abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115775268
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 19:52 schreef Outpost76 het volgende:
@kahlie : Als je je adres even via dm of pm aan me stuurt dan staat het boompje aan t einde van dinsdag ochtend bij je voor de deur. ;)
Oooh, je bent geweldig :D
  maandag 20 augustus 2012 @ 22:15:17 #52
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115802315
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 10:49 schreef kahlie het volgende:

[..]

Oooh, je bent geweldig :D
Valt wel mee hoor. Het is een kleine moeite voor een groot plezier. :D

Ik kan evt blijven om m meteen te poten maar ik weet niet of je dat meteen wil doen.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_115804523
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:15 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Het is een kleine moeite voor een groot plezier. :D

Ik kan evt blijven om m meteen te poten maar ik weet niet of je dat meteen wil doen.
Morgen ff kijken. Ik zal je de plek laten zien en dan kunnen we samen ff beslissen. Lijkt me het handigst :Y
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:08:01 #54
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115804900
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:01 schreef kahlie het volgende:

[..]

Morgen ff kijken. Ik zal je de plek laten zien en dan kunnen we samen ff beslissen. Lijkt me het handigst :Y
Komt goed! :Y
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:58:51 #55
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115815210
Het is iets veranderd, we komen het boompje rond 3u smiddags brengen.
pi_115816005
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:58 schreef Outpost76 het volgende:
Het is iets veranderd, we komen het boompje rond 3u smiddags brengen.
Geen probleem. Tot vanmiddag!
pi_115822133
Boompje staat in de tuin *O* Super blij mee!

Ik ga laat hem in het weekend even poten en netjes leiden langs de beschikbare muren. Daarna maak ik even een foto! :)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:23:59 #58
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115822574
Delft is een appelboompje rijker *O*

Over 2 jaar als ie appeltjes geeft wil ik het taartrecept :D
Ook hoi !
pi_115831679
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:23 schreef Inlognaam het volgende:
Delft is een appelboompje rijker *O*

Over 2 jaar als ie appeltjes geeft wil ik het taartrecept :D
Recept kan je nu al krijgen ;) *hihi*

Ik hoop dat hij volgend jaar al appels geef als ik hem goed vertroetel. De rest van de tuin staat er ook blakend bij en in principe kan het, want hij is al wat ouder. Heb al groentenmest (was voor de tomatenplant), dus volgend jaar eens zien wat hij daarvan lust. :Y
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:26:44 #60
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115831810
Zou wel leuk zijn als ie bij jou gelijk aanslaat en appeltjes geeft. Nog leuker als het lekkere appeltjes zijn ook :Y

Kreeg het idee dat ie bij Outpost niet veel deed, maar kan best zijn dat dat komt omdat ie in een pot minder ruimte heeft om te groeien.
Ook hoi !
pi_115831899
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:26 schreef Inlognaam het volgende:
Zou wel leuk zijn als ie bij jou gelijk aanslaat en appeltjes geeft. Nog leuker als het lekkere appeltjes zijn ook :Y

Kreeg het idee dat ie bij Outpost niet veel deed, maar kan best zijn dat dat komt omdat ie in een pot minder ruimte heeft om te groeien.
Vooral weinig zon in vergelijking met mijn tuin als ik het zo hoorde. Plus dat je een pot niet echt goed kan bemesten, maar de tuin wel. Daar houden ze ook erg van. Elk voorjaar bemest ik normaal gesproken de hele tuin (al was ik het dit jaar vergeten :X ) en voor groenten/fruit planten heb ik altijd extra mest. Oh, voor de orchideetjes enzo ook.

Trroooooeeetelen. >:O
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:40:46 #62
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_115832256
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:29 schreef kahlie het volgende:

[..]

Vooral weinig zon in vergelijking met mijn tuin als ik het zo hoorde. Plus dat je een pot niet echt goed kan bemesten, maar de tuin wel. Daar houden ze ook erg van. Elk voorjaar bemest ik normaal gesproken de hele tuin (al was ik het dit jaar vergeten :X ) en voor groenten/fruit planten heb ik altijd extra mest. Oh, voor de orchideetjes enzo ook.

Trroooooeeetelen. >:O
In en pot kan je juist beter de bemesten. :Y Maar het blijkt dat praten tegen je boompje ook goed werkt. :D
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_115833634
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:40 schreef Rucky het volgende:

[..]

In en pot kan je juist beter de bemesten. :Y Maar het blijkt dat praten tegen je boompje ook goed werkt. :D
Hehehehe... klassieke muziek schijnen planten ook tof te vinden. Sommige dingen vind ik echter wat te ver gaan ;)

Ik vind zelf in een pot bemesten onhandiger, teveel en ze verzuren en vinden het niet tof, te weinig en het heeft niets gedaan.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 00:44:46 #64
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115850347
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:11 schreef kahlie het volgende:
Boompje staat in de tuin *O* Super blij mee!

Ik ga laat hem in het weekend even poten en netjes leiden langs de beschikbare muren. Daarna maak ik even een foto! :)
*O* Als je m poot mag ik dan de pot terug? Ben ik helemaal vergeten te zeggen \ vragen... :@
pi_115855961
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 00:44 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

*O* Als je m poot mag ik dan de pot terug? Ben ik helemaal vergeten te zeggen \ vragen... :@
Np. De bedoeling is dit weekend poten als het weer wat mee zit (niet in stromende regen natuurlijk) en degene die poot moet ff tijd hebben (d'r is nu iets op het werk aan de gang dus druk). Zodra hij weer beschikbaar is PM ik je ff en zal ik een afspraak maken om hem langs te brengen.
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:36:57 #66
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_116035378
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 08:57 schreef kahlie het volgende:

[..]

Np. De bedoeling is dit weekend poten als het weer wat mee zit (niet in stromende regen natuurlijk) en degene die poot moet ff tijd hebben (d'r is nu iets op het werk aan de gang dus druk). Zodra hij weer beschikbaar is PM ik je ff en zal ik een afspraak maken om hem langs te brengen.
Top! :D Ik heb al weer 4 planten die klaar staan om in die pot te gaan.

Als je m dan komt brengen moet \ kan je ook meteen mn balkon bekijken. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Outpost76 op 26-08-2012 19:41:58 ]
pi_116310699
Ok, Outpost76 al laten weten dat het poten dat weekend niet ging, maar dit weekend ging het er toch van komen!

Waarschuwing: FF geen koffie of thee in je mond als je dit verhaal leest.

Deel 1:
Ik tegen Poot-Hulp: OK, ga jij eerst de tegels weghalen en de aarde en dan kom ik zo kijken. O-)
Poot-Hulp: }:| Ok.
* Dikke 20 minuten later en gat van ongeveer 75 cm x 75 cm bij 30 diep verder*
Poot-Hulp: Ja, HALLO, kom eens naar buiten!
Ik: O+ Kunnen we poten?
Poot-Hulp: Uh, hoor je dit *pok-pok* met schep in de aarde. Dat is je riool. Ik denk niet dat het handig is om hier wat te poten met wortels.
Ik: -O- Ok, dan maar aan de andere kant van de tuin tegen de schutting, ff plek maken.
Poot-Hulp: }:| :{
*wij samen schuiven*

Deel 2:
Ik: OK, ga jij eerst de tegels weghalen en de aarde en dan kom ik zo kijken. O-)
* Dikke 20 minuten en gat van ongeveer 35 cm x 45 cm bij 40 cm diep verder*
Poot-Hulp: Zie je dit? Dat is GRIND in KLEI. Dieper dan dit ga ik echt niet kunnen. }:|
Ik: :{ OK, dan help ik wel ff de kluit wat kleiner maken en dan zien we wel.
*veel geschud met kluit verder*
Ik: Ok, past wel, toch?
*Poot-Hulp zet boom in gat*
Ik: Nee, toch nog wat meer weghalen, zo staat hij toch nog iets te hoog.
Poot-Hulp: :X :(
*Poot-Hulp tilt boom weer op en ik haal nog wat van de kluit weg*
Poot-Hulp: OK, nu zet ik hem ff neer en dan doe jij ff de potgrond erbij
*twee zakken potgrond later en ik onder de aarde vegen*
Poot-Hulp: OK, ik veeg het wel ff aan... ga jij maar eerst douchen.

Ik: :7 8-)

Deze week ga ik een rek halen voor het boompje zodat hij langs de schutting kan in een mooie lijn en dan zal ik daarna ook foto's posten. Hij staat nu dus aan de linkerkant ipv van rechts. Hier krijgt hij half-zon. Hopelijk genoeg voor appeltjes volgend jaar!

Nu ga ik samen met Poot-Hulp uit eten. Dat heeft hij wel verdient ^O^
En ik PM Outpost76 natuurlijk om zijn pot terug te brengen.
  zondag 2 september 2012 @ 19:41:02 #68
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_116317290
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:11 schreef kahlie het volgende:
Ok, Outpost76 al laten weten dat het poten dat weekend niet ging, maar dit weekend ging het er toch van komen!

Waarschuwing: FF geen koffie of thee in je mond als je dit verhaal leest.

Deel 1:
Ik tegen Poot-Hulp: OK, ga jij eerst de tegels weghalen en de aarde en dan kom ik zo kijken. O-)
Poot-Hulp: }:| Ok.
* Dikke 20 minuten later en gat van ongeveer 75 cm x 75 cm bij 30 diep verder*
Poot-Hulp: Uh, hoor je dit *pok-pok* met schep in de aarde. Dat is je riool. Ik denk niet dat het handig is om hier wat te poten met wortels.
Ik: -O- Ok, dan maar aan de andere kant van de tuin tegen de schutting, ff plek maken.
Poot-Hulp: }:| :{
*wij samen schuiven*

Deel 2:
Ik: OK, ga jij eerst de tegels weghalen en de aarde en dan kom ik zo kijken. O-)
* Dikke 20 minuten en gat van ongeveer 35 cm x 45 cm bij 40 cm diep verder*
Poot-Hulp: Zie je dit? Dat is GRIND in KLEI. Dieper dan dit ga ik echt niet kunnen. }:|
Ik: :{ OK, dan help ik wel ff de kluit wat kleiner maken en dan zien we wel.
*veel geschud met kluit verder*
Ik: Ok, past wel, toch?
*Poot-Hulp zet boom in gat*
Ik: Nee, toch nog wat meer weghalen, zo staat hij toch nog iets te hoog.
Poot-Hulp: :X :(
*Poot-Hulp tilt boom weer op en ik haal nog wat van de kluit weg*
Poot-Hulp: OK, nu zet ik hem ff neer en dan doe jij ff de potgrond erbij
*twee zakken potgrond later en ik onder de aarde vegen*
Poot-Hulp: OK, ik veeg het wel ff aan... ga jij maar eerst douchen.

Ik: :7 8-)

Deze week ga ik een rek halen voor het boompje zodat hij langs de schutting kan in een mooie lijn en dan zal ik daarna ook foto's posten. Hij staat nu dus aan de linkerkant ipv van rechts. Hier krijgt hij half-zon. Hopelijk genoeg voor appeltjes volgend jaar!

Nu ga ik samen met Poot-Hulp uit eten. Dat heeft hij wel verdient ^O^
En ik PM Outpost76 natuurlijk om zijn pot terug te brengen.
_O- _O- Thx voor de waarschuwing vooraf! :D

Fijn dat ie inm in de volle grond staat! *O* Ik hoop dat ie veel lekkere appels gaat geven. O+ Oh en de 1e appeltaart die je van de evt appels maakt lust ik wel een stukje van. :P

Props aan de poot-hulp! _O_ ^O^

Zie pm mbt de pot. :D
  zondag 2 september 2012 @ 19:47:30 #69
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116317509
Volgende keer toch maar een hetero-hulpje regelen ;)
Wel leuk dat ie nu staat. Hoop dat ie tevreden is met zn nieuwe plekje en snel aanslaat.
Ook hoi !
pi_116332459
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:47 schreef Inlognaam het volgende:
Wel leuk dat ie nu staat. Hoop dat ie tevreden is met zn nieuwe plekje en snel aanslaat.
Inderdaad, ik zal ook al helemaal zo'n figuur met een paar handschoentjes en een roze schepje voor me.. De grond is hier veel te hard, ik kom er écht niet door heen hoor.. (1 hand in de zij en ondertussen hoofd opvallend heen-en-weer schuddend.. :') )
pi_116336625
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 19:41 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

_O- _O- Thx voor de waarschuwing vooraf! :D

Fijn dat ie inm in de volle grond staat! *O* Ik hoop dat ie veel lekkere appels gaat geven. O+ Oh en de 1e appeltaart die je van de evt appels maakt lust ik wel een stukje van. :P

Props aan de poot-hulp! _O_ ^O^

Zie pm mbt de pot. :D
No problems. Ik hoop ook echt dat hij volgend jaar appeltjes gaat geven.
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:47 schreef Inlognaam het volgende:
Hehehehe, het was een hetero hulpje, die nog last heeft gehad van z'n schouders vanwege het spitten. De grond is hier nooit afgegraven geweest en ligt vol met puin en klei. Oud huis en dus ook oude regels destijds.

Hij gaat nu de rustige periode in (als hij appels zou geven had hij al bloesem e.d. gehad) dus voorlopig is het alleen maar lief zijn tegen 'm en daarna snoeien. Pas in de Lente ga ik zien of hij het echt naar z'n zin heeft en anders moet hij maar weer verplaatst worden

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 23:44 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Inderdaad, ik zal ook al helemaal zo'n figuur met een paar handschoentjes en een roze schepje voor me.. De grond is hier veel te hard, ik kom er écht niet door heen hoor.. (1 hand in de zij en ondertussen hoofd opvallend heen-en-weer schuddend.. :') )
Hehehehehe. Nee, hij heeft echt hard en snel gegraven. Zeker omdat we dus nog weg moesten 's avonds. Hij had ook nog beloofd om ergens anders bamboe te gaan opruimen (ook k**-klus), maar daar is wel afgegraven dus dat gaat makkelijker worden :)
pi_117119066
Zo, Appelboom staat helemaal trots in de tuin *O*:

pi_117119631
uhm, ik denk dat ie iets meer ruimte nodig heeft....
pi_117119863
Wat een appelavontuur! _O-

Actie geslaagd. ^O^ Updates (en foto's van appeltaart :P ) mogen altijd in het geslaagde acties topic.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')