Precies.quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:55 schreef Fopje het volgende:
[..]
Zeker handig om eens door te lezen
[..]
Zal het in de gaten houden, dan ga ik voor een wat groter nest en dan steeds delen afgesloten houden
Anders blijf je bezig met bouwen
Ben je niet in de war met 2 nesten ipv 2 buitenwerelden, net als dat van Levo met die sluis? Want een buitenwereld heeft toch niet veel te maken met de grootte? En vraagje die me nu tebinnen schiet, kan je ook 2 nesten in één formicarium maken waarbij je een ytong nest hebt voor een kolonie, en daarnaast een ander nest met andere kolonie die gezamenlijk een buitenwereld delen?quote:Wat ik wil:
Een ytongblok nest. Met 2 buitenwerelden. (waarvan de 2e pas open gaat als de kolonie groot genoeg is)
Ik waardeer je posts zeker, toch leuk wat volgersquote:Op zondag 19 augustus 2012 23:10 schreef Onufriev het volgende:
Fopje, ben benieuwd wat je er van gaat maken. Dat van Levo ziet er fucking nice uit, vergeleken met dat flesje water is het echt huge
[..]
Ben je niet in de war met 2 nesten ipv 2 buitenwerelden, net als dat van Levo met die sluis? Want een buitenwereld heeft toch niet veel te maken met de grootte? En vraagje die me nu tebinnen schiet, kan je ook 2 nesten in één formicarium maken waarbij je een ytong nest hebt voor een kolonie, en daarnaast een ander nest met andere kolonie die gezamenlijk een buitenwereld delen?
Ik hoop trouwens dat jullie mijn posts waarderen, ik ben altijd wel benieuwd naar de ontwikkelingen, maar ik doe zelf niet mee
Goed opgelet, 2 buitenwereld zijn inderdaad onzinnig.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:10 schreef Onufriev het volgende:
Fopje, ben benieuwd wat je er van gaat maken. Dat van Levo ziet er fucking nice uit, vergeleken met dat flesje water is het echt huge
[..]
Ben je niet in de war met 2 nesten ipv 2 buitenwerelden, net als dat van Levo met die sluis? Want een buitenwereld heeft toch niet veel te maken met de grootte? En vraagje die me nu tebinnen schiet, kan je ook 2 nesten in één formicarium maken waarbij je een ytong nest hebt voor een kolonie, en daarnaast een ander nest met andere kolonie die gezamenlijk een buitenwereld delen?
Ik hoop trouwens dat jullie mijn posts waarderen, ik ben altijd wel benieuwd naar de ontwikkelingen, maar ik doe zelf niet mee
Maak anders een schets voor je begint, als je daar zin in hebt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:13 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik waardeer je posts zeker, toch leuk wat volgers![]()
En je hebt inderdaad gelijk, 2 nesten en 1 buitenwereldMaar ik denk dat ik nu wat meer nesten ga maken gelijk. Maar wel stuk voor stuk ga openen wanneer de kolonie groeit
![]()
Goeie vraag trouwens, ik ben benieuwd. Ik denk persoonlijk dat het matten wordt
Zal zo even iets heel slordigs en snel painten wat ik nu in gedachten hebquote:Op zondag 19 augustus 2012 23:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Maak anders een schets voor je begint, als je daar zin in hebt.
Ik zal later op de avond even een kijkje nemen, moet nu even een beetje studeren (ja, in de vakantiequote:Op zondag 19 augustus 2012 23:16 schreef Fopje het volgende:
[..]
Zal zo even iets heel slordigs en snel painten wat ik nu in gedachten heb
Jammer, had me wel leuk geleken om zo'n nest te maken.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:14 schreef Levolution het volgende:
Goed opgelet, 2 buitenwereld zijn inderdaad onzinnig.
En twee kolonies moet je niet zomaar een buitenwereld laten delen, daar komt hele erge ruzie van.
Zelfde probleem, alleen kan ik het toch echt niet laten om nu Match of the day op BBC aan te zettenquote:Op zondag 19 augustus 2012 23:18 schreef Levolution het volgende:
Ik zal later op de avond even een kijkje nemen, moet nu even een beetje studeren (ja, in de vakantie).
Oke ik hoor wel wat je er van vindtquote:Op zondag 19 augustus 2012 23:18 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik zal later op de avond even een kijkje nemen, moet nu even een beetje studeren (ja, in de vakantie).
quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:22 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Wauw ik heb net alle vier de topics doorgelezen en mieren hebben mijn aandacht gegrepen, mede dankzij de posts van Levolution en ook Fopje die gaat beginnen! Ik zal morgen het Antforum eens afstruinen en misschien is het wel een leuk idee voor mij
Misschien klein beginnen in een reageerbuis of toch al zoals jij met blokken ytong in de weerquote:Op maandag 20 augustus 2012 00:23 schreef Fopje het volgende:
[..]Hoe meer mensen er mee beginnen hoe leuker
haha ja, het is ook nieuw voor mijquote:Op maandag 20 augustus 2012 00:25 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Misschien klein beginnen in een reageerbuis of toch al zoals jij met blokken ytong in de weer
Ja precies. Dat is ook wat ik ervan begrepen had. Misschien aankomende 2 weken toch maar het nest bouwen omdat ik toch nog vakantie heb. Ach ik kijk er morgen nog weleens fris tegenaan. Misschien ben ik dan wel afgeknapt op het hele concept :pquote:Op maandag 20 augustus 2012 00:34 schreef Fopje het volgende:
[..]
haha ja, het is ook nieuw voor mijMaar een kolonie begint sowieso in een reageerbuis volgens mij. En dat ze later zelfstandig naar het ytongnest moeten verhuizen, misschien dat ik verkeerd zit maar volgens mij is dat zo hoe het "hoort"
We zullen zienquote:Op maandag 20 augustus 2012 00:40 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Ja precies. Dat is ook wat ik ervan begrepen had. Misschien aankomende 2 weken toch maar het nest bouwen omdat ik toch nog vakantie heb. Ach ik kijk er morgen nog weleens fris tegenaan. Misschien ben ik dan wel afgeknapt op het hele concept :p
Prima ontwerp, alleen moet je wel de 'afsluitingen' van buiten kunnen verwijderen zonder dat er mieren ontsnappen, houd daar dus rekening mee.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:25 schreef Fopje het volgende:
[..]
Oke ik hoor wel wat je er van vindt
[ afbeelding ]
Waar die cijfers staan moeten nesten worden. ( Zullen natuurlijk niet de wolkachtige vormpjes krijgen zoals ik ze heb gepaint, maar het precies uittekenen kost me even te veel tijd, ben mijn tas van vakantie aan het uitpakken
en succes met studeren![]()
En zoiets lijkt me ook wel leuk:
[ afbeelding ]
Heb je gelijk een buitenplaats en 4 nestplaatsen in 1![]()
Klopt, reageerbuisje in de nieuwe buitenwereld leggen en ze zullen gauw verhuizen als de omstandigheden in de ytong beter zijn (tegen die tijd is je reageerbuisje overbevolkt en misschien zelfs uitgedroogd, dus verhuizen zullen ze dan maar al te graag).quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:34 schreef Fopje het volgende:
[..]
haha ja, het is ook nieuw voor mijMaar een kolonie begint sowieso in een reageerbuis volgens mij. En dat ze later zelfstandig naar het ytongnest moeten verhuizen, misschien dat ik verkeerd zit maar volgens mij is dat zo hoe het "hoort"
Moet inderdaad nog even verzinnen hoe ik dat moet gaan doenquote:Op maandag 20 augustus 2012 00:53 schreef Levolution het volgende:
[..]
Prima ontwerp, alleen moet je wel de 'afsluitingen' van buiten kunnen verwijderen zonder dat er mieren ontsnappen, houd daar dus rekening mee.
Mijn sluisje staat bijvoorbeeld open maar heb ik niet helemaal verwijderd, anders kunnen ze door dat kiertje waar het sluisje in zit.
LOL. Mieren zijn gevoelig voor trillingen, zolang ze niet direct op de luidsprekers staan moet het goed komen. L. niger kan wel tegen een stootje.quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:55 schreef Fopje het volgende:
[..]
Moet inderdaad nog even verzinnen hoe ik dat moet gaan doen
Nog even een vraagje, wil het waarschijnlijk op mijn kamer houden, kunnen ze tegen harde muziek?
Het lijkt mij verstandig om met de Lasius Niger te beginnen, staan dan wel een paar meter van mn speakers vandaanquote:Op maandag 20 augustus 2012 00:57 schreef Levolution het volgende:
[..]
LOL. Mieren zijn gevoelig voor trillingen, zolang ze niet direct op de luidsprekers staan moet het goed komen. L. niger kan wel tegen een stootje.
Had je bijvoorbeeld Messor barbarus gehad, was het een ander verhaal, die is echt heel erg gevoelig voor trillingen (komt omdat ze granen in hun nest opslaan, stel je voor dat zo'n stapel granen instort).
Lijkt me prima, kun je ook heel makkelijk met een propje watten o.i.d. afdichten. Vraag me alleen af of het erg is dat alle nestgedeelten een ander ingang hebben, misschien moet je dat eens op Antforum vragen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 01:00 schreef Fopje het volgende:
[..]
Het lijkt mij verstandig om met de Lasius Niger te beginnen, staan dan wel een paar meter van mn speakers vandaan
Ik denk dat dit ontwerp handiger is qua afsluiten en openmaken van de nesten:
[ afbeelding ]
Ga ik meteen doenquote:Op maandag 20 augustus 2012 01:02 schreef Levolution het volgende:
[..]
Lijkt me prima, kun je ook heel makkelijk met een propje watten o.i.d. afdichten. Vraag me alleen af of het erg is dat alle nestgedeelten een ander ingang hebben, misschien moet je dat eens op Antforum vragen.
Volgens 1 persoon kan hetquote:Op maandag 20 augustus 2012 01:02 schreef Levolution het volgende:
[..]
Lijkt me prima, kun je ook heel makkelijk met een propje watten o.i.d. afdichten. Vraag me alleen af of het erg is dat alle nestgedeelten een ander ingang hebben, misschien moet je dat eens op Antforum vragen.
Zo ik begonnen hoorquote:Op maandag 20 augustus 2012 01:02 schreef Levolution het volgende:
[..]
Shit man, dacht dat je interesse al weg wasquote:Op maandag 20 augustus 2012 18:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Mierengangsters suppp. Ik was 2 weken geband, vandaar dat er geen updates waren. Ik zal zo even een update doen, er is veel gebeurd!
Baasquote:Op maandag 20 augustus 2012 17:33 schreef Fopje het volgende:
[..]
Zo ik begonnen hoor
Eerst het benodigde gereedschap gekocht, met 2 freeskopjes:
[ afbeelding ]
Fotolijstje:
[ afbeelding ]
Eerst even uittekenen:
[ afbeelding ]
Dit is wat ik nu heb : (De buitenwereld komt daar in het midden van plexiglas) Zo kan ik de nesten 1 voor 1 openen en heb ik geen lange tunnels waar rotzooi in kan komen te liggen
[ afbeelding ]
Is dit een goede bevochtigingsmethode? ( dus gewoon vullen met water, er zijn gaatjes schuin onder het nestgedeelte geboord zodat het volgens mij wel goed bevochtigd zal worden? :
[ afbeelding ]
Nicequote:Op maandag 20 augustus 2012 17:33 schreef Fopje het volgende:
[..]
Zo ik begonnen hoor
[ afbeelding ]
Fotolijstje:
[ afbeelding ]
Eerst even uittekenen:
[ afbeelding ]
Dit is wat ik nu heb : (De buitenwereld komt daar in het midden van plexiglas) Zo kan ik de nesten 1 voor 1 openen en heb ik geen lange tunnels waar rotzooi in kan komen te liggen
[ afbeelding ]
Is dit een goede bevochtigingsmethode? ( dus gewoon vullen met water, er zijn gaatjes schuin onder het nestgedeelte geboord zodat het volgens mij wel goed bevochtigd zal worden? :
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:33 schreef Fopje het volgende:
[..]
Zo ik begonnen hoor
[ afbeelding ]
Fotolijstje:
[ afbeelding ]
Eerst even uittekenen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja is wel vet man.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:47 schreef Fopje het volgende:
Supervet dat ze eieren heeft gelegd!een goed teken
zou leuk zijn om de verhuizing te zien, maar dan moet je wel geluk hebben dat je dat net ziet
Misschien dat het nest morgen klaar komt als alles goed gaatquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja is wel vet man.Je ziet ze ook steeds groter worden enzo.
Ben trouwens erg benieuwd naar jouw nest, welke mieren ga je kopen en wanneer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |