abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115351140
Ben zelf ook al 2,5 jaar weg. Aanrader. :P
De prijzen in Nederland voor woonruimte zijn gewoon absurd. Huurwoningen in de grote steden zijn er όberhaupt niet of nauwelijks. Voor een iets lagere prijs huur ik hier een 2x zo'n grote woning. Elke dag eet ik buiten de deur, als ik dat in Nederland zou doen ben ik in 1 week al blut.
Komt nog bij dat in bepaalde sectoren in Nederland weinig werk is.
Anders gezien. Nederland is zo klein, daarom is het niet zo raar dat mensen ook een beetje rond willen kijken.

[ Bericht 34% gewijzigd door Jed1Gam op 09-08-2012 21:01:19 ]
  donderdag 9 augustus 2012 @ 21:03:31 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115351921
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:51 schreef Jed1Gam het volgende:
Ben zelf ook al 2,5 jaar weg. Aanrader. :P
De prijzen in Nederland voor woonruimte zijn gewoon absurd. Huurwoningen in de grote steden zijn er όberhaupt niet of nauwelijks. Voor een iets lagere prijs huur ik hier een 2x zo'n grote woning. Elke dag eet ik buiten de deur, als ik dat in Nederland zou doen ben ik in 1 week al blut.
Komt nog bij dat in bepaalde sectoren in Nederland weinig werk is.
Anders gezien. Nederland is zo klein, daarom is het niet zo raar dat mensen ook een beetje rond willen kijken.
En waar ben je gaan wonen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_115351972
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waar ben je gaan wonen?
Duitsland, Berlijn
  donderdag 9 augustus 2012 @ 21:06:25 #104
45206 Pietverdriet
pi_115352086
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Duitsland, Berlijn
Ah, leuk, woon ook in Duitsland, af en aan sinds 2000, sinds een paar maanden heb ik er een huis gekocht.
Ken je dit topic al?
Nederlanders in Duitsland deel 33: Wir sind doch alle Nachbarn!
pi_115352406
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:58 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

en dat veel immigranten "parasieten" zijn die niks bijdragen aan onze samenleving en enkel geld kosten.

Ik dacht dat nu zelfse de laatste Nederlander er achter was dat we parasieten vooral moeten zoeken bij bankbestuurders en directeuren van semi overheidsorganisaties.

Of dacht je dat die wat bijdroegen aan onze samenleving?
  donderdag 9 augustus 2012 @ 21:12:51 #106
45206 Pietverdriet
pi_115352514
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:11 schreef Metaan het volgende:

[..]

Ik dacht dat nu zelfse de laatste Nederlander er achter was dat we parasieten vooral moeten zoeken bij bankbestuurders en directeuren van semi overheidsorganisaties.

Of dacht je dat die wat bijdroegen aan onze samenleving?
SP stemmers en PVV stemmers, twee prima redenen om weg te gaan uit Nederland
pi_115354218
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 10:10 schreef Ryon het volgende:
Geen paniek! Deze volksvlucht is slechts van tijdelijke aard en zal na september tot halt geroepen worden.

[ afbeelding ]

Groot leider Roemer heeft al plannen om Nederland in zijn geheel te ommuren naar Berlijns voorbeeld. Op die manier houden wij Europa buiten en Nederlanders binnen. Landverraders die toch proberen te vluchten zullen natuurlijk met gepast geweld gestopt worden.
bron?
  donderdag 9 augustus 2012 @ 21:55:50 #108
45206 Pietverdriet
pi_115355570
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:35 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

bron?
Laat me raden, jij stemt SP?
pi_115357100
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laat me raden, jij stemt SP?
Als je wat roept moet je aantonen waar je het vandaan haalt.
Anders klets je maar onzin.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 22:15:23 #110
45206 Pietverdriet
pi_115357229
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 22:13 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Als je wat roept moet je aantonen waar je het vandaan haalt.
Anders klets je maar onzin.
Ik begrijp dat je antwoord ja is?
pi_115357356
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 22:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je antwoord ja is?
Jij begrijpt het niet.
Ik probeer dit topic te volgen en als mensen wat wijsheden de wereld inslingeren, wil ik graag weten waar ze die vandaan halen.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 22:25:04 #112
45206 Pietverdriet
pi_115358116
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 22:17 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Jij begrijpt het niet.
Ik probeer dit topic te volgen en als mensen wat wijsheden de wereld inslingeren, wil ik graag weten waar ze die vandaan halen.
Je geeft geen antwoord, waarmee ik de assumptie maak dat het antwoord ja is. Is dit correct?
pi_115358852
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord, waarmee ik de assumptie maak dat het antwoord ja is. Is dit correct?
Je mag veronderstellen wat je wilt, ik wil graag een bron.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:19:04 #114
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115364742
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 16:34 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Singapore is een goede keuze, het is een booming economie: ze hebben een cruciale positie op het gebied van handel tussen Azie en de rest v/d wereld. Engels is er de officiele voertaal dus alles en iedereen spreekt en schrijft gegarandeerd goed engels, in China spreken de jongeren ook vaak goed Engels maar qua lezen en schrijven is verder daar alles in het Chinees.

Koophuizen zijn daar onbetaalbaar maar verder zijn de belastingen laag en is het een geslaagde multiculturele samenleving. De moslims daar zijn niet van het rifgebergte tuig wat hier in NL mensen lastig valt en ook al was dat het geval: qua straffen (stokslagen) zijn ze een stuk strenger dan in NL (taakstraf, geldboete).

[..]

:Y
Waarom hoor ik hier niemand Zuid-Korea noemen?

- Het is moderner dan Nederland,
- Werkloosheid is maar rond de 3 procent,
- Goedkoop en heel erg lekker eten,
- Heel goedkoop en goed openbaar vervoer.
- Ontzettend veilig, bijna geen zichtbare criminaliteit.
- Men is heel milieubewust, en veel energie wordt groen opgewekt.
- Goedkope taxi's terwijl de meeste taxi's gewoon dure sportwagens zijn.
- Erg vrij, misschien wel vrijer dan Nederland.
- Drank mag gewoon op straat worden verkocht.
- Internet is als eerste levensbehoefte opgenomen in de grondwet.
- Mooie natuur en stranden.
- Hele vriendelijke mensen.
- Er wordt veel gefietst.
- Bijna overal gratis Wi-fi.
- Gigantische innovatie sector.
- Minder gevoelig voor de economische crisis doordat ze ook nog veel produceren.
- Welvaart is goed verdeeld.

En:

- Heel veel lekkere vrouwen in korte rokjes :P
- Starcraft is een officiele sport :P
- De drie wetten van Asimov voor robots zijn in het wetboek opgenomen :P
- Veel festivals en feestdagen :P
- Bruisend uitgaansleven, mooie hi-tech clubs, heel veel barretjes :P

Kort gezegd, ZK streeft bijna op elk vlak Nederland voorbij....

[ Bericht 35% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 10-08-2012 00:31:38 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_115365089
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

- Het is moderner dan Nederland,
- Werkloosheid is maar rond de 3 procent,
- Goedkoop en heel erg lekker eten,
- Heel goedkoop en goed openbaar vervoer.
- Ontzettend veilig, bijna geen zichtbare criminaliteit
- Goedkope taxi's terwijl de meeste taxi's gewoon dure sportwagens zijn en...
- Erg vrij, misschien wel vrijer dan Nederland
- Drank mag gewoon op straat worden verkocht
- Internet is als eerste levensbehoefte opgenomen in de grondwet
- Mooie natuur
- Er wordt veel gefietst
- Bijna overal gratis Wi-fi
- Gigantische innovatie sector
- Minder gevoelig voor de economische crisis doordat ze ook nog veel produceren.
- Welvaart is goed verdeeld

En:

- Heel veel lekkere vrouwen in korte rokjes :P
- Starcraft is een officiele sport :P
- De drie wetten van Asimov voor robots zijn in het wetboek opgenomen :P

Je vergeet:

Beste muziek>

vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:29:00 #116
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_115365104
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

<knip>
Klinkt goed, hoe makkelijk/moeilijk is het om er werk te zoeken? En de taal leren? Lukt het ook met alleen Engels?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:33:36 #117
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115365265
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:40:04 #118
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115365482
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:29 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Klinkt goed, hoe makkelijk/moeilijk is het om er werk te zoeken? En de taal leren? Lukt het ook met alleen Engels?
Meeste mensen spreken er engels, niet perse heel goed. Koreaans is opzich wel te leren. In tegenstelling tot China heeft Korea gewoon een alfabet met maar iets meer karakters dan de onze.

Het vinden van werk weet ik niet precies. Zuid-Korea heeft een gigantische creatieve sector die heel snel groeit, als designer kan je daar zo werk vinden volgens mij. Onlangs was Seoul nog tot design hoofdstad van de wereld uitgeroepen. Als je van moderne architectuur houdt zit je daar ook wel op de juiste plek.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:40:08 #119
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_115365485
quote:
De video is geweldig de muziek laat ik liever uit.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:43:42 #120
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115365583
Ik hoop zelf over twee jaartjes wel richting Korea te kunnen verhuizen voor in ieder geval een tijdje. Je hoeft pas na 3 maanden een visa te hebben (of je kan daar net voor even naar Japan of China vliegen, dan kan je weer opnieuw 3 maanden zonder visa doen) Ik ken er mensen die al 4 jaar zonder visa in Korea wonen en werken. Elke 3 maanden vliegen ze gewoon ff een weekendje naar een ander land.

Je kan er dus ook prima heengaan met een instelling van ik zie wel.

Het is grappig hoe weinig buitenlanders er uberhaupt zijn daar. Veel mensen lijken te vergeten dat ZK bestaat of zijn bang voor NK ofzo...
pi_115365951
Vooral ondernemende mensen emigreren dus. Tja, ik neem het ze niet kwalijk.

Het belastingsklimaat is ongunstig. Door ons sociale stelsel trekken we veel mensen aan die geen risico's durven te nemen. Mensen die wel risico durven te nemen of echt willen ondernemen gaan wel naar de VS, Aziλ etc. En gerf ze eens ongelijk.

Ik durf te wedden dat we met Roemer als premier de grootste braindrain ooit mee gaan maken. Zijn beleid maakt het fiscaal helemaal niet meer aantrekkelijk voor bedrijven om zich in Nederland te vestigen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 01:05:04 #122
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115366177
Dat weet ik niet hoor. De reden dat veel vrienden van mij ook weg willen is juist omdat er zoveel bezuinigd wordt op zaken als onderwijs. Dat is volgens mij toch echt de VVD....

Ik denk eigenlijk helemaal niet dat het voornamelijk de ondernemende mensen zijn. Het zijn vooral mensen die het eindeloze gezeik hier zat zijn. Wat me opviel in Korea was dat er bijna geen prullenbakken op straat zijn. Dan denk je, huh maar dan is het vast een enorme troep. Nee, mensen houden alles netjes bij zich tot ze thuis zijn of gooien het in een cafe weg. Dan denken sommige, ha er staan zeker enorme boetes op. Nee, mensen snappen gewoon dat ze hun eigen leefomgeving verpesten als ze hun fucking zooi op straat gooien.

Dan kom je weer terug in Nederland, je stapt uit de trein van Schiphol en het eerste wat je ziet is een of andere Sjonnie of Mohammed die zijn blikje euroshopper redbull zonder blikken of blozen op straat smijt. Het zijn DAT soort momenten waarbij ik denk... wegwezen hier.
pi_115366693
Steeds meer mensen komen tijdens hun studie in het buitenland.. De stap zelf zetten is vaak moeilijk, maar als je je eenmaal een beetje gevestigd hebt in een ander land, is het al snel heel moeilijk om nog redenen te verzinnen om terug te komen.. Mensen die iets leuks willen maken van hun leven en/of simpelweg niet aan het handje van de overheid het huisje-boompje-beestje af willen gaan, hebben in Nederland niets te zoeken. Daar is geen ruimte voor dingen die anders zijn.
pi_115369505
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je emigratieavontuur mislukt kun je altijd nog gewoon terug naar Nederland en een woning en een uitkering krijgen.
Dat valt zwaar tegen. Er was een tijd terug een Nederlander die jarenlang in Zimbabwe had gewoond, daar door Mugabe van zijn land was beroofd en bij terugkomst in Nederland helemaal niets kreeg. Kan het stuk helaas niet terugvinden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_115369519
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik hoop zelf over twee jaartjes wel richting Korea te kunnen verhuizen voor in ieder geval een tijdje. Je hoeft pas na 3 maanden een visa te hebben (of je kan daar net voor even naar Japan of China vliegen, dan kan je weer opnieuw 3 maanden zonder visa doen) Ik ken er mensen die al 4 jaar zonder visa in Korea wonen en werken. Elke 3 maanden vliegen ze gewoon ff een weekendje naar een ander land.

Je kan er dus ook prima heengaan met een instelling van ik zie wel.

Het is grappig hoe weinig buitenlanders er uberhaupt zijn daar. Veel mensen lijken te vergeten dat ZK bestaat of zijn bang voor NK ofzo...
Ik ben er net een weekje geweest, en het is idd een superhomogeen land. Gedurende een week in een miljoenenstad heb ik misschien 5 blanken gezien. Er lopen natuurlijk wel veel Chinezen en ook Japanners rond, maar het is vaak lastig om die gezichten er uit te pikken.

Werken die mensen ook in Korea zonder visum?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 10-08-2012 06:41:31 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')