Je kunt prima bij 1 starten, maar Young_David heeft wel een erg goed punt. Da's namelijk het leukst.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dus handig om vanaf issue 1 te lezen of later te starten?
En dan alles vanaf 2004 gaan lezen? Lijkt me wat veel eigenlijk. Voordat je dan een beetje actueel bent bedoel ik.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:00 schreef Young_David het volgende:
Als je echt Green Lantern wil lezen, start dan gewoon bij het begin van Geoff Johns 'run. Bij Rebirth dus. Ik kan geen goede reden bedenken waarom je bij het begin van 52 zou moeten beginnen.
Klopt. Ik heb in 2009/2010 alles bijgelezen van Johns en was wel een paar weken of maanden bezig. Weet niet meer hoe lang precies; ik woonde in Curaçao en liet het soms een tijdje liggen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:26 schreef Komakie het volgende:
[..]
En dan alles vanaf 2004 gaan lezen? Lijkt me wat veel eigenlijk. Voordat je dan een beetje actueel bent bedoel ik.
Comics zijn meestal wel geschikt om in te springen hoor. Anders zou niemand zomaar een comic kunnen oppakken en het volgen. Als je ergens middenin valt weet je misschien niet alles, maar dat leer je gaandeweg wel. De New 52 heeft dan als bijkomstigheid dat het juist specifiek bedoeld is om nieuwelingen te laten inspringen, dus dat kun je daar sowieso doen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:31 schreef Young_David het volgende:
Je kan ook beginnen met de New 52, en dan vanaf Rebirth gaan lezen. Maar het is een beetje naar Return of the Jedi kijken als je A New Hope en The Empire Strikes Back nog moet zien. Het kan best, maar 't is niet de beste methode.
Gewoon beginnen bij All American Comics 16quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:53 schreef Breuls het volgende:
[..]
Comics zijn meestal wel geschikt om in te springen hoor. Anders zou niemand zomaar een comic kunnen oppakken en het volgen. Als je ergens middenin valt weet je misschien niet alles, maar dat leer je gaandeweg wel. De New 52 heeft dan als bijkomstigheid dat het juist specifiek bedoeld is om nieuwelingen te laten inspringen, dus dat kun je daar sowieso doen.
Het is soms alleen leuker om verder terug te gaan, omdat je dan meer leesplezier hebt.
De helft van de N52 zijn Batman titels.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:03 schreef Brammie1 het volgende:
Ik beperk me tot de Batman albums van The New 52, anders raak ik blut
De Batman francise wordt wel erg groot bij DC inderdaad.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De helft van de N52 zijn Batman titels.
Nu ook weer allemaal Batman titels aangekondigd. Het is te triest voor woorden bij DC. Zodra het geen Batman is, willen ze het niet publiceren.
Ik bedoel echt de Batman albums, geen Nightwing/Batgirl/Batman & Robin etc.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De helft van de N52 zijn Batman titels.
Nu ook weer allemaal Batman titels aangekondigd. Het is te triest voor woorden bij DC. Zodra het geen Batman is, willen ze het niet publiceren.
Is toch wel een teken van creatief bankroet. Bij Marvel net zo goed trouwens, waar ze 6 karakters voor al hun boeken gebruiken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:37 schreef Komakie het volgende:
[..]
De Batman francise wordt wel erg groot bij DC inderdaad.
Ieder zijn ding natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:01 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Ik bedoel echt de Batman albums, geen Nightwing/Batgirl/Batman & Robin etc.
En ik vind de verhalen van Scott Snyder echt tof
Het is natuurlijk momenteel natuurlijk ook wel het meest populaire karakter. Zeker door de Nolan films.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is toch wel een teken van creatief bankroet. Bij Marvel net zo goed trouwens, waar ze 6 karakters voor al hun boeken gebruiken.
Er zijn momenteel 12 boeken in de Batman lijn, 6 Bat-boeken die al gecancelled zijn.
Dan zit hij ook nog in Batman/Superman en diverse Justice League boeken. En natuurlijk de wekelijkse Batman Eternal. Mijn god zeg
[..]
Ieder zijn ding natuurlijk.
Ik vind van DC eigenlijk alleen de Dark titels het lezen waard.
Als ik Nightwing af heb ga ik verder met Batman, dus kom ik daar gelijk aan toequote:Op maandag 18 augustus 2014 09:31 schreef Breuls het volgende:
Nightwing was prima om te lezen. Het had af en toe crossovers met de Bat-titels, maar die lees ik ook, dus geen probleem. Grayson ben ik nog niet aan begonnen. Ik wacht wellicht wel op de eerste TPB voordat ik dat doe.
In de Bat-verhaallijnen is trouwens Zero Year een prima nieuwe Batman-origin. Goed geschreven, mooi getekend. En het is net afgelopen, dus wie er nog aan moet beginnen kan in één keer doorlezen.
Bij een stripwinkel in de buurt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:18 schreef HalfGod het volgende:
Waar kopen jullie je strips eigenlijk? Blijkbaar heb je in Amerika bij je LCS al gauw een trade voor 4/5 euro..
cheap-comicsquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:18 schreef HalfGod het volgende:
Waar kopen jullie je strips eigenlijk? Blijkbaar heb je in Amerika bij je LCS al gauw een trade voor 4/5 euro..
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:26 schreef Young_David het volgende:
Ik bestel meestal via bookdepository.co.uk
De reguliere wekelijkse series wel te verstaan.quote:Op donderdag 15 januari 2015 08:53 schreef Breuls het volgende:
Gaat iemand proberen Convergence te volgen?
Ik ben er nog niet uit welke titels er allemaal komen en welke er essentieel zijn, of welke erg leuk zijn om er ook bij te lezen. Maar aangezien de reguliere titels allemaal tijdelijk stoppen is er wel ruimte (budget) om een paar titels te kiezen.
Ik blijf de standaarden wel volgen, maar sommige arcs vind ik wel minder dan andere. Zeker sommige schrijvers en artists kan ik niet zo goed mee overweg.quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:07 schreef Young_David het volgende:
Ik weet het nog niet. Ik lees alleen collecties. Volg tot nu meerdere series zoals justice league (of america), batman en wonder woman, maar ik drop steeds meer series als een bepaalde arc of writer stopt. Ga me wat meer beperken tot een paar series. Tot nu toe volg ik de grote crossovers nog, maar weet niet hoe lang ik daar nog meer door blijf gaan. Begin wat meer interesse te krijgen is andere series namenlijk zoals sandman, saga en fables. Strips/series die wat meer op zichzelf staan.
Ik heb het niet recentelijk opgezocht, maar ik begreep dat alle maandelijkse titels op hiatus gaan voor twee maanden en als Convergence voorbij is weer verder gaan. De wekelijkse titels stoppen zonder dat ze terug komen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
De reguliere wekelijkse series wel te verstaan.
De maandelijke comics gaan nog steeds door.
Ik vind het leuk om doorlopende Universe-series af te wisselen met andere verhalen. Sandman ben ik bijvoorbeeld ook in bezig; daar haal ik af en toe een nieuw deel van.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:47 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik blijf de standaarden wel volgen, maar sommige arcs vind ik wel minder dan andere. Zeker sommige schrijvers en artists kan ik niet zo goed mee overweg.
Het maakt me nieuwsgierig. Het gaat weer over multiverses, brengt een stukje van voor de New 52 terug enzo. Vertelt dus weer veel over de personages zelf. Het kan heel leuk zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik lees nog alle oude dingen die ik heb liggen, zoals House of Mystery en Sweet Tooth.
Is Convergence zo veelbelovend?
Hmm ik heb even snel opgezocht dus misschien dat ik het verkeerd gelezen heb.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:01 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik heb het niet recentelijk opgezocht, maar ik begreep dat alle maandelijkse titels op hiatus gaan voor twee maanden en als Convergence voorbij is weer verder gaan. De wekelijkse titels stoppen zonder dat ze terug komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |