met een big smile als reactie.
Net nog even de box weer gemaakt, madam had even de vleugelmoer van een van de bouten waar het boxplateau mee vast zit losgedraait :') . Het is nou al een echt monteurtje ;) .
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:26:29 #222
250838 Fee-nix
pi_115546236
MeNicole wat heerlijk! Lekker weer mee naar huis!

SE welkom :). Mooi meiske heb je! En oh no PE en SE weer samen in een topic... dat vraagt weer om vergissingen :P.

Wat een snellerd is Draakje met optrekken zeg, NTS!
O en een tip voor later, als dat 'nee' je de keel uit begint te hangen... Ik probeer altijd om zo min mogelijk 'nee' te zeggen. Als mijn oudste bijvoorbeeld slaat, zeg ik '<Naam>, alleen aaien of kriebelen, he'. Dus meer benoemen wat wel mag. Ik vind het fijn, want dan voel ik me niet zo'n politie agent die de hele dag op 'repeat' staat :P. En hij luistert er ook beter naar. Maargoed, daar is draakje denk ik nog wel wat klein voor. Dus voorlopig blijft het bij 'nee' voor jou, vrees ik ;). (En as we speak kan ik het in de praktijk brengen :P. M'n oudste pakt weer eens het pakje billendoekjes. Zo leuk om ze er allemaal uit te trekken. En als ik zeg 'leg maar terug', werkt dat veel beter dan 'nee'.)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:31:47 #223
348178 NotTheSame
pi_115546358
Ow ja het begint het met 'Nee', en daarna begin ik te benoemen en iets anders aan te bieden ;) .
pi_115546595
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:19 schreef Tinuviel het volgende:
BJ, dat lijkt me heel moeilijk. Ik heb dat niet meegekregen. Is dat wel te behandelen?

Bitterend, werk gaat op zich goed. Al mis ik mijn ukkie wel en hij mij ook. Als ik thuiskom, drinkt hij altijd uitgebreid bij me. Ik sjees ook naar huis anders komt het met zijn voeding niet uit. Het is alleen veels te warm en benauwd op kantoor, in bijzonder in de kolfkamer. Vandaag kwamen de vrouw en kids van mijn baas bij ons ijsjes uitdelen. Superlief van ze :)
Ohh lekkeeeerrrr zeg! hebben jullie geen airco? het is inderdaad benauwd..ik doe vaak thuis ook snachts het raam niet open door al die muggen :(
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:50:54 #225
159662 J1981
Supermama!
pi_115546777
Goedemorgen allemaal,

Na vele jaren voornamelijk meelezen en genieten van al jullie verhalen in OUD, zou ik nu graag ook met jullie mee gaan kletsen. Begin dit jaar ben ik bevallen van ons eerste kindje en ik hoop hier met jullie van gedachten te kunnen wisselen over alle dingen die je met een baby tegenkomt.

Oh ja, ik denk dat ik niet de echte naam van mijn zoontje ga gebruiken online, dus laten we hem hier maar Fritske noemen :)
pi_115546947
Even snel vanaf ons vakantieadres.

Susie, welkom terug! Doe eens een foto!
heb je mijn nieuws ook gemist?

SE, wat een schatje!

Goed nieuws MeNicole!

Hier alles goed! Midas past zich fantastisch aan aan zijn nieuwe omgeving. Eten doet hij als een dolle en stukjes brood gaan er ook prima in. Ook slokjes water uit een bekertje gaan prima.

Welkom J1981, hoe oud is Fritske?
pi_115546993
wat voor nieuws??
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:04:51 #228
159662 J1981
Supermama!
pi_115547104
Thanx Kyara,

Fritske is van 10 januari. als ik me niet vergis dus ongeveer even oud als Midas. Fijne vakantie nog!
pi_115547601
SE oh O+ !

BJ
Jeetje wat ellendig.. Huilende baby is zo erg..vooral als je niet weet wat te doen. Hier in de omgeving is huilen/pijn ook al snel krampjes,
vind tips geven aan een andere moeder soms lastig (wil niet ongvraagd advies geven wat sommige mensen weer verkeerd kunnen opvatten) maar toen ik benoemde dat het broekje wel heel strak zat.. Was t kindje gelijk stil toen het broekje uit was.
En veel prikkels (veel bezoek de 1e weken, veel weg gaan en een erg huilerig kindje svonds) kwam gelukkig ook wel over.

Er kan zoveel aan de hand zijn, sommige dingen zijn gelukkig makkelijk op te lossen (goed zittende kleding, minder prikkels) maar als er iets anders aan de hand is.., pff lastig :(

Tinu
Bah :( onprettig werken zo in de warmte

Bitterend
O+ tandjes poetsen

Hier een ijverige rollende baby :9 tong uit de mond en rollen maar haha
het gaat gelukkig al wat beter, vannacht goed geslapen, had ze ook wel nodig denk ik. Buren zijn weer aan het boren enz dus van het slapen zometeen zal wel weinig komen.. Ga wel een stukje met dr lopen voor zover dat lukt :)
Ze is ook lekker aan het brabbelen als ze in bed ligt of in de box, zo lief.
Ze klinkt smorgens wel een beetje schor/hees :+
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:27:42 #230
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115547759
SE, wat een prachtig kind O+ O+ O+ ^O^

Zoë, je klinkt zo verliefd op S O+ ....Vind ik leuk om te lezen :Y

hier heeft mevrouw geslapen van 8 tot 8 :o En nu weer vrolijk aan het spelen in de box, lekker rollen!

Gisteren kreeg ze zowaar wat uit dr tuitbeker gedronken! Gaat steeds beter. Vind ik leuk :Y

Verder geen nieuws hier...'t is warm! En ik heb geen zin om wat te doen, maar moet zo toch echt ff aan de gang.... :{
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:41:43 #231
159662 J1981
Supermama!
pi_115548152
Borende buren zijn altijd lastig met slaapjes Zoë. Maar ja, je kan slecht tegen de buren zeggen dat ze het komende jaar geen schilderijtjes meer op mogen hangen ;)

PE wat knap dat je meisje nu al uit een tuitbeker drinkt ^O^
pi_115548547
Toch tegenvaller hier. De traumaarts vind de 2 delen nog niet mooi genoeg. Dus gips gaat nog niet door.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:57:39 #233
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115548622
:@ Vergeet ik helemaal je welkom te heten J1981, dus bij deze ! *O*

Balen MeNicole!!!! Maar beter geen risico nemen...Hij heeft ze nog zn hele leven nodig, die beentjes
pi_115548894
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:59 schreef bitterend het volgende:
wat voor nieuws??
het zijn er 2 ;)
pi_115549206
Welkom j1981 *O*
Haha :D nee ze zijn aan het verbouwen dus dat is nu al een tijdje elke dag, de hele dag :9

:( balen menicole!

Kyara
Wat goed van midas!

PE
:)
Fijn dat het drinken uit een tuitbeker goed gaat! Lijkt me ook zo leuk!
Wat worden ze dan groot hè O+ zo mooi
En slapen van 8 tot 8 :o
pi_115549366
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 11:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

het zijn er 2 ;)
O+
Morgen komt mijn nichtje voor het eerst hier, woensdag is mijn vaste oppas-dag en andere dagen past mijn moeder op en als ik weer ga werken passen zus&moeder ook op S.
Ben benieuwd hoe het gaat, 2 baby's van dezelfde leeftijd. Wilde altijd graag een 2ling (want ik weet hoe leuk het is :9) morgen mag ik eventjes oefenen haha
pi_115549587
quote:

[..]

het zijn er 2 ;)
OMG! van bijna niet vruchtbaar tot mega vruchtbaar :D ^O^ O+

Het wordt druk in huize Kyara en Argento!!
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:32:34 #238
250838 Fee-nix
pi_115549629
Argh MeNicole -O- dat is wel een hele domper als je er al helemaal vanuit gaat dat hij morgen mee naar huis mag. Balen!!! Sterkte nog voor het die laatste dagen dat hij toch nog moet blijven.

J1981 welkom. Dan is jouw baby precies een maand ouder dan de mijne :).

Ben benieuwd hoe het gaat met 2 baby's, Zoë. Al denk ik dat je op dit moment wel blij bent dat je dit keer geen tweeling hebt gekregen :X . Met dat herstel er nog bij lijkt het me echt super zwaar.
pi_115549649
Zoe :D veel plezier!
pi_115549870
Welkom J1981!

En Susie terug van vakantie!

Jammer dat Matthias toch geen gips mag nog -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115549953
Een tweeling lijkt me ook superzwaar. In mijn familie komt het aan zowel m'n moederskant als mn vaderskant voor, dus het was niet uitgesloten.

Ik ben trouwens benieuwd hoe het met Bijtje en haar 2 jochies gaat!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:47:04 #242
159662 J1981
Supermama!
pi_115550034
Bedankt voor het welkom allemaal!

MeNicole, vervelend dat hij nog niet mee naar huis mag. Je hebt je kleintje toch het liefst zo dicht mogelijk bij je.

Oooh Zoë een verbouwing. Ik geloof graag dat je het dan inmiddels al wel flink beu bent. Zijn ze bijna klaar of heb je geen idee?

Leuk Fee-nix! Dat is ook zo fijn aan dit topic, alle kindjes zitten lekker dicht bij elkaar qua leeftijd, dus alle verhalen zijn zo heerlijk herkenbaar :s)
pi_115550427
Soms vraag ik het me wel af hoe mijn moeder het deed met 2 tweelingen :D

Ja ben ook wel benieuwd naar bijtje! :)

Fee
Ja was wel super zwaar geweest.. Ook voor m'n lichaam.
Heb met m'n zus afgesproken dat we goed gaan kijken of ik het lichamelijk trek, oppassen enz. Zijn gelukkig wel goede afspraken over.

J1981
ja ze gaan bijna varen en klussen dan in het najaar verder. Dus dan hebben we weer even rust haha.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:09:28 #244
250838 Fee-nix
pi_115550701
Wel leuk geregeld zo, Zoë :). Heb je nu helemaal geen kdv nodig? Ik hoop dat het allemaal te doen is voor je! Wel erg gezellig voor de nichtjes :).
pi_115550836
Fee
Nee geen kdv nodig, vind ik erg fijn, heb stagegelopen op een kdv en vind het toch wel prettig dat S als baby er niet naar toe hoeft. Als ze groter is zou ik het minder erg vinden.
Mijn zus en haar man hebben beide een vaste vrije dag, mijn moeder 2 en ik 1dag. Mijn vriend heeft geen 'papa dag' want die is vaak een hele week weg (of langer)

Er komen trouwens weer missies aan in Afrika en Afghanistan..zie er zo tegenop! Hij heeft precies die functie die ze goed kunnen gebruiken :( .. Misschien valt het mee. We horen het in het najaar.

Het is wel super prettig dat ik op m'n Fam. Kan rekenen :).

& zeker gezellig voor de nichtjes!
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:31:18 #246
250838 Fee-nix
pi_115551423
Ja ik vind zo'n kdv ook altijd nogal wat voor die hele kleintjes hoor (heb er zelf gewerkt). Maarja, soms kan het niet anders. Fijn dat het in jullie geval zo kan!

Brr die missies zou ik ook helemaal niks vinden. Ik hoop dat het meevalt!
pi_115551760
Zoë en Fee-nix: waarom vinden jullie dat? Ben ik wel nieuwsgierig naar.
pi_115551844
Ik had graag gewild dat mijn mops vanaf 4-5 maanden pas naar het kdv ging...3 maanden vond ik echt nog zo klein :'(

Maar nu geniet ze zo van de interactie met de andere kinderen! echt geweldig, ben echt heel blij met onze kdv en voornamelijk de verticale groep!

Zoe dat is echt rot dat die missies aan zitten te komen! hopelijk hoeft hij er toch niet naartoe :*
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:47:39 #249
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_115551960
quote:

[..]

het zijn er 2 ;)
WHOOT! Meen je niet?! Wat super zeg!! *O* Nah zeg, ben helemaal flabbergedingesed... :P
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:51:06 #250
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_115552076
Spammerdespam!!

SPOILER
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:53:12 #251
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_115552166
En J1981, welkom met Fritske!
pi_115552554
Fee & bitterd
Hoop ik ook!

Ja 3mnd is nog zo mini :(

Bodpa
Omdat ik het persoonlijk erg druk vind, zoveel kindjes bij elkaar. Het lijkt me zo overweldigend voor een baby. Ik weet dat het ook positieve kanten heeft maar ik ben blij dat ze eerst bij familie terecht kan.
pi_115552579
:D Susie
Wat een leukerd! Dat haar! O+
pi_115552954
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 12:31 schreef Fee-nix het volgende:
Ja ik vind zo'n kdv ook altijd nogal wat voor die hele kleintjes hoor (heb er zelf gewerkt). Maarja, soms kan het niet anders. Fijn dat het in jullie geval zo kan!

Brr die missies zou ik ook helemaal niks vinden. Ik hoop dat het meevalt!
Ik vond het wel interessant om te merken dat ik van te voren ook enorm op zou zien tegen mijn kind naar het kdv brengen maar dat ik het in de praktijk dus helemaal niet zo moeilijk vind. Ten eerste denk ik door hoe M is: een stevig kindje (figuurlijk :P ) dat dolgraag de wereld ontdekt en heel goed tegen rumoer en prikkels kan. Verder gaat hij 'maar' twee dagen, met een dag ertussen, dus hij kan altijd bijtanken. En ons kdv is geweldig: kleine groep, superlieve leidsters en vooral zo'n rust. Hoe laat ik ook breng of haal, er gaat altijd een soort sereniteit van uit.

Toen ik net zwanger was vond ik het ook eerder een soort noodzakelijk kwaad, maar het loopt nu zo goed met onze taakverdeling (1 dag papa, 1 dag mama, 1 dag opa/oma, 2 dagen kdv) dat ik, ook als ik de keuze had, niet meer zonder het kdv zou willen.

Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat ik jouw gevoel niet gerechtvaardigd vind, maar wat mij betreft kan een kdv ook een bewuste keuze zijn.

Leuke foto's Susie!
pi_115553218
Leuke foto's Susie O+.

Wij hebben 3 dagen kdv nodig. Ik zie er ook wel wat tegenop, maar eigenlijk voornamelijk omdat we overdag nog zo weinig ritme hebben en omdat ik bang ben dat het met de borstvoeding niet vanzelf zal gaan. De babygroep op het kdv is heel klein en rustig. De verticale groep is wel heel druk, ik denk dat hij daar nog niet aan toe is tegen die tijd.

Omdat mijn ukkie met 38 weken geboren is, hoeft hij pas met 14 weken naar het kdv. Ik denk dat ik daarna nog vakantie opneem, dus dan zou hij al 16 weken zijn. Dat vind ik wel een fijn idee :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115553289
Waar ben je bang voor qua borstvoeding Phaidra?
pi_115553691
Susie!! O+ O+ O+ O+ O+ O+ Echt ik ben flieft op Anouk! wat een leukerd! Punkie :D :D
pi_115553773
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:20 schreef Clubsoda het volgende:
Waar ben je bang voor qua borstvoeding Phaidra?
De start met borstvoeding verliep hier heel problematisch, omdat mijn ukkie dysmatuur was. Steeds in slaap vallen en niet krachtig genoeg zuigen. Dus het kwam maar met moeite op gang. We hebben nu net (met 8 weken) de bijvoeding volledig afgebouwd, maar ik slik nog domperidon en kolf nog steeds 3x per dag om de productie te bevorderen. De kleine clustert vaak in de ochtend (elk uur ongeveer drinken, al gaat het de laatste dagen wat beter) en ik ben bang dat ik minstens 3 keer op mijn werk moet kolven om te zorgen dat de productie niet instort. Dat ik ook nog eens bijna een uur reistijd heb, helpt ook niet mee. Ik ben zeker niet voor half 6 thuis normaal gesproken. Ik mis dus behoorlijk wat voedingsmomenten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115553911
Phaidra ik herken dat gevoel over de groepen van het kdv, in het begin moesten we wel op de verticale groep van weg de flexibele uren die we nodig hadden. Toen vond ik dat groep echt verschrikkelijk..ik heb ook gevraagd of onze mops af en toe als het te druk werd op de babygroep kon geplaatst worden. Dat kon maar toen we geen flexibele opvang meer nodig hadden maar vaste dagen/uren wou ik haar niet meer op de babygroep hebben :')
Ik en zij ook raakte helemaal gewend aan die drukte en de leuke leidsters..ik heb dus gevraagd of ze als uitzondering op die groep mag blijven (normaal is het bestemd voor mensen met flexibele roosters)
Maar ik snap het echt helemaal dat je het op de verticale groep te druk vindt!! :*
pi_115553989
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]

De start met borstvoeding verliep hier heel problematisch, omdat mijn ukkie dysmatuur was. Steeds in slaap vallen en niet krachtig genoeg zuigen. Dus het kwam maar met moeite op gang. We hebben nu net (met 8 weken) de bijvoeding volledig afgebouwd, maar ik slik nog domperidon en kolf nog steeds 3x per dag om de productie te bevorderen. De kleine clustert vaak in de ochtend (elk uur ongeveer drinken, al gaat het de laatste dagen wat beter) en ik ben bang dat ik minstens 3 keer op mijn werk moet kolven om te zorgen dat de productie niet instort. Dat ik ook nog eens bijna een uur reistijd heb, helpt ook niet mee. Ik ben zeker niet voor half 6 thuis normaal gesproken. Ik mis dus behoorlijk wat voedingsmomenten.
Wat ik nu met mijn werk heb afgesproken is dat ik de kolftijd gebruik om 1 uur later te beginnen en 1 uur eerder weg te gaan. Dan kolf ik maar 1 keer per dag in de pauze.
Het verschil is wel dat ik meer dan genoeg melk heb maar misschien is het voor jou ook een optie?
'Sochtends bij jou laten drinken en smiddags eerder thuis zijn?
pi_115554364
Ja, dat het bij jullie niet zo vlekkeloos liep weet ik nog, lastig hoor. Mijn persoonlijke ervaring is dat mijn productie best heel flexibel bleek te zijn. Ik zat met een flesweigeraar, dus dat betekende 's ochtends voor mijn werk 2x drinken, op mijn werk 3x kolven, 's avonds voor het slapengaan nog een keer 2x drinken en dan nog een avondvoeding, terwijl ik op mijn niet-werkdagen eigenlijk minder en vooral regelmatiger voedde. Heb ik eigenlijk vrij weinig van gemerkt van dat gerommel met ritmes, maar ik heb dan ook nooit echte productieproblemen gehad. Maar het is lastig om op je lijf te vertrouwen, nu al, en nog veel meer als het 'echte' leven straks weer begint.

Wat bitterend zegt wilde ik ook voorstellen, kan je wat later beginnen 's ochtends? En ik kolfde ook 3x per dag, maar ik ben dan ook te lui om naar de kolfkamer te gaan dus ik doe het achter mijn bureau en werk dan intussen door ;) Ik heb geloof ik nog nooit het volle aantal uren dat ik aan kolfrecht heb opgebruikte.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:07:59 #262
250838 Fee-nix
pi_115555256
Susie wat een lieverd heb je ook! En zo'n mooie bos haar!

Waarom ik liever niet van het kdv gebruik maak, poeh... daar vraag je wat. Het is meer een gevoel,denk ik.
Zelf werkte ik op een vrij luxe kdv, waar de sfeer ook altijd prettig en rustig was op de groep. Lieve leidsters ook (de meeste dan). Maar ik heb daar ook gezien dat, hoe goed alles ook geregeld is, hoeveel rust er ook is en hoe lief de leidsters ook zijn, er gewoon veel werkdruk is voor de leidsters. Naast zorgen voor de kindjes, moeten ze de administratie bijhouden, eten klaarmaken, knutselen, de groep schoonhouden, evaluaties schrijven etc. etc. En omdat er zoveel bezigheden zijn, heb ik toch het idee dat de allerkleinste babietjes minder aandacht krijgen dan thuis. En hoe erg is dat dan? Ja, dat weet ik niet. De babietjes waren meestal gewoon blij of in ieder geval rustig.
Ik denk dat het ook heel erg aan je kind ligt. Sommige kinderen zijn meer 'geschikt' voor een kdv dan andere. Het is er in ieder geval drukker dan thuis (in de meeste gevallen :P), dus vooral voor die allerkleinsten zijn dat enorm veel prikkels die ze op een dag te verwerken krijgen. Daar moet je kind tegen kunnen.
Van mijn oudste heb ik geen idee hoe hij het er vond. Hij heeft van 6 maanden tot 1 jaar op een kdv gezeten (1,5 dag in de week). Maar op dat moment was hij nog heel... ja hoe zeg je dat... niet op aarde ofzo (als dat niet te zweverig klinkt). Hij leek niet eens te merken dat hij werd weggebracht of opgehaald. Het was hem allemaal om het even. Hij keek ook gewoon dwars door de andere kindjes heen, deed net of ze er niet waren. Ik had niet het idee dat ik hem er dus een plezier mee deed, maar ook niet dat hij het naar vond.
Mijn jongste hoeft niet, aangezien ik nu niet meer werk, dus ik weet ook niet hoe hij het had gevonden. Hij is wel heel erg anders dan zijn oudere broer, hij is echt een gezelschapsdier. Zolang hij op schoot zit, vindt hij alles prima :P. Dus geen idee hoe dat uitgepakt had: of hij had het vreselijk gevonden dat ik weg ging (vooral in de eenkennigheidsfase denk ik), of hij had al die drukte wel gezellig gevonden.
Waar wil ik nou heen. Nergens meer, vrees ik :P. Het is gewoon een gevoel. Ik vind het heerlijk om bij ze thuis te zijn en zelf met mijn neus boven op alle ontwikkelingen te zitten. Maar ik weet dat dat heel persoonlijk is en dat sommige moeders meer plezier in het moederschap hebben als ze daarnaast nog kunnen werken :). En dan is een kdv een uitkomst.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:11:29 #263
250838 Fee-nix
pi_115555399
Kortom, mijn eerste uitspraak was een beetje kort door de bocht :P. Het had meer betrekking op wat ik zelf fijn vind en dat ik me daarom kan indenken dat Zoë het ook fijn vindt om het zo geregeld te hebben. Maar dat wil dus niet zeggen dat ik een kdv 'slecht' vind, of een mindere keuze :).
pi_115555637
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:46 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, dat het bij jullie niet zo vlekkeloos liep weet ik nog, lastig hoor. Mijn persoonlijke ervaring is dat mijn productie best heel flexibel bleek te zijn. Ik zat met een flesweigeraar, dus dat betekende 's ochtends voor mijn werk 2x drinken, op mijn werk 3x kolven, 's avonds voor het slapengaan nog een keer 2x drinken en dan nog een avondvoeding, terwijl ik op mijn niet-werkdagen eigenlijk minder en vooral regelmatiger voedde. Heb ik eigenlijk vrij weinig van gemerkt van dat gerommel met ritmes, maar ik heb dan ook nooit echte productieproblemen gehad. Maar het is lastig om op je lijf te vertrouwen, nu al, en nog veel meer als het 'echte' leven straks weer begint.

Wat bitterend zegt wilde ik ook voorstellen, kan je wat later beginnen 's ochtends? En ik kolfde ook 3x per dag, maar ik ben dan ook te lui om naar de kolfkamer te gaan dus ik doe het achter mijn bureau en werk dan intussen door ;) Ik heb geloof ik nog nooit het volle aantal uren dat ik aan kolfrecht heb opgebruikte.
Ik werk met meerdere mensen in 1 kantoor, dus dat lijkt me geen goed plan ;).

Kolftijd gebruiken om eerder weg te gaan is wel een goed plan!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:24:01 #265
159662 J1981
Supermama!
pi_115555810
Best een moeilijke keuze hoor, kdv of niet. Gelukkig heb ik hier niet zo heel lang over na hoeven denken. Zowel ouders als schoonouders hebben aangeboden om 1 of 2 dagen op te passen. Man en ik werken allebei 4 dagen. Alle dagen zijn dus gedekt.
Toch denk ik dat ik 1 of 2 dagen kvd helemaal niet zo'n slecht idee had gevonden. Daar leren ze toch ook weer hele andere dingen dan thuis of bij opa en oma. Spelen met andere kindjes, sociale omgang enzo.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:25:32 #266
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115555854
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 14:24 schreef J1981 het volgende:
Best een moeilijke keuze hoor, kdv of niet. Gelukkig heb ik hier niet zo heel lang over na hoeven denken. Zowel ouders als schoonouders hebben aangeboden om 1 of 2 dagen op te passen. Man en ik werken allebei 4 dagen. Alle dagen zijn dus gedekt.
Toch denk ik dat ik 1 of 2 dagen kvd helemaal niet zo'n slecht idee had gevonden. Daar leren ze toch ook weer hele andere dingen dan thuis of bij opa en oma. Spelen met andere kindjes, sociale omgang enzo.
En daarom is er een peuterspeelzaal als ze 2/3 jaar zijn. Ze kunnen nog lang genoeg naar school. ;)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:25:39 #267
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_115555861
Thanks voor de reacties op mijn moppie :*

Voor wat betreft kdv; ik heb op 2 ingeschreven en degene die het dichtsbij was (en mijn voorkeur daarom had), had plek, de andere reageerde pas toen ik al een week aan het werk was :X We hadden al goede ervaringen gehoord, maar ik heb totaal niet gekeken naar wat voor soort groep en ben niet eens van te voren gaan kijken :D Maar gelukkig komt het allemaal goed over, zit ze op een babygroep en heeft ze lieve leidsters O+
pi_115555866
Ik deel ook een kamer Phaidra ;)

Fee, ik snap dat je het geen mindere keuze vindt hoor. En al vond je het wel dan kon het me vrij weinig schelen :+ :* Maar wat je daar zegt over J is wel interessant, over dat niet geland zijn. M is dat wel volgens mij, en die lacht dus echt breeduit naar de leidsters als ik hem breng, naar mij als ik hem ophaal, ik zie hem wel eens bij het brengen of halen echt interacteren met de grotere kindjes. Die brengen hem speeltjes als hij ze laat vallen, ze voelen voorzichtig aan hem of hij ligt hand in hand met een ander baby'tje O+ En precies dat zijn voor inderdaad signalen dat ik denk dat ik hem er wel een plezier mee doe.

Maar ik had het lastig gevonden als hij er moeite mee had gehad. Als ik had gemerkt dat hij echt verdrietig was de hele dag bijvoorbeeld. Dan was ik waarschijnlijk minder gaan werken maar dat wil ik helemaal niet (nog even afgezien van de financiën). Dus ik prijs mezelf ook erg gelukkig met hoe makkelijk 't jonkje is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Clubsoda op 14-08-2012 14:47:13 ]
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:27:31 #269
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115555933
Oh Susie, ze wordt al een echt dametje he? Lief! O+
pi_115556144
J1981 welkom met fritske.

Susie, wat is Anouk lief.

Zoë, balen van de verbouwing. Leuke dag morgen. Jouw meissie kan in ieder geval altijd met een kind van dezelfde leeftijd spelen en dat kind is ook nog eens haar nichtje, erg leuk.

Phaidra, mijn tip zou zijn, probeer wat voor jouw werkt. Ik had bv vantevoren bedacht, dat ik op de 1e werkdag zou proberen, hoe het uitkomt als ik een half uur later op werk ben en een half uur eerder wegga en mijn 2e kolfuur gebruik om te kolven. Ik voed nu om 8 uur, had dan berekend, dat mijn uk om 11 en 14 uur een flesje moet en om 17 uur ben ik thuis om te voeden. En tot nu toe komt het precies uit. Zelfs vorige week, toen hij ineens om 16 uur al honger had, ging het goed. Gelukkig was er namelijk nog wat over van de vorige flesjes en wonder boven wonder heeft hij het daarmee tot 17 uur gered. Je kunt ook vaker en korter kolven.

Ik was ook liever een maand of 2 extra thuis gebleven. Helaas moest ik eerder met verlof dan gepland en kon ik echt niet veel meer opnemen daarna. Financieel gezien en vanwege bepaald contract was het gewoon niet anders.
Ga zo mijn uk ophalen van het kdv. Ben benieuwd. Tot vanochtend 11 uur was het goed gegaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:37:02 #271
159662 J1981
Supermama!
pi_115556279
Misschien is dat idd zo PE, maar het zou voor mij een reden kunnen zijn om Fritske toch naar een kdv te brengen. Ik denk dat ik alleen ruzie zou krijgen met (schoon)ouders als ze niet meer op mogen passen ;) Kdv is hier nu dus niet aan de orde (en dat scheelt wel een hoop geld, toch mooi meegenomen).

Wat een lieverd Susie! Volgens mij vindt ze het zwembadje helemaal te gek!
pi_115556614
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 14:25 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ook Phaidra ;)

Fee, ik snap dat je het geen mindere keuze vindt hoor. En al vond je het wel dan kon het me vrij weinig schelen :+ :* Maar wat je daar zegt over Jesper is wel interessant, over dat niet geland zijn. M is dat wel volgens mij, en die lacht dus echt breeduit naar de leidsters als ik hem breng, naar mij als ik hem ophaal, ik zie hem wel eens bij het brengen of halen echt interacteren met de grotere kindjes. Die brengen hem speeltjes als hij ze laat vallen, ze voelen voorzichtig aan hem of hij ligt hand in hand met een ander baby'tje O+ En precies dat zijn voor inderdaad signalen dat ik denk dat ik hem er wel een plezier mee doe.

Maar ik had het lastig gevonden als hij er moeite mee had gehad. Als ik had gemerkt dat hij echt verdrietig was de hele dag bijvoorbeeld. Dan was ik waarschijnlijk minder gaan werken maar dat wil ik helemaal niet (nog even afgezien van de financiën). Dus ik prijs mezelf ook erg gelukkig met hoe makkelijk 't jonkje is.
Het lijkt me toch niet haalbaar om 3x per dag 6 collega's 10 min weg te sturen (waarvan 1 mijn leidinggevende is), hoe lief en meelevend ze allemaal ook zijn. Als het wel kan is het natuurlijk mooi, zo'n kolfruimte lijkt me ook niet alles (sleutel ophalen bij receptie, naar andere verdieping, alles installeren...).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:46:01 #273
250838 Fee-nix
pi_115556630
J1981, wat betreft dat spelen met andere kindjes ben ik het wel een beetje met PE eens. Tot een jaar of 2 spelen kindjes nog niet echt samen, maar meer naast elkaar. Vanaf 2 jaar zullen ze wel dingen gaan leren wat sociale omgang betreft. En dat kan dan dus op een kdv of op een peuterspeelzaal. Om die reden gaat mijn oudste ook wel naar een peuterspeelzaal, ook al ben ik thuis.

Clubsoda, ik zei het ook meer in het algemeen, ik weet dat jij me wel snapt ;), hahaha. Klinkt goed, die signalen die M afgeeft. Lijkt me dan ook veel minder moeilijk om hem achter te laten. En wat je zegt: als een kindje wel steeds vreselijk overstuur is bij het wegbrengen of halen, zou ik als ouder zeker een andere oplossing gaan zoeken.
En ja mijn oudste, ik heb het idee dat hij echt nu pas zich bewust aan het worden is. Zo gek en zo prachtig om te zien! Hij begint steeds meer woordjes te gebruiken en na te zeggen, heerlijk. En ik zie dat hij steeds meer opmerkt wat er om hem heen gebeurt. O enne.. ik gebruik hun namen niet meer online :P. Dus als je dat nog ff kan wijzigen ;). thnx!
pi_115556952
Maar ook dat naast elkaar spelen kan een kindje heel leuk vinden ;) En Puck zit op een verticale groep en kijkt en leert van van de oudere kindjes. Hij vindt het echt prachtig.
Ik snap best de tegens hoor van mensen maar als je kindje in de omgeving verder weinig andere kindjes meemaakt leert het ook voor het tweede jaar al heel veel en beleefd er (meestal) veel lol.
The way you rock'n'roll
pi_115556971
:) Tja, ik kolf dus gewoon waar ze bij zijn. Maar ik heb maar twee collega's en ze zijn niet mijn leidinggevende, dus dat maakt het anders. Ik vind dat gesjouw naar de kolfruimte (de officiële is zo'n 15 verdiepingen verder op en de geïmproviseerde ook niet alles) ook zwaar irritant. Misschien is er één keer bijvoorbeeld te combineren met je lunchpauze, dat je even kolft als iedereen weg is? Maar gelukkig heb je nog best wat weken voordat je weer aan de slag moet toch?

Sorry Fee! Aangepast. Grappig dat het zo'n dromertje is, maar wat leuk dat hij zich nu zo bewust aan het worden is. Lijkt me bijzonder om dat te zien gebeuren.
pi_115557270
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 14:54 schreef Clubsoda het volgende:
:) Tja, ik kolf dus gewoon waar ze bij zijn. Maar ik heb maar twee collega's en ze zijn niet mijn leidinggevende, dus dat maakt het anders. Ik vind dat gesjouw naar de kolfruimte (de officiële is zo'n 15 verdiepingen verder op en de geïmproviseerde ook niet alles) ook zwaar irritant. Misschien is er één keer bijvoorbeeld te combineren met je lunchpauze, dat je even kolft als iedereen weg is? Maar gelukkig heb je nog best wat weken voordat je weer aan de slag moet toch?

Sorry Fee! Aangepast. Grappig dat het zo'n dromertje is, maar wat leuk dat hij zich nu zo bewust aan het worden is. Lijkt me bijzonder om dat te zien gebeuren.
Ah, dat kan natuurlijk ook. Maar in mijn werksituatie niet echt handig (veel collega's lopen in en uit, zit op begane grond met groot raam..).

Het zal gewoon even zoeken zijn wat voor ons werkt en ik hoop echt dat het gaat lukken! Maar verder is dit misschien meer iets voor het bv-topic ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:09:41 #277
159662 J1981
Supermama!
pi_115557653
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 14:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar ook dat naast elkaar spelen kan een kindje heel leuk vinden ;) En Puck zit op een verticale groep en kijkt en leert van van de oudere kindjes. Hij vindt het echt prachtig.
Ik snap best de tegens hoor van mensen maar als je kindje in de omgeving verder weinig andere kindjes meemaakt leert het ook voor het tweede jaar al heel veel en beleefd er (meestal) veel lol.
Precies! Bovendien blijkt uit wetenschappelijk onderzoek dat ook baby's (6+ maanden) wel degelijk interactie hebben met elkaar. Dit zou ook vooral de communicatie en sociale omgangsvormen op latere leeftijd bevorderen. Uiteraard op een ander niveau dan dreumessen/kleuters dat hebben. Overigens zegt hetzelfde onderzoek ook dat wanneer deze interactie op het kdv door de leidsters niet goed begeleidt wordt, de kinderen hierdoor juist meer teruggetrokken en/of aggressief kunnen reageren.

Hoe dan ook, er zijn zowel voors als tegens. En niet iedereen zit in de luxe positie om te kunnen kiezen voor wel/niet een kdv. Voorlopig maken wij er geen gebruik van, maar ik zou er zeker niet negatief tegenover staan. :)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:11:02 #278
250838 Fee-nix
pi_115557720
DML ik zei ook niet dat ze er geen lol aan kunnen beleven ;). En dat is ook hartstikke leuk. Ik kan me ook voorstellen dat ze voor hun tweede jaar dingetjes oppikken/overnemen van de oudere kindjes, maar interactie en samen spelen komt toch echt pas op gang na het tweede jaar (leesvoer) en daar had ik het over. Omdat dat als argument werd gebruikt om een kindje (jonger dan 2 jaar) naar het kdv te brengen. Maar het hebben van plezier en het gezellig vinden bij andere kindjes in de buurt, kan natuurlijk ook een reden zijn om voor een kdv te kiezen. Wat ik al eerder zei: het ligt er aan wat bij je kind past (en bij jezelf trouwens). Mijn oudste werd gewoon niet warm of koud van andere kindjes. Hij liet ze liever links liggen. (En nog steeds vaak, trouwens.)

Clubsoda, ja ik vind het ook heel erg bijzonder. Het is heel moeilijk uit te leggen, maar hij was altijd heel ongrijpbaar. Ontzettend lief, hoor, maar je wist gewoon absoluut niet wat er in dat koppie om ging. En meestal voelde ik hem wel behoorlijk goed aan, maar dat is toch anders dan dat hij zich gewoon zelf duidelijk kan maken. Het is zo'n enorme verandering nu. Zoals vorige week, toen zei hij voor het eerst 'bam' (= brrood) tegen me en hij maakte ook nog het gebaar erbij toen ik het niet snapte! En vandaag zei hij 'wawa' (=water). En het klinkt als iets kleins, maar hij geeft gewoon zelf aan honger of dorst te hebben! Een supergrote stap! Nouja, misschien ben ik een beetje aan het raaskallen, maar ik ben echt heel trots op hem! Maar nu zal ik weer braaf ontopic blijven O-) .
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:13:46 #279
159662 J1981
Supermama!
pi_115557845
Interressant leesvoer Fee, thanx!
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:15:00 #280
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_115557886
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 14:37 schreef J1981 het volgende:
Misschien is dat idd zo PE, maar het zou voor mij een reden kunnen zijn om Fritske toch naar een kdv te brengen. Ik denk dat ik alleen ruzie zou krijgen met (schoon)ouders als ze niet meer op mogen passen ;) Kdv is hier nu dus niet aan de orde (en dat scheelt wel een hoop geld, toch mooi meegenomen).

Wat een lieverd Susie! Volgens mij vindt ze het zwembadje helemaal te gek!
Vond ze ook J1981. Ze was lekker aan het rommelen, zelfs even op haar buik, zo leuk om te zien.... Maar dan moet je haar weer afdrogen en aankleden he? :( Wat een drama is dat toch!
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:18:17 #281
250838 Fee-nix
pi_115558025
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:13 schreef J1981 het volgende:
Interressant leesvoer Fee, thanx!
:). You're welcome.

En ik had het dus echt alleen over dat 'leren van sociale omgang en samen spelen' he. Ik zie nu dat je het zelf ook al genuanceerd hebt en natuurlijk kunnen kleinere kindjes wel dingen leren op een kdv. Wel interessant van die studie die jij aanhaalt. Dat een slechte begeleiding juist een averechts effect kan hebben, dat wist ik nog niet!
pi_115558102
J1981 (oh, welkom trouwens, sorry! ) Dat van die sociale interactie is wel leuk dat je dat aanhaalt, ik merk echt dat sinds een paar weken dat echt begint te komen. Herkennen van mensen en onderscheiden tussen bekend en onbekend. Wij en opa en oma krijgen steevast een blij kreetje te horen als hij ons in het oog krijgt. Laatst liet ik 'm op de iPad een foto van zichzelf zien en die werd ook heel blij begroet. Knap vind ik dat, dat hij op een tweedimensionaal vlak iets herkent als zijnde een mens.

Dat onderzoek wat je aanhaalt met het verkeerd begeleiden, hoe zit dat precies?

Fee, trots zijn op je knul is sowieso heel fijn! Mooi dat het zo goed gaat.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:25:23 #283
250838 Fee-nix
pi_115558356
Even heel iets anders: heeft iemand hier ook wel eens last van 'plopjes' in de buik? Ik heb dat de laatste tijd (vooral s avonds in bed). Het lijkt soms net of er een baby schopt :o , maar dat kan heul niet :P. Maar is dat een bekend verschijnsel? Of zullen het gewoon darmen zijn?
pi_115558435
Ja! Ik denk dat inderdaad "Wat leuk hij schopt! Oh, wacht ff... " :+ Geen idee waar het vandaan komt :? Darmen klinken logisch ja.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:28:30 #285
159662 J1981
Supermama!
pi_115558509
Fee: Het stuk waaraan ik refereerde komt uit een onderzoek naar kdv's, begeleidt door het UvA. Zie hier Stukje zelf staat onder de spoiler ivm veel tekst :)

SPOILER
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:28:52 #286
250838 Fee-nix
pi_115558525
O grappig dat ik niet de enige ben! Ik denk soms echt 'het zal toch niet, he' :+
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:30:47 #287
159662 J1981
Supermama!
pi_115558596
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:25 schreef Fee-nix het volgende:
Even heel iets anders: heeft iemand hier ook wel eens last van 'plopjes' in de buik? Ik heb dat de laatste tijd (vooral s avonds in bed). Het lijkt soms net of er een baby schopt :o , maar dat kan heul niet :P. Maar is dat een bekend verschijnsel? Of zullen het gewoon darmen zijn?
+1
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:32:14 #288
250838 Fee-nix
pi_115558652
Interessant stukje J1981 en klinkt ook wel logisch.
Ha en jij ook al een ploppende buik! Hihi. Zal dat nou nog iets met het ontzwangeren te maken hebben, vraag ik me af? Ik kan er niks over vinden in ieder geval.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:35:20 #289
159662 J1981
Supermama!
pi_115558790
Haha, ik ga maar uit van borrelende darmen. Na 7 maanden mag dat ontzwangeren wel over zijn!
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:38:19 #290
250838 Fee-nix
pi_115558945
Ja, dat dacht ik dus ook! Volgens mij staat er 6 maanden voor ontzwangeren. Maar wel maf dat ik het dan nooit heb gevoeld voordat ik zwanger was. (Na m'n eerste had ik het ook, weet ik nog). Of gewoon niet op gelet, misschien.

Nou ik ga er weer ff vandoor. M'n oudste is weer wakker!
pi_115559575
Ploppende darmen, dat had ik ook voor m'n zwangerschap al regelmatig. Lijkt idd erg op een schoppend kindje :Y :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:59:21 #292
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115559885
Heb ik ook weleens last van, van die 'plopjes'.
En af en toe een opgezette buik, alsof ik 5 maand zwanger ben.
pi_115560434
Ik heb geen plopjes wel reguliere gas.
pi_115561879
Ik dacht altijd ontzwangeren was tot 9 maanden. Mijn schoonmoeder zegt in ieder geval altijd 9 maanden op 9 maanden af.

Phaidra, is er niet misschien ook een vergaderruimte op de begane grond of een andere ruimte, die niet bezet is?
SPOILER
KDV ging super. Hij heeft 2x 45 minuten geslapen, niet superveel maar dat doet hij anders thuis ook niet, zoveel slapen. Verder was hij vrolijk heeft een flesje goed gedronken en alles was prima. Hij mag morgen een hele dag komen. Op ons kdv zitten er op het moment weinig kinderen, dus vaak gaan de 2 babygroepen samen. Ook is hij echt bij verre na de jongste nu daar. In zijn groep is het volgende kindje in leeftijd al 8/9 maanden, dus kan hij aardig wat aandacht krijgen.
Ik vind kdv ook belangrijk omdat ze sociale omgang hebben en dingen leren, zoals bijvoorbeeld speeltjes delen (juist omdat ze niet samen spelen) en ze leren dit dus onder de 2 jaar al. Dat vind ik erg goed en belangrijk, dit is voor sommige oudere kindjes van 3/4 jaar nog erg moeilijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115563869
Vergaderruimte, check! Dat ik daar niet aan gedacht heb :D. Er zit een ruimte op 6 stappen van mijn kantoor, zal niet altijd beschikbaar zijn maar scheelt toch!

Fijn dat het zo goed ging met L. op het kdv :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115564001
Nicole, wat fijn zo'n meevaller!

NTS, jazeker, dat gaan we doen :)
oeh, bordje :) laat maar via pb waar en wanneer het uitkomt dat ik het oppik :)
En vleugelmoeren zijn the bomb!

Welkom J1981 met fritske.

Susie, die foto's O+ wat een heerlijk ondeugend koppie, en die ogen!

Zoë, it comes with the job natuurlijk... Maar leuk is het niet..

Phaidra, kolftijd gebruiken om eerder weg te gaan kan niet overal, daarbij zou ik het jou niet adviseren omdat je dan 6,5 uur niet kolft/voedt.. Of je moet je pauze ervoor opofferen?

Tinu, fijn dat het op het kdv zo goed ging!

Hier nu een baby uitgeput in zijn campingbedje. Want een dag doorbrengen op 2100 meter hoogte kost veel energie. Zoveel te zien :)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:32:08 #297
250838 Fee-nix
pi_115564090
Dacht ik ook altijd, Tinuviel, maar na mijn eerste vertelde mijn dokter me dat er dus officieel 6 maanden voor staat. En deze keer zei de kraam (of vk, dat weet ik niet meer) het ook, maar ze voegde er aan toe dat je bij een derde kind wel op 9 maanden ontzwangeren mag rekenen.

Fijn dat het wennen zo goed ging!
pi_115565933
Dankjulliewel Zoé en Fee-nix!
pi_115568602
Heb nog helemaal niet op MeNicole gereageerd. Balen dat Matthias niet mee mocht. Hoe gaat het nu verder?

Fee bij een derde wel, maar bij de 2e wel 6 maanden?

Trouwens even een vraagje aan de mama's met minimaal 2 kinderen. Er wordt vaak gezegd dat 2e/ 3e ... kinderen zich motorisch sneller ontwikkelen, omdat ze het afkijken van de oudere broers/ zussen. Toen ik erover nadacht vroeg ik me af hoe dat werkt. Neem het omrollen bv. Mijn grote knul doet dat echt niet voor. En ik heb dan weer minder tijd om dat met mijn 2e te oefenen omdat mijn grote ook wat aandacht wil. Klopte dat bij jullie wel dat de 2e zich motorisch sneller ontwikkelde.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115570515
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:30 schreef bitterend het volgende:
Susie!! O+ O+ O+ O+ O+ O+ Echt ik ben flieft op Anouk! wat een leukerd! Punkie :D :D
+1 O+
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:52:39 #301
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_115571205
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

+1 O+
+ nog 1 O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart