abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115249183
Ik vind het ook niet bepaald verantwoord, maar als die paarden maar goed verzorgd worden en voldoende rust krijgen lijkt het mij wel nog ok...
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:16:34 #77
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_115249248
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:58 schreef Micson het volgende:
Dat is toch je reinste dierenmishandeling? Een dier iets geheel tegen haar natuur in aanleren. Dwingen om rare pasjes te maken. En dan dat commentaar erbij: ''De neus moet dichter bij het lichaam zijn, dit zijn strafpunten''. Dat hoofd van dat paard moet dus helemaal kromgetrokken worden naar zijn lichaam toe, welke mafkees verzint zoiets :') . Echt schandalig dat praktijken als deze, waar alleen rare paardenfetisjisten plezier aan beleven, een sport is op de Olympische Spelen.

Als dit een sport is, kunnen we ook een paar bosnegers uit Afrika dwingen om zich als apen te gedragen. En dan laten we ze op de Olympische Spelen slingeren aan bomen om punten te verdienen. Nou, zie zelf hoe ridicuul bovenstaand scenario klinkt; en realiseer je dan dat met paarden precies hetzelfde gebeurt.

Verwerpelijk, dat is het :r
Die paarden moeten zo lopen omdat die houding het beste voor het lichaam is bij het beoefenen van die "kunstjes" en dus het beste voor het paard.

Het zou je verbazen, maar die paarden die je daar ziet vinden dit leuk om te doen, anders komen ze echt niet zover.
O+
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:57:48 #78
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_115254426
Ergens ben ik het eens met TS. Helemaal gezien de schandalen van de laatste tijd lijkt het mij helemaal niet verkeerd eens heel goed te evalueren waar we nu helemaal mee bezig zijn.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:01:31 #79
240618 Micson
The lonely stoner
pi_115254607
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:57 schreef Samzz het volgende:
Ergens ben ik het eens met TS. Helemaal gezien de schandalen van de laatste tijd lijkt het mij helemaal niet verkeerd eens heel goed te evalueren waar we nu helemaal mee bezig zijn.
Welke schandalen?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:10:26 #80
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_115255104
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:01 schreef Micson het volgende:

[..]

Welke schandalen?
Vooral LDR/Rollkur, trainingsmisstanden bij ruiters/amazones thuis. De ethische kwestie die hier speelt mag van mij wel eens heel goed onder de loep worden genomen.

Echter vind ik paardrijden niet per definitie dierenmishandeling. Vaak in tegendeel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Samzz op 07-08-2012 20:47:31 ]
pi_115256532
_O- Dit topic! En dat er mensen serieus op in gaan. En dan ook nog met die trainingsmethodes op de proppen komen... :O

Ga anders even op YouTube zoeken, daar staan nog wel filmpjes over Rollkur en LDR, misschien leuk om even hier te plaatsen nog. En doe meteen 2005 de groeten.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:48:22 #82
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_115257218
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:35 schreef bloodymary1 het volgende:
_O- Dit topic! En dat er mensen serieus op in gaan. En dan ook nog met die trainingsmethodes op de proppen komen... :O

Ga anders even op YouTube zoeken, daar staan nog wel filmpjes over Rollkur en LDR, misschien leuk om even hier te plaatsen nog. En doe meteen 2005 de groeten.
Dat hoeft niet. De kwestie is nog heel actueel en er wordt nog steeds onderzoek naar gedaan.

Je hoeft niet alles waar je het niet mee eens bent af te doen als onzin.
pi_115257314
Naar de lijmfabriek met die beesten! (de paarden dan dus)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:51:35 #84
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_115261163
quote:

[..]

Welke schandalen?
reageer nog even op mijn laatste post, voor deze. of heb je geen antwoord meer? :')
nerovetsrethca
pi_115261919
quote:

[..]

Welke schandalen?
Sjef had nog weleens een schandaaltje bij verkoop van een paard. O-)
pi_115263941
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:38 schreef luna_lovegood het volgende:

[..]

Denken dat een paard hiervan uit zijn mond bloed :'). Wat een voordelen weer'. Je kunt gewoon niet ergens fatsoenlijk over oordelen als je er niet genoeg verstand van hebt.
Het gebeurd anders redelijk vaak dat er wat bloed bij komt kijken, alleen het feit al dat die monden dichtgesnoerd moeten worden om te verkomen dat tongen over bitten glijden(kan je wel een mooi filmpje laten zien van een training waar dat gebeurd en de tong helemaal blauw is) en het paard de mond steeds open doet uit protest voor de vaak keiharde bitten die erin zitten verteld je al heel veel.
Bitten kunnen enorme schade aanrichten, van zenuwschade tot schade aan de kaak, in extreme gevallen zijn er zelfs breuken in de onderkaak te vinden.

Ik weet niet te weinig, ik weet teveel, dat maakt dat ik walg van hoe het eraan toegaat in de topsport met paarden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_115264264

Ja kijk nou helemaal in de krul getrokken, paarden kunnen die houden echt wel van nature aannemen.

Op dit niveau is er altijd hele strenge controle, als je had gekeken had je gezien dat meteen na elke rit er een mannetje klaar staat om de mond te controleren.

Ik ga echt niet ontkennen dat er flink wordt getrokken ja dat gebeurt, dat is walgelijk. Maar op dit niveau echt niet tot bloedens toe want dan kun je meteen naar huis toe.

Bitloos mag overigens (nog) niet op dit niveau geloof ik, wel jammer, bij springen zie je het wel en bij zo'n Pessoa ziet dat er heel fijn uit.
know'm sayin?
word? word.
pi_115264547
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Het gebeurd anders redelijk vaak dat er wat bloed bij komt kijken, alleen het feit al dat die monden dichtgesnoerd moeten worden om te verkomen dat tongen over bitten glijden(kan je wel een mooi filmpje laten zien van een training waar dat gebeurd en de tong helemaal blauw is) en het paard de mond steeds open doet uit protest voor de vaak keiharde bitten die erin zitten verteld je al heel veel.
Bitten kunnen enorme schade aanrichten, van zenuwschade tot schade aan de kaak, in extreme gevallen zijn er zelfs breuken in de onderkaak te vinden.

Ik weet niet te weinig, ik weet teveel, dat maakt dat ik walg van hoe het eraan toegaat in de topsport met paarden.
Toevallig weet ik wel veel en je hebt gelijk dat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.
Daarnaast zijn heleboel ruiters wel zeer bewust om het op een goede manier toe te passen.
Topsport met paarden begint al met opvoeding voor het veulen wanneer het 3 dagen oud is.
Halster om en voeten geven.
pi_115264839
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:38 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Toevallig weet ik wel veel en je hebt gelijk dat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.
Daarnaast zijn heleboel ruiters wel zeer bewust om het op een goede manier toe te passen.
Topsport met paarden begint al met opvoeding voor het veulen wanneer het 3 dagen oud is.
Halster om en voeten geven.
Dat gebeurd niet alleen met topsport, dat is gewoon heel normaal bij veulens opvoeden...

Ik kan wel een lijstje maken van wat slecht is voor paarden wat standaard is bij topsport, maar dan wordt het een erg lang lijstje, beginnend bij dat de paarden amper echt contact hebben met andere paarden en toch daar ook nogsteeds vele uren in stal staan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_115264940
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:35 schreef alors het volgende:
[ afbeelding ]

Ja kijk nou helemaal in de krul getrokken, paarden kunnen die houden echt wel van nature aannemen.

Op dit niveau is er altijd hele strenge controle, als je had gekeken had je gezien dat meteen na elke rit er een mannetje klaar staat om de mond te controleren.

Ik ga echt niet ontkennen dat er flink wordt getrokken ja dat gebeurt, dat is walgelijk. Maar op dit niveau echt niet tot bloedens toe want dan kun je meteen naar huis toe.

Bitloos mag overigens (nog) niet op dit niveau geloof ik, wel jammer, bij springen zie je het wel en bij zo'n Pessoa ziet dat er heel fijn uit.
Hempfling, zet je nu serieus een foto van hempfling neer?
Vraag hem eens wat hij vindt van topsport met paarden, dan krijg je geen leuk antwoord....
pi_115265023
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Vraag hem eens wat hij vindt van topsport met paarden, dan krijg je geen leuk antwoord....
Het is enkel ter illustratie dat een paard niet in die houding hoeft te worden getrokken maar dat ook vanzelf kan doen.
know'm sayin?
word? word.
pi_115265065
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat gebeurd niet alleen met topsport, dat is gewoon heel normaal bij veulens opvoeden...
Ja en daarna ga je selecteren en naar de keuring.
pi_115265096
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:45 schreef alors het volgende:

[..]

Het is enkel ter illustratie dat een paard niet in die houding hoeft te worden getrokken maar dat ook vanzelf kan doen.
Het gaat om de manier waarop, hempfling is daar nogal fel op....
pi_115265185
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja en daarna ga je selecteren en naar de keuring.
Nope, niet perse, het is gewoon doodnormaal om een veulen aan de hand te kunnen leiden en de voeten op te kunnen tillen, sterker nog, er kan nog heeeeeeeeeeeel veel meer aangeleerd worden.
Elke boerenknol kan als veulen die 2 dingen al, dat is echt niet bijzonder.
pi_115265312
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:45 schreef alors het volgende:

[..]

Dat klopt maar zit wel in de genen.
Een Engels volbloed bijvoorbeeld zal nooit vanzelf in die houding lopen.
pi_115265607
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Logisch, is commercieel beter voor hem....
pi_115265656
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Nope, niet perse, het is gewoon doodnormaal om een veulen aan de hand te kunnen leiden en de voeten op te kunnen tillen, sterker nog, er kan nog heeeeeeeeeeeel veel meer aangeleerd worden.
Elke boerenknol kan als veulen die 2 dingen al, dat is echt niet bijzonder.
Nee maar de gangen. karakter en bouw die ze laten zien zo rond de 3 dagen, 3 weken en 3 maanden, daar kan ik redelijk uit aflezen of het een goeie gaat worden. ;)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:04:26 #98
224960 highender
Travellin' Light
pi_115266616
Ze doen in ieder geval geen gember meer in de anus, een hele vooruitgang. Van mij mag het vervangen worden door het edele dwergwerpen.
pi_115268242
Gember deden ze vroeger bij tuigpaarden om de staart mooi op te tillen en wat vuur in de reet.
pi_115269578
Ik snap er ook geen kut van.

Brons!!! gefeliciteerd Anky van G, je hebt je paard net genoeg mishandeld dat hij onzinnige dingen tegen zijn zin doet met geen enkel nut.
En het beste: Jij krijgt alle onverdiende eer ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')