Zijn dat boosters?quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:03 schreef mschol het volgende:
[ afbeelding ]
de volgende (geheid mislukkende) poging
Boosters zijn alleen voor als je een zwaar ding hebt dat anders niet van de grond af komt; daar kom je niet ver mee.quote:
zit nu, na 3 traps boosters + wat rocketfuel op 35KM hoogtequote:Op maandag 6 augustus 2012 22:30 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Boosters zijn alleen voor als je een zwaar ding hebt dat anders niet van de grond af komt; daar kom je niet ver mee.
Mijn maanlander is bijna hetzelfde, maar met 3 boosters ipv fueltanks onderaan. En je kunt die winglets het beste aan de boosters vastmaken en dumpen als je de atmosfeer uitgaat want daarna is het alleen maar dood gewicht. (Buiten de atmosfeer werken ze niet)quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:03 schreef mschol het volgende:
[ afbeelding ]
de volgende (geheid mislukkende) poging
Behalve Space Shuttles, die zijn onmogelijk.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:35 schreef drumstickNL het volgende:
Het viel mij op dat de beste designs het meeste op bestaande raketten leken.
heb jij nog mods ofzo?quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:50 schreef -Datdus- het volgende:
Ik heb nu een set-up die naar de maan kan!![]()
Iets te ver uitgeschoten alleen.![]()
[ afbeelding ]
Dit is de lander.
Met boosters
[ afbeelding ]
quote:De Rover Compute Element, of RCE, bestaat uit redundant uitgevoerde computers die tegen straling zijn beschermd. De hardware is opgebouwd uit een RAD750-cpu, die is gebaseerd op een IBM PowerPC-processor. De 10,4 miljoen transistors worden op maximaal 150nm geproduceerd. De cpu heeft een kloksnelheid tot 200MHz en kan 400mips halen. Beide RCE's hebben 256KB eeprom, 256MB ram en 2GB flashgeheugen aan boord.
Omdat er niet meer kracht nodig is?quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:34 schreef drumstickNL het volgende:
[..]? Dat valt wel mee. Waarom knalt NASA niet iets snellers in die rover? Als aliens het vinden achten ze ons inferieur.
omdat die technologie zowat rocksolid is en nauwelijks fouten bevatquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:34 schreef drumstickNL het volgende:
[..]? Dat valt wel mee. Waarom knalt NASA niet iets snellers in die rover? Als aliens het vinden achten ze ons inferieur.
omdat niet 100% rocksolid (in de ogen van NASA)quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:36 schreef drumstickNL het volgende:
Dat weet ik maar er is niet veel meer ruimte nodig voor het driedubbele aan kracht dus waarom niet.
uhu wat ik trouwens niet snap: waarom altijd landen in een krater..quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:37 schreef drumstickNL het volgende:
Wel petje af voor de landing; dat het allemaal gelukt is enzo.
Misschien hebben ze daar minder last van de wind ofzo, dat is de enige reden die ik kan bedenken naast de aantrekkelijkheid van de ondergrond.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:38 schreef mschol het volgende:
[..]
uhu wat ik trouwens niet snap: waarom altijd landen in een krater..
deze snap ik nog enigsinds (mogelijk water enzo) maar bij die andere 2 was dat toch niet nodig.. kost alleen maar energie..
Omdat dat instabieler is, en omdat ze hem zelf hebben ontworpen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:36 schreef drumstickNL het volgende:
Dat weet ik maar er is niet veel meer ruimte nodig voor het driedubbele aan kracht dus waarom niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |