abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115498805
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 01:25 schreef SiGNe het volgende:
Is het rood bloed dan is er een bloeding aan het eind van de darm/anus, als het bloed donkerder van kleur is is het probleem groter, dan zit er namelijk een bloeding in de darm zelf.
(ben zelf darmpatient dus moet daar zelf ook op letten)

Sowieso groeit de kat ook flink dus het kan ook zijn dat het vanzelf oplost.
Mijn Jiro had toen ie hier kwam een klein beetje last van een snotneusje maar nu ie al iets groter is zijn z'n neusgaten ook iets groter en heeft ie er al amper last van. :)
het is meer donkerder roze, z'n poeperdje zelf dus, bij nadere inspectie.

we geven haar in elk geval nu zeker twee keer per dag nieuw water.

verder gaat t heel goed, ze gaat na 4 avonden zelf naar de achterkamer (haar voorlopige domein voor de nacht, als ze wat meer gewend is mag ze 's nachts gewoon in t hele woongedeelte hoor, en daarna het hele huis behalve de slaapkamer) zodra we de tv uitdoen O+ tv uit = baasje slapen = poes drinken en op de bak en bovenop de krabpaal voor een dutje.

ik vind haar voor een kat die pas 3 en een halve dag in huis is al erg aanhankelijk en ook stoer en stout.
Kwak
pi_115536384
Die foto's O+

Ik heb ook een vraagje. Misschien dat het ooit al eens besproken is, maar zoekacties leverden me niet het specifieke antwoord dat ik zoek op. (Eerst even een intro verhaaltje, onderaan samenvatting ;) )

Wij hadden thuis twee katten. Een (geholpen) kater nu bijna 12 genaamd Blackie, en een poes, Pukkie. Zij was 5 jaar ouder en is in juni overleden.
Nu waren Puk en Black niet de allerdikste maatjes. Puk wilde hem wel graag wassen, maar Black werd dat al snel weer zat en dat eindigde dan in een achtervolging. (Waar Puk meestal de lol niet van in zag.) Blackie vond het wél een leuk spelletje, en speelde het ook zonder eerst een wasbeurt te krijgen. Hij was af en toe een beetje lomp. Maar, ze sliepen wel vaak samen. Zeker als er niemand thuis was trof je ze dicht tegen elkaar aangekropen op bed aan.

Toen Puk ziek werd liep hij met een grote boog om haar heen, en net naar haar dood leek hij er niet echt aandacht aan te besteden. Maar toen we op vakantie waren, is Black erg eenzaam geweest (volgens onze buren, die voor hem zorgden) Hij sliep onder het bed (doet hij normaal echt nooit), zat bij andere buren te mauwen voor de deur, en vermagerde gigantisch.

Ik kwam wat eerder thuis dan mijn ouders, en ik schrok ook van zijn gewicht. Zijn ruggengraat was duidelijk te voelen en zijn flanken waren totaal ingevallen. (Inmiddels is hij weer wat aangekomen, maar deze week krijgt hij een APK bij de DA). Hij sliep de eerste nacht dat ik terug was nog steeds onder het bed, en heeft ook een paar keer echt lopen zoeken op de trap. Naar boven kijkend alsof er iets was. Hij heeft ook een keer gezeten op de plek waar Puk vaak lag, en hij wilde er ook niet weg.

Kortom; zo alleen was hij nog nooit geweest (Puk was er toch wel altijd), en dat was aan hem te zien. (We zijn wel vaker op vakantie geweest)

Nu is Black wel erg op mensegericht, en vaker lijkt hij op een hond dan op een kat (hij kwispelt ook O+ ), maar misschien is een maatje geen gek idee. Een kattenmaatje bedoel ik dan.
(Het is nog wel wat kort dag na het overlijden van Puk, toegegeven.)
Sterker nog, omdat mijn moeder bedacht dat Black ook niet meer het eeuwige leven heeft, dacht ze misschien aan twee katjes erbij. En dan waarschijnlijk wel kittens/jongere katten, omdat Black niet een grote vechtersbaas is, vaker een goedzak of een held op sokken, maar toch ook niet altijd zomaar elke vreemde kat tolereert. (Dat wisselt ook wel een beetje per kat.) Voor jongere katten is hij misschien wat vriendelijker. (?)

Wat denken jullie; is dat vragen om problemen, of is het misschien wel een goed idee om wat gezelschap voor Black te zoeken?

En in het geval van een goed idee; heeft iemand enig idee met dan het beste werkt; twee poesjes erbij, twee katertjes of juist een poesje en een katertje?

Samenvatting: Kater is na het overlijden van onze poes alleen achtergebleven, vraagt veel aandacht en is tijdens de vakantie erg eenzaam geweest. (Eenzamer dan de jaren ervoor.)
- Is het een goed idee om er twee kittens/jonge katten bij te nemen?
- Zo ja; welk geslacht gaat vaak goed samen met een kater?
pi_115536824
Als je twee kittens/jonge katten erbij neemt loop je wel kans dat Black niet tussen hun komt. Dat hij dus een beetje het derde wiel aan de wagen wordt. Hoeft natuurlijk niet.
Qua geslacht maakt niet zo veel uit. Ik zou iig voor kittens gaan omdat de kans dat de andere het accepteert dan het grootst is.
  maandag 13 augustus 2012 @ 23:28:45 #104
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_115536993
Oe wat zielig om te horen dat Blackie zo slecht reageert op jullie vakantie. Heb nog niet veel katten ervaring, maar misschien heb je iets aan mijn gedachten.
Zou sowieso de APK afwachten, misschien heeft hij toch iets lichamelijks. Daarnaast neig ik ernaar om 1 kat erbij te nemen. Voor hetzelfde geld blijft Blackie nog veel jaren leven en zo niet, dan kun je tegen die tijd nog een nieuw vriendje nemen.
En ook om de reden die Oognip noemt, zodat hij geen derde wiel aan de wagen wordt.
pi_115537604
Maar als je 1 kitten neemt, kan ik me ook weer voorstellen dat Black daar gek van wordt. Omdat het kitten natuurlijk erg speels is en veel met hem wil spelen (misschien)...
  maandag 13 augustus 2012 @ 23:57:25 #106
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115538393
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 01:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

het is meer donkerder roze, z'n poeperdje zelf dus, bij nadere inspectie.

we geven haar in elk geval nu zeker twee keer per dag nieuw water.

verder gaat t heel goed, ze gaat na 4 avonden zelf naar de achterkamer (haar voorlopige domein voor de nacht, als ze wat meer gewend is mag ze 's nachts gewoon in t hele woongedeelte hoor, en daarna het hele huis behalve de slaapkamer) zodra we de tv uitdoen O+ tv uit = baasje slapen = poes drinken en op de bak en bovenop de krabpaal voor een dutje.

ik vind haar voor een kat die pas 3 en een halve dag in huis is al erg aanhankelijk en ook stoer en stout.
Ja, dat gaat erg snel heb ik ook gemerkt.
Ik had bij Jiro verwacht dat ie z'n moeder, broers en zussen wel zou gaan zoeken maar dat heb ik ook niet gemerkt.
Wel heel nieuwsgierig de eerste week, alles onderzoeken maar nu hij 3 weken hier is merk ik dat mijnhuis zijn domein is geworden, rent de kamer en gang door alsof ie niet anders gewend is.
En ook met slapen gaat het prima, als ie echt moe is gaat ie naar z'n slaapplek toe, ook overdag en hij tukt soms ook wat op een van m'n krabpalen.

En wat helemaal leuk is, hij gebruikt mij af en toe ook als bed, lig ik op m'n bank TV te kijken dan gaat ie soms op m'n borst of in m'n nek liggen.
Dat merkte ik vanaf de 2e week, dat ie ook bij mij aandacht komt zoeken.

Tip wat betreft speelgoed: koop niet teveel, simpele propjes papier zijn over het algemeen het meest favoriet, nemen ze ook in hun bek en paraderen zo de hele kamer door met hun "prooi" O+

[ Bericht 7% gewijzigd door SiGNe op 14-08-2012 00:39:26 ]
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:10:19 #107
45 SiGNe
pi_115538982
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 23:17 schreef Candaasje het volgende:
...
Wat denken jullie; is dat vragen om problemen, of is het misschien wel een goed idee om wat gezelschap voor Black te zoeken?

En in het geval van een goed idee; heeft iemand enig idee met dan het beste werkt; twee poesjes erbij, twee katertjes of juist een poesje en een katertje?

Samenvatting: Kater is na het overlijden van onze poes alleen achtergebleven, vraagt veel aandacht en is tijdens de vakantie erg eenzaam geweest. (Eenzamer dan de jaren ervoor.)
Rouwperiode van katten is ongeveer 6 maanden, daarna zou het dus sowieso weer goed moeten komen.

Ik zou zelf denk ik geen 2 kittens erbij nemen, het is voor je kat al een grote verandering, een poes weg en dan opeens 2 anderen erbij die het territorium binnen vallen.
Plus je kater is pas 1 jaar, met een beetje mazzel leeft die nog een jaar of 19-20.

Ik ben zelf opgegroeid met 2 katers in huis en toen die overleden waren (na 15 en na 19 jaar) hebben mijn ouders weer 2 katers genomen (1 na een half jaar al overleden en toen is er weer een kater bij gekomen)
Ik ben dus zelf alleen katers gewend en zou zelf dus een katertje erbij nemen (het is dat ik te klein woon voor 2 katers, anders had ik er nu ook 2 rondlopen)

Een vriend van me heeft weer een kater en een poes, gaat ook prima.
Al spelen die 2 ook niet echt met elkaar, niet zoveel als 2 katers heb ik het idee.
En met 2 katers is het wel soms vechten maar dat is zo over en is ook vaak onderdeel van spel.
pi_115539861
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 00:10 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Rouwperiode van katten is ongeveer 6 maanden, daarna zou het dus sowieso weer goed moeten komen.

Ik zou zelf denk ik geen 2 kittens erbij nemen, het is voor je kat al een grote verandering, een poes weg en dan opeens 2 anderen erbij die het territorium binnen vallen.
Plus je kater is pas 1 jaar, met een beetje mazzel leeft die nog een jaar of 19-20.

Ik ben zelf opgegroeid met 2 katers in huis en toen die overleden waren (na 15 en na 19 jaar) hebben mijn ouders weer 2 katers genomen (1 na een half jaar al overleden en toen is er weer een kater bij gekomen)
Ik ben dus zelf alleen katers gewend en zou zelf dus een katertje erbij nemen (het is dat ik te klein woon voor 2 katers, anders had ik er nu ook 2 rondlopen)

Een vriend van me heeft weer een kater en een poes, gaat ook prima.
Al spelen die 2 ook niet echt met elkaar, niet zoveel als 2 katers heb ik het idee.
En met 2 katers is het wel soms vechten maar dat is zo over en is ook vaak onderdeel van spel.
Black is 12 ;)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:37:54 #109
45 SiGNe
pi_115540056
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 00:31 schreef Oognip het volgende:

[..]

Black is 12 ;)
Ah, verkeerd gelezen :@
Naja, dan kan ie nog steeds lang meegaan, tegenwoordig is 18 al best een normale leeftijd voor katten.
En ik denk zelf dat 2 kittens erbij voor een kat op leeftijd wel erg druk voor 'm kan worden.
Die zijn erg speels en druk namelijk.
Je zou ook een iets oudere kat kunnen nemen, een herplaatser (raskat) of een asielkat van 2-3 jaar.
Die zijn net wat rustiger en kunnen een prima speelmaatje worden voor Black.
Plus er zijn al heel wat oudere katten in asiels die ook graag een baasje en een maatje willen.
  Moderator dinsdag 14 augustus 2012 @ 01:23:39 #110
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_115541451
hoe leer je best een poes af om niet in de gordijnen te hangen?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_115545170
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 23:17 schreef Candaasje het volgende:
Ik zou naar het asiel gaan, daar de situatie uitleggen (je hebt al een kat, etc). Als je dan een nieuwe kat gevonden hebt, kun je die naar huis nemen. Als het echt niet gaat, kan je hem dan ook weer terug brengen (tenminste, zo ging het bij ons wel).
pi_115547665
Bedankt voor de reacties!

Sowieso willen we naar het asiel gaan, daar zitten er immers genoeg. :)
En we gaan eerst naar de DA met Black.

Het idee van twee katten was dan wel twee katten uit hetzelfde nest, omdat die elkaar meestal al wel accepteren. En wanneer het zo uitkomt dat we er een poes bijnemen, dan scheelt dat misschien weer voor als Black overlijdt. (Brr, nog even niet aan denken..) Want Ik heb het idee dat poezen veel meer moeite hebben met een nieuwkomer - doorgaans - dan katers.
Maar ja, als we er een katertje bij nemen dan is dat probleem misschien minder aan de orde, en kunnen we een paar jaar later nog wel weer bekijken of er nog een kat bij moet komen.

De reden dat we nu toch al een of twee katten erbij willen, is dat we bij Black niet zozeer het idee hebben dat hij Pukkie echt mist, maar meer het gezelschap. Of nouja, dat eerste misschien een beetje, maar Black is echte een allemansvriend en is echt een beetje aandachtsgeil :D . Hij is vriendjes met de hele buurt, mens en dier. (Op enkele katten na, maar de meeste bekijkt hij vanaf de bank, of achtervolgt hij langzaamaan sluipend totdat ze weg zijn, en een ander geeft 'ie misschien een keer een pets op de neus maar that's it. Vervolgens gaat 'ie er gewoon vlakbij zitten..)

En hoewel hij ook wel erg mensgericht is, speelde hij liever zijn spelletje met Puk. (Ik heb hem echt maar zelden zover gekregen om met een touwjte of iets in die richting te spelen, iets wat Puk juist wel heel graag deed. Die klooide ook met wattenstaafjes O+ ). Dus tja...een dierlijk vriendje dat ook bij hem blijft als wij/mijn ouders een keer weg zijn, ik verwacht (en hoop) dat dat goed bevalt.

En Black heeft nu nog energie voor 10, ondanks dat hij al wat ouder is. (Jaja, even de DA afwachten, als hij wat mankeert is dat misschien ook wel binnen korte tijd minder natuurlijk.) Dus een kitten (of misschien wel twee), kan hij nu nog wel aan. Mits hij gezond is. :)

Verder is meneer ook overdag wel vaak de hort op, en er is nu een hele zolderkamer beschikbaar (mijn oude kamer), en ook de andere slaapkamers zijn vrijwel altijd toegankelijk. Naast natuurlijk de woonkamer, gang en keuken. (En buiten is meer dan voldoende ruimte. We hebben sowieso een tuin met heeul veeul beplanting, geen snelweg of dijkweg dichtbij, een plein voor, wat groenstroken, en alle katten lopen hier gewoon rond. Bijna iedereen heeft hier wel een kat of een hond, of beide. Dus dat is geen probleem. Mocht Black rust willen, dan is de boel wel even tijdelijk apart te zetten. (Danwel in verschillende ruimtes, dan wel de een binnen en de ander(en) buiten.)

Maar ja, eerst maar naar de DA en daar ook het voorleggen, en daarna naar het asiel en kijken wat er zit. Het is geen musthave om twee kittens/jonge katten te hebben hoor. :) Het was meer even een idee.
Maar misschien is één jongere kat dus ook wel een goed plan. Lastig! :P
pi_115547776
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 01:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
De plantenspuit werkte hier wel. Gewoon elke keer dat je kat in de gordijnen hangt een beetje natspuiten. De meesten vinden het niet leuk, en als je het vaak genoeg herhaalt leggen ze de link wel. Redelijk diervriendelijk, een paar spetters :)
pi_115547903
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 10:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]

De plantenspuit werkte hier wel. Gewoon elke keer dat je kat in de gordijnen hangt een beetje natspuiten. De meesten vinden het niet leuk, en als je het vaak genoeg herhaalt leggen ze de link wel. Redelijk diervriendelijk, een paar spetters :)
En als je geluk hebt, heb je een kat die het leuk vindt om nat gespoten te worden... Gelukkig hebben onze katten geen behoefte in de gordijnen te klimmen (ze willen alleen nog wel eens achter elkaar jagen over de vensterbanken... maar een streng word is dan genoeg)
pi_115548063
Haha, ja die heb je er ook tussen zitten ja :D
pi_115548292
Eerst de APK en als daar niks uitkomt zou ik voor twee kittens gaan. Die slopen elkaar dan :P en als Blacky wil spelen dan vinden ze dat vast niet erg. Kater of poes maakt niet zoveel uit is mijn persoonlijke ervaring.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_115548472
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 10:46 schreef Cat22 het volgende:
Eerst de APK en als daar niks uitkomt zou ik voor twee kittens gaan. Die slopen elkaar dan :P en als Blacky wil spelen dan vinden ze dat vast niet erg. Kater of poes maakt niet zoveel uit is mijn persoonlijke ervaring.
Ah, dan gaan we - dus na die APK en als alles goed is - maar eens naar het asiel. Eens kijken wat er allemaal een baasje zoekt (Ik blijf ook een zwak houden voor de kittens hier op Fok!, maar ik weet niet of mijn ouders echt staan te springen om op en neer naar Enschede of Den Bosch te rijden. Aangezien er in onze woonplaats ook een asiel zit.)

En waarschijnlijk vinden kittens zo'n grote stoere kater wel machtig interessant. Sowieso is die heen en weer zwiepende staart natuurlijk geweldig.....kan ik mij zo voorstellen.... (hoewel je dan net zal zien dat dat ze geen biet interesseert, want zo werkt dat met katten _O- )
pi_115551232
Ik wou even melden dat de grote rode kater Diego (nu gaat hij Gijs heten) vanochtend is aangekomen en het beter doet dan verwacht! Hij zit nu onder m'n bed, en komt af en toe even kijken en knuffelen :D O+
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:27:31 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115551285
Krijgen we binnenkort ook een foto van Gijs (leuke naam!)?
The love you take is equal to the love you make.
pi_115552518
Het zijn crappy telefoonfoto's maar laten ongeveer zien hoe leuk deze rode kater is!

Met z'n mooie witte pootjes O+
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:04:29 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115552622
Jaaa! wat is 'ie mooi rood!
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:22:50 #122
45 SiGNe
pi_115558235
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 01:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Op een boze manier NEE! zeggen, evt een lichte(!) corrigerende tik geven.
En evt met je vingers knippen.
Werkt hier het beste, bij een plantenspuit vraagt ie zich af waarom het opeens regent ofzo :D

Als Jiro nu aanstalte maakt om in m'n speakers te klimmen en ik knip met m'n vingers dan gaan z'n oortjes plat in de nek, hij gaat lager op z'n poten staan en loopt weg.
Hij snap dat als ik met m'n vingers knip dat ie iets doet wat niet mag... en dat na 1 weekje ^O^
pi_115590364
Oké, hier mijn vraag. We hebben een nestje gehad, en toen ze leerden zindelijk te worden ging het begrijpelijk de eerste week af en toe mis. Ik ben er gelijk bij geweest om het op te ruimen, en ook de kattenbakken goed schoongehouden met chloor (ze zijn dol op de geur van chloor). De ouders van de kittens gaan netjes op de kattenbak, maar de kittens blijven toch de geur van hun eerdere plasjes ruiken. Nu waren de kittens allemaal weg en dachten we, nu kan de grondige schoonmaakbeurt beginnen. Maar helaas, net toen de laatste weg was kreeg ik dezelfde dag telefoon, de nieuwe eigenaar van een van de poesjes was helaas allergisch en de kitten kwam terug. Ik ben overal naar tips op zoek gegaan, en ik heb de vloer met schoonmaak azijn gedweild. Maar nog geen minuut later zat meneer alweer! Precies onder de tv meubel. Lastige plek! Ik weet dat een bepaalde spray.. iets met eco of zo in de naam, goed werkt. Maar we zitten momenteel erg krap bij kas, en 1 zo'n fles is 25 euro. Toch weer meer dan een halve week boodschappen! Schoonmaakazijn werkt dus niet. Iemand een goedkope tip om dit tegen te gaan?
En de boer op de fiets, hij trapte zich rot maar naderde niets...
pi_115590671
Biotex werkt hier heel goed, flink schrobben, op laten drogen en dan stofzuigen voor de laatste restjes.

Bij mijn kater heeft het rouwproces na de dood van zn zusje echt heel lang geduurt, langer dan de zes maanden in ieder geval. We hebben er toen in overleg met een fokker een kitten bijgenomen omdat onze kater nog jong ( 3 ) en speels was, maar dat heeft ook best lang geduurd voordat dat allemaal in goede banen liep.
high fives and stagedives
pi_115591148
quote:
11s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:30 schreef appelm0es het volgende:
Oké, hier mijn vraag. We hebben een nestje gehad, en toen ze leerden zindelijk te worden ging het begrijpelijk de eerste week af en toe mis. Ik ben er gelijk bij geweest om het op te ruimen, en ook de kattenbakken goed schoongehouden met chloor (ze zijn dol op de geur van chloor). De ouders van de kittens gaan netjes op de kattenbak, maar de kittens blijven toch de geur van hun eerdere plasjes ruiken. Nu waren de kittens allemaal weg en dachten we, nu kan de grondige schoonmaakbeurt beginnen. Maar helaas, net toen de laatste weg was kreeg ik dezelfde dag telefoon, de nieuwe eigenaar van een van de poesjes was helaas allergisch en de kitten kwam terug. Ik ben overal naar tips op zoek gegaan, en ik heb de vloer met schoonmaak azijn gedweild. Maar nog geen minuut later zat meneer alweer! Precies onder de tv meubel. Lastige plek! Ik weet dat een bepaalde spray.. iets met eco of zo in de naam, goed werkt. Maar we zitten momenteel erg krap bij kas, en 1 zo'n fles is 25 euro. Toch weer meer dan een halve week boodschappen! Schoonmaakazijn werkt dus niet. Iemand een goedkope tip om dit tegen te gaan?
Alufolie neerleggen. Of anders keukenfolie. Vinden ze vaak niet prettig om overheen te lopen. Ziet er misschien niet uit, maar je moet toch iets! Anders er iets neer leggen waardoor ze er niet kunnen zitten (paar lege bloempotten, stenen uit de tuin, iets anders)
pi_115600433
ik las ergens groene zeep en/of soda. laten intrekken en goed schoonmaken.
Misschien zal van dat oxi vlekken poeder ook wel werken? Dat zat ik me af te vragen, aangezien je dan ook voor gewone vlekken enzo kan gebruiken. Iemand een idee?
pi_115602885
Ik zeg ook schoonmaken met een sopje van Biotex. Bij sommige supermarkten en drogisten kun je HG "alle nare geurtjes weg" kopen, dat helpt ook wel goed. en kost een paar euro.
Zet eventueel ook een paar bakjes (bv afwasteiltje oid) met grit neer zodat het kitten wat meer plekken heeft om naar de bak te gaan, dat wil ook nog weleens helpen.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 23:35:46 #128
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_115624640
Mijn kat zat zojuist vast met zijn pootje onder de tafel poot. Daar zit een spleet onder waar ie graag zijn poot onderdoor steekt en speelt wat nooit misgaat. Heb natuurlijk snel de tafel een stukje opgetild zodat ie loskwam, maar nu loopt ie (lichtjes) mank. Denk beetje gekneust ofzo. Maar mag niet bij hem komen nu om te kijken. Hopelijk morgen over, anders is het zeker slim even naar de DA te gaan ?

Edit, hmmm lijkt mee te vallen, wel een beetje een huppeltje bij het lopen maar speelt en lijkt het zelf niet eens in de gaten te hebben.

Wat een geluid maakte die trouwens toen ie vast zat zeg :X

Edit2: het is alweer over lijkt het, gewoon te bezorgd :P , zit alweer op de (vrij hoge) vensterbank :) .

[ Bericht 22% gewijzigd door DaMook op 15-08-2012 23:50:03 ]
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 16 augustus 2012 @ 02:17:31 #129
378177 Kotsdrol
Feel the Misery...
pi_115630041
Vraagje: Wij hebben sinds 3 dagen een nieuwe kitten.
Ook hadden wij al een poes van 3 jaar, die 1 keer een nestje heeft gehad.

Is het nu normaal dat de poes, dus niet de biologische poes van de kitten, moeder gevoelens krijgt voor de kitten? Want de kitten ligt nu af en toe aan de tepel, en ik krijg het gevoel dat die 2 elkaar als moeder en dochter zien.

Ik moet wel zeggen dat de kitten nu 7 weken oud is, en waarschijnlijk een beetje te vroeg bij het nestje is weggehaald.
*Team Anti-Waaif*
pi_115631471
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:35 schreef DaMook het volgende:
Mijn kat zat zojuist vast met zijn pootje onder de tafel poot. Daar zit een spleet onder waar ie graag zijn poot onderdoor steekt en speelt wat nooit misgaat. Heb natuurlijk snel de tafel een stukje opgetild zodat ie loskwam, maar nu loopt ie (lichtjes) mank. Denk beetje gekneust ofzo. Maar mag niet bij hem komen nu om te kijken. Hopelijk morgen over, anders is het zeker slim even naar de DA te gaan ?

Edit, hmmm lijkt mee te vallen, wel een beetje een huppeltje bij het lopen maar speelt en lijkt het zelf niet eens in de gaten te hebben.

Wat een geluid maakte die trouwens toen ie vast zat zeg :X

Edit2: het is alweer over lijkt het, gewoon te bezorgd :P , zit alweer op de (vrij hoge) vensterbank :) .
Ik kijk het altijd even een dag aan (zolang het niet bloedt en de kat ook nog gevoel heeft in de poot, anders is het linea recta naar de DA). Als het beter wordt, kijk ik het nog een dag of 3 aan en dan moet het echt over zijn.
pi_115633856
poes gewogen, ze weegt 900 gram, ik vraag me af of we haar te weinig eten geven of dat ze gewoon veel honger heeft...ze krijgt twee keer per dag een dun laagje in haar bakje, dat is samen al iets meer dan de aanbevolen grammen voor gewicht en leeftijd, maar ze heeft het erg snel op en mauwt ook om meer eten, vooral 's avonds.

thuis was ze een grote bak gewend voor alle broertjes en zusjes en moeder samen, ook 2 keer per dag...

is 900 gram te dik voor 17 weken?
geven we haar te weinig?
iemand tips?

referentiefoto voor het formaat:

Kwak
pi_115633990
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:25 schreef kwakz0r het volgende:
poes gewogen, ze weegt 900 gram, ik vraag me af of we haar te weinig eten geven of dat ze gewoon veel honger heeft...ze krijgt twee keer per dag een dun laagje in haar bakje, dat is samen al iets meer dan de aanbevolen grammen voor gewicht en leeftijd, maar ze heeft het erg snel op en mauwt ook om meer eten, vooral 's avonds.

thuis was ze een grote bak gewend voor alle broertjes en zusjes en moeder samen, ook 2 keer per dag...

is 900 gram te dik voor 17 weken?
geven we haar te weinig?
iemand tips?

referentiefoto voor het formaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weet je zeker dat ze maar 900 gram weegt? :o Ik kan het op de foto's niet eruit halen, maar dan moet het wel een heel kleine poes zijn. Ik laat hier opvangkittens verhuizen die met 8 weken al bijna een kilo wegen. :X

Ze lijkt er verder goed uit te zien, maar ik zou haar bak gewoon een poosje lekker vol laten en geven naar behoefte. Zo'n kitten is nog in ontwikkeling en mag onbeperkt eten.
Nadat ze gesteriliseerd is moet je dat gaan minderen, anders wordt het een tonnetje.

Maar voor nu: gewoon lekker laten eten. :Y)
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_115634250
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ze maar 900 gram weegt? :o Ik kan het op de foto's niet eruit halen, maar dan moet het wel een heel kleine poes zijn. Ik laat hier opvangkittens verhuizen die met 8 weken al bijna een kilo wegen. :X

Ze lijkt er verder goed uit te zien, maar ik zou haar bak gewoon een poosje lekker vol laten en geven naar behoefte. Zo'n kitten is nog in ontwikkeling en mag onbeperkt eten.
Nadat ze gesteriliseerd is moet je dat gaan minderen, anders wordt het een tonnetje.

Maar voor nu: gewoon lekker laten eten. :Y)
ok, dan geef ik haar straks een lekker volle bak als ik wegga (ze is straks weer een paar uurtjes alleen).

ik heb mezelf met en zonder poes gewogen, en het verschil was 900 gram, tot 2 keer toe. ze is 15 april geboren. t is geen raskat he, gewoon een klein rood poesje....
Kwak
pi_115634393
hm, ik heb haar gemeten, ze is van neusje tot kontje in een rechte lijn gemeten 36 cm (kopje lag iets omhoog, dus gestrekt denk ik 40 cm ofzo?)

dit is op de arm, kan haar makkelijk met 1 hand vasthouden onder t kontje tegen me aan
Kwak
pi_115634395
Kun je haar ruggengraat voelen en steken haar ribbetjes uit? Zolang dat niet het geval is, hoef je je niet teveel zorgen te maken. Maar ik ben het wel met Cat22 eens, ze moet nog groeien! En die aantallen die je op de verpakking leest zijn ook maar richtlijnen.

Mijn Kleintje is met 5kg best zwaar voor z'n grootte. Maar hij is absoluut niet dik. De dierenarts zei dat ook al. En als ik geef wat ik ze zou "mogen" geven volgens de verpakking, dan worden ze in de winter te dik en in de zomer te mager...

(en mijn motto in de zomer is: als ze honger hebben zoeken ze maar wat muizen! :P)
pi_115634718
hm, ik kom er niet echt uit met t kattenbmi, pootje tot schouder is ca. 20 cm, schouder tot kontje 23 cm, dan zou ze erg mager zijn (1,95 bmi). maar ik voel geen uitstekende ribben (laagje vet eroverheen) en ook de ruggengraat valt mee, wel taille, schouders zijn wel een beetje puntig.

kortom: ze mag wel wat meer voer, of 1 keer vaker per dag. en ik maak me geen zorgen.
Kwak
pi_115635759
beter plaatje gevonden
pi_115635911
* Puala komt ook even langs met een vraag.

Ik heb vanuit het opvanggezin Cat22 een kitten geadopteerd. De jongedame doet het prima, maar sinds ongeveer 3 weken bijt ze. Als ik met haar speel, haar aai of als ik gewoon lig te slapen. Ze likt een keertje of geeft een kopje en daarna gaan de tanden er in. Het is niet keihard en tot bloedens toe, maar vaak zie je wel een streep/tandafdruk. Ofwel: het doet zeer. En ik heb al vanalles geprobeerd. Nee zeggen, stoppen met aaien/spelen, negeren, zachtjes in t nekvel pakken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het werkt niet. En ik wil best er vanuit gaan dat het een fase is en dat ze het wel af leert.. maar ondertussen kom ik op het punt dat ik het niet leuk meer vind.

Hebben jullie tips hoe ik dit af kan leren?
pi_115635987
Wat vervelend, Puala -O- ik zou het echt niet weten, je hebt al zo veel geprobeerd :( Misschien kun je nog terugbijten? :@ :P
pi_115636015
Die optie had ik zelf ook al bedacht, maar een mond vol haar lokte me nog niet zo erg. Ik wilde het eerst hier maar eens proberen.

Wat ook nog kan is kijken of ik haar kan natspuiten, maar dat boeide haar met andere dingen zo weinig.. Ik ben bang dat het hier ook weinig effect heeft.
pi_115636031
ze beet bij mij ook ineens in mijn kleren, onze reactie was nee zeggen, oppakken en op de grond zetten en even negeren. dan gaat ze meestal opzichtig zitten wassen of heel hard rennen om te laten zien dat er niks aan de hand is/ze heus wel dingen mag....maar jullie poes klinkt wel hardleers.

*ze flikkert zojuist van een stoel af waar ze op probeerde te klimmen via de onderkant :')
Kwak
  donderdag 16 augustus 2012 @ 11:44:54 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115636254
Ze ziet er gewoon hartstikke goed uit op de foto's!

Ik denk dat zeuren om eten er een beetje bij hoort. Dat wil niet altijd zeggen dat ze dan vreselijke honger heeft of tekort komt. Zolang ze nog in de groei is, zoumik ook zeggen: laat ze eten naar behoefte.

Ik heb nu een kat die we al jaren op vaste tijden eten geven en dat heeft ook zo zijn voordelen. Maar daar kun je je kat altijd nog aan wennen.
pi_115636405
nou ja, na veel gezeur heeft madam nu een bakje staan (ze had het ochtendvoer helemaal opgegeten op 3 brokjes na) en ze kijkt er niet eens meer naar. ik kan het wel laten staan, denk dat ze het toch in de loop van de middag pas opeet.

net een pogign gedaan tot wegen op de keukenweegschaal, lukte natuurlijk niet, maar ik denk dat ze toch wel 1500 gram weegt ofzo. wat betekent dat ik natuurlijk stiekem lichter ben O-) :')
Kwak
pi_115636658
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:29 schreef computergirl het volgende:
beter plaatje gevonden
[ afbeelding ]
Hmm, mijn Rooie heeft zo'n hangbuik maar je kunt ook z'n taile perfect zien... Maar dat is wel een handig plaatje!

quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:48 schreef kwakz0r het volgende:
net een pogign gedaan tot wegen op de keukenweegschaal, lukte natuurlijk niet, maar ik denk dat ze toch wel 1500 gram weegt ofzo. wat betekent dat ik natuurlijk stiekem lichter ben O-) :')
Je moet natuurlijk wel altijd eerst zelf op de weegschaal gaan staan en dan pas de kat erbij nemen (omdraaien mag ook...) Mijn kat blijft trouwens netjes zitten (als hij zin heeft :P)
pi_115636948
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:48 schreef kwakz0r het volgende:
nou ja, na veel gezeur heeft madam nu een bakje staan (ze had het ochtendvoer helemaal opgegeten op 3 brokjes na) en ze kijkt er niet eens meer naar. ik kan het wel laten staan, denk dat ze het toch in de loop van de middag pas opeet.

1500 gram klinkt een stuk logischer. ^O^ En zo op de foto's ziet ze er niet slecht uit.
Ikzelf vang geen raskatten op maar stumpertjes van de straat die niet altijd de beste start hebben gehad. En omdat die kittens op bijna een kilo weggaan verbaasde mij jouw opgegeven gewicht wel erg.

Maar als ze er goed uitziet denk ik eerder dat het aan je weegschaal of jouw ingeschatte eigen gewicht ligt. ;)
pi_115637039
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:33 schreef Puala het volgende:
* Puala komt ook even langs met een vraag.

Ik heb vanuit het opvanggezin Cat22 een kitten geadopteerd. De jongedame doet het prima, maar sinds ongeveer 3 weken bijt ze. Als ik met haar speel, haar aai of als ik gewoon lig te slapen. Ze likt een keertje of geeft een kopje en daarna gaan de tanden er in. Het is niet keihard en tot bloedens toe, maar vaak zie je wel een streep/tandafdruk. Ofwel: het doet zeer. En ik heb al vanalles geprobeerd. Nee zeggen, stoppen met aaien/spelen, negeren, zachtjes in t nekvel pakken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het werkt niet. En ik wil best er vanuit gaan dat het een fase is en dat ze het wel af leert.. maar ondertussen kom ik op het punt dat ik het niet leuk meer vind.

Hebben jullie tips hoe ik dit af kan leren?
Liefdesbeetjes! O+ Maar ik kan me voorstellen dat je verrekte lastig vindt. :P Zal ook me thaar ontwikkeling samenhangen, ze wordt een grote meid en begint haar hormoontjes vast te merken.
Ik zou haar niet straffen, het is voor haar een uiting van affectie en dan geef je wel een heel raar signaal af. Maar stoppen met aaien, poes wegzetten of zelf weglopen lijken me prima opties. En het is een faaaaaase! :+
Al heb ik hier nu een opvangpoes zitten die me - vol van hormonen- regelmatig nog keihard in de neus bijt. :')
pi_115637105
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:11 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Liefdesbeetjes! O+ Maar ik kan me voorstellen dat je verrekte lastig vindt. :P Zal ook me thaar ontwikkeling samenhangen, ze wordt een grote meid en begint haar hormoontjes vast te merken.
Ik zou haar niet straffen, het is voor haar een uiting van affectie en dan geef je wel een heel raar signaal af. Maar stoppen met aaien, poes wegzetten of zelf weglopen lijken me prima opties. En het is een faaaaaase! :+
Al heb ik hier nu een opvangpoes zitten die me - vol van hormonen- regelmatig nog keihard in de neus bijt. :')
Maar ze bijt ook als ik niets doe. Zijn het dan ook liefdesbeetjes? Want ik zal vast heel lief en leuk zijn als ik slaap, maar ik zit er dan dus niet op te wachten :+

En bijten in mijn neus: check. Likken ook.
pi_115637139
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:13 schreef Puala het volgende:

[..]

Maar ze bijt ook als ik niets doe. Zijn het dan ook liefdesbeetjes? Want ik zal vast heel lief en leuk zijn als ik slaap, maar ik zit er dan dus niet op te wachten :+

En bijten in mijn neus: check. Likken ook.
Ja! Ze vindt je gewoon keileuk. O+ En wil graag met je spelen want wie heeft er nou slaap nodig. :{w Dat haal je overdag toch in? _O- :*

Daarom heb ik dus geen katten op mijn slaapkamer, ik hecht aan mijn nachtrust. :P
pi_115637211
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:14 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ja! Ze vindt je gewoon keileuk. O+ En wil graag met je spelen want wie heeft er nou slaap nodig. :{w Dat haal je overdag toch in? _O- :*

Daarom heb ik dus geen katten op mijn slaapkamer, ik hecht aan mijn nachtrust. :P

Nou ja ergens goed om dit te weten. Ik had het ergens al wel verwacht. Dus dan maar wachten tot deze fase over gaat.

Ze is verder een schatje hoor O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')