Besef je wel dat elektriciteit nog steeds een c bevat?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:41 schreef Argo het volgende:
Na de Q-klacht gelezen te hebben.
Ben ik van mening dat, als er een probleem is dit de C is. Vroeger schreven we elektriciteit, en zelfs de x werd vervangen in het woord paradoks bv. Ook schreven we toen perfekt!
Nu ben ik toch wel van mening dat de C best idioot is, en dat het makkelijk vervangen kan woorden door een k of s. Waar dit met de Q niet goed mogelijk is, vind ik dat de C wel een terechte klacht is!
Echt nodig is die niet. Nogmaals een C kan vervangen worden door een K of een S waarom houden we die semie K-C letter nog aan? Peterselie schrijven we ook met een s, terwijl je duidelijk een c uitspreekt dus petercelie. Want in het woord peterselie hoor ik meer een Ceej klank dan een ess. Met andere woorden de C is gewoon niet nodig.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:42 schreef reinbertio het volgende:
Elektriciteit schrijf je vandaag de dag ook nog zo hoor.
Klopt, maar het is een kwestie van tijd tot we het met de c schrijven.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:45 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Besef je wel dat elektriciteit nog steeds een c bevat?
Vitamine SK.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:46 schreef PressPlayOnTape het volgende:
Overigens, wat moet er dan komen van vitamine C? Wordt dat vitamine S of vitamine K? Vragen, vragen! Het wordt er niet makkelijker op...
Mooi terug naar onze roots.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:46 schreef remlof het volgende:
Elektrisiteit? Het wordt een beetje Afrikaans dan, volgens mij gebruiken ze in die taal de C ook niet.
Als de verloedering verder doorgaat, wordt het vitamine SLK en heb je problemen met onze vrinden ten oosten van ons.quote:
Vitamine SK.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:49 schreef Hiddendoe het volgende:
Ga je sgamen ..... eh schamen bedoel ik.
Wil je vitamine C voortaan dan vitamine S noemen?
De letter Q/qquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:50 schreef Hiddendoe het volgende:
En TS, over welke Q-klacht heb je het eigenlijk?
01001111 01001011quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:47 schreef Lithia het volgende:
Laten we alle letters afschaffen en alleen de 0, 1 en de spatietoets gebruiken.
Etosquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Ons alfabet![]()
Mooi toch, elke letter heeft zijn eigen unieke waarde.
En zo herkenbaar, D is Disney, G = Grolsch, H = Halmark, I = IBM.
Verder herken ik Mars, T-mobile, Yahoo, maar de rest wil me even niet te binnen schieten.
QED.
Komputer.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:02 schreef Kop_en_schotel het volgende:
Zonder C geen computer en zonder computer geen fok
quote:
SK SK SKquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:07 schreef bas-beest het volgende:
TS, wat is dan je plan m.b.t. ascorbinezuur ofwel vitamine C?
Ik hoor daar geen K klank in hoor.quote:
Vitamine SK.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:09 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ik hoor daar geen K klank in hoor.
quote:
Zoals Argo zei: Etos.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Ons alfabet![]()
Mooi toch, elke letter heeft zijn eigen unieke waarde.
En zo herkenbaar, D is Disney, G = Grolsch, H = Halmark, I = IBM.
Verder herken ik Mars, T-mobile, Yahoo, maar de rest wil me even niet te binnen schieten.
QED.
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |