Mijn picks voor UFC 150:
Bendo - Edgar
Cowboy - Guillard
Shields - Herman
Okami - Roberts
Lawrence - Holloway
- Ik ben blij dat na vanavond de ontzettend gave lightweight-division weer door kan! Niets tegen Edgar maar die rematches zijn echt irritant, vond het ook totaal niet terecht dat hij een rematch met Bendo kreeg. Ik heb net nog even hun eerste partij teruggekeken en hoewel Bendo in mijn herinneringen veel dominanter was dan dat ik dat nu vond, vind ik nog steeds dat Henderson daar de absolute winnaar was. Bendo is echt nergens in de problemen gekomen (Edgar lande al minder en bijna niets clean), was het gehele gevecht in controle, bepaalde hoe het gevecht zich afspeelde en bracht uiteindelijk veel meer damage toe bij Edgar dan andersom. Ik zie niet hoe Edgar Henderson echt pijn kan doen en dus kan winnen, tenzijn het een suffe puntenoverwinning wordt. Mijn pick gaat dus naar Henderson. Hij was in de WEC al zo ontzettend goed! Jammer dat de WEC er trouwens niet meer is dat was echt altijd goed gewoon!
- Cowboy, schitterende no-nonsense fighter! Ik denk ook dat Guillard tactisch gezien niet goed genoeg is om echt een rol van betekenis te spelen. Cowboy dus
- Ik vind Shields zowel als vechter als persoon echt ontzettend suf en saai. Wat dat betreft hoop ik dat hij verliest. Herman is wel goed bezig de laatste tijd maar ik denk dat hij tekort gaat komen tegen de ervaren Shields.
- Okami - Roberts. Wat is dit nou toch voor ontzettend waardeloze matchup, enorme mismatch. Echt totaal niet interessant. Vind dat Ben Fowlkes (van MMAfighting, hij heeft ook een leuke podcast onder de naam Co-maineventpodcast) het wel aardig beschrijft: Buddy Roberts is about to find out what the deep end of the talent pool is like. You have to feel for the guy. He went from a scheduled bout against Chris Camozzi in his second UFC fight to a main card tilt with Yushin Okami. That’s like showing up for your second week of work at NASA and being told that since you did such a good job putting together those spreadsheets, today you’re going to be landing the Mars rover.
- Eerste fight van de maincard heb ik geen idee van. Kijk geen TUF dus dit is een totale gok op Holloway.
Verder hoop ik natuurlijk dat Kuiper wint vanavond. Hij maakte alleen totaal geen goede indruk in zijn vorige gevecht dus zal Hamman een zeer lastige kluif voor hem worden.
Erg veel zin in UFC 150, hopen dat het net zo knallen wordt als bij de vorige card, met Bendo nog steeds als champ en de lightweight-division die eindelijk weer lekker door kan!