En waar ben je gaan wonen?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:51 schreef Jed1Gam het volgende:
Ben zelf ook al 2,5 jaar weg. Aanrader.
De prijzen in Nederland voor woonruimte zijn gewoon absurd. Huurwoningen in de grote steden zijn er όberhaupt niet of nauwelijks. Voor een iets lagere prijs huur ik hier een 2x zo'n grote woning. Elke dag eet ik buiten de deur, als ik dat in Nederland zou doen ben ik in 1 week al blut.
Komt nog bij dat in bepaalde sectoren in Nederland weinig werk is.
Anders gezien. Nederland is zo klein, daarom is het niet zo raar dat mensen ook een beetje rond willen kijken.
Ah, leuk, woon ook in Duitsland, af en aan sinds 2000, sinds een paar maanden heb ik er een huis gekocht.quote:
Ik dacht dat nu zelfse de laatste Nederlander er achter was dat we parasieten vooral moeten zoeken bij bankbestuurders en directeuren van semi overheidsorganisaties.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
en dat veel immigranten "parasieten" zijn die niks bijdragen aan onze samenleving en enkel geld kosten.
SP stemmers en PVV stemmers, twee prima redenen om weg te gaan uit Nederlandquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:11 schreef Metaan het volgende:
[..]
Ik dacht dat nu zelfse de laatste Nederlander er achter was dat we parasieten vooral moeten zoeken bij bankbestuurders en directeuren van semi overheidsorganisaties.
Of dacht je dat die wat bijdroegen aan onze samenleving?
bron?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:10 schreef Ryon het volgende:
Geen paniek! Deze volksvlucht is slechts van tijdelijke aard en zal na september tot halt geroepen worden.
[ afbeelding ]
Groot leider Roemer heeft al plannen om Nederland in zijn geheel te ommuren naar Berlijns voorbeeld. Op die manier houden wij Europa buiten en Nederlanders binnen. Landverraders die toch proberen te vluchten zullen natuurlijk met gepast geweld gestopt worden.
Als je wat roept moet je aantonen waar je het vandaan haalt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat me raden, jij stemt SP?
Ik begrijp dat je antwoord ja is?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:13 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Als je wat roept moet je aantonen waar je het vandaan haalt.
Anders klets je maar onzin.
Jij begrijpt het niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je antwoord ja is?
Je geeft geen antwoord, waarmee ik de assumptie maak dat het antwoord ja is. Is dit correct?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:17 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Jij begrijpt het niet.
Ik probeer dit topic te volgen en als mensen wat wijsheden de wereld inslingeren, wil ik graag weten waar ze die vandaan halen.
Je mag veronderstellen wat je wilt, ik wil graag een bron.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord, waarmee ik de assumptie maak dat het antwoord ja is. Is dit correct?
Waarom hoor ik hier niemand Zuid-Korea noemen?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Singapore is een goede keuze, het is een booming economie: ze hebben een cruciale positie op het gebied van handel tussen Azie en de rest v/d wereld. Engels is er de officiele voertaal dus alles en iedereen spreekt en schrijft gegarandeerd goed engels, in China spreken de jongeren ook vaak goed Engels maar qua lezen en schrijven is verder daar alles in het Chinees.
Koophuizen zijn daar onbetaalbaar maar verder zijn de belastingen laag en is het een geslaagde multiculturele samenleving. De moslims daar zijn niet van het rifgebergte tuig wat hier in NL mensen lastig valt en ook al was dat het geval: qua straffen (stokslagen) zijn ze een stuk strenger dan in NL (taakstraf, geldboete).
[..]
Je vergeet:quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom hoor ik hier niemand Zuid-Korea noemen?
- Het is moderner dan Nederland,
- Werkloosheid is maar rond de 3 procent,
- Goedkoop en heel erg lekker eten,
- Heel goedkoop en goed openbaar vervoer.
- Ontzettend veilig, bijna geen zichtbare criminaliteit
- Goedkope taxi's terwijl de meeste taxi's gewoon dure sportwagens zijn en...
- Erg vrij, misschien wel vrijer dan Nederland
- Drank mag gewoon op straat worden verkocht
- Internet is als eerste levensbehoefte opgenomen in de grondwet
- Mooie natuur
- Er wordt veel gefietst
- Bijna overal gratis Wi-fi
- Gigantische innovatie sector
- Minder gevoelig voor de economische crisis doordat ze ook nog veel produceren.
- Welvaart is goed verdeeld
En:
- Heel veel lekkere vrouwen in korte rokjes
- Starcraft is een officiele sport
- De drie wetten van Asimov voor robots zijn in het wetboek opgenomen
Klinkt goed, hoe makkelijk/moeilijk is het om er werk te zoeken? En de taal leren? Lukt het ook met alleen Engels?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Waarom hoor ik hier niemand Zuid-Korea noemen?
<knip>
Sorry, ik vergat nogquote:
Meeste mensen spreken er engels, niet perse heel goed. Koreaans is opzich wel te leren. In tegenstelling tot China heeft Korea gewoon een alfabet met maar iets meer karakters dan de onze.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Klinkt goed, hoe makkelijk/moeilijk is het om er werk te zoeken? En de taal leren? Lukt het ook met alleen Engels?
De video is geweldig de muziek laat ik liever uit.quote:
Dat valt zwaar tegen. Er was een tijd terug een Nederlander die jarenlang in Zimbabwe had gewoond, daar door Mugabe van zijn land was beroofd en bij terugkomst in Nederland helemaal niets kreeg. Kan het stuk helaas niet terugvinden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je emigratieavontuur mislukt kun je altijd nog gewoon terug naar Nederland en een woning en een uitkering krijgen.
Ik ben er net een weekje geweest, en het is idd een superhomogeen land. Gedurende een week in een miljoenenstad heb ik misschien 5 blanken gezien. Er lopen natuurlijk wel veel Chinezen en ook Japanners rond, maar het is vaak lastig om die gezichten er uit te pikken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik hoop zelf over twee jaartjes wel richting Korea te kunnen verhuizen voor in ieder geval een tijdje. Je hoeft pas na 3 maanden een visa te hebben (of je kan daar net voor even naar Japan of China vliegen, dan kan je weer opnieuw 3 maanden zonder visa doen) Ik ken er mensen die al 4 jaar zonder visa in Korea wonen en werken. Elke 3 maanden vliegen ze gewoon ff een weekendje naar een ander land.
Je kan er dus ook prima heengaan met een instelling van ik zie wel.
Het is grappig hoe weinig buitenlanders er uberhaupt zijn daar. Veel mensen lijken te vergeten dat ZK bestaat of zijn bang voor NK ofzo...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |