abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115302335
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:14 schreef valleilijn het volgende:

[..]

Het gaat alleen bij de kwalificatie om tijd, bij de finales enkel plaatsing. Daarnaast zal er onder zo'n overall nog wel wat bescherming zitten. Wat helm betreft, geen idee, heb sowieso nooit echt gesnapt wat nou het voordeel van zo'n mtx helm is.

Ze rijden al met een best aardig verzet maar omdat de wieltjes zo klein zijn verlies je daar weer op. Het voorblad kan ook niet te groot zijn, anders loop je het risico de grond te raken met jumps ;)
Om plaatsing? Hoe bedoel je dat? Dus in de finales gaat het niet meer om tijd? Wat telt dan?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_115302405
quote:
Wow, wat een tof filmpje _O_

Ook al die trainingsarbeid niet op de fiets, je zou het soms bijna vergeten :@
You can trust me, trust nobody...
pi_115302464
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:21 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Om plaatsing? Hoe bedoel je dat? Dus in de finales gaat het niet meer om tijd? Wat telt dan?
positie
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:24:34 #154
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_115302468
quote:

[..]

Vanaf de kwartfinales rijden ze in groepen het parcours. Dus dan moet je gewoon eerste worden ongeacht je tijd.

Dus zeggen dat Van der Biezen goud kan halen op basis van één race tegen de klok is een beetje onzinnig (niet op jou gericht overigens).
Tranquillo
pi_115302474
quote:

[..]

Punten, eerste is 1 punt, tweede is 2 punten, 6de is 6 punten... eerste vier na 3 runs door op minste punten. In de halve finale is dat ook weer zo en in de finale maar één run dus als je dan onderuit gaat ben je meteen klaar.
pi_115302482
quote:

[..]

Vanaf de kwartfinales worden er heats gereden en wordt het een puntenrace, zorgen dat je zo hoog mogelijk eindigt dus.
pi_115302508
Waarom rijden ze niet met een wat zwaarder verzet?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:27:54 #158
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_115302597
quote:
5s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:25 schreef DroogDok het volgende:
Waarom rijden ze niet met een wat zwaarder verzet?
Dan kan je niet zo snel optrekken lijkt me.
Tranquillo
pi_115302602
Bedankt voor de uitleg allemaal, dat is duidelijk!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_115302611

Keihard trainen ondanks dat je je pols 2.5 maanden niet kan gebruiken _O_ w/
You can trust me, trust nobody...
pi_115302644
Ben wel benieuwd of Smulders en Van Gorkum de finale kunnen halen, opzich wel een redelijke startpositie met die zesde tijd voor Smulders.
pi_115302774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:27 schreef icebliss het volgende:

[..]

Dan kan je niet zo snel optrekken lijkt me.
Eerste stukje rijden ze toch naar beneden. Ik zie ze heel te tijd als een bezetene trappen, paar tandjes erbij en je bent een stuk sneller lijk me.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115302838
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:32 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Eerste stukje rijden ze toch naar beneden. Ik zie ze heel te tijd als een bezetene trappen, paar tandjes erbij en je bent een stuk sneller lijk me.
Volgens de UCI regels mag je zelfs versnellingen op je fiets hebben :P
pi_115302984
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:14 schreef Symphonic het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja en? Dit was op basis van tijd. Wil niet zeggen dat het straks net zo is. Totaal iets anders en dan plaats ik de personen die ik noemde er nog boven.
pi_115303165
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:33 schreef valleilijn het volgende:

[..]

Volgens de UCI regels mag je zelfs versnellingen op je fiets hebben :P
hehe, snel een Rohloff inbouwen.. :P
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:45:42 #166
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_115303309
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:32 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Heb even gezocht want het lijkt mij ook een voordeel, dit zegt Jelle van Gorkom:
quote:
"We hebben maar één achterrem en een verzet. Welk verzet ik draai... vertel ik niet, nou vooruit: gebruikelijk voor een type rijder als ik is 44/16, maar ik zou zwaarder aankunnen. Je moer een balans vinden tussen wat je in gang kunt zetten en watje kunt draaien als je er vol in gaat. De eerste honderd meter zijn essentieel. Lig je daarna voor, dan moeten anderen zich forceren om jou in te halen. "
http://www.bmx-greenhoppe(...)estyle-magazine.html

Dus blijkbaar geeft het optrekken over dat eerste deel net zoveel voordeel als een zwaar verzet. Ook omdat het een contactsport is, is het met een lichter verzet misschien gemakkelijker om een inhaler aan de kant te beuken?

Neemt niet weg dat ze in de race tegen de klok wellicht wel een zwaar verzet erop kunnen leggen.
Tranquillo
pi_115303521
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:45 schreef icebliss het volgende:

[..]

Heb even gezocht want het lijkt mij ook een voordeel, dit zegt Jelle van Gorkom:

[..]

http://www.bmx-greenhoppe(...)estyle-magazine.html

Dus blijkbaar geeft het optrekken over dat eerste deel net zoveel voordeel als een zwaar verzet. Ook omdat het een contactsport is, is het met een lichter verzet misschien gemakkelijker om een inhaler aan de kant te beuken?

Neemt niet weg dat ze in de race tegen de klok wellicht wel een zwaar verzet erop kunnen leggen.
Ok interessant. Ik kan me voorstellen dat als je met 6 man op de baan ben en je elkaar regelmatig raakt en dan opnieuw op gang moet komen een licht verzet beter is, maar zo voor de kwalificatie zou ik toch een zwaardere pakken. Maar goed, ze zullen het wel uitgeprobeerd hebben in de training.
pi_115306310
Heel veel heats in kwartfinale en halve finale, maar slechts één heat in de finale, omwille van het spektakel neem ik aan? Wel een beetje een gokspelletje om de medailles dan.
pi_115310444
Ik hoorde dat Jelle van Gorkum nog een paar maanden geleden in een kunstmatige coma lag en nu zo ontzettend sterk terugkomen :o :o :o wtf :o :o :o

_O_ _O_ _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_115312844
Buiten het feit dat Van Gendt en Van der Biezen een goede tijd hebben neergezet, hebben ze nog een ander voordeel. Zover ik weet zijn de Nederlanders indd in het voordeel geweest om de baan compleet na te bouwen.

Dat heeft een enorm voordeel in de bochten-kennis + combinaties van de bulten-reeksen. Zoals in het autoracen, heb je ook in het fietscross de ideale lijn, maar ook de aanvallende en verdedigende lijn zijn van groot belang. Dat de Nederlanders nu deze bochten kennen, hebben ze optimaal kunnen trainen/inschatten waar ze een aanval kunnen verwachten en in kunnen zetten.

In de autosport heb je deze lijnen ook wel, maar word de baan in de breedte minder gebruikt als bij het fietscrossen. Hier werd elke training weer op gehamerd, niet alleen de ideale lijn, maar alle 3 de lijnen met bijv. kat/muis spel of achtervolging. van blauwe versus rode groep.

Aan het begin van een fietscross-carriere word je als kleine jongen/meid eerst getraind op het nemen van een bult met het achterwiel en niet veel later spring je deze al. Dan komen de bochten. Zeker bij de jeugd zie je de crossers nog wel eens dat ze stoppen met trappen in de bochten. Nu weet ik nog wel dat ik met 42/16 verzet reed, op ook zo'n klein fietsje. Een licht verzet, maar wel optimaal in het leren doortrappen in de bochten. Nadeel, ik was wel bek-af na een heat crossen en kon moeilijk mee komen op de rechte stukken/combinaties, waar de bulten weer mijn zwakke punt waren. Durfde maar amper te springen dus nam de meeste bultjes op het achterwiel. Ik was totaal geen NK materiaal :')

En wat betreft Bas De Bever !

Zeker wel dat dat in de Nederlandse BMX-scene een legende is. Heeft later ook nog MTB gedaan, maar iedereen in het fietscross wereldje kent deze naam wel en we hebben ook een keer training van hem gehad. _O_
pi_115313141
waar trainde jij?
pi_115313419
Baarn, The Wheelies :)

Ook een (ex) crosser ? Heb vroeger, van 1986 tot 1994 veel gecrossed, samen met mijn broer, Open kampioensschappen vooral en clubkampioensschappen ! Hij reed trouwens wel NK :)
pi_115316774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:56 schreef Meike26 het volgende:

Ook een (ex) crosser ? Heb vroeger, van 1986 tot 1994 veel gecrossed, samen met mijn broer, Open kampioensschappen vooral en clubkampioensschappen ! Hij reed trouwens wel NK :)
Volgens mij hebben ze de vorige Spelen ook die baan van Beijing nagebouwd in Papendal. Rob van den Wildenberg werd toen 5de in de finale en Van der Biezen miste toen de finale op een punt net als Lieke Klaus.

Hier een printscreen van de baan die de mannen gebruikte in die seeding run.

The track for men is 470 metres long and features a berm jump, an S-bend transfer, a box jump and a rhythm section in the final straight. The women's course is 430 metres long featuring three jumps in the opening straight and a tunnel before like the men's including a rhythm section in the final straight. It has been called one of the most challenging BMX tracks to date. The track also features an 8 metre high starting ramp and was designed by the UCI with the aim of pushing the boundaries of the sport.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2012 23:51:23 ]
pi_115317006
1 vergelijk heb ik wel met het baantje waarop ik reed in Baarn: Het tunneltje :D

Dit is dan wel in een andere lay-out en helaas is al jaaaaaaren het tunneltje verdwenen uit de baan van The Wheelies. Zeker het bruggetje was een spektakel stuk waar bij het NK soms mensen stopten langs de A1 om mee te kijken _O-
pi_115317410
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:50 schreef Meike26 het volgende:
1 vergelijk heb ik wel met het baantje waarop ik reed in Baarn: Het tunneltje :D

Dit is dan wel in een andere lay-out en helaas is al jaaaaaaren het tunneltje verdwenen uit de baan van The Wheelies. Zeker het bruggetje was een spektakel stuk waar bij het NK soms mensen stopten langs de A1 om mee te kijken _O-
Deze baan blijft ook niet bestaan aldus de wikipedia van Velopark, zag er wel vet uit onder zo'n tunnel door. Sowieso lange ''rhythm sections'' soort whoop-die-whoops maar dat hoort er dan ook wel in te zitten.
pi_115317422
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:56 schreef Meike26 het volgende:

oke, daar heb ik ook wedstrijden gehad ja. ik begon geloof ik in 2000, samen met de jongens die nu op de olympische spelen staan... maar ik ben gestopt :P
pi_115317641
Dan ben je wel een generatie of wat jonger dan ik dus ;) Het is volgens mij nog steeds 1 van de grotere clubs en dankzij deze Olympische Spelen en hopelijk wat succes kan de fietscross weer wat van meer aandacht genieten. Vond de sfeer langs de baan bij wedstrijden niet te vergelijken....echt grandioos !!

Van welke club was je dan lid? Waar trainde je ?

Door de jaren heen heb ik toch wel wat fietscross-banen zien verdwijnen -O-
pi_115325645
Ik heb ook vanaf mijn 5e jaar tot mijn 13e jaar aan BMX gedaan!
Ben nu sinds 10 jaar geleden weer op de bmx fiets gestapt en ik train nu gewoon 1x per week. :Y Just for fun!!!

Ik ben benieuwd wat ze vandaag en morgen gaan doen!!!
Sowieso schrijf je zo.
pi_115327707
Ik vind het format wel weer hilarisch van dit onderdeel. Die seeding run snap ik prima en dat je vervolgens een puntensysteem hebt met meerdere runs in de kwartfinale en halve finale dat is echt super! _O_ Want dan moet je wat constanter presteren om door te dringen richting een finale. :)

Maar nee, dan doen ze de finalerun weer over 1 (!) run voor de medailles. :{ -O- Wát een onzin, zal alleen wel weer onder de noemer 'spektakel' zijn of zoiets ('alles kan gebeuren met BMX!'), maar als je de hele dag dus heerst en een sukkel rijdt je aan in de eerste bocht dan is je kans op goud direct verkeken, nee, tof! :')
Jack does it in real time...
pi_115328304
Dat is heel normaal hoor, in het EK/WK is het ook altijd gewoon 1 beslissende manche geweest.

Voor buitenstaanders misschien raar, maar in BMX weten ze niet beter. Alleen die seeding is nieuw (voor mij altans).

Normaal gesproken heb je eerst 3 manches, dan 1 manche kwartfinale, halve finale en ten slotte 1 beslissende finalerace!
pi_115329699
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:02 schreef Meike26 het volgende:
Dat is heel normaal hoor, in het EK/WK is het ook altijd gewoon 1 beslissende manche geweest.

Voor buitenstaanders misschien raar, maar in BMX weten ze niet beter. Alleen die seeding is nieuw (voor mij altans).

Normaal gesproken heb je eerst 3 manches, dan 1 manche kwartfinale, halve finale en ten slotte 1 beslissende finalerace!
Maar hier dus niet, met 5 in de kwartfinales en 3 in de halve finales.
pi_115335574
Ik heb hier zo'n zin in :9
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_115338867
hoe laat begint dit geweld weer? moet me nu vervelen met paarden op muziek ..
pi_115339386
Nederlander nu.
pi_115339449
Als eerste door.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_115339455
vd Biezen als eerste door!
pi_115339462
Mooi. zag er solide uit
pi_115339470
Met z'n 8en op zo'n baantje is wel vragen om problemen :').
pi_115339473
Goed begin voor Van der Biezen _O_
pi_115339498
Oh, het is al begonnen. Goed begin?
pi_115339514
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 16:02 schreef kilon het volgende:
Oh, het is al begonnen. Goed begin?
Winst in de eerste manche
pi_115339542
Goede run! ^O^
Jack does it in real time...
pi_115339549
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 16:03 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Winst in de eerste manche
Dat kan je niet veel beter doen. Goed begin dus :)
  donderdag 9 augustus 2012 @ 16:04:07 #195
373176 CrushedTinBox
What goes up must go down.
pi_115339567
Nu van Gorkum.
Het leven is een toverbal.
pi_115339610
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 16:01 schreef Bruce117 het volgende:
Als eerste door.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 16:01 schreef luckass het volgende:
vd Biezen als eerste door!
Het gaat over meerdere heats hè ;)
pi_115339639
7e plek voor Van Gorcum... maar die is al blij dat hij hier rijdt
pi_115339646
Als je een goede start hebt is het halve werk al gedaan.
pi_115339738
Nu op Sporza.
pi_115339747
7 van de 8 man die vallen _O-
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')