abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115238988
In 2008 is mijn voormalige huurwoning (particuliere verhuur) overgegaan naar een andere eigenaar (woningcorporatie). Voor mij als huurder zou er niets veranderen, behalve natuurlijk dat ik de huur naar een ander rekeningnummer over moest maken ;)

Tot zo ver nooit problemen gehad. Nu ben ik begin dit jaar verhuisd naar een andere woning en heb de huur van mijn vorige woning keurig opgezegd. Maar wat schetste mijn verbazing: ik kreeg geen borg terug! De woningcorporatie zegt dat ze de woning 'vrij van hypotheek en borg' heeft overgenomen, terwijl ik een bewijs van borg bij ze heb afgegeven, en daarom ook geen borg hoeft over te maken. De vorige eigenaar zegt dat hij de woning mét borg heeft overgedaan aan de woningcorporatie. Beide willen een bewijs zien van wat de ander zegt, maar beide willen ze geen bewijs aan mij overdragen!

Ik ben hier nu dus al maanden mee bezig en begin het behoorlijk zat te worden. Wat kan ik doen zodat ik zo snel mogelijk die borg terugkrijg?
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_115239277
Laat ze het uitzoeken, alles van waarde uit het pand slopen en op markplaats verkopen.

(oh stom.. je bent al weg.. is het al verhuurt, doet je sleutel het nog?)
pi_115239762
Ik ben inderdaad al weg en alles eruit slopen lijkt mij sowieso niet zo handig ;)
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_115240033
da's een leuke voor de rechtshulpwinkel
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_115240549
heb je bewijs dat je je bewijs van borg hebt afgegeven?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_115240860
Ja, de wonincorporatie heeft er ook een kopie van gemaakt. Ze geven dus ook aan dat ik die borg heb betaald, maar dat ik toch echt bij de vorige eigenaar moet zijn.
pi_115241457
quote:
De woningcorporatie zegt dat ze de woning 'vrij van hypotheek en borg' heeft overgenomen
Dat is een afspraak tussen de woningcorporatie en de vorige eigenaar.
Laat de woningcorporatie de borg terug betalen.
Als de woningcorporatie geld terug wil hebben mogen ze het zelf maar zien op te lossen met de vorige eigenaar.
Laat je niet voor het karretje spannen.
History can't change the past, the future can.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:51:57 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_115241770
De slimste in dit verhaal is dus de voormalige eigenaar. Lullige situatie.

Hoe rijmt de woningcorporatie het feit dat je enerzijds geen borg hoefde te betalen omdat die al voldaan was, maar anderzijds toch kennelijk geen borg hebt betaald (beide beweringen van de w.c. als ik je OP goed lees...)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')