Het heeft geen zin om 1 onderdeel te winnen. Sintnicolaas schuift voorlopig overal prima mee, zonder echte uitschieters of tegenvallers. Dat is dus alvast een solide basis de eerste 3 onderdelen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:49 schreef Maarten-Pieter het volgende:
De eerste onderdelen zijn niet de beste van Sintnicolaas?
http://www.ergorej.net/london2012/men.php?l=engquote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:52 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Waar staat die forecast eigenlijk?
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:54 schreef TheArt het volgende:
Hahahaha Marc Willems had Sintnicolaas de vorige keer niet genoemd voor de strijd om het brons, dus ik tweette hem dat Sintnicolaas na ver nog altijd virtueel voor Van Alphen lag en dat hij daardoor niet vergeten moest worden.
En nu noemt hij heel nadrukkelijk als Sintnicolaas als klant voor het brons, tot 2x toe
Z'n PR indoor is 5.52 en outdoor 5.45, dus 5.35 kan hij 'prima' halen. Maar je hebt gelijk, dat blijft altijd pittig, zeker omdat polsstok zo'n technisch onderdeel is...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:58 schreef BVO het volgende:
Op Polsstok kan Nicolaas wel wat verliezen lijkt het, volgens mij is dat (relatief gezien) z'n beste onderdeel? Hoe groot zijn de kansen dat hij hier weer 5,35 haalt? Is wel een pittige hoogte.
Meerkampers gaan altijd voor een goed puntentotaal, dus die geven zich altijd vol op elk onderdeel, zeker als je de puntentotalen haalt die Hardee haalt.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:02 schreef Marcoss het volgende:
Die 4.46 van Hardee op de 1500 meter, die is wel heel langzaam vergeleken met z'n concurrenten. Is hij daar gewoon echt slecht in of maakte het voor de klassering bij die meerkamp niks meer uit wat zijn tijd op de 1500 was?
100 meter pakjes uitdelen!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:03 schreef kruisthee het volgende:
Zijn er eigenlijk ook onderdelen waarin Sint Nicolaas wel goed is?
Over daken lopen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:03 schreef kruisthee het volgende:
Paardrijdenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:03 schreef kruisthee het volgende:
Ah, thanks, echte sprinter dusquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Meerkampers gaan altijd voor een goed puntentotaal, dus die geven zich altijd vol op elk onderdeel, zeker als je de puntentotalen haalt die Hardee haalt.
Maar hij is gewoon slecht op de 1500, want zijn PR is 4.42.
Zo'n forecast is zeker gebaseerd op PR's? Dan is het niet onbelangrijk dat Van Alphen wel bij zijn PR's in de buurt komt en Sint Nicolaas niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:54 schreef TheArt het volgende:
Hahahaha Marc Willems had Sintnicolaas de vorige keer niet genoemd voor de strijd om het brons, dus ik tweette hem dat Sintnicolaas na ver nog altijd virtueel voor Van Alphen lag en dat hij daardoor niet vergeten moest worden.
En nu noemt hij heel nadrukkelijk als Sintnicolaas als klant voor het brons, tot 2x toe
Niet op losse PR's, maar op basis van de beste meerkamp van alle mannen over de jaren 2011 en 2012. Dat is een heel groot verschil. Als je de losse PR's van Sintnicolaas bij elkaar optelt, kom je op 8754 punten uit.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:10 schreef kruisthee het volgende:
[..]
Zo'n forecast is zeker gebaseerd op PR's? Dan is het niet onbelangrijk dat Van Alphen wel bij zijn PR's in de buurt komt en Sint Nicolaas niet.
Nicolaas doet het beter t.a.v. zijn forsecast dan de Belg tot dusver.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:10 schreef kruisthee het volgende:
[..]
Zo'n forecast is zeker gebaseerd op PR's? Dan is het niet onbelangrijk dat Van Alphen wel bij zijn PR's in de buurt komt en Sint Nicolaas niet.
Je moet bij de Sint ook gewoon rekening houden met zijn leeftijd. Die loopt al jaren mee, dus die gaat niet zomaar PR's pakken. Hij moet het hier ook doen zonder zijn favoriete hulpjes.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:10 schreef kruisthee het volgende:
[..]
Als je die link nou eens eerst bekijkt...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:10 schreef kruisthee het volgende:
[..]
Sintnicolaas is een stuk jonger dan Van Alphen om maar een vergelijk te maken. Eelco is 25, Van Alphen 30.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:13 schreef JimboSlice het volgende:
[..]
Je moet bij de Sint ook gewoon rekening houden met zijn leeftijd. Die loopt al jaren mee, dus die gaat niet zomaar PR's pakken. Hij moet het hier ook doen zonder zijn favoriete hulpjes.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:13 schreef JimboSlice het volgende:
Hij moet het hier ook doen zonder zijn favoriete hulpjes.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Sintnicolaas is een stuk jonger dan Van Alphen om maar een vergelijk te maken. Eelco is 25, Van Alphen 30.
Maar dat doet er toch niet toe? Of krijg je daar ook punten voor?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Sintnicolaas is een stuk jonger dan Van Alphen om maar een vergelijk te maken. Eelco is 25, Van Alphen 30.
dude, troll enzo.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik nog voortborduurde op de eerdere Sint (van Piet) opmerkingen. Ben het overigens wel eens met je opmerking.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zo had ik em even niet gelezen. Toen ik Sint las, had ik het al moeten wetenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:16 schreef JimboSlice het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik nog voortborduurde op de eerdere Sint (van Piet) opmerkingen. Ben het overigens wel eens met je opmerking.
Anders begrijpt de goegemeente het niet meer. De tienkamp, u kent het niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:17 schreef TheVulture het volgende:
Waar ik me echt aan stoor is dat de media alleen maar kijken naar de actuele stand en niet naar prognoses...
Aan die prognoses moet je juist niet te zwaar tillen. Op dit moment vind ik Van Alphen zwaar favoriet boven Nicolaas omdat hij gewoon op het juiste moment in supervorm is.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:17 schreef TheVulture het volgende:
Waar ik me echt aan stoor is dat de media alleen maar kijken naar de actuele stand en niet naar prognoses...
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:16 schreef kruisthee het volgende:
Een beetje flauw hoor. Die jongen kan er ook niets aan doen dat zijn ouders hem Sint hebben genoemd.
Ja, onwijs dom inderdaad. Zo van 'hij zakt nu weg in het klassement', terwijl iemand wel een PR haalt, maar het gewoon een relatief zwak onderdeel is van hem. Dat is zulk dom commentaar...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:17 schreef TheVulture het volgende:
Ah, ja, inderdaad. Het onderbuikgevoel van jou dat is betrouwbaarder dan gegevens over alle 10 de onderdelen van hun beste meerkamp van de laatste 2 jaar, nee vast.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:18 schreef kruisthee het volgende:
Aan die
[..]
Aan die prognoses moet je juist niet te zwaar tillen. Op dit moment vind ik Van Alphen zwaar favoriet boven Nicolaas omdat hij gewoon op het juiste moment in supervorm is.
Van Alphen zijn prognose is erg goed, hij heeft dit jaar zijn PR en BR verbeterd en staat nu na 3 onderdelen op exact hetzelfde aantal punten dacht ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:17 schreef TheVulture het volgende:
Plus: the best is yet to comequote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:13 schreef JimboSlice het volgende:
[..]
Je moet bij de Sint ook gewoon rekening houden met zijn leeftijd. Die loopt al jaren mee, dus die gaat niet zomaar PR's pakken. Hij moet het hier ook doen zonder zijn favoriete hulpjes.
Dat is dus zo vreselijk dom. Je moet dat juist wel doen. Juist die prognoses zeggen veel. Sintnicolaas zit boven zijn forecast, Van Alphen er precies op. Beide zijn dus sec gezien net zo goed bezig als in Götzis.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:18 schreef kruisthee het volgende:
Aan die
[..]
Aan die prognoses moet je juist niet te zwaar tillen. Op dit moment vind ik Van Alphen zwaar favoriet boven Nicolaas omdat hij gewoon op het juiste moment in supervorm is.
We zullen zien. Ik denk uiteraard van wel.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:18 schreef DeeBee het volgende:
Ah, ja, inderdaad. Het onderbuikgevoel van jou dat is betrouwbaarder dan gegevens over alle 10 de onderdelen van hun beste meerkamp van de laatste 2 jaar, nee vast.
Die van Sintnicolaas ook. Die stond in de prognose maar 13 punten achter Van Alphen en is na 3 onderdelen 5 punten ingelopen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:19 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Van Alphen zijn prognose is erg goed, hij heeft dit jaar zijn PR en BR verbeterd en staat nu na 3 onderdelen op exact hetzelfde aantal punten dacht ik.
Vooralsnog draait SintNicolaas 5 punten boven zijn prognose en Van Alphen precies gelijk... met andere woorden: hij is de eerste 3 onderdelen 5 punten op de Belg ingelopen dus om Van Alphen nu zwaar favoriet te noemen... maar je zult wel Belgisch van nationaliteit zijnquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:18 schreef kruisthee het volgende:
Aan die
[..]
En persoonlijk vind ik dat dus werkelijk waar hilarisch. Dat mensen hun onderbuikgevoel boven droge statistieken plaatsen, maar je bent niet de enige hier. Gelukkig zeg je er in ieder geval bij 'ik denk', dat is je goed recht, maar ik vind het een geweldige zelfoverschatting en waanzin om je onderbuikgevoel boven die resultaten te plaatsen (in verhouding doet Sintnicolaas het nu dus beter dan Van Alphen tot nu toe...).quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:21 schreef kruisthee het volgende:
[..]
We zullen zien. Ik denk uiteraard van wel.
Nee joh, niet verder kijken dan je neus lang is. Maar gewoon wat roepen, dat is makkelijk. Lekker dat onderbuikje laten gaan.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:13 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Als je die link nou eens eerst bekijkt...
Het is gebaseerd op het beste meerkamp in 2011 of 2011 gedraaid. En er zijn 10 (!) onderdelen, waarbij de puntentelling ook nog verschilt. Met kogel 5 cm boven je PR is leuk, maar je kan beter met 400 meter dichtbij je PR zitten in verhouding qua punten... Er is na 3 onderdelen nog niets te zeggen, behalve dat Van Alphen goed stootte net ja. Maar dat is 1 onderdeel...
Hij is vast weer zo iemand die alle Nederlanders nietsnutten vinden, die niet op de Spelen thuishorenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Vooralsnog draait SintNicolaas 5 punten boven zijn prognose en Van Alphen precies gelijk... met andere woorden: hij is de eerste 3 onderdelen 5 punten op de Belg ingelopen dus om Van Alphen nu zwaar favoriet te noemen... maar je zult wel Belgisch van nationaliteit zijn
Nou, ik heb die link bekeken, en ik vind nog steeds dat de vorm van het moment er niet in terugkomt. Dus ik blijf eigenlijk wel bij mijn standpunt. Van Alphen eindigt boven Nicolaas.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:24 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nee joh, niet verder kijken dan je neus lang is. Maar gewoon wat roepen, dat is makkelijk. Lekker dat onderbuikje laten gaan.
De vorm van het moment komt er juist wel in terug, want je verliest of wint punten op je beste meerkamp.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:30 schreef kruisthee het volgende:
[..]
Nou, ik heb die link bekeken, en ik vind nog steeds dat de vorm van het moment er niet in terugkomt. Dus ik blijf eigenlijk wel bij mijn standpunt. Van Alphen eindigt boven Nicolaas.
Fijnquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:30 schreef kruisthee het volgende:
[..]
Nou, ik heb die link bekeken, en ik vind nog steeds dat de vorm van het moment er niet in terugkomt. Dus ik blijf eigenlijk wel bij mijn standpunt. Van Alphen eindigt boven Nicolaas.
Ik hoop het ook, maar als Sintnicolaas zijn polstokspringen in de buurt van zijn PR komt, nou dan wordt het moeilijk denk ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:30 schreef kruisthee het volgende:
[..]
Je wint of verliest altijd punten. Ook al neem je de slechtste meerkamp. Of de beste meerkamp van Queen Elizabeth.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
De vorm van het moment komt er juist wel in terug, want je verliest of wint punten op je beste meerkamp.
Jezus wat steek jij je kop in het zand zeg
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:30 schreef kruisthee het volgende:
[..]
Wij Belgen kunnen inderdaad nog een medaille gebruiken. Dus go Van Alphen!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:32 schreef Sasman het volgende:
Ik steun kruisthee. Van Alphen gaat 3de of 2de worden en Sint... worden 4de.
Je zou die functie tegenwoordig wel wensen jaquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:34 schreef TheVulture het volgende:
Kun je sommige reacties ook wegfilteren?
Tot zondag hé , binnenkort in het Vuelta topic weer lekker rustigquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je zou die functie tegenwoordig wel wensen ja
Er lezen hier ook kinderen mee hoor.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:28 schreef roos85 het volgende:
Bij de vorige kogelstoot beurt stond een andere atleet zijn lippen af te likken toen Sint ging stoten
En die trollen komen met hetzelfde zinnetje: wij willen een andere mening hebben, ook al slaat het nergens op, jeeeeejquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:35 schreef kruisthee het volgende:
Eng he, zo'n andere mening.
Go Hansie!
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tot zondag hé , binnenkort in het Vuelta topic weer lekker rustig
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:34 schreef TheVulture het volgende:
Abbo nemen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je zou die functie tegenwoordig wel wensen ja
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:41 schreef alors het volgende:
Maar even wat anders, mooie mannen hoor die tienkampers.
Aan de andere kant, er zit op polshoog ook echt nog wel rek. Hij kan nog hoger.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:40 schreef thijsdetweede het volgende:
Voor nu zit er nog teveel ruis in, maar aan het eind van de dag lijkt het me realistisch om te zeggen dat als bv Hardee consequent 30pt per onderdeel onder zijn prognose scoort, hij dat misscchien wel blijft doen. En dat zilver voor Europa zou kunnen. Maar goed, dat is dus nog te vroeg.
Verder is het wel een punt dat Eelco veel punten te 'verdedigen' heeft op polshoog, wat een flink neerwaarts risico heeft. Maar voorlopig ziet het er prima uit, die prognose.
Vooral die Franse jongen. Mayer geloof ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:41 schreef alors het volgende:
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:41 schreef alors het volgende:
Rek was gister toch? Daar hadden we al goudquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:44 schreef TheArt het volgende:
Aan de andere kant, er zit op polshoog ook echt nog wel rek. Hij kan nog hoger.
Kunnen de Belgen geen apart OS-forum krijgen?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:34 schreef TheVulture het volgende:
Rek en polshoog lijken in zekere zin toch op elkaar, alleen wat je met die lat/stok moet doen is wat andersquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:46 schreef knnth het volgende:
[..]Zou ook wel zo'n figuur hebben. Atletisch maar in balans. Dito voor de vrouwen, hoewel ik geen vrouwenlijf hoef
[..]
Rek was gister toch? Daar hadden we al goud
net of vrouwen dat belangrijk vindenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:41 schreef alors het volgende:
Precies 2 meterquote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:15 schreef heywoodu het volgende:
Kan het op de forecast niet meer zien (aangezien die 1.84 daar nu staat), maar hoe hoog sprong Sintnicolaas in Götzis? Vos 2.06 zie ik..
En volgens de site van de OS ookquote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:19 schreef Marcoss het volgende:
Sintnicolaas over 1,87 volgens de prognose
Ik geloof dat het zoals 'normaal' hoogspringen werkt.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:17 schreef Marcoss het volgende:
Is het hetzelfde als hij het "normale" hoogspringen, dat je gewoon doorgaat tot je 3x achter elkaar fout springt? Of heb je een maximaal aantal pogingen?
Ja duh, ze hebben nog niet hun MPR gesprongen voorlopig.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:21 schreef heywoodu het volgende:
Die hele groep achter Hardee heeft ineens veel verloren zeg
Stonden na het kogelstoten nog 150 punten hoger volgens mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |