Wat mij betreft wel, maar ik ben zelf ook maar een beginner. Ik verwacht dat de experts er ook weinig op tegen zullen hebben.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:43 schreef Quotidien het volgende:
[..]
O, die is wel door de controle gekomen?
De HTML Cursus wil je webpagina's in alleen HTML leren maken. Waardoor je dus allerlij stijl elementen in je HTML krijgt. De CSS cursus, die ik wel zelf gevolgd heb, zit wel goed in elkaar en leert je juist wat je allemaal buiten je HTML moet houden en waarom dat goed werkt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:40 schreef stefanhaan het volgende:
Lynda.com heeft over het algemeen toch goeie tutorials. Zijn die over html/css zo middelmatig dan?
Ah, dan zijn de HTML tutorials wel wat minder ja. Hadden ze imo beter een combinatie van kunnen maken dan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:46 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
De HTML Cursus wil je webpagina's in alleen HTML leren maken. Waardoor je dus allerlij stijl elementen in je HTML krijgt. De CSS cursus, die ik wel zelf gevolgd heb, zit wel goed in elkaar en leert je juist wat je allemaal buiten je HTML moet houden en waarom dat goed werkt.
Bij de (x)html cursus zit ook een mapje met css hoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:46 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
De HTML Cursus wil je webpagina's in alleen HTML leren maken. Waardoor je dus allerlij stijl elementen in je HTML krijgt. De CSS cursus, die ik wel zelf gevolgd heb, zit wel goed in elkaar en leert je juist wat je allemaal buiten je HTML moet houden en waarom dat goed werkt.
Heb ik gezien ja maar dat is een korte intro in CSS na dat je hoofdstukken lang verkeerde code aangeleerd is. Dat schiet niet echt op. Het werkt veel beter om HTML structuren en CSS stijlen tegelijk te leren omdat die niet meer los van elkaar te gebruiken zijn in moderne webdevelopment.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:47 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Bij de (x)html cursus zit ook een mapje met css hoor.Het komt wel degelijk aan bod.
dat valt wel mee, er zitten hier en daar wel verkeerde dingen, maar zo als geheel issie echt niet zo slecht als jij hem nu doet voorkomen..quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
De koning van de archaïsche troep. De tutorials van w3schools.com stikken echt van de verkeerde informatie.
Ik ben nu idd bezig met sceneone.nl .quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:13 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Heb ik gezien ja maar dat is een korte intro in CSS na dat je hoofdstukken lang verkeerde code aangeleerd is. Dat schiet niet echt op. Het werkt veel beter om HTML structuren en CSS stijlen tegelijk te leren omdat die niet meer los van elkaar te gebruiken zijn in moderne webdevelopment.
Die http://www.sceneone.nl/ ziet er wel aardig uit. De uitleg ziet er hier en daar wat beperkt uit maar hij leert je in ieder geval wel goede gewoontes als het netjes scheiden van je structuur en stijl, en het vorgeven van lay-outs via divs in plaats van tabellen.
Lijkt me wel een goed begin om een idee te krijgen wat de basis is van een webpagina opbouwen. Dan kun je van daaruit weer verder kijken.
Dat is wel voorspelbaar hoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:03 schreef Tijn het volgende:
De betekenis van "this" is nou eenmaal niet zo constant in JS. Er is niks met het bewaren van een bepaalde waarde van this als je het later nodig hebt en this inkiddels weer iets anders is geworden
self is geen rare naam om daarvoor te gebruiken. Als je dat niet wil, moet je geen .each gebruiken, maar een foreach of for-loop.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:49 schreef FastFox91 het volgende:
Je oplossing is duidelijk, ik had alleen gehoopt dat er nettere oplossingen waren. Variabelen die ineens wat anders 'aanwijzen' is niet echt mooi. Iig bedankt.
Het is wel voorspelbaar, maar in veel programmeertalen verandert de waarde van this niet zo vaak als in JS (omdat alles natuurlijk objecten zijn in JS).quote:
Appeltje + alt + iquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:56 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe kun je de elementen inspecteren in safari ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |