FilmpjescollectieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De hele voorbereiding is Blind dramatisch bezig.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:11 schreef gniffie het volgende:
Waar waren de complimenten voor Blind toen die wel goed stond te ballen, haters
![]()
Janssen is en blijft nog steeds
Heeft Blind meer dan 3 wedstrijden goed staan ballen dan...!?quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:11 schreef gniffie het volgende:
Waar waren de complimenten voor Blind toen die wel goed stond te ballen, haters
![]()
Janssen is en blijft nog steeds
Goed is hij niet maar bij elk slecht resultaat is het wel hij die door 90% van de supporters aan de schandpaal wordt genageld terwijl er vele vaak nog slechter spelende veel rustiger worden behandeld.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Heeft Blind meer dan 3 wedstrijden goed staan ballen dan...!?
Die jongen speelt toch ver boven zijn niveau!? Dat heeft hij nu al een paar jaar aangetoond. Aardige periode bij Groningen gehad, maar verderDramatisch.
Misschien een aardige speler voor een subtopper en wellicht dat hij ooit die stappen nog kan maken in zijn ontwikkeling, of misschien dat ie op een andere positie beter tot zijn recht komt, maar tot dusver is het niet veel...
Vorig jaar wat wedstrijden cv gespeeld en allen goed, en met de winning streak als back ook goed. Dat zijn zeker 20 goede potten in 1 seizoen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Heeft Blind meer dan 3 wedstrijden goed staan ballen dan...!?
Die jongen speelt toch ver boven zijn niveau!? Dat heeft hij nu al een paar jaar aangetoond. Aardige periode bij Groningen gehad, maar verderDramatisch.
Misschien een aardige speler voor een subtopper en wellicht dat hij ooit die stappen nog kan maken in zijn ontwikkeling, of misschien dat ie op een andere positie beter tot zijn recht komt, maar tot dusver is het niet veel...
Jij vindt Blind als 1e LCV kunnen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:18 schreef gniffie het volgende:
[..]
Vorig jaar wat wedstrijden cv gespeeld en allen goed, en met de winning streak als back ook goed. Dat zijn zeker 20 goede potten in 1 seizoen.
als het goed draait voetbalt die wel mee ja. als het team minder gaat is hij de eerste die keihard faaltquote:Op maandag 6 augustus 2012 01:18 schreef gniffie het volgende:
[..]
Vorig jaar wat wedstrijden cv gespeeld en allen goed, en met de winning streak als back ook goed. Dat zijn zeker 20 goede potten in 1 seizoen.
...maar zelfs voor het hele Blind/Van Gaal verhaal, zagen velen het toch al TOTAAL niet in die jongen zitten!? Het is echt niet alsof het alleen van dit laatste seizoen was ofzo.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:15 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Goed is hij niet maar bij elk slecht resultaat is het wel hij die door 90% van de supporters aan de schandpaal wordt genageld terwijl er vele vaak nog slechter spelende veel rustiger worden behandeld.
Natuurlijk is dit ontstaan door zijn vader in de Van Gaal kwestie en heeft hij ook niet het juiste niveau maar hij kan zich wel heel weinig permitteren.
Voor de rest ben ik het wel eens dat hij gewoon zo snel mogelijk naar een subtopper moet vertrekken en mogelijk ooit doorgroeien naar een buitenlandse subtopper,
20 goede potten van Daley? ORANJE!!!!quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:18 schreef gniffie het volgende:
[..]
Toen was het wel duidelijk dat hij te langzaam als back was maar was er nog bij vele de hoop dat hij kon doorgroeien in zijn rol als CV.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
...maar zelfs voor het hele Blind/Van Gaal verhaal, zagen velen het toch al TOTAAL niet in die jongen zitten!? Het is echt niet alsof het alleen van dit laatste seizoen was ofzo.
[..]
20 goede potten van Daley? ORANJE!!!!
Een beetje zoals Emanuelson destijds als back, al vond ik die op andere posities soms wel goed.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:20 schreef vincerusso het volgende:
[..]
als het goed draait voetbalt die wel mee ja. als het team minder gaat is hij de eerste die keihard faalt
Europa League in eigen huis ja.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:25 schreef Mierenneuker. het volgende:
Haha. Frank ging voor de triple?
Hij zei van wel ja. Gezien de opstelling dacht hij toch 'nee, laat maar.'quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:25 schreef Mierenneuker. het volgende:
hij zal voor altijd het slappe zoontje van scholletje blijven , zonder enige uitstralingquote:Op maandag 6 augustus 2012 01:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Een beetje zoals Emanuelson destijds als back, al vond ik die op andere posities soms wel goed.
Maar goed, Emanuelson IS gewoon geen back. Die moet je lekker in een vrije rol aanvallend op het middenveld zetten, en dan is hij bruikbaar en heeft hij een prima traptechniek en kan goed inschuiven in de 16 meter.
Daley Blind IS wel een verdediger, maar een vrij waardeloze verdediger, dus die heeft geen enkel excuus dat hij eigenlijk ergens anders hoort te spelen (qua positie)
Dat zou ik niet zeggen. Hij is een ideale back up speler hij kan op back en centraal. Alleen heeft hij niet het inzicht om gaten dicht te lopen tegen snelle spelers.20 goede potten heeft hij nog niet gespeeld voor Ajax.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:30 schreef Stiggie het volgende:
Daley Blind is niet Ajax waardig. Nooit geweest en zal het ook nooit worden
CL, KNVB beker en kampioenschap ja.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:25 schreef Mierenneuker. het volgende:
Okè misschien niet de KNVB beker dan, maar dat is mierenneuken.quote:
quote:Assaidi kijkt toe in de ArenA
Oussama Assaidi was zondag aandachtig toeschouwer bij PSV-Ajax en zijn aanwezigheid zorgde voor de nodige speculaties. Ajax zoekt nog een buitenspeler en informeerde twee weken geleden bij SC Heerenveen naar de vraagprijs van de Amsterdammer. „Mag ik geen wedstrijdje meer bekijken?”, lachte Assaidi.
„Luciano Narsingh had een kaart geregeld”, bleek hij de ArenA (vooralsnog) alleen te bezoeken vanwege de basisplaats bij PSV van zijn oud-ploeggenoot.
quote:teleVISIE: PSV moet, Ajax mag
Veel duidelijker viel het verschil in beleidsvisie tussen Ajax en PSV niet waar te nemen dan bij de strijd om de Johan Cruijff Schaal tussen de kampioen en bekerwinnaar. Waar pur sang prestatietrainer Dick Advocaat namens PSV geen enkele zelfopgeleide speler opstelde, begon opbouwtrainer Frank de Boer met liefst acht jongens uit de eigen opleiding.
Vanzelfsprekend kwam deze principiële keus tot uiting in de gemiddelde leeftijd van de teams met 22.7 (Ajax) tegen 25.8 (PSV) en uiteindelijk ook in de score: 4-2 voor PSV.PSV heeft met directeur Tiny Sanders en zijn voetbalrechterhand Marcel Brands gekozen voor het investeringsmodel.
Na de grondverkoop vorige zomer is de knip getrokken voor transfersommen en salarissen. Naar het voorbeeld van Jacques Ruts en Harry van Raaij dertig jaar geleden toen de concurrentie – de Ajacieden Gerald Vanenburg en Ronald Koeman en Feyenoorder Ruud Gullit - werd leeg gekocht.
PSV zette daarmee de stap naar de nationale en internationale top. Verschil met toen is dat de prijzen zodanig zijn gestegen dat tegenwoordig slechts de beste subtoppers naar Eindhoven kunnen worden gelokt. Het is één van de redenen dat PSV vorig seizoen en de twee jaar daarvoor niet kon leveren op het moment suprême in de kampioensrace.
Overigens zou PSV met het binnenhalen van de gewenste alleskunner Adam Maher wel een concurrent (AZ) ernstig verzwakken. In Amsterdam houden ze met de lijn van Johan Cruijff tegenwoordig juist de hand op de knip. Een gezonde club met een normaal salarishuis en zelfvoorzienende opleiding is het uitgangspunt.
Dit zal heus weleens botsen met het eeuwig hoge verwachtingspatroon bij een club als Ajax. Maar waar in het verleden door diverse directies en trainers balletje-balletje werd gespeeld met de toekomst van Ajax op jacht naar sportief succes, is dat nu vloeken in de roodwitte kerk. Zaak is wel het verwachtingspatroon naar de buitenwereld te managen en niet in paniek te raken.
Zo kan het missen van de Cruijff Schaal snel tot paniek leiden, maar bijvoorbeeld even gemakkelijk in perspectief worden geplaatst met de afwezigheid van jongens als Christian Eriksen, Gregory van der Wiel, Derk Boerrigter en Miralem Sulejmani. In elk geval is PSV sinds het ophalen van de eerste hoofdprijs van het seizoen 2012-2013 gisteren in de Amsterdam ArenA de te kloppen ploeg in de eredivisie.
Gezien de risicovolle, dure financiële bedrijfsvoering zullen Advocaat & co moeten leveren om de noodzakelijke Champions League-miljoenen voor PSV te waarborgen. Want zonder dergelijke inkomsten kan het zomaar zo zijn dat de Eindhovense clubleiding sneller dan verwacht opnieuw bij de gemeente Eindhoven op de stoep staat. Verschil met vorig seizoen: types als Advocaat en Mark van Bommel, als Advocaats verlengstuk in het veld, kunnen beter met de druk van het ‘moeten’ omgaan dan alle PSV’ers, die afgelopen drie jaar in het Philips Stadion rondliepen.
quote:Telegraaf: Ajax bereikt akkoord met Krasnodar over transfer Ozbiliz
Volgens De Telegraaf heeft Ajax een akkoord bereikt met het Russische Kuban Krasnodar over de transfersom voor Aras Ozbiliz. De Russische club zal volgens de Amsterdamse krant een bedrag van circa één miljoen euro moeten betalen. Ozbiliz moet zelf nog tot een akkoord komen.
quote:De Boer schrijft Blind niet af
Trainer Frank de Boer weigert Daley Blind af te schrijven vanwege zijn twee fouten in de eerste helft van het duel om de Johan Cruijffschaal. PSV werd in het zadel geholpen op weg naar de schaal. Dat vind ik wel heel gemakkelijk. Vorig seizoen deed hij het juist uitstekend. Hij begon niet scherp genoeg aan de wedstrijd en dat gold ook voor onze andere spelers.
Het gemis aan scherpte bij Blind was vooral zichtbaar bij het doelpunt van Jeremain Lens. Als je ervoor wil komen om de bal te onderscheppen moet je hem hebben of anders een slimme overtreding maken. Beide deed hij niet.
quote:Sigthórsson: Goede wake-up-call voor Ajax
Ajax kreeg zondag in de eerste officiële wedstrijd van het nieuwe seizoen een tikje om de oren. In de eigen ArenA verloor het met 4-2 van bekerwinnaar PSV en op dat resultaat viel, zeker op basis van de eerste helft, niets af te dingen. Het moet snel beter, beseft Kolbeinn Sigthórsson zich. Zeker omdat volgende week AZ wacht.
Tegen PSV speelde zondag Ajax eigenlijk 87 minuten een verloren wedstrijden. Nadat Ola Toivonen er in de derde minuut 0-1 van maakte, kwam de overwinning van PSV nauwelijks meer in gevaar. Alleen in de eerste fase na rust was Ajax even beter en hing een gelijkmaker (2-2) in de lucht, maar precies op dat moment maakten de bezoekers uit Eindhoven de 1-3. Daarna schoot PSV-verdediger Marcelo nog in eigen doel, maar echt spannend werd het niet meer. Ajax kwam simpelweg tekort, op alle fronten.
Dit was niet onze beste wedstrijd, nee, zegt Sigthórsson tegen FCUpdate.nl. Al vond ik ons spel na rust niet eens zo slecht. Toen waren wij voetballend beter, maar was PSV effectiever. Maar de scherpte die we na rust wel hadden, moeten we natuurlijk vanaf het begin hebben. Nu stonden we heel snel 2-0 achter en tegen zo'n tegenstander is het lastig om daarvan terug te komen.
Hoewel het seizoen sinds zondag officieel begonnen is, staat Ajax nog in de steigers. Diverse spelers zijn geblesseerd en de club maakt er geen geheim van dat het nog enkele spelers aan de selectie toe wil voegen. De ploeg is zoekende en lijkt daarmee direct een fikse achterstand te hebben ten opzichte van PSV, dat al uitgewinkeld is en eigenlijk al weken toewerkt naar een vast basiselftal. Sigthórsson wacht zelf weet niet wat de plannen van zijn club op de transfermarkt zijn. Wat de club precies wil, is aan de clubleiding. Daar ga ik niet over. Maar ik weet inderdaad dat het de bedoeling is dat er nog wat spelers bij komen. Natuurlijk is het zo dat je nieuwe spelers het liefst zo vroeg mogelijk in de zomer er bij hebt, maar we kunnen de situatie niet veranderen."
Sigthórsson benadrukt ook de waarde van Derk Boerrigter, die tegen PSV wegens een blessure niet van de partij was, voor de ploeg. "Hopelijk komt Derk snel terug. Hij is per wedstrijd goed voor één, twee of drie goede voorzetjes. Dat is belangrijk voor ons.
Sigthórsson vindt echter dat de problemen van Ajax niet groter gemaakt moeten worden dan ze zijn. Ik vond ons bij vlagen niet zo slecht spelen, vandaag. Deze wedstrijd is gewoon een goede wake-up-call. We moeten vanaf het begin scherp zijn. Zeker ook volgende week, als we de competitie beginnen tegen AZ. Ik vind het een voordeel dat we starten tegen zo'n sterke ploeg. Dan kunnen we laten zien dat we geleerd hebben van onze fouten.
Zelf hoopt de aanvaller, die terugkomt van een blessure, tegen AZ ook weer een stapje in de goede richting te zetten. Fysiek zit ik nog niet op honderd procent, misschien op tachtig of 85. Maar dat is normaal, ik heb een aantal trainingen en oefenwedstrijden moeten missen. Ik voel me in ieder geval elke week beter en sowieso een stuk beter dan een jaar geleden. Ik ga snel richting de honderd procent, daar ben ik zeker van.
quote:Ajax-lichtpuntje: 'Of ik nu definitief bij de A-selectie kom, weet ik niet'
Mitchell Dijks was tijdens het duel om de Johan Cruijff Schaal tussen PSV en Ajax (4-2) een van de lichtpuntjes bij het team van trainer Frank de Boer. De linksback hield zich goed staande tegen Luciano Narsingh.
"Dit was mijn eerste kans op een prijs in Ajax 1", vertelt Dijks aan De Telegraaf. "Jammer dat we die niet hebben gepakt." Dijks kon niet helemaal laten zien wat hij in huis heeft. "Luciano is een goede speler en Frank de Boer en Dennis Bergkamp hebben me uitgelegd hoe gevaarlijk hij in de omschakeling is."
"Ik moest vanwege zijn snelheid eerst aan verdedigen denken en daarna pas aan aanvallen. Hij is me niet voorbijgekomen, maar of ik nu definitief bij de A-selectie kom, weet ik niet. Ik hoor het wel. Als ik bij Ajax 1 blijf, is dat mooi. Wanneer ik terug moet naar Jong Ajax, ga ik hard aan die verbeterpunten werken."
quote:'Ajax akkoord met Krasnodar over Özbiliz'
Aras Özbiliz heeft zondag waarschijnlijk in de Amsterdam ArenA tegen PSV zijn laatste wedstrijd gespeeld in het shirt van Ajax. De regerend landskampioen bereikte een akkoord met Kuban Krasnodar over de door de Russische club te betalen transfersom voor de vleugelspeler, meldt De Telegraaf.
Kuban Krasnodar maakt een bedrag over van ongeveer één miljoen euro voor de aanvaller met een Armeens paspoort. Volgens de berichtgeving kan Özbiliz veel meer verdienen dan bij Ajax waar hij tevens niet verzekerd is van een vaste basisplaats.
Özbiliz (22) maakte in het seizoen 2010/2011 zijn debuut in het eerste elftal van Ajax. Het voorgaande seizoen speelde hij veertien competitiewedstrijden in de Eredivisie.
quote:Blind groeit uit tot zondebok: 'Als je ziet hoe we doelpunten weggeven'
Theo Janssen stond zich zondag op het veld te verbijten. Ajax verloor wederom de strijd om de Johan Cruijff Schaal. PSV was met 4-2 te sterk. "Het krachtsverschil met PSV was enorm. Wij speelden naïef en elke aanval van PSV was gevaarlijk. En dat is niet plezierig", erkent Janssen.
"We mogen blij zijn met maar vier tegentreffers", citeert De Telegraaf. "Als je ziet hoe we doelpunten weggeven… Bij die eerste goal moet Daley (Blind, red.) gewoon voor zijn man blijven, om over die tweede maar niet te praten. We speelden verder wel redelijk, maar creëren te weinig."
Ajax miste tegen PSV behalve de afwezige Derk Boerrigter, Miralem Sulejmani, Christian Eriksen, Gregory van der Wiel en Nicolai Boilesen vooral Jan Vertonghen. Blind verving de Belg, maar speelde een matige wedstrijd. ''Maar ik vind het flauw om Daley na een duel af te schrijven", zei Frank de Boer. "Hij heeft ook laten zien dat hij daar goed kan spelen. We gaan dus niet meteen over tot paniekaankopen.''
Maar dat is altijd al zo geweest. Het was echt geen verrassing dat je ze gisteren helemaal niet gehoord hebt.quote:Op maandag 6 augustus 2012 07:01 schreef Afhaalchinees het volgende:
Psv publiek is het meest trieste publiek ooit
quote:Armenteros wil naar Ajax
Heracles Almelo-spits Samuel Armenteros hoopt de overstap te maken naar Ajax. De Amsterdammers hebben contact gehad met de Almelose club, maar tot een akkoord is het tot dusver niet gekomen.
"Ik heb hier drie mooie jaren gehad en heb alles aan Heracles te danken. Ik ben nu 22 jaar oud en heb twee volle seizoenen als basisspeler achter de rug. Ik wil me graag verder ontwikkelen. Ajax is een stap omhoog. Ze zijn kampioen geworden en spelen Champions League. We worden allemaal geboren als mensen en net als ieder ander wil ik de top bereiken”, zegt de aanvaller, wiens contract volgend jaar zomer afloopt.
Nadat Telesport berichtte over de Amsterdamse interesse, is de aanvaller non-stop bestookt met vragen over een eventueel vertrek. Armenteros hoopt, maar houdt, vanwege het grote verschil tussen vraagprijs en bod, een slag om de arm.
"Heracles weet vast wel wat ze voor me kunnen vragen. Maar als ze me nu verkopen, houden ze er nog wat aan over. Volgend seizoen loop ik gratis de deur uit”, aldus Armenteros.
Ajax houdt overigens vast aan het eerste bod. Als Heracles daar niet mee akkoord gaat, dan gaat de transfer van Armenteros naar Ajax niet door.
Nee, dat ben ik gewend, maar om ineens uit het niets te zingen dat 'de joden stil zijn' terwijl die ondanks een achterstand alleen maar te horen zijn en zij juist degene zijn die je niet hoort. Dan zit er wel een steekje los lijkt me.quote:Op maandag 6 augustus 2012 07:31 schreef Devv het volgende:
[..]
Maar dat is altijd al zo geweest. Het was echt geen verrassing dat je ze gisteren helemaal niet gehoord hebt.
Je maakt je er toch wel een beetje druk omquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:13 schreef tja77 het volgende:
Afgeven op supporters van het team waar je kansloos van verloren hebt, dat is pas triest. Ik snap best dat als Ajax slecht speelt, je je aandacht van het voetbal naar de supporters van de tegenstanders verlegt. Maar ik kan me er niet druk maken.
Kan me de frustratie ook wel voorstellen. PSV speelde niet fantastisch, maar Ajax kon bijna niks creeeren. Tuurlijk ontbraken er belangrijke spelers (Eriksen, Boerrigter, Sulejmani) maar verdedigend was het zwak wat Ajax liet zien. Pappa Blind keek vrij bedenkelijk toen hij zijn zoon zag falen. Het is te hopen voor Ajax dat er wat defensieve versterking komt, want het hing gisteren als los zand aan elkaar.
Succes ermee
Ajax speelde voor een bommetje volle ArenA, zou dat geen motivatie zijn denk je? Ajax begon met 3 jonkies in de verdediging, maar wie heeft Ajax naast die jonkies nog, die voor een eventuele versterking zouden kunnen zorgen? Of worden er nog spelers gehaald? Vertrek van Vertonghen is echt een groot verlies. Moet de Boer niet gewoon van der Wiel opstellen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:16 schreef Shreyas het volgende:
Het mag duidelijk zijn dat Ajax de wedstrijd bewust heel anders in ging dan PSV. Ajax begon met veel jeugd, met 3 jonkies in de verdediging, nog een paar andere debutanten en ook in de duels en in verdedigend opzicht was Ajax erg nonchalant en lichtzinnig, alsof de wedstrijd een veredeld oefenpotje was.
PSV speelde met het beste en sterkste elftal, probeerde vanaf minuut in 100% voor de winst te gaan en koste wat het kost die schaal te winnen.
Daarom maak ik me sowieso niet zo druk om deze wedstrijd en natuurlijk zegt het bar weinig over komend seizoen, maar ik vraag me toch wel af waarom Ajax met zo een andere mentaliteit aan de wedstrijd begon.
quote:'De Boer zal sneller openstaan voor buitenland bij inactiviteit van Ajax'
Het is naar Frank de Boer toe een goed signaal als Marc Overmars, directeur voetbalzaken, de komende dagen spijkers met koppen slaat op de transfermarkt. Volgens De Telegraaf is de oefenmeester zijn gewicht in goud waard. "Hoe groot zou de financiële malaise zijn zonder de laatste twee landstitels én alle andere positieve aspecten van zijn trainerschap", vraagt het dagblad zich af naar aanleiding van de financiële chaos onder het eerdere bestuur van Ajax.
De Boer liet diverse jeugdspelers aan het grote werk ruiken, vijzelde de marktwaarde van de hele selectie op en zodoende namen in één seizoen de loonkosten met circa tien miljoen euro af. Tegenover het vertrek van diverse spelers stond slechts de komst van de transfervrije Lasse Schøne, de relatief goedkope Tobias Sana en jeugdspeler Ilan Boccara. Het blijven negeren van zijn wensen kan ook een risico kan inhouden, oordeelt het dagblad in zijn maandageditie.
De Boer verklaarde meerdere keren dat hij wel tien jaar trainer van Ajax wil blijven, maar zal sneller openstaan voor een buitenlands avontuur als zijn beste spelers blijven vertrekken en er op de transfermarkt (vrijwel) niets mogelijk blijft. In tegenstelling tot bijvoorbeeld bij concurrent PSV. Luciano Narsingh was in beeld bij Ajax, maar de Amsterdammers weigerden het bod op de aanvaller te verhogen. De aanvaller maakte daarna de overstap van sc Heerenveen naar Eindhoven. Zondag won hij ten koste van Ajax de Johan Cruijff Schaal.
Nee hoor, ik vind het alleen maar leuk dat er in een Ajax draadje, over PSV en zijn supporters gepraat wordt. Als het negatief is, dan leg ik dat gewoon naast me neer.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je maakt je er toch wel een beetje druk om.
De wedstrijd niet gezien alleen de goals en dat was verdedigend niet al te best van beide kanten trouwens.
In ieder geval geen Daley Blind meer in de basis is mijn advies aan Frank. Een CV.... afwachten hoe het beleid daarop inspeeltquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind het alleen maar leuk dat er in een Ajax draadje, over PSV en zijn supporters gepraat wordt. Als het negatief is, dan leg ik dat gewoon naast me neer.
Zelfs als je alleen de doelpunten hebt gezien, dan moet je toch kunnen stellen, dat de verdediging van PSV beter stond dan die van Ajax. Het eigen doelpunt van Marcelo was gewoon domme pech. Voor de rest scoort Ajax uit een dood spelmoment, knappe kopbal overgens. Maar echt slecht verdedigt? Mwa, kan beter inderdaad. De grootste faalmomenten qua verdediging vonden toch bij Ajax plaats. De doeplunten van Lens, en van Wijnaldum, en de kans van Marcelo. Ook al is het een prijs van niks, en was gisteren een slechte graadmeter, als Ajacied zou ik me toch lichtelijk zorgen beginnen te maken, als er geen defensieve versterking komt.
Van beide ploegen blijft de verdediging het zorgenkindje, maar bij PSV is er nog enigzins progressie geboekt sinds vorig seizoen.
Ik denk ook wel dat dat gaat gebeuren. Zoals ik al zei, Vertonghen is een groot verlies. En goede CV's zijn schaars. Sowieso zijn goede verdedigers schaars in Nederland.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:37 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
In ieder geval geen Daley Blind meer in de basis is mijn advies aan Frank. Een CV.... afwachten hoe het beleid daarop inspeelt
Het moge duidelijk zijn dat Blind voor de NL top nog te licht is ook de andere spelers in de verdediging zijn onervaren en hebben eigenlijk coaching nodig, maar het blijft natuurlijk gewoon 1 wedstrijd, het scoreverloop zat PSV mee en dat voetbalt nu eenmaal lekkerder.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind het alleen maar leuk dat er in een Ajax draadje, over PSV en zijn supporters gepraat wordt. Als het negatief is, dan leg ik dat gewoon naast me neer.
Zelfs als je alleen de doelpunten hebt gezien, dan moet je toch kunnen stellen, dat de verdediging van PSV beter stond dan die van Ajax. Het eigen doelpunt van Marcelo was gewoon domme pech. Voor de rest scoort Ajax uit een dood spelmoment, knappe kopbal overgens. Maar echt slecht verdedigt? Mwa, kan beter inderdaad. De grootste faalmomenten qua verdediging vonden toch bij Ajax plaats. De doeplunten van Lens, en van Wijnaldum, en de kans van Marcelo. Ook al is het een prijs van niks, en was gisteren een slechte graadmeter, als Ajacied zou ik me toch lichtelijk zorgen beginnen te maken, als er geen defensieve versterking komt.
Van beide ploegen blijft de verdediging het zorgenkindje, maar bij PSV is er nog enigzins progressie geboekt sinds vorig seizoen.
Even een vraag voor jou: Wat dacht jij toen je las dat Blind vertelde dat hij Vertonghen makkelijk kon vervangen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat dat gaat gebeuren. Zoals ik al zei, Vertonghen is een groot verlies. En goede CV's zijn schaars. Sowieso zijn goede verdedigers schaars in Nederland.
quote:'Goedkope' Armenteros ondervindt gevolgen van nieuwe filosofie bij Ajax
Samuel Armenteros hoopt nog deze zomer de overstap te maken naar Ajax. Het is maar de vraag of de aanvaller in 2012/13 het tenue van de landskampioen om de schouders draagt. De Telegraaf schrijft maandag dat Ajax vasthoudt aan zijn eerste bod op de 22-jarige Zweed. Als Heracles Almelo daar niet mee akkoord gaat, dan gaat de transfer van de aanvaller naar de Amsterdam ArenA niet door.
"Ik heb hier drie mooie jaren gehad en heb alles aan Heracles te danken", vertelt Armenteros. "Ik ben nu 22 jaar oud en heb twee volle seizoenen als basisspeler achter de rug. Ik wil me graag verder ontwikkelen. Ajax is een stap omhoog. Ze zijn kampioen geworden en spelen Champions League. We worden allemaal geboren als mensen en net als ieder ander wil ik de top bereiken."
Armenteros hoopt, maar houdt, vanwege het grote verschil tussen vraagprijs en bod, een slag om de arm. "Heracles weet vast wel wat ze voor me kunnen vragen. Maar als ze me nu verkopen, houden ze er nog wat aan over. Volgend seizoen loop ik gratis de deur uit."
Ajax weigert heden ten dage om niet-marktconforme bedragen voor spelers uit te geven. "Het bedrag dat wij vragen is boven de één miljoen euro, maar het zijn eigenlijk geen bedragen voor een speler met zulke kwaliteiten", zei Hendrie Krüzen, assistent-trainer van Heracles afgelopen weekeinde. "Dus ik vind dat ze niet moeilijk moeten doen. Hij heeft weliswaar nog een contract voor één seizoen, maar Ajax zou ook zo denken als het andersom wordt beredeneerd. Dus wij mogen ook wel een keer krijgen wat we verdienen."
Of ik dat denk? Nee, ik weet zeker dat dat NIET gaat gebeuren.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat Blind voor de NL top nog te licht is ook de andere spelers in de verdediging zijn onervaren en hebben eigenlijk coaching nodig, maar het blijft natuurlijk gewoon 1 wedstrijd, het scoreverloop zat PSV mee en dat voetbalt nu eenmaal lekkerder.
Laat ik het omdraaien, denk jij dat PSV naar aanleiding van gisteren met een straat lengte voorsprong kampioen gaat worden?
Dat idee heb ik ook, alleen ipv Feyenoord denk ik dat Twente de 3e ploeg is en dan zal er nog wel een 4e outsider bij komenquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Of ik dat denk? Nee, ik weet zeker dat dat NIET gaat gebeuren.
Gisteren was een leuke graadmeter, en niet meer dan dat. PSV is iets verder op dit moment, maar Ajax komt er zeker wel. Tel mannen als Boerrigter, Sulejmani, en Eriksen bij je huidge elftal, en het is al een stuk meer in evenwicht. Maar er zal iets moeten gebeuren aan de verdediging (maar dat geldt voor PSV ook)
Ik ben nuchter genoeg om te zeggen dat MOCHT PSV dit jaar kampioen worden, dan het heel moeilijk gaat worden. Het zal gaan tussen Ajax en PSV, en misschien Feyenoord. Maar er is geen enkele ploeg die er bovenuit steekt.
Hoezo AZ en Twente niet? Die zou ik zeker niet onderschattenquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Of ik dat denk? Nee, ik weet zeker dat dat NIET gaat gebeuren.
Gisteren was een leuke graadmeter, en niet meer dan dat. PSV is iets verder op dit moment, maar Ajax komt er zeker wel. Tel mannen als Boerrigter, Sulejmani, en Eriksen bij je huidge elftal, en het is al een stuk meer in evenwicht. Maar er zal iets moeten gebeuren aan de verdediging (maar dat geldt voor PSV ook)
Ik ben nuchter genoeg om te zeggen dat MOCHT PSV dit jaar kampioen worden, dan het heel moeilijk gaat worden. Het zal gaan tussen Ajax en PSV, en misschien Feyenoord. Maar er is geen enkele ploeg die er bovenuit steekt.
En dan een eventuele nieuwe CV halen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:49 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Strik erom. Wat een belachelijke speler.
Heeft hij dat gezegd dan? Beetje hoogmoed lijkt me. Vertonghen is ECHT een goede, en die vervang je niet zo 1 2 3. Misschien dat als Blind wat groeit, dat hij op die positie kan renderen. Ik schrijf Blind ook nog niet af, maar wat hij gisteren liet zien, was niet al te best. Maar ach, hij is 22? en kan nog groeien. Dus wie weet.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:45 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Even een vraag voor jou: Wat dacht jij toen je las dat Blind vertelde dat hij Vertonghen makkelijk kon vervangen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |