Als stuurman.quote:
Dat denkt alleen Mart.quote:
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat denkt alleen Mart.
Ik denk dat Vlakwater kano een goede mogelijkheid is
Dat denk ik ook, ik geloof niet dat er veel mensen in NL zijn die dat beoefenen.quote:
Als je nou eens gaat judoën? Er waren een aantal klasses zonder Nederlanders. Daarnaast misschien triathlon (fietsen, zwemmen, hardlopen) iedereen heeft wel een fiets en kan zwemmen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:26 schreef heywoodu het volgende:
Binnen 4 jaar, vanaf 0, een niveau bereiken om de Spelen te halen? Ik geloof niet dat die sport er is.
Zonder Nederlanders, maar dan nog moet je (zeker in Nederland) een bepaald niveau hebben, wat je echt niet in 4 jaar gaat bereikenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Als je nou eens gaat judoën? Er waren een aantal klasses zonder Nederlanders. Daarnaast misschien triathlon (fietsen, zwemmen, hardlopen) iedereen heeft wel een fiets en kan zwemmen.
Dat ga je niet redden....quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:19 schreef TLC het volgende:
4 jaar in een sportschool wonen en dan meedoen met gewichtheffen.
Ik had Tom Waes eigenlijk wel bij een of andere sport verwacht dit jaar, als onderdeel van zijn programma Tomtesterom.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zonder Nederlanders, maar dan nog moet je (zeker in Nederland) een bepaald niveau hebben, wat je echt niet in 4 jaar gaat bereiken
Je kan er verschillende kanten mee op zoals wie het snelste is, wie het verst/hoogst kan schietenquote:
Atletiek lijkt me ook erg simpel. Vooral de 100 meter. Jaartje trainen en je bent er.quote:
Doe jij zo lang over 100 meter lopen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:47 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Atletiek lijkt me ook erg simpel. Vooral de 100 meter. Jaartje trainen en je bent er.
quote:
Dream on.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:12 schreef sausagin het volgende:
50m schieten , een waalse ambtenaar won het zilver daar , als enigste amateur in de finale en nog zilver pakken :p
Maar daar zitten altijd een paar absolute toppers tussen, die vanaf hun 5e of zo al op de fiets zitten. Dat haal je in 4 jaar ook niet in, omdat je daarvoor naast training ook echt talent, inzicht en ervaring nodig hebt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:58 schreef Revanches het volgende:
Als je vrouw bent en gaat wielrennen op de weg. Weinig echte concurrentie, de top is zeer smal.
Volgens mij duurt het ook heel lang om voldoende duurvermogen op te bouwen. Er zijn wienig renners die al voor hun 25e topper zijn, terwijl ze dan al jaren hard trainen. Ik denk dat 4 jaar gewoon te kort is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:59 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Maar daar zitten altijd een paar absolute toppers tussen, die vanaf hun 5e of zo al op de fiets zitten. Dat haal je in 4 jaar ook niet in, omdat je daarvoor naast training ook echt talent, inzicht en ervaring nodig hebt.
Annemiek van Vleuten begon pas serieus met trainen toen ze 25 was. Bovendien is de vraag hoe kwalificeer je je in vier jaar, niet hoe je eerste wordt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:59 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Maar daar zitten altijd een paar absolute toppers tussen, die vanaf hun 5e of zo al op de fiets zitten. Dat haal je in 4 jaar ook niet in, omdat je daarvoor naast training ook echt talent, inzicht en ervaring nodig hebt.
Of je wordt stuurman...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:05 schreef valleilijn het volgende:
Ik denk serieus dat je bij roeien de meeste kans maakt. Je moet er natuurlijk wel enige fysieke aanleg voor hebben maar als je dan 4 jaar gaat beulen kan je wel in een boot komen, en gelukkig zijn er veel boten
Enige nadeel is dat je voor kwalificatie ook weer afhankelijk bent van je teamgenoten.
In Nederland vraag ik me af of het als vrouw eenvoudiger is de top te bereiken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:06 schreef Beregd het volgende:
Vrouw zijn helpt wel, in elke sport eenvoudiger.
Pak ook een sport die veel geld kost, dan speelt 2/3 van de wereld al niet mee
Zoals Belgie.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Misschien als je gaat schaatsen voor een ander land?
België valt nog wel mee, je kunt beter voor Suriname gaan ofzo.quote:
Ik zat hier ook aan te denken. Zo stromen er bijv. behoorlijk veel studentenroei(st)ers door, die hebben ook niet zo veel trainingsjaren achter de rug.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:05 schreef valleilijn het volgende:
Ik denk serieus dat je bij roeien de meeste kans maakt. Je moet er natuurlijk wel enige fysieke aanleg voor hebben maar als je dan 4 jaar gaat beulen kan je wel in een boot komen, en gelukkig zijn er veel boten
Enige nadeel is dat je voor kwalificatie ook weer afhankelijk bent van je teamgenoten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |