Om plaatsing? Hoe bedoel je dat? Dus in de finales gaat het niet meer om tijd? Wat telt dan?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:14 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Het gaat alleen bij de kwalificatie om tijd, bij de finales enkel plaatsing. Daarnaast zal er onder zo'n overall nog wel wat bescherming zitten. Wat helm betreft, geen idee, heb sowieso nooit echt gesnapt wat nou het voordeel van zo'n mtx helm is.
Ze rijden al met een best aardig verzet maar omdat de wieltjes zo klein zijn verlies je daar weer op. Het voorblad kan ook niet te groot zijn, anders loop je het risico de grond te raken met jumps
Wow, wat een tof filmpjequote:
positiequote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:21 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Om plaatsing? Hoe bedoel je dat? Dus in de finales gaat het niet meer om tijd? Wat telt dan?
Vanaf de kwartfinales rijden ze in groepen het parcours. Dus dan moet je gewoon eerste worden ongeacht je tijd.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:21 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Om plaatsing? Hoe bedoel je dat? Dus in de finales gaat het niet meer om tijd? Wat telt dan?
Punten, eerste is 1 punt, tweede is 2 punten, 6de is 6 punten... eerste vier na 3 runs door op minste punten. In de halve finale is dat ook weer zo en in de finale maar één run dus als je dan onderuit gaat ben je meteen klaar.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:21 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Vanaf de kwartfinales worden er heats gereden en wordt het een puntenrace, zorgen dat je zo hoog mogelijk eindigt dus.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:21 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dan kan je niet zo snel optrekken lijkt me.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:25 schreef DroogDok het volgende:
Waarom rijden ze niet met een wat zwaarder verzet?
Eerste stukje rijden ze toch naar beneden. Ik zie ze heel te tijd als een bezetene trappen, paar tandjes erbij en je bent een stuk sneller lijk me.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:27 schreef icebliss het volgende:
[..]
Dan kan je niet zo snel optrekken lijkt me.
Volgens de UCI regels mag je zelfs versnellingen op je fiets hebbenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:32 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Eerste stukje rijden ze toch naar beneden. Ik zie ze heel te tijd als een bezetene trappen, paar tandjes erbij en je bent een stuk sneller lijk me.
Ja en? Dit was op basis van tijd. Wil niet zeggen dat het straks net zo is. Totaal iets anders en dan plaats ik de personen die ik noemde er nog boven.quote:
hehe, snel een Rohloff inbouwen..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:33 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Volgens de UCI regels mag je zelfs versnellingen op je fiets hebben
Heb even gezocht want het lijkt mij ook een voordeel, dit zegt Jelle van Gorkom:quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:32 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Eerste stukje rijden ze toch naar beneden. Ik zie ze heel te tijd als een bezetene trappen, paar tandjes erbij en je bent een stuk sneller lijk me.
http://www.bmx-greenhoppe(...)estyle-magazine.htmlquote:"We hebben maar één achterrem en een verzet. Welk verzet ik draai... vertel ik niet, nou vooruit: gebruikelijk voor een type rijder als ik is 44/16, maar ik zou zwaarder aankunnen. Je moer een balans vinden tussen wat je in gang kunt zetten en watje kunt draaien als je er vol in gaat. De eerste honderd meter zijn essentieel. Lig je daarna voor, dan moeten anderen zich forceren om jou in te halen. "
Ok interessant. Ik kan me voorstellen dat als je met 6 man op de baan ben en je elkaar regelmatig raakt en dan opnieuw op gang moet komen een licht verzet beter is, maar zo voor de kwalificatie zou ik toch een zwaardere pakken. Maar goed, ze zullen het wel uitgeprobeerd hebben in de training.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:45 schreef icebliss het volgende:
[..]
Heb even gezocht want het lijkt mij ook een voordeel, dit zegt Jelle van Gorkom:
[..]
http://www.bmx-greenhoppe(...)estyle-magazine.html
Dus blijkbaar geeft het optrekken over dat eerste deel net zoveel voordeel als een zwaar verzet. Ook omdat het een contactsport is, is het met een lichter verzet misschien gemakkelijker om een inhaler aan de kant te beuken?
Neemt niet weg dat ze in de race tegen de klok wellicht wel een zwaar verzet erop kunnen leggen.
Volgens mij hebben ze de vorige Spelen ook die baan van Beijing nagebouwd in Papendal. Rob van den Wildenberg werd toen 5de in de finale en Van der Biezen miste toen de finale op een punt net als Lieke Klaus.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:56 schreef Meike26 het volgende:
Baarn, The Wheelies![]()
Ook een (ex) crosser ? Heb vroeger, van 1986 tot 1994 veel gecrossed, samen met mijn broer, Open kampioensschappen vooral en clubkampioensschappen ! Hij reed trouwens wel NK
Deze baan blijft ook niet bestaan aldus de wikipedia van Velopark, zag er wel vet uit onder zo'n tunnel door. Sowieso lange ''rhythm sections'' soort whoop-die-whoops maar dat hoort er dan ook wel in te zitten.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:50 schreef Meike26 het volgende:
1 vergelijk heb ik wel met het baantje waarop ik reed in Baarn: Het tunneltje![]()
Dit is dan wel in een andere lay-out en helaas is al jaaaaaaren het tunneltje verdwenen uit de baan van The Wheelies. Zeker het bruggetje was een spektakel stuk waar bij het NK soms mensen stopten langs de A1 om mee te kijken
oke, daar heb ik ook wedstrijden gehad ja. ik begon geloof ik in 2000, samen met de jongens die nu op de olympische spelen staan... maar ik ben gestoptquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:56 schreef Meike26 het volgende:
Baarn, The Wheelies![]()
Ook een (ex) crosser ? Heb vroeger, van 1986 tot 1994 veel gecrossed, samen met mijn broer, Open kampioensschappen vooral en clubkampioensschappen ! Hij reed trouwens wel NK
Maar hier dus niet, met 5 in de kwartfinales en 3 in de halve finales.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:02 schreef Meike26 het volgende:
Dat is heel normaal hoor, in het EK/WK is het ook altijd gewoon 1 beslissende manche geweest.
Voor buitenstaanders misschien raar, maar in BMX weten ze niet beter. Alleen die seeding is nieuw (voor mij altans).
Normaal gesproken heb je eerst 3 manches, dan 1 manche kwartfinale, halve finale en ten slotte 1 beslissende finalerace!
Winst in de eerste manchequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |