abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115549646
Wat een lieve katten O+

het is dat ik allergisch ben ;(
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_115559647
Ze zijn ook lief :)

Helaas wil niemand ze vooralsnog ....

Ik ben vandaag bij het plaatselijk asiel gaan kijken, maar dat stemt ook niet echt tot vrolijkheid.

Nog maar even geduld ....
pi_115559942
Waar woon je? Volgens mij lees ik er over heen.
Is er iemand in de buurt die als je zolang van huis bent de katten aandacht/eten/drinken te geven? Wellicht een fokker die in de buurt woont?
pi_115560172
Ook toevallig: ik heb ook 2 europese kortharen en die ene lijkt erg veel op Sjors hierboven.
De mijne heten ook Sjors en Sjimmie.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_115561527
De katjes komen niks te kort wanneer ik van huis ben. Ik ken mijn verantwoordelijkheid er gaat altijd iemand dagelijks langs.

Maar mijn baan is permanent, dus ik zal doordeweeks vrijwel de gehele dagen van huis zijn.

Dus vandaar dat ik een blijvende oplossing zoek, omdat het verzorgen van de katjes ook een belasting is voor de mensen die het op zich nemen.

Tijdelijk prima geen probleem, permanent is het niet realistisch dit zo te blijven doen.
Uiteraard ook niet voor S&S.

Maar ik hou goede hoop op een lief nieuw baasje.
pi_115588804
*schopje* voor S&S

Ik ga vanmiddag bij een ander asiel kijken wat goed/beter aangeschreven staat als waar ik de eerste keer geweest ben. Ik wil alle opties open houden.

Er zijn veel "tegens" voor een asiel maar er is professionele verzorging/toezicht, wordt gerund door voornamelijk liefhebbers, medische zorg aanwezig.

En het belangrijkste zij kunnen met hun professionele kennis/netwerk en ervaring veel gemakkelijker een nieuw fijn huis voor S&S vinden.

Ik stond er nogal sceptisch tegenover, en waarschijnlijk vele met mij maar ik ga vanmiddag zo onbevooroordeeld als mogelijk kijken.

Ik hou jullie op de hoogte ....
  † In Memoriam † woensdag 15 augustus 2012 @ 14:04:06 #32
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115596180
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:39 schreef LuckyV het volgende:
*schopje* voor S&S

Ik ga vanmiddag bij een ander asiel kijken wat goed/beter aangeschreven staat als waar ik de eerste keer geweest ben. Ik wil alle opties open houden.

Er zijn veel "tegens" voor een asiel maar er is professionele verzorging/toezicht, wordt gerund door voornamelijk liefhebbers, medische zorg aanwezig.

En het belangrijkste zij kunnen met hun professionele kennis/netwerk en ervaring veel gemakkelijker een nieuw fijn huis voor S&S vinden.

Ik stond er nogal sceptisch tegenover, en waarschijnlijk vele met mij maar ik ga vanmiddag zo onbevooroordeeld als mogelijk kijken.

Ik hou jullie op de hoogte ....
ga je ze nu in een asiel doen? :o

(ik hoop dat ik het verkeerd begrepen heb :@ )
pi_115596432
Wtf waarom moeten ze ineens a la minute weg!? :o Doe ff normaal!
pi_115598783
Is er misschien nóg een (niet genoemde) reden waarom je ze weg wil doen? Want als het echt puur om de katten gaat, dan dump je ze niet in een asiel, maar laat je ze zolang in hun eigen vertrouwde omgeving. Ook al ben je zelf helaas weinig thuis voor ze, dat is altijd nog beter dan in een asiel.

Dus, is er misschien nog een andere onderliggende reden waarom je je katten weg wil doen? Je gang naar het asiel komt nu wel érg vreemd over namelijk.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_115600209
Ik zou het niet eens over mijn hart kunnen verkrijgen die 2 in het asiel te doen. Maar ik denk niet dat het een goed idee is als ze naar mij toe komen, heb er al 2 rondlopen, en 4 is denk ik iets teveel van het goede. Zowel financieel als qua ruimte voor de katten en kattenbakken e.d. Maar ze zien er echt heel lief uit, dus ik kan me niet voorstellen dat er niemand is die deze 2 een goed huisje kan geven.
pi_115604172
Het asiel zou ik pas over een paar maanden doen. Momenteel zijn er overal veel kittens en daardoor blijven volwassen katten langer zitten.
Succes.
pi_115619658
Die reacties hier af en toe... Geloof me, ik keur het ook niet goed en vind dat je je verantwoordelijkheid moet nemen, maar dat kan ook door juist zo'n topic als dit te openen. Vaak wordt het alleen wijzen naar elkaar en dat lijkt me echter niet de bedoeling, straks worden mensen afgeschrikt om iets te plaatsen. En dat terwijl ik (als er geen andere oplossing te vinden is) dat een goede poging juist vindt. Ik snap best dat je niet continu van andere mensen kan verwachten dat zij elke dag langskomen om voor jouw dieren te zorgen. Maar ik snap ook best dat er mensen nu zeggen van goh, wat een onverwachte wending... Maar om nou te roepen 'Doe ff normaal!!!!!" is misschien ook wel een stapje te ver, zeg maar ;) Ze zegt zelf toch ook, ik ben er erg sceptisch over? Maar als je nou 0,0 reactie krijgt, dan snap ik wel dat je gaat uitkijken naar mogelijkheden, en ik denk ook niet dat ze zomaar per direct in een asiel worden gestopt. Maar ik ben ook benieuwd naar de beweegredenen, dus deel ze gerust! Hopelijk vinden we hier een nieuw baasje, dat zou het allermooist zijn! :)
pi_115642458
Ik ben al zeer geruime tijd bezig met een ander huisje zoeken voor S&S. Veel langer al dan het speciaal aangemaakte topic voor de katjes actief is.

Ik heb in eerder stadium al beschreven wat ik allemaal tijdens mijn zoektocht heb gedaan.
In mijn ogen alles aan gedaan. En nog geen enkele geïnteresseerde heeft zich gemeld.

Daar en tegen wonen mij sociale contacten die de katjes verzorgen tijdens mijn afwezigheid op behoorlijke afstand van mijn huidige woonplaats. Dit is niet niets wat je van hen vraagt.

Dit alles heeft mij doen besluiten ook het asiel te overwegen. Ik heb nog geen enkele knoop doorgehakt op dit gebied. Ik overweeg het, en ben gaan kijken in meerdere asielen om een eerlijk oordeel te kunnen vellen over de omstandigheden daar en of ik die weg wil bewandelen met de katjes daar onder te brengen. Puur in de oriënterende fase nog.

Het welzijn van de katjes gaat mij zwaar aan het hart, als dat nog niet duidelijk is onderhand weet ik het ook niet meer. Ik doe er alles aan, alleen alles heeft zijn grenzen. Ik heb met meerdere personen te maken hier die er bij betrokken zijn. Dat brengt ook een bepaalde druk met zich mee.

Maar via via is er heel heel misschien iemand geïnteresseerd, daar hoor ik maandag aanstaande meer over. Tot die tijd gaan de katjes helemaal nergens heen en worden ze met veel liefde verzorgd.

Alleen dat er onderhand ook een plan B moet komen, lijkt me duidelijk.
pi_115648662
Kan het kloppen dat ik dit ook een keer op Facebook heb gezien?

Ik wil twee katten in huis nemen, maar bij mij kunnen ze absoluut niet naar buiten. Ik woon op 5 hoog met een frans balkon, dus even zonnen op het balkon is ook geen optie. Je geeft aan dat ze gewend zijn om op het dakterras te lopen, ik vraag me af of dat voor een probleem zal zorgen.

Indien je denkt dat dat geen probleem is kom ik ze volgende week ophalen (ik ben dit weekend niet thuis, en wil ze het eerste weekend niet alleen thuis laten).
  donderdag 16 augustus 2012 @ 17:40:52 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115648972
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:30 schreef sylvesterrr het volgende:

Ik wil twee katten in huis nemen, maar bij mij kunnen ze absoluut niet naar buiten. Ik woon op 5 hoog met een frans balkon, dus even zonnen op het balkon is ook geen optie. Je geeft aan dat ze gewend zijn om op het dakterras te lopen, ik vraag me af of dat voor een probleem zal zorgen.

Indien je denkt dat dat geen probleem is kom ik ze volgende week ophalen (ik ben dit weekend niet thuis, en wil ze het eerste weekend niet alleen thuis laten).
* Whiskers2009 duimt :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_115649096
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

* Whiskers2009 duimt :Y
* AldoTheApache duimt mee :Y
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_115650792
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:30 schreef sylvesterrr het volgende:

Ik denk dat dat weer andere waren, maareh ^O^
pi_115670765
Ik heb inmiddels een berichtje aan Sylvesterrr verstuurd.

Goed nieuws dit, leuk voor S & S.

Even afwachten hoe het zich ontwikkeld ....
pi_115672778
Ik duim! :)
pi_115677514
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 07:59 schreef LuckyV het volgende:
Ik heb inmiddels een berichtje aan Sylvesterrr verstuurd.

Goed nieuws dit, leuk voor S & S.

Even afwachten hoe het zich ontwikkeld ....
En een bericht terug. :)
pi_115679846
_O_ Leuk!
pi_115704351
En? Is het rond?
pi_115789418
Sorry voor de lange stilte.
Er waren ineens de nodige ontwikkelingen.

Na leuk contact met Sylvesterrr besloten dat hij de katjes woensdag aanstaande zou komen halen.
Ook omdat ik verwacht dat het geen buiten leven meer voor de katjes niet voor echte problemen zou gaan zorgen. Super goed gevoel bij hem, echte liefhebber.

En plots vandaag na weken helemaal geen reacties, nam een collega van mijn zus contact op.
Mijn zus had een advertentie geplaatst op het interne extra-net van het bedrijf waar ze werken.
De collega had haar katje recent laten inslapen en was op zoek naar een nieuw leuk katje/ten.

Ze heeft een tuin om haar huis waar de katjes kunnen lopen. Wat een enorme pre is omdat ze dit gewent zijn. Dat zou de overgang al makkelijker doen verlopen. En ze komt uit de regio en ik de katjes nog eens kan opzoeken.

Ze is inmiddels langs geweest en wil de zorg over S&S graag op zich nemen.

Ik heb besloten hiervoor te kiezen.

Ik baal wel dat ik Sylvesterrr moet teleurstellen omdat hij zich er enorm op heeft verheugd de katjes woensdag op te halen.

Maar het belangrijkste is dat de katjes een heel leuk onderkomen hebben weer.

Sylvesterrr gaat zeker 2 andere katjes heel gelukkig maken.

Super bedankt voor alle leuke reacties !!
  maandag 20 augustus 2012 @ 17:56:48 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115789969
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 17:38 schreef LuckyV het volgende:
Sorry voor de lange stilte.
Er waren ineens de nodige ontwikkelingen.

Na leuk contact met Sylvesterrr besloten dat hij de katjes woensdag aanstaande zou komen halen.
Ook omdat ik verwacht dat het geen buiten leven meer voor de katjes niet voor echte problemen zou gaan zorgen. Super goed gevoel bij hem, echte liefhebber.

En plots vandaag na weken helemaal geen reacties, nam een collega van mijn zus contact op.
Mijn zus had een advertentie geplaatst op het interne extra-net van het bedrijf waar ze werken.
De collega had haar katje recent laten inslapen en was op zoek naar een nieuw leuk katje/ten.

Ze heeft een tuin om haar huis waar de katjes kunnen lopen. Wat een enorme pre is omdat ze dit gewent zijn. Dat zou de overgang al makkelijker doen verlopen. En ze komt uit de regio en ik de katjes nog eens kan opzoeken.

Ze is inmiddels langs geweest en wil de zorg over S&S graag op zich nemen.

Ik heb besloten hiervoor te kiezen.

Ik baal wel dat ik Sylvesterrr moet teleurstellen omdat hij zich er enorm op heeft verheugd de katjes woensdag op te halen.

Maar het belangrijkste is dat de katjes een heel leuk onderkomen hebben weer.

Sylvesterrr gaat zeker 2 andere katjes heel gelukkig maken.

Super bedankt voor alle leuke reacties !!
Het is iig heel fijn dat ze nu een nieuw baasje hebben *O* ^O^

Maar wel heel erg sneu voor Sylversterrr Die toch eigenlijk echt de 1e redder in nood was -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_115790150
Beetje l*llig wel voor Sylvesterr inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')