Beetje wantrouwen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:49 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Wat me echt opvalt aan die profielen is dat ( die ) gevangenen echt extreem mooie zinnen maken. Belachelijk gewoon. Zelfs de meest hardcore-gangster schrijft zelfs na een beroerte James Joyce, Tolstoj en Hermans bij elkaar nog onder de tafel! Zie je Nederlands bajes-tuig al zinnen neerplempen als:
I’m an outgoing guy who likes to meet new people regardless of my predicament. of: It is my deepest wish that this brief profile gives you a spark of curiosity. of: I’m also a great listener, energetic, spontaneous and I believe a woman with a beautiful personality and a big heart is someone every man should treasure.? Aldus de heer DeWayne Ellis.
Echt heel apart dit!
Ook nog geen spelfout of kromme zin kunnen ontdekken, nee. Ik vind het ook vreemd.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:49 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Wat me echt opvalt aan die profielen is dat ( die ) gevangenen echt extreem mooie zinnen maken. Belachelijk gewoon. Zelfs de meest hardcore-gangster schrijft zelfs na een beroerte James Joyce, Tolstoj en Hermans bij elkaar nog onder de tafel! Zie je Nederlands bajes-tuig al zinnen neerplempen als:
I’m an outgoing guy who likes to meet new people regardless of my predicament. of: It is my deepest wish that this brief profile gives you a spark of curiosity. of: I’m also a great listener, energetic, spontaneous and I believe a woman with a beautiful personality and a big heart is someone every man should treasure.? Aldus de heer DeWayne Ellis.
Echt heel apart dit!
Nou, niet per sé! Als je bijvoorbeeld naar rap battles kijkt zie je ook dat in die 'gemeenschap' kleurrijk en metaforisch taalgebruik niet ongewoon is. En volgens mij is een statige manier van spreken in de VS veel geaccepteerder dan hier, zeker in de lagere klassen valt dat op. Om de één of andere reden kunnen veel donkere, vrij laageschoolde, Amerikanen heel goed overweg met hele moeilijke woorden.quote:
Misschien dat iemand de spelling controleert voordat het online komtquote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:49 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Echt heel apart dit!
Spelling controleren is wat anders dan zulke zinnen schrijvenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:16 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Misschien dat iemand de spelling controleert voordat het online komt
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:25 schreef Maraca het volgende:
[..]
Spelling controleren is wat anders dan zulke zinnen schrijvenOf denk je dat iemand "yo dawg" veranderd in "to whom it may concern"?
Ik zie niet wat hier bijzonder aan is, dat er voor jou als persoon waarvan de moedertaal geen engels is "moeilijke" woorden tussen staan betekend nog niet dat het daar hetzelfde is.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:49 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Echt heel apart dit!
Heb geduld, van wat ik op dat forum heb gelezen kan het soms wel even duren, ligt ook aan de instelling waar ze zitten, en daarbij komt ook nog eens dat een brief naar Nederland nog wel eens enige tijd overheen kan gaan vanuit de VS.quote:
Het gaat ook niet echt over de moeilijkheid van de woorden. Maar meer dat het zulke nette zinnen zijn.quote:Ik zie niet wat hier bijzonder aan is, dat er voor jou als persoon waarvan de moedertaal geen engels is "moeilijke" woorden tussen staan betekend nog niet dat het daar hetzelfde is.
Je overdrijft. 'a spark of curiosity' is een cliché en een behoorlijk slechte. '[whatever] year(sic) young' is kinderachtig en in het Engels spreek je over 'jaren oud' niet 'jaar oud' zoals in het Nederlands.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:41 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Het gaat ook niet echt over de moeilijkheid van de woorden. Maar meer dat het zulke nette zinnen zijn.
vergelijk: It is my deepest wish that this brief profile gives you a spark of curiosity. met: ey, yo wassup dawg. Yo real talk. When u just wanna know sumtin just aks bout' it fo real cuz. Of iets dergelijksHet is gewoon alsof het allemaal intellectuelen zijn die opgesloten zitten!
Neem nou het volgende heerschap: Charles Ellis. Zit vast voor verboden wapenbezit.
In life there are no certainties, just opportunities. And with that being said I would like to take this opportunity to introduce myself. My name is Charles Ellis II and I am a 30 year young, Black American from Boston, Massachusetts. Trapped in an unjust system, it is my on-going goal to get my conviction overturned. As my family and I continue to file appeals and fight this mis-justice placed upon me, I look to the future with bright eyes and high hopes.
Dat had Obama zo kunnen zeggen!
Met "gangster doen" kom je nog steeds nergens als je in de bak zit, behalve dan een tijdje afzonderlijk zitten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:41 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
ey, yo wassup dawg. Yo real talk. When u just wanna know sumtin just aks bout' it fo real cuz. Of iets dergelijksHet is gewoon alsof het allemaal intellectuelen zijn die opgesloten zitten!
Ik hoop het niet. Zoiets is toch vertrouwelijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:44 schreef MrBaas het volgende:
Hopelijk wil iemand ook een brief posten die hij heeft gekregen van een gevangene!
Dan zien we ook meteen zien of ze wel echt zo goed kunnen spellen als op de website
Dit keer 100.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 08:55 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. Zoiets is toch vertrouwelijk.
Dat ze in de gevangenis waarschijnlijk gelezen worden alvorens te verzenden is al erg genoeg.
http://www.timesreporter.(...)nced-in-wife-s-deathquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:01 schreef Maraca het volgende:
http://writeaprisoner.com/Template.aspx?i=z-573154 Voor wie met een Amish wil schrijven
En dan zichzelf voorstellen als een "Amish" nou ja zeg!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:28 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
http://www.timesreporter.(...)nced-in-wife-s-death
Hij heeft al 2 keer gebroken met de Amish
Ga het zelf niet doen, maar als ik het zou doen zou het deze worden: http://writeaprisoner.com/Template.aspx?i=z-234661quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:35 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Iemand anders er al over uit of ze gaan schrijven naar Amerika? Ik ben nog even aan het neuzen voor een geschikte kandidaat
Welk>?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:18 schreef gelestipjes het volgende:
Sowieso, op dat forum lijkt zo'n beetje iedereen wel een romantische relatie met haar penpal te hebben, of er op zijn minst verliefd op te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |