Welk probleem heb je daar mee? Betalen moet je toch.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:34 schreef Mierenneuker. het volgende:
Mag dat?
Ik ga dus aankomend (studie)-jaar op kamers. In het contract dat ik toegestuurd kreeg staat dat ik de maandelijkse huur uitsluitend kan betalen met een autmatisch incasso (machtigingskaart). Mag men mij hier zomaar tot verplichten? Google'n levert mij niet veel op want daar staan tegenstrijdige antwoorden.
Oja, en er zijn geen andere optie's in de buurt daar dus de regel: voor jou 100 anderen gaat niet op. Ze maken misbruik van hun positie omdat het de enigste optie is die je daar als 1e-jaars student hebt.
Nee de enigste opleiding die je er kunt doen is vol, dus die vlieger gaat voor hen niet op.quote:
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Welk probleem heb je daar mee? Betalen moet je toch.
Dat je anderen zomaar toegang tot jou rekening verleend zonder dat je er controle over hebt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Welk probleem heb je daar mee? Betalen moet je toch.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:40 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Dat je anderen zomaar toegang tot jou rekening verleend zonder dat je er controle over hebt.
Dus de andere opleidingen zijn niet enig genoeg?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:37 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Nee de enigste opleiding die je er kunt doen is vol, dus die vlieger gaat voor hen niet op.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dus de andere opleidingen zijn niet enig genoeg?
Ga jij maar aan je autotje sleutelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:47 schreef Djurres het volgende:
En dat nog niet alleen.
Hij zou zn boeken moeten kaften omdat opleiding.
Om een voorbeeld te geven:quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:42 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Verder kun je altijd nog laten storneren.
Je zegt het zelf al... uitsluitend. Met andere woorden, het is de enige mogelijkheid.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:34 schreef Mierenneuker. het volgende:
Mag dat?
Ik ga dus aankomend (studie)-jaar op kamers. In het contract dat ik toegestuurd kreeg staat dat ik de maandelijkse huur uitsluitend kan betalen met een autmatisch incasso (machtigingskaart). Mag men mij hier zomaar tot verplichten? Google'n levert mij niet veel op want daar staan tegenstrijdige antwoorden.
Oja, en er zijn geen andere optie's in de buurt daar dus de regel: voor jou 100 anderen gaat niet op. Ze maken misbruik van hun positie omdat het de enigste optie is die je daar als 1e-jaars student hebt.
??quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:00 schreef Djurres het volgende:
En anders zeg jij tegen die tijd je studentenwoning schriftelijk op, zodat je kan aantonen wanneer de brief verstuurd is, en alles wat teveel betaald is, dat je dat terug krijg.
En met die opleiding (:')_!) van je, kan je dat toch makkelijk betalen?
Zal dit dan ook maar gaan proberen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:04 schreef mschol het volgende:
je kan ook gewoon aangeven dat je liever geen automatische kassa hebt omdat <insert goeie reden>
en vragen of er een andere regeling getroffen kan worden..
ik heb het ook een keer meegemaakt dat ik alleen AI kon kiezen... totdat ik in overleg ging, toen was overschrijving van het geld geen probleem
Gewoon elke keer storneren. Bij ING kan dat zelfs met een paar muisklikken via internetbankieren.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:53 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Om een voorbeeld te geven:
Mijn oom heeft ooit bij UPC zijn betalingen d.m.v. automotisch incasso gedaan. Toen hij eenmaal een overstap maakte naar een andere provider ging het mis. Hij heeft telefonisch zijn abbonement opgezegd (dat kon ook want het contract was afgelopen). Maar UPC bleef maar maandelijks geld opnemen. Gevolg was dat hij hier pas 2 jaar later vanaf was. Als hij het bedrag zelf maandelijks zou overboeken was er niks aan de hand geweest. Vandaar dat ik er huiverig over ben en me afvraag of men je er wel tot kan verplichten.
Ga je eerst maar eens verdiepen in hoe automatische incasso's werken, en kom dan maar eens terugquote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:40 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Dat je anderen zomaar toegang tot jou rekening verleend zonder dat je er controle over hebt.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 07:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ga je eerst maar eens verdiepen in hoe automatische incasso's werken, en kom dan maar eens terug
Ik heb vorige week hier een reactie geplaatst en vandaag gestorneerd.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Leuk, een storneer topic.![]()
Verder dit:
[..]
Dat is wel knap aangezien dit topic pas sinds vandaag bestaat.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb vorige week hier een reactie geplaatst en vandaag gestorneerd.
450 Euro terug
Alleen is dat de mening van TS niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:25 schreef BertV het volgende:
Ik deel de mening van TS dat het fijner is om zelf de controle te hebben over de dag van de afschrijving
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:40 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
tjsa, met samen met mijn opmerking "betalen moet je toch" lijkt mijn mening meer op die van de automatisch-incasso-fanboys.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Alleen is dat de mening van TS niet.
[..]
En ook dat is niet correct. Een automatische incasso bestaat uit meerdere pogingen (als de voorgaande niet geslaagd is uiteraard), verspreid over meerdere dagen. Kan alles bij elkaar best drie runs zijn, verspreid over een dag of 5.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:25 schreef BertV het volgende:
ah, de automatisch-incasso-fanboys zijn ook weer aanwezig.
Ik deel de mening van TS dat het fijner is om zelf de controle te hebben over de dag van de afschrijving. (Dat is wat mij betreft ook direct het enige nadeel)
In deze situatie zal het wel slikken of stikken zijn.
Ik denk wijquote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wie of wat zijn de automatisch-incasso-fanboys?
Kan er ook gewoon 1 zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En ook dat is niet correct. Een automatische incasso bestaat uit meerdere pogingen (als de voorgaande niet geslaagd is uiteraard), verspreid over meerdere dagen. Kan alles bij elkaar best drie runs zijn, verspreid over een dag of 5.
Ik kan me nog zo'n topic herinneren met precies dezelfde users die hun reactie geven. (incl. BertV)quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wie of wat zijn de automatisch-incasso-fanboys?
Dat klinkt bijna autistischquote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:31 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik kan me nog zo'n topic herinneren met precies dezelfde users die hun reactie geven. (incl. BertV)
Hoe fijn zou het zijn om al je vaste lasten te laten afschrijven op bijv. de eerste van de maand.
Perfect voor het overzicht.
Neuh, ik haal iedere maand mijn rekening leeg om alles contant te betalen... dat zal wel het toppunt van autisme zijn.quote:
Ik heb geen idee. Ik heb altijd voldoende geld.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat kan, maar is niet gebruikelijk is mijn ervaring.
Dat is wel hoe ik het doe, heb een aparte vaste lasten-rekening waar alle incassos en automatische overboekingen vanaf gaan, en het totaalbedrag wordt elke maand automatisch van mijn lopende rekening overgemaakt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:31 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik kan me nog zo'n topic herinneren met precies dezelfde users die hun reactie geven. (incl. BertV)
Hoe fijn zou het zijn om al je vaste lasten te laten afschrijven op bijv. de eerste van de maand.
Perfect voor het overzicht.
Dat is dan weer paranoļdequote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:36 schreef BertV het volgende:
[..]
Neuh, ik haal iedere maand mijn rekening leeg om alles contant te betalen... dat zal wel het toppunt van autisme zijn.
Ja, omdat iedereen maar loopt te zeiken zonder eens uit te zoeken hoe het werkt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:37 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik heb altijd voldoende geld.
Maar ik hoor met name op FOK! vaak genoeg mensen klagen
Sommige (grote) bedrijven met veel klanten doen dat zo inderdaad maar het is maar net wie die incasso's uitvoert.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En ook dat is niet correct. Een automatische incasso bestaat uit meerdere pogingen (als de voorgaande niet geslaagd is uiteraard), verspreid over meerdere dagen. Kan alles bij elkaar best drie runs zijn, verspreid over een dag of 5.
Bij een automatisch incasso moet er betaald worden, ook al kun je het terug krijgen. Dus anderen kunnen bij je geld zonder dat je daar controle over hebt. Ik heb veel liever een automatische overschrijving waarmee ik zelf kan bepalen of ik wel of geen overschrijving wil doen om later gedoe te voorkomen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 07:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ga je eerst maar eens verdiepen in hoe automatische incasso's werken, en kom dan maar eens terug
Ook zonder automatische incasso moet er betaald worden. Maakt echt geen zak uit.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:12 schreef Mierenneuker. het volgende:
Bij een automatisch incasso moet er betaald worden, ook al kun je het terug krijgen.
Dat heb je wel. Je kan storneren of zelfs de incasso intrekken.quote:Dus anderen kunnen bij je geld zonder dat je daar controle over hebt.
Om later gedoe te voorkomen raad ik je bij een lopend contract altijd aan om de overschrijving wel te doenquote:Ik heb veel liever een automatische overschrijving waarmee ik zelf kan bepalen of ik wel of geen overschrijving wil doen om later gedoe te voorkomen.
Juist je kende de situatie en weet precies hoe hij moest handelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:37 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ook zonder automatische incasso moet er betaald worden. Maakt echt geen zak uit.
[..]
Dat heb je wel. Je kan storneren of zelfs de incasso intrekken.
[..]
Om later gedoe te voorkomen raad ik je bij een lopend contract altijd aan om de overschrijving wel te doen![]()
[b]Het is me nog steeds volstrekt onduidelijk waar je nou zo bang voor bent. Die oom van je had ook gewoon die automatische incasso kunnen intrekken, maar kennelijk heeft 'ie 2 jaar zitten slapen.[/b]
Tuurlijk, hij heeft de automatische incasso ingetrokken maar ze bleven toch geld afschrijvenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:39 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Juist je kende de situatie en weet precies hoe hij moest handelen.![]()
Alsof hij dat destijds niet heeft gedaan.
Denken dat altijd alles zo makkelijk werkt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:49 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tuurlijk, hij heeft de automatische incasso ingetrokken maar ze bleven toch geld afschrijven![]()
įls dat al zo was (wat niet kan) heeft dat dus niks met de automatische incasso te maken. Die was immers ingetrokken
Maar goed, je kan blijven huilen, maar dat verandert niks aan de zaak. Als de verhuurder alleen maar automatische incasso wil (wat ik me goed kan voorstelllen), dan kan jij daar helemaal niks tegen doen. Je zoekt het dus maar uit.
Denken dat alles problemen oplevertquote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:50 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Denken dat altijd alles zo makkelijk werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |