Ik dacht 4 mannen en 2 vrouwen. Dan niet, blijkbaar.quote:
Ja sorry, misschien kan een mod er iets anders van maken, ik vergat het evenquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Beetje misplaatste TT.
[..]
Ik dacht 4 mannen en 2 vrouwen. Dan niet, blijkbaar.
Ah.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:01 schreef Thas het volgende:
[..]
Ja sorry, misschien kan een mod er iets anders van maken, ik vergat het even
En het is bij judo 7 mannen en 7 vrouwen, taekwondo 4 mannen 4 vrouwen
Ze zijn heel goed in gewichtheffen kijk maar eens naar deze baas! Alsof het van rubber is gemaakt!quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:00 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja. Hoe krijgen die Kazakken dat in vredesnaam voor elkaar?
Ja, dat ze in gewichtheffen uitblinken wist ik wel. Maar hoe is het statistisch mogelijk om zes keer goud te halen en geen overig eremetaal? Dat is vrij bizar.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:02 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ze zijn heel goed in gewichtheffen kijk maar eens naar deze baas! Alsof het van rubber is gemaakt!
Nou, door 6 keer eerste te worden en 0 keer 2e of 3equote:Op zondag 5 augustus 2012 23:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, dat ze in gewichtheffen uitblinken wist ik wel. Maar hoe is het statistisch mogelijk om zes keer goud te halen en geen overig eremetaal? Dat is vrij bizar.
Jaja, dat snap ik.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:05 schreef Thas het volgende:
[..]
Nou, door 6 keer eerste te worden en 0 keer 2e of 3e
Noord-Korea heeft het bijna, 4-0-1. Zo zeldzaam is het denk ik nietquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:06 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Jaja, dat snap ik.Maar zo'n score komt toch vrij weinig voor, gok ik.
Die zijn toch ook goed bezig, die Hongaren. Vier keer goud nu al, waaronder in zwemmen, atletiek en turnen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hamerwerpen:
Goud: Hongarije
Zilver: Slovenië
Brons: Japan
Japan denkt, we hebben nog niet genoeg niet-gouden medaillesquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:07 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die zijn toch ook goed bezig, die Hongaren. Vier keer goud nu al, waaronder in zwemmen, atletiek en turnen.
Denk dat de zwembaden daar allemaal gesloten zijn, want ik weet niet wat ze er doen, maar zwemmen is het niet.quote:
Die ene is nog niet meegeteld.quote:
ah bedanktquote:
Nee, die Australische zwembaden worden nu door Chinezen gebruikt (echt waarquote:Op maandag 6 augustus 2012 00:04 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Denk dat de zwembaden daar allemaal gesloten zijn, want ik weet niet wat ze er doen, maar zwemmen is het niet.
Ik denk het niet. Het worstelen is nu bezig en daar gaan ze nog wel een stuk of drie gouden plakken behalen. Dan heb je ook nog het boksen, met drie Russische wereldkampioenen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 03:17 schreef Tengu het volgende:
Denken jullie dat we de top tien halen aan het einde van de rit?
We hebben er morgen 4, liggen er nog een paar te wachten en met 6 of 7 eindigen? of is dat onrealistisch.
Fokking hell man, we moeten die Russen toch met gemak kunnen verslaan!
Ja, en ze winnen ook gewoon medailles in de traditioneel grote olympische sporten als zwemmen, atletiek en turnen. Maar Hongarije is altijd een goed sportland geweest hoor, met name op het gebied van watersporten.quote:
Rusland verslaan we niet. (Worstelen en boksen) Als we bij alle resterende kansen goud pakken kunnen we de Kazachen nog wel inhalen, maar ik betwijfel of dat genoeg zal zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2012 03:17 schreef Tengu het volgende:
Denken jullie dat we de top tien halen aan het einde van de rit?
We hebben er morgen 4, liggen er nog een paar te wachten en met 6 of 7 eindigen? of is dat onrealistisch.
Fokking hell man, we moeten die Russen toch met gemak kunnen verslaan!
Rusland gaat ons voorbijstreven, die hebben nog zoveel ijzers in het vuur.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rusland verslaan we niet. (Worstelen en boksen) Als we bij alle resterende kansen goud pakken kunnen we de Kazachen nog wel inhalen, maar ik betwijfel of dat genoeg zal zijn.
Dat betekent dat Marit de medalrace moet winnen, Epke goud moet pakken en de hockeydames goud moeten pakken, dan heb je er 7. Hockeyheren die Aussies verslaan zou ook heel erg helpen, kost de Aussies weer een gouden plak. Als dan ook Japan en Canada blijven prutsen liggen er kansen, maar Hongarije kan nog heel gevaarlijk worden.
Top 10 met 7 goud is [normaal gesproken] gewoon onhaalbaar. Maar we zullen zienquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:46 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Rusland gaat ons voorbijstreven, die hebben nog zoveel ijzers in het vuur.
Australië kan Nederland ook nog wel inhalen. Die liggen op koers om twee gouden zeilmedailles te winnen (Slingsby en het duo Belcher/Page). Dan heb je nog Sally Pearson-McLellan die de favoriete is op de 100m horden. De hockeyheren zijn favoriet en eventueel kan Annette Edmondson het omnium bij de dames winnen.
Kazachstan inhalen: als Bouwmeester wint en we halen nog een gouden medaille, dan zit dat er dik in. Of top 10 nog mogelijk is zal er ook van afhangen hoeveel goud Italië nog gaat winnen. En vlak ook landen als Hongarije, Wit-Rusland en de Oekraïne niet uit voor een top 10-plaats.
Frankrijk en Zuid-Korea zijn buiten bereik.
In 2008 zaten we met 7 goud toch tegen de top 10 aan. Frankrijk haalde het zelfs met zeven keer goud.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Top 10 met 7 goud is [normaal gesproken] gewoon onhaalbaar. Maar we zullen zien
Met een lading aan andere medailles kan 7 precies genoeg zijn, maar ik verwacht misschien nog 1 of 2 zilveren medailles (als we verder alleen goud halen).quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:48 schreef Leatherface het volgende:
[..]
In 2008 zaten we met 7 goud toch tegen de top 10 aan. Frankrijk haalde het zelfs met zeven keer goud.
Door het feit dat de VS en China enorm veel goud halen, kun je met een relatief lage goudscore (onder de tien) best wel top 10 halen.
Rusland heeft vooral op de atletiek nog een paar grote favorieten. Ik denk dat ze bij de vrouwen winnen op de 800m, poolstokhoogspringen en hoogspringen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rusland verslaan we niet. (Worstelen en boksen) Als we bij alle resterende kansen goud pakken kunnen we de Kazachen nog wel inhalen, maar ik betwijfel of dat genoeg zal zijn.
Dat betekent dat Marit de medalrace moet winnen, Epke goud moet pakken en de hockeydames goud moeten pakken, dan heb je er 7. Hockeyheren die Aussies verslaan zou ook heel erg helpen, kost de Aussies weer een gouden plak. Als dan ook Japan en Canada blijven prutsen liggen er kansen, maar Hongarije kan nog heel gevaarlijk worden.
Tsja, het kan. De kans is misschien niet groot, maar het ligt er gewoon aan wat die andere landen doen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met een lading aan andere medailles kan 7 precies genoeg zijn, maar ik verwacht misschien nog 1 of 2 zilveren medailles (als we verder alleen goud halen).
Hockeymannen is inderdaad wel erg ambitieus, dan geef ik Adelinde Cornelissen meer kans.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:02 schreef Blik het volgende:
Top-10 komt zowaar nog een beetje in het zicht, nog wellicht goud voor:
van Rijsselberghe (al zeker, maar nog niet meegeteld)
Marit Bouwmeester (staat gedeeld eerste voor de medaillerace)
Epke Zonderland
Hockey dames
Hockey heren (wel erg ambitieus)
jij ook china moequote:
Die staan, of stonden, altijd hoog. Tot aan Barcelona stonden ze eigenlijk altijd in de top 10.quote:
Brazilië pakt nog vier gouden, Beachvolleybal m+v en natuurlijk voetbal m+v.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:11 schreef Leatherface het volgende:
Brazilië valt met één keer goud tot nu toe als aanstaand gastheer ook vies tegen. De drie overgebleven kandidaten voor de Spelen van 2020 toen het tot zover ook niet best. Japan slechts twee keer goud, Spanje nog geen goud en Turkije zelfs nog geen medaille.
Ja, maar vijf keer goud is toch wel karig voor een aanstaand organiserend land.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Brazilië pakt nog vier gouden, Beachvolleybal m+v en natuurlijk voetbal m+v.
Turkije is volgens mij wel zeker van brons omdat een bokser in de halve finale zit.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:11 schreef Leatherface het volgende:
Brazilië valt met één keer goud tot nu toe als aanstaand gastheer ook vies tegen. De drie overgebleven kandidaten voor de Spelen van 2020 toen het tot zover ook niet best. Japan slechts twee keer goud, Spanje nog geen goud en Turkije zelfs nog geen medaille.
Ja, okay, maar het is dan alsnog matig. Turkije wil met Istanbul de Spelen van 2020 organiseren. Hoewel medaillescore misschien helemaal niet zo'n zwaarwegend argument is als het IOC de keus gaat maken.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:18 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Turkije is volgens mij wel zeker van brons omdat een bokser in de halve finale zit.
Het kan erger, denk trouwens niet dat die Brazilianen veel om de Spelen geven.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, maar vijf keer goud is toch wel karig voor een aanstaand organiserend land.
Brazilië = voetbal, voetbal, voetbal, voetbal voetbal, nog eens een paar keer voetbal en een klein beetje autoracen en volleybal.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Het kan erger, denk trouwens niet dat die Brazilianen veel om de Spelen geven.
1988:
Spanje 1-1-2
2000:
Griekenland 4-6-3
Griekenland is ook wel een klein land. Dat is nooit echt een sportland geweest en het feit dat ze de Spelen organiseerden komt puur vanwege de historische waarde. Anders zou Athene weinig voordeel hebben ten opzichte van Kopenhagen, Dublin en steden van dit kaliber.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Het kan erger, denk trouwens niet dat die Brazilianen veel om de Spelen geven.
1988:
Spanje 1-1-2
En in 1992 had Spanje ineens 13-7-2, hoe kan dat?
2000:
Griekenland 4-6-3
En in 2004 had Griekenland 6-6-4.
Had ik dat nou maar niet gezegd.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:11 schreef Leatherface het volgende:
Brazilië valt met één keer goud tot nu toe als aanstaand gastheer ook vies tegen.
Moet je vaker zeggen bij landenquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:11 schreef Leatherface het volgende:
JAAAAAAAAAAAAA GOUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUDDDDDDDDDDDDDDDDDD DOOOOOOOOOOOOOOO BRASSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSIIIIIIIIIIIIIILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL IN YOUR LEATHERFACEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, om even in deze discussie in te breken:
Turnfinale ringen:
Goud: Brazilië
Zilver: China
Brons: Italië
Zeg eens even dat Nederland wat tegenvalt.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:26 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Had ik dat nou maar niet gezegd.Maar in grote lijnen kloppen mijn beweringen over Brazilië dan alsnog wel.
Inderdaad. Maar goed, dan alsnog kun je wel zeggen dat ze vrij laag staan en dat het toch vooral een voetballand is.quote:
Nederland = kut.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeg eens even dat Nederland wat tegenvalt.
Die Joeri van Galter kan er ook niets van, net als die Robbert Gheesing.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Yuri van Gelder weer geen medaille, kut Brazilianen!
Bij de vrouwen uneven bars moeten ze eerst ook nog maar winnen van Gabrielle Douglas die wel dé turnster in vorm is natuurlijk.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:36 schreef Leatherface het volgende:
China is toch ook wel minder dominant in het herenturnen. In Peking wonnen ze bij de mannen alleen het onderdeel sprong niet, nu zijn de meerkamp, het voltigepaard en de ringen al niet door een Chinees gewonnen.
Maar in Peking waren de turnvrouwen ook niet zó dominant. Ze wonnen de landenwedstrijd en een individueel onderdeel, maar verder geen goud bij de dames.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Bij de vrouwen uneven bars moeten ze eerst ook nog maar winnen van Gabrielle Douglas die wel dé turnster in vorm is natuurlijk.
Zit 't ook te checken nu. Bij mannen inderdaad een stuk dominanter met maar één goud niet gehaald.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar in Peking waren de turnvrouwen ook niet zó dominant. Ze wonnen de landenwedstrijd en een individueel onderdeel, maar verder geen goud bij de dames.
Chinezen laten in sommige sporten wat steken vallen t.o.v. de vorige Spelen, zoals in judo en turnen. Maar ze compenseren dat weer door veel zwemmedailles te winnen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zit 't ook te checken nu. Bij mannen inderdaad een stuk dominanter met maar één goud niet gehaald.
Twee al.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zit 't ook te checken nu. Bij mannen inderdaad een stuk dominanter met maar één goud niet gehaald.
Drie zelfs. Deze Braziliaanse ringenturner, Berki won de voltige en Uchimura de meerkamp. Vorige Spelen wonnen de Chinese turnheren alle nummers op één na.quote:
Oja, Bergi ook al. Die vergat ik.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Drie zelfs. Deze Braziliaanse ringenturner, Berki won de voltige en Uchimura de meerkamp. Vorige Spelen wonnen de Chinese turnheren alle nummers op één na.
Nou, hehe.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Aussies pakken eindelijk 2e goud.
Die zat er dan ook niet echt in.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:21 schreef Leatherface het volgende:
China laat toch weer een gouden turnmedaille liggen. maar ja, Douglas pakte ook geen podiumplaats.
Als een ander land dan China of Amerika wint, komt dat omdat die Chinees of Amerikaan het liet liggen, begrepen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die zat er dan ook niet echt in.
Dames zijn er al uit bij het voetbal.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Brazilië pakt nog vier gouden, Beachvolleybal m+v en natuurlijk voetbal m+v.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:22 schreef Nober het volgende:
[..]
1988:
Spanje 1-1-2
En in 1992 had Spanje ineens 13-7-2, hoe kan dat?
Beachvolleybal, Martina(kleine kans), Sintnicolaas(hele kleine kans), Mulder(?????)quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:04 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Ok, "we" staan nu dus op 11 medailles. Liggen we op schema om Bejing in te halen?
Epke
Hockeyheren
Hockeydames
Dressuur
Springwedstrijd individueel
Zeilen nog 2 klassen
Nog meer?
7 goud kan nog precies, maar bij voorkeur had Marit gewonnen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Beachvolleybal, Martina(kleine kans), Sintnicolaas(hele kleine kans), Mulder(?????)
Zestien medailles is nog steeds goed mogelijk. Zeven goud lijkt er niet meer in te zitten.
Stel de hockeyheren en dames pakken goud en Epke maakt het waar heb je er 7! Zou zomaar kunnen.quote:Zeven goud lijkt er niet meer in te zitten.
Volgens de bookmakers hebben ze deze kans om goud te pakken:quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:12 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Stel de hockeyheren en dames pakken goud en Epke maakt het waar heb je er 7! Zou zomaar kunnen.
Dat verandert de zaak ietwat lol. Toch blijf ik optimistisch (wellicht tegen beter weten in)quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Volgens de bookmakers hebben ze deze kans om goud te pakken:
Dames: circa 50%
Heren: circa 20%
Epke: circa 25%
De kans dat ze alle 3 goud pakken is dus circa 2.5%.
Epke staat maar op 25%? had ik wel iets hoger geschatquote:Op maandag 6 augustus 2012 18:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Volgens de bookmakers hebben ze deze kans om goud te pakken:
Dames: circa 50%
Heren: circa 20%
Epke: circa 25%
De kans dat ze alle 3 goud pakken is dus circa 2.5%.
Volgens Unibet zijn er 3 grote favorieten (waaronder Epke), 2 outsiders en 3 dark horses.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Epke staat maar op 25%? had ik wel iets hoger geschat
Dat zal gevierd worden... 2e goud voor het land?quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:48 schreef Kopstoot het volgende:
Australië goud bij men's 49, nog voor de medal race.
Dressuur individueel moet ook wel een plak op kunnen leveren, dus dat zijn er dan 2 op die disciplinequote:Op maandag 6 augustus 2012 18:04 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Ok, "we" staan nu dus op 11 medailles. Liggen we op schema om Bejing in te halen?
Epke
Hockeyheren
Hockeydames
Dressuur
Springwedstrijd individueel
Zeilen nog 2 klassen
Nog meer?
Derde. Ze hebben ook brons op de sprintquote:Op maandag 6 augustus 2012 19:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zal gevierd worden... 2e goud voor het land?
De geboycotte spelen kun je er wel uithalen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:27 schreef mrstylo het volgende:
[ afbeelding ]
Historie van medaillespiegel.
Kan in OP.
1936quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:27 schreef mrstylo het volgende:
[ afbeelding ]
Historie van medaillespiegel.
Kan in OP.
Alleen in 2000 zouden 13 goud genoeg zijn als je kijkt naar de afgelopen 4 spelen, dus lijkt me erg sterk. Lijkt me plaats 6 te gaan wordenquote:Op maandag 6 augustus 2012 20:28 schreef Leatherface het volgende:
Die gouden medaille met het turnen van Zuid-Korea kan net het meevallertje zijn dat ze in de top vijf van de eindstand tilt.
Begint zelfs een beetje verdacht te worden.....quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:06 schreef knep het volgende:
Bij die Britten valt echt alles de goede kant op hè? Ben er wel een beetje klaar mee.
De illusie is kapot! Nooooooooooooooooooooooooooooo!quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:50 schreef Doler12 het volgende:
Griekse romeinse worstelen 84kg
Ja mensen het is gebeurt Kazachstan heeft brons gehaald!
Jammer, niet meer alleen maar goud.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:50 schreef Doler12 het volgende:
Griekse romeinse worstelen 84kg
Ja mensen het is gebeurt Kazachstan heeft brons gehaald!
En die gast ging door het dolle heen trouwens!quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
De illusie is kapot! Nooooooooooooooooooooooooooooo!
[ afbeelding ]
Geboren in Moskou die gast.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:56 schreef Doler12 het volgende:
[..]
En die gast ging door het dolle heen trouwens!
Dat de Chinese turners minder dominant zijn deze keer blijkt wel. Ook de finale sprong was niet voor een Chinees, nu won een Koreaan.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Drie zelfs. Deze Braziliaanse ringenturner, Berki won de voltige en Uchimura de meerkamp. Vorige Spelen wonnen de Chinese turnheren alle nummers op één na.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
De illusie is kapot! Nooooooooooooooooooooooooooooo!
[ afbeelding ]
Ik wil ook wel een witte medaille.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kogelstoten voor dames:;
Wit: Rusland
Zilver: Nieuw Zeeland
Brons: Rusland
Nouja, deze winnares kan zélf voor een witte medaille zorgen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:05 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik wil ook wel een witte medaille.
Als we toch gedomineerd worden door de EU, laten we dan ook gelijk al onze medailles bij elkaar optellen. En dan hard gaan lachen om alle niet-EU landen met minder dan 50 goud.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:07 schreef Leatherface het volgende:
Ik schreef het net ook al in het andere topic:
Elke gouden medaille moet je als kleiner Europees land enorm blij mee zijn in een tijd waarin drie landen enorm maar dan ook echt enorm dominant zijn ten opzichte van de rest. Overige Europese landen pakken gewoon eigenlijk de kruimels.
Ze hebben nog geluk gehad met 1 oogstdag, anders hadden ze er misschien maar 2 of 3 gehad.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:10 schreef Leatherface het volgende:
Zelfs Duitsland is anno 2012 gewoon gedegradeerd tot een land met vijf gouden medailles na dik een week. Eén meer slechts dan Hongarije, minder zelfs dan Kazachstan.
De eventingruiters mogen ze dankbaar zijnquote:Op maandag 6 augustus 2012 21:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze hebben nog geluk gehad met 1 oogstdag, anders hadden ze er misschien maar 2 of 3 gehad.
Shocking als die niet 10+ halen inderdaad. Zeker nu zij de EU willen regeren.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:10 schreef Leatherface het volgende:
Zelfs Duitsland is anno 2012 gewoon gedegradeerd tot een land met vijf gouden medailles na dik een week. Eén meer slechts dan Hongarije, minder zelfs dan Kazachstan.
Tsja, maar er is al tijden een dalende curve. Ze winnen iedere Olympiade minder medailles. Ik dacht echter dat ze in Peking hun ondergrens al behaalden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Shocking als die niet 10+ halen inderdaad. Zeker nu zij de EU willen regeren.
Nja, ze schommelen beetje rond 15 en konden daarvoor nog even meeliften op Oost-Duitse drugs.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:20 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tsja, maar er is al tijden een dalende curve. Ze winnen iedere Olympiade minder medailles.
Tsja, blijkbaar. Ik dacht zoals gezegd dat de Peking score wel zo ongeveer hun ondergrens was, maar nee dus.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nja, ze schommelen beetje rond 15 en konden daarvoor nog even meeliften op Oost-Duitse drugs.
2004 was slechter. Maar het is inderdaad even kijken wat voor hun de grens is om veel geld te investeren.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tsja, blijkbaar. Ik dacht zoals gezegd dat de Peking score wel zo ongeveer hun ondergrens was, maar nee dus.
Ik vind desondanks Duitsland wel een echt sportland. Maar dat zit hem ook wel in de beleving en supporterscultuur.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
2004 was slechter. Maar het is inderdaad even kijken wat voor hun de grens is om veel geld te investeren.
Ze hebben nu evenveel goud en dus is Rusland boven Kazachstanquote:Op maandag 6 augustus 2012 21:20 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ze zouden die ranglijst van de medaillespiegel een moeten belijken. Ik weet niet of het officieel is, maar Kazachstan staat 7e met 6 medailles(6 x goud) en Rusland staat 8e maar met maarliefst 38! medailles. Kan toch niet waar zijn dat Rusland dus onder Kazachstaan staat?
Het lijkt me beter als goud telt voor 3 punten, zilver voor 2 en brons voor 1. Zo krijg je een wat meer representatieve ranglijst lijkt me.
Ik zie ze als een saai autotechniekland.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:24 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vind desondanks Duitsland wel een echt sportland. Maar dat zit hem ook wel in de beleving en supporterscultuur.
Ik vind Duitsers wel sympathiek juist qua sport. Ze hebben niet dat irritante dweperige van Spanjaarden en Brazilianen, het blinde chauvinisme van de Engelsen en het opportunisme van veel andere landen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik zie ze als een saai autotechniekland.Op de een of andere manier vind ik ze bij sport nooit zo boeiend, bij voetbal is 't ook vrij saai gewoon. Ze hebben nu alleen mazzel met een Turk die creatief is.
Maar goed dit gaat off-topic.
Volgens die berekening gaat Nederland wel dalen over 't geheel.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:20 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ze zouden die ranglijst van de medaillespiegel een moeten belijken. Ik weet niet of het officieel is, maar Kazachstan staat 7e met 6 medailles(6 x goud) en Rusland staat 8e maar met maarliefst 38! medailles. Kan toch niet waar zijn dat Rusland dus onder Kazachstaan staat?
Het lijkt me beter als goud telt voor 3 punten, zilver voor 2 en brons voor 1. Zo krijg je een wat meer representatieve ranglijst lijkt me.
Plus aantal afgevaardigden. En dan heb je nog aantal medailles binnen bepaalde sporten wat arbitrair verdeeld is. Dan nog sporten die niet op de OS zijn, en stomme sporten die juist wel op de OS zijn. Al met al zegt 't uiteindelijk vrijwel niks.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:32 schreef Leatherface het volgende:
Sommige mensen maken medailletabellen naar verhouding, maar dan betrekken sommigen er alleen het inwonersaantal van een land bij. Je moet uiteraard ook kijken naar het BNP, het aantal personen dat toegang heeft tot sport enzovoorts en de medische omstandigheden van een land.
Daarom. Het is geen exacte sluitende som. Daarvoor zijn er teveel variabelen en ook nog te veel subjectieve criteria.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Plus aantal afgevaardigden. En dan heb je nog aantal medailles binnen bepaalde sporten wat arbitrair verdeeld is. Dan nog sporten die niet op de OS zijn, en stomme sporten die juist wel op de OS zijn. Al met al zegt 't uiteindelijk vrijwel niks.
Meevallertje? Was de grootste kanshebber hoor.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:28 schreef Leatherface het volgende:
Die gouden medaille met het turnen van Zuid-Korea kan net het meevallertje zijn dat ze in de top vijf van de eindstand tilt.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Meevallertje? Was de grootste kanshebber hoor.
Dat was in de tijd dat ze nog wel veel wonnen een stuk erger hoorquote:Op maandag 6 augustus 2012 21:26 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vind Duitsers wel sympathiek juist qua sport. Ze hebben niet dat irritante dweperige van Spanjaarden en Brazilianen, het blinde chauvinisme van de Engelsen en het opportunisme van veel andere landen.
Niet echt commucommunistisch natuurlijk, en ze zijn Zuid-Oost Aziatisch die scoren sowieso slechter, en de "Aziatische" sporten waarin ze meedoen zijn ze gewoon minder dan China/Korea/Japan.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:58 schreef abdalfawaz het volgende:
De meeste (ex)communistische landen doen het vrij aardig tijdens de spelen: China, Cuba, Rusland, Noord-Korea. Waarom is Vietnam eigenlijk zo dramatisch slecht, aangezien er toch echt 90 miljoen mensen wonen.. Iemand een idee?
Nou toch aardig communistisch hoorquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Niet echt commucommunistisch natuurlijk, en ze zijn Zuid-Oost Aziatisch die scoren sowieso slechter, en de "Aziatische" sporten waarin ze meedoen zijn ze gewoon minder dan China/Korea/Japan.
Japan heeft ook baalspelen inderdaad. Veel medailles, maar weinig daarvan goud.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:02 schreef marcodej het volgende:
Iedereen heeft het over Rusland en Australië, maar Japan heeft ook 28 medailles en slechts 2x goud. Nog erger dan de Aussies eigenlijk.
Japan presteert elke OS ver onder de maat vergeleken met hun inwonersaantal.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:02 schreef marcodej het volgende:
Iedereen heeft het over Rusland en Australië, maar Japan heeft ook 28 medailles en slechts 2x goud. Nog erger dan de Aussies eigenlijk.
Ik vraag me af, hebben die Zuid-Oost-Aziaten een lichamelijk nadeel ten opzichte van Chinezen, Koreanen en Japanners of liggen er vooral economische en culturele redenen aan ten grondslag dat ze minder medailles winnen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Niet echt commucommunistisch natuurlijk, en ze zijn Zuid-Oost Aziatisch die scoren sowieso slechter, en de "Aziatische" sporten waarin ze meedoen zijn ze gewoon minder dan China/Korea/Japan.
Ga voor de grap naar het noorden van China en daarna naar 't zuiden en je weet 't antwoord.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:05 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vraag me af, hebben die Zuid-Oost-Aziaten een lichamelijk nadeel ten opzichte van Chinezen, Koreanen en Japanners of liggen er vooral economische en culturele redenen aan ten grondslag dat ze minder medailles winnen?
Ik ben nooit in China geweest, alleen maar in Zuid-Oost-Azië. Daar zijn ze gemiddeld uiteraard niet lang, hoewel in Maleisië en Singapore redelijk wat van origine Chinezen wonen. Daar moet je toch genoeg goede atleten tussen kunnen vinden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ga voor de grap naar het noorden van China en daarna naar 't zuiden en je weet 't antwoord.In het noorden val je als Nederlander qua lengte veel minder op. In het zuiden ben je een giant.
China heeft daarmee het voordeel dat ze zowel uit lange mensen kunnen putten als uit korte mensen voor sporten zoals tafeltennis. Daarnaast een uitgebreide kustlijn voor watersporten, en een uitgestrekt binnenland voor duursporten/hardlopen. Met Tibet een uitstekende gebied om conditie te kweken. Daar kunnen kleinere landen toch nooit aan tippen die niet mee kunnen in het atletisch geweld van de westerse landen. Best zielig eigenlijk.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:09 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik ben nooit in China geweest, alleen maar in Zuid-Oost-Azië. Daar zijn ze gemiddeld uiteraard niet lang, hoewel in Maleisië en Singapore redelijk wat van origine Chinezen wonen. Daar moet je toch genoeg goede atleten tussen kunnen vinden.
Volleybal is redelijk populair in Indonesië, maar ze komen gewoon lengte tekort om in die sport een rol van betekenis te kunnen spelen.
Een looponderdeel maar welke?quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Goud: Rusland
Zilver: Tunesië
Brons: Ethiopië
3000 steeple damesquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Een looponderdeel maar welke?
Ah, oké, grappig een Russin. Echt een inhaalslag van Rusland dus.quote:
Zilver voor Dominicaanse republiek en brons voor?quote:
Trinidad & Tobago toch?quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zilver voor Dominicaanse republiek en brons voor?
TnTquote:
tnt post?quote:
Nee, ontploffingsgevaarquote:
en china weer goud en zilverquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Singapore pakt brons bij het dubbel vrouwen tafeltennis
Nee, Japan maakt ook kansquote:
Of de winnaars waren gewoon veel beter.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:36 schreef sorcees het volgende:
Australie en Japan, de pechvogels, 2x goud en 12x zilver, elke keer net niet.
Die waren vier jaar terug nog in de top 10 te vinden, Rusland ook weinig goud (7 nu, 23 in 2008) en Duitsland ook maar 5 goud (16 in 2008).quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:36 schreef sorcees het volgende:
Australie en Japan, de pechvogels, 2x goud en 12x zilver, elke keer net niet.
Jazekerquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:32 schreef DeeBee het volgende:
Spanje pakt ook hun eerste titel in de RS:X vrouwen als het goed is!
USAquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
China Goud en zilver bij toestelfinale balk. Brons naar Roemenie.
Terechtquote:
8stequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:31 schreef TLC het volgende:
Nederland kan Kazachstan nog inhalen voor een negende plek !!![]()
Spanjaarden ook mag ik hopen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:37 schreef TheVulture het volgende:
Die Duitsers gaan nog wel flink wat medailles halen bij het vlakwaterkano hoor
geen goud voor chinaquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Synchroonzwemmen, duetten:
Goud: Rusland
Zilver: Spanje
Brons: China
3 goud, 2 zilver en 1 brons. Wat een topdag
Teun Mulder op de keirin misschien nog.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:43 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Kan NL vandaag nog medailles halen of morgen pas weer?
Nederland?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
3 goud, 2 zilver en 1 brons. Wat een topdag
En Spanje.quote:
Aaaaah, ik zat al te kijken, ik kon nergens een land vinden met 3 goud, 2 zilver en brons. Maar je telt Spanje en NL bij elkaar opquote:
Sowieso. Hockey (v) + (m), Cornelissen, Schuil/Nummerdor, Martina...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:05 schreef Leatherface het volgende:
Zouden we de Kazakken nog kunnen inhalen?![]()
Duitsland? :pquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Baanwielrennen Omnium voor vrouwen:
Goud: Raad eens
Zilver: USA
Brons: Aussies
weer een troostprijs voor de Aussies
Britten, uiteraard.quote:
Nieuw-Zeeland toch?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:06 schreef sausagin het volgende:
Goud : GBR
Zilver : Duitsland
Brons : Nederland (of toch Maleisië?)
Nederland doet het 10x beter dan België :c
Nederland of Nieuw-Zeelandquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:06 schreef sausagin het volgende:
Goud : GBR
Zilver : Duitsland
Brons : Nederland (of toch Maleisië?)
Nederland doet het 10x beter dan België :c
Nee nog niet. Daarvoor is goud nodigquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:17 schreef Fok-it het volgende:
Volgens mij schuiven we nu een plekje op op de medaillespiegel toch?
2 goud en 2 zilver ja. Dan moeten we wel alles geweldig uitbuiten, als we dat willen halenquote:
We gaan 2008 denk ik wel voorbij hoorquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
2 goud en 2 zilver ja. Dan moeten we wel alles geweldig uitbuiten, als we dat willen halen
Klopt, maar brons telt in principe niet tov zilver. 7 goud gaat ook lastig worden, we hebben nog 4 kansen waarvan 2 voor mijn gevoel toch érg klein zijn.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:28 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
We gaan 2008 denk ik wel voorbij hoor![]()
En idd 2 goud en 2 zilver nodig om 2008 te evenaderen. Maar we hebben nu al 2 bronzen plakken meer dan in 2008.
Kanshebbers van zeker naar minst zeker:quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Klopt, maar brons telt in principe niet tov zilver. 7 goud gaat ook lastig worden, we hebben nog 4 kansen waarvan 2 voor mijn gevoel toch érg klein zijn.
Dressuur en Hockeyheren omdraaien denk ik.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:35 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Kanshebbers van zeker naar minst zeker:
-Hockeydames
-Hockeyheren
-Dressuur individueel
-Nummerdor/Schuil
-Berkhout (zeilen)
-BMX
-racezeilen, mits we Australië nu verslaan
bij atletiek ook 100m horden (vrouwen)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:57 schreef Yonjuuni het volgende:
Australië pakt ook nog wel een paar keer goud bij het zeilen.
Australië, Cuba en Hongarije zijn heel gevaarlijk voor onze top 10. Normaal gesproken is het onmogelijkquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:42 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
bij atletiek ook 100m horden (vrouwen)
En Jamaica?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Australië, Cuba en Hongarije zijn heel gevaarlijk voor onze top 10. Normaal gesproken is het onmogelijk
Japan kan er ook nog steeds overheen.
Met nog een goud gaan wij wel kazachstan (definitief) voorbijquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Australië, Cuba en Hongarije zijn heel gevaarlijk voor onze top 10. Normaal gesproken is het onmogelijk
Nouja, gewoon zorgen dat je nog 1x goud pakt en Kazachstan passeert. Dan gaat Australië ons waarschijnlijk nog wel voorbij, hoewel die ook niet zo heel veel ijzers meer in het vuur hebben, maar we blijven dan top 10. Hongarije gaat geen 2 keer goud en 3 keer zilverpakken, cuba gaat ook geen 3 goud pakken plus 5 brons. Japan, die zijn gevaarlijker, die hebben al zo veel medailles, maar de pech dat er maar 2 goud van zijn.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die pakken normaal alleen goud op de klassieke sprintnummers, dat zijn er 6 inclusief de estafette.quote:
We moeten nog minstens 2x goud hebben voor top-10 en waarschijnlijk zelfs 3.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:50 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Nouja, gewoon zorgen dat je nog 1x goud pakt en Kazachstan passeert. Dan gaat Australië ons waarschijnlijk nog wel voorbij, hoewel die ook niet zo heel veel ijzers meer in het vuur hebben, maar we blijven dan top 10. Hongarije gaat geen 2 keer goud en 3 keer zilverpakken, cuba gaat ook geen 3 goud pakken plus 5 brons. Japan, die zijn gevaarlijker, die hebben al zo veel medailles, maar de pech dat er maar 2 goud van zijn.
Ik denk dat je er met 2 meer gouden zeker bent, misschien als het echt meezit zelfs wel met 1 meer. Gedurende deze spelen worden zoveel medailles door de Chinezen, Britten en Amerikanen weggekaapt dat je er dit keer relatief gemakkelijk in kunt komen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:56 schreef TheArt het volgende:
[..]
We moeten nog minstens 2x goud hebben voor top-10 en waarschijnlijk zelfs 3.
1 meer kom je echt tekort.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:00 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Ik denk dat je er met 2 meer gouden zeker bent, misschien als het echt meezit zelfs wel met 1 meer. Gedurende deze spelen worden zoveel medailles door de Chinezen, Britten en Amerikanen weggekaapt dat je er dit keer relatief gemakkelijk in kunt komen.
Waarom, welk land onder ons buiten Australië zie je daar overheen gaan dan, ervan uitgaande dat Kazakhstan geen goud meer haalt?quote:
Hongarije, Cuba en Japan hebben nog de mogelijkheden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:04 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Waarom, welk land onder ons buiten Australië zie je daar overheen gaan dan, ervan uitgaande dat Kazakhstan geen goud meer haalt?
Duitsland geloof ik. Hongarije, Cuba en Japan zie ik niet zo snel nog zo veel medailles halen, Hongarije zou op 7 goud uit moeten komen om Nederland in dat geval te passeren bijvoorbeeld, 3 keer goud erbij voor hen? Op welke onderdelen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hongarije, Cuba en Japan hebben nog de mogelijkheden.
Duitsland gaat er ook nog wel overheen.
Ik ben niet goed bekend met die landen, maar Cuba komt al in de buurt met Robles, één of twéé worstelmedailles en dan moeten ze er nog maar één. Japan vlak ik sowieso liever niet uit. Hongarije ook bij bijvoorbeeld het worstelen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:10 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Duitsland geloof ik. Hongarije, Cuba en Japan zie ik niet zo snel nog zo veel medailles halen, Hongarije zou op 7 goud uit moeten komen om Nederland in dat geval te passeren bijvoorbeeld, 3 keer goud erbij voor hen? Op welke onderdelen?
Ik denk niet dat Robles Merritt verslaat, maar die zullen ook heus wel nog wat gouden boksmedailles pakken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben niet goed bekend met die landen, maar Cuba komt al in de buurt met Robles, één of twéé worstelmedailles en dan moeten ze er nog maar één. Japan vlak ik sowieso liever niet uit. Hongarije ook bij bijvoorbeeld het worstelen.
merritt had een snelle tijd gerendquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Robles Merritt verslaat, maar die zullen ook heus wel nog wat gouden boksmedailles pakken.
Nou ja, top 10 of niet maakt me eigenlijk weinig uit. Ik vind het belangrijker dat Nederland gewoon bevestigt dat het in de breedte nog steeds goed mee kan op de Spelen. We zitten nog steeds op ongeveer het niveau van Beijing en dat is prima.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:56 schreef TheArt het volgende:
[..]
We moeten nog minstens 2x goud hebben voor top-10 en waarschijnlijk zelfs 3.
Was in Peking ook al. Frankrijk haalde top 10 met zeven goud.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:00 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Ik denk dat je er met 2 meer gouden zeker bent, misschien als het echt meezit zelfs wel met 1 meer. Gedurende deze spelen worden zoveel medailles door de Chinezen, Britten en Amerikanen weggekaapt dat je er dit keer relatief gemakkelijk in kunt komen.
Meevallertje dan dat de Hongaar Lorincz de worstelfinale verloor van een Zuid-Koreaan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hongarije, Cuba en Japan hebben nog de mogelijkheden.
Duitsland gaat er ook nog wel overheen.
Woah, Zuid-Korea gaat voor 15 goud dan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Meevallertje dan dat de Hongaar Lorincz de worstelfinale verloor van een Zuid-Koreaan.
Ligt eraan. Ik weet niet hoe goed ze nu nog zijn in het taekwondo. Ze hebben het uitgevonden, maar schijnen nu toch minder goed daarin te zijn. Ze staan nu al op 12 goud. Twee goud erbij en ze hebben een nationaal record.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Woah, Zuid-Korea gaat voor 15 goud dan.
50% goud moet haalbaar zijn.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:51 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ligt eraan. Ik weet niet hoe goed ze nu nog zijn in het taekwondo. Ze hebben het uitgevonden, maar schijnen nu toch minder goed daarin te zijn. Ze staan nu al op 12. Twee goud erbij en ze hebben een nationaal record.
Inderdaad. Ik kan me verder weinig sporten bedenken waarin de Koreanen nog kanshebbers op goud hebben buiten teakwondo. Misschien hebben ze nog meer sterke worstelaars en eventueel wat goede boksers. Maar de sporten waar ze vaak veel medailles halen als boogschieten, tafeltennis en schieten zijn klaar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
50% goud moet haalbaar zijn.
Daarnaast zijn er in principe geen kanshebbers meer.
Misschien een stunt in het voetbal?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik kan me verder weinig sporten bedenken waarin de Koreanen nog kanshebbers op goud hebben buiten teakwondo. Misschien hebben ze nog meer sterke worstelaars en eventueel wat goede boksers. Maar de sporten waar ze vaak veel medailles halen als boogschieten, tafeltennis en schieten zijn klaar.
En ow ja, misschien de handbaldames nog.
Dat zou een vette meevaller zijn, maar goud zie ik niet zo direct gebeuren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien een stunt in het voetbal?
canada doet het nooit geweldig op de osquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:58 schreef Leatherface het volgende:
Canada valt trouwens nogal tegen. Ze hebben maar één goud. Ze zullen er vast nog wel één of twee bij winnen, maar het blijkt toch maar eens te meer dat Canada toch vooral een land van wintersporten is. Dat geldt tegenwoordig ook wel voor Zweden en Finland en Noorwegen.
Canada is altijd faalhazerij, en Noren en Finnen zijn matig.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:58 schreef Leatherface het volgende:
Canada valt trouwens nogal tegen. Ze hebben maar één goud. Ze zullen er vast nog wel één of twee bij winnen, maar het blijkt toch maar eens te meer dat Canada toch vooral een land van wintersporten is. Dat geldt tegenwoordig ook wel voor Zweden en Finland en Noorwegen.
7/8 goud halen? ze staan nu op 3 toch? wordt lastig voor ze.quote:
Nee vier nu. Free style worstelen komt en taekwondo, dat kunnen zo drie gouden medailles worden En momenteel zit Ehsan Hadadi heel erg hoog met Discus gooien een 68:18quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
7/8 goud halen? ze staan nu op 3 toch? wordt lastig voor ze.
Taekwondo zie ik ze geen goud winnenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:30 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Free style worstelen komt en taekwondo, dat kunnen zo drie gouden medailles worden En momenteel zit Ehsan Hadadi heel erg hoog met discus gooien een 68:18
Waarom niet?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Taekwondo zie ik ze geen goud winnen
Volgens mij hebben ze daar geen enkele keer de #1 favoriet. Maar 7/8 zou net kunnen misschien, maar ik zou me erom verbazen, vind Cuba en Hongarije nog steeds gevaarlijker.quote:
Sorry hoor maar Iran is Taekwondo wereldkampioen geworden in 2011. Yousef Karami maakt een uitstekende kans, helemaal omdat Cha Dong-Min niet meedoet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze daar geen enkele keer de #1 favoriet. Maar 7/8 zou net kunnen misschien, maar ik zou me erom verbazen, vind Cuba en Hongarije nog steeds gevaarlijker.
Doet Hongarije het altijd zo goed?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze daar geen enkele keer de #1 favoriet. Maar 7/8 zou net kunnen misschien, maar ik zou me erom verbazen, vind Cuba en Hongarije nog steeds gevaarlijker.
Vaak wel over de 7 goud ja.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:35 schreef Mestras het volgende:
[..]
Doet Hongarije het altijd zo goed?
Ja, staan bijna altijd in de top 10. Nu staan ze al goed en bij het kanovaren hebben ze nog een aantal favorieten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:35 schreef Mestras het volgende:
[..]
Doet Hongarije het altijd zo goed?
Knap voor zo'n klein landjequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:43 schreef Pepersaus het volgende:
[..]
Ja, staan bijna altijd in de top 10. Nu staan ze al goed en bij het kanovaren hebben ze nog een aantal favorieten.
Ik was na een paar dagen ook wat pessimistisch... maar de laatste dagen voldoet eigenlijk iedereen ineens aan de verwachtingen... heerlijkquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:50 schreef TUFKAL het volgende:
Waar zijn de het-gaat-niet-goed-huilies eigenlijk?
Oh hier ben ik hoor. Heb gewoon hier gepost en mijn mening bijgesteld.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:50 schreef TUFKAL het volgende:
Waar zijn de het-gaat-niet-goed-huilies eigenlijk?
Duitsland weer 1 gouden voor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Discus mannen:
Goud: Duitsland
Zilver: Iran
Brons: Estland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |