abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115153731
Ik zag een turks meisje lopen laatst, hoe kan ik haar het beste aanspreken?
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:47:44 #52
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115154045
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:43 schreef Ga.aguyim het volgende:
Kei hard ASKIM! roepen :Y
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115154794
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:43 schreef Ga.aguyim het volgende:
Weet je nu al dat je haar nog een keer tegenkomt dan?
wat kijk jij
pi_115155814
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:58 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Weet je nu al dat je haar nog een keer tegenkomt dan?
ja zelfde buurt toch, tips?
pi_115155855
quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:47 schreef MrMonkeyman het volgende:

[..]

Kei hard ASKIM! roepen :Y
bedankt abe bedankt, diggen ze dat?
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:16:33 #56
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115156000
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:14 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

bedankt abe bedankt, diggen ze dat?
Niet doen als ze broers bij zich hebben.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115156158
quote:
13s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:16 schreef MrMonkeyman het volgende:

[..]

Niet doen als ze broers bij zich hebben.
geen zorgen 8-)
  donderdag 9 augustus 2012 @ 17:57:42 #58
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_115344408
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:18 schreef zarGon het volgende:
Vanwaar jouw interesse in Turkse meiden eigenlijk MrMonkeyman? (Ik hoop niet dat ik dit eerder heb gevraagd.)

Ik zie het niet vaak, een sterke voorkeur voor Turkse dames als niet-Turk. Daarom mijn vraag.
Toch wel hoor!!
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_115348609
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik ben zelf een Turk en zou het niet echt kunnen vinden met een Turkse dame uit Turkije. Te verschillend.
Dit, maar dan over jongens. :)
  donderdag 9 augustus 2012 @ 20:18:13 #60
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115349328
Ik val trouwens sowieso meer op niet-Nederlanders, maar andersom merk ik het bijna niet, ik kom misschien te kazig over ;(
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115355406
quote:
11s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Dit, maar dan over jongens. :)
Waarom?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_115356412
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:53 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Waarom?
Je moet hem/haar opvoeden. En dan moet je er ook nog kinderen mee maken. Succes hoor.
Loedermoeder
pi_115356511
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:53 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Waarom?
Totaal andere kijk op het leven.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 22:17:49 #64
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115357446
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 22:05 schreef Hedera het volgende:

[..]

Je moet hem/haar opvoeden. En dan moet je er ook nog kinderen mee maken. Succes hoor.
Valt ook wel mee. Mijn Indo/Turkse nichtje heeft nu ook een Turkse vriend en dat is gewoon een hele lieve, toffe en ook intelligente kerel die ook echt trouw is aan zijn Turkse roots. Ik heb tijdens mijn stage ook veel Turkse mensen leren kennen en het valt me echt op hoe veel verschil er onderling is, maar dat is dan ook gewoon bij elke afkomst.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115357727
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 22:17 schreef MrMonkeyman het volgende:

[..]

Valt ook wel mee. Mijn Indo/Turkse nichtje heeft nu ook een Turkse vriend en dat is gewoon een hele lieve, toffe en ook intelligente kerel die ook echt trouw is aan zijn Turkse roots. Ik heb tijdens mijn stage ook veel Turkse mensen leren kennen en het valt me echt op hoe veel verschil er onderling is, maar dat is dan ook gewoon bij elke afkomst.
Volgens mij werden er hier relaties met Turken die uit Turkije komen bedoeld. Het fenomeen "importbruid/bruidegom" :)
Loedermoeder
  donderdag 9 augustus 2012 @ 22:22:32 #66
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115357911
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 22:20 schreef Hedera het volgende:

[..]

Volgens mij werden er hier relaties met Turken die uit Turkije komen bedoeld. Het fenomeen "importbruid/bruidegom" :)
Oooh, ik dacht al. Ik weet niet, studiegenote van me heeft een vriend die in Turkije geboren en getogen is en daar ook woont. Zelf is ze gewoon in Nederland opgegroeid en heb ik ook meer het gevoel dat ze Nederlands is.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115360116
Turkse meisjes. O+
pi_115462192
quote:
5s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 22:22 schreef MrMonkeyman het volgende:

[..]

Oooh, ik dacht al. Ik weet niet, studiegenote van me heeft een vriend die in Turkije geboren en getogen is en daar ook woont. Zelf is ze gewoon in Nederland opgegroeid en heb ik ook meer het gevoel dat ze Nederlands is.
Ik heb hier ook vrienden waar ik het goed mee kan vinden, een van mijn beste vrienden woont hier (ben nu in Turkije), maar ik denk niet dat ik een relatie met hem kan hebben, laat staan trouwen.

Het zit hem in de kleine dingen. De opvoeding en vooral de mentaliteit die ze hier hebben botst met mij.

Sowieso zou ik hier niet kunnen wonen, dus dan zal hij naar Nederland moeten komen. Brengt ook weer allemaal zorgen met zich mee.
  zondag 12 augustus 2012 @ 14:44:31 #69
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115462339
quote:
9s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:39 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]
Het zit hem in de kleine dingen. De opvoeding en vooral de mentaliteit die ze hier hebben botst met mij.
Wat dan ongeveer precies? Ik kan me gelukkig heel snel aanpassen en ik zou ook niet zo snel weten wat er zou botsen. Misschien dat ik veel feest en gekke dingen uithaal (?)
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115462367
Ik zou makkelijk met een Turk uit Turkije kunnen trouwen - wel eentje met een soortgelijk leventje. En ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik weinig verschil merk qua cultuur tussen mezelf en mijn vrienden en neven/nichten in Turkije. Sterker nog, ik merk dat zij vaak vrijer zijn dan de Turken in Nederland.
pi_115462384
quote:
5s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:44 schreef MrMonkeyman het volgende:

[..]

Wat dan ongeveer precies? Ik kan me gelukkig heel snel aanpassen en ik zou ook niet zo snel weten wat er zou botsen. Misschien dat ik veel feest en gekke dingen uithaal (?)
Woon jij in Turkije/ben je opgegroeid in Turkije, dan?
  zondag 12 augustus 2012 @ 14:48:22 #72
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115462468
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Woon jij in Turkije/ben je opgegroeid in Turkije, dan?
Nee, ik ben gewoon geboren en getogen in Nederland. Heb wel Indisch bloed en nichtje die half Turks is en half Indisch. Ik merk wel dat ik meer geinterresseerd ben in (midden) oosterse vrouwen. Klinkt misschien lomp, maar ik vind dat die meestal meer klasse hebben :@
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115462477
quote:

[..]

Dit dus.

Je moet wel heel erg vervreemd zijn van de Turkse cultuur wil je grote moeite hebben met de Turken in Turkije die een soortgelijk leventje leiden (studie/werk etc.).
pi_115462496
quote:

[..]

Nou, geloof is zo'n punt. Ik merk dat wij hier in Nederland er beter over kunnen nuanceren. De kleine verschillen beter zien. We doen meer aan leven en laten leven. Ook kijken zij toch wel traditioneler naar zaken waar religie het beeld doet laten vormen, denk bijvoorbeeld aan homoseksualiteit.

Ik heb het idee dat ze óf te streng zijn (strenger dan wij hier in Nederland) óf juist te los (losser dan wij hier in Nederland). Natuurlijk is dat iets overdreven gezegd, maar misschien geeft het je een beter beeld.
pi_115462705
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:48 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dit dus.

Je moet wel heel erg vervreemd zijn van de Turkse cultuur wil je grote moeite hebben met de Turken in Turkije die een soortgelijk leventje leiden (studie/werk etc.).
Trouwen is niet zomaar iets, het is iets wat je, als het goed is, een keer in je leven doet met de juiste persoon. En die gozer kan nog zo goed zijn, je krijgt ook zijn familie en vrienden mee.

Je weet zelf ook hoe de mensen hier zijn, dat hoef ik jou niet uit te leggen.
pi_115462709
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:48 schreef MrMonkeyman het volgende:

[..]

Nee, ik ben gewoon geboren en getogen in Nederland. Heb wel Indisch bloed en nichtje die half Turks is en half Indisch. Ik merk wel dat ik meer geinterresseerd ben in (midden) oosterse vrouwen. Klinkt misschien lomp, maar ik vind dat die meestal meer klasse hebben :@
Wat versta je onder 'klasse'? Wat doen zij bijvoorbeeld anders wat jou trekt?
pi_115462724
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nou, geloof is zo'n punt. Ik merk dat wij hier in Nederland er beter over kunnen nuanceren. De kleine verschillen beter zien. We doen meer aan leven en laten leven. Ook kijken zij toch wel traditioneler naar zaken waar religie het beeld doet laten vormen, denk bijvoorbeeld aan homoseksualiteit.
Conservatiever wat betreft homoseksualiteit, ja. Maar conservatiever qua religie? Meestal niet hoor. Ze zijn juist veel vrijer. Ik heb vrienden die getrouwd zijn met Turken uit Turkije en daar nu wonen of hun partner hierheen hebben gehaald, en echt veel verschil valt er niet te merken. Zoals ik het al zei, zolang je iemand uitzoekt met een soortgelijk leventje - opleiding etc., zul je weinig verschil merken.

En ja, natuurlijk, er moeten aanpassingen worden gemaakt. Maar die zijn zelden zo groot dat het echt tot cultuurclashen leidt.

quote:
Ik heb het idee dat ze óf te streng zijn (strenger dan wij hier in Nederland) óf juist te los (losser dan wij hier in Nederland). Natuurlijk is dat iets overdreven gezegd, maar misschien geeft het je een beter beeld.
Misschien heb jij gewoon andere ervaringen gehad. Maar ik persoonlijk vind het echt vaag dat een Turk uit Nederland geen relatie zou kunnen aangaan met een Turk uit Turkije uit angst voor cultuurclashen.
pi_115462727
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dit, inderdaad. Ik weet eigenlijk niet hoe ik de kloof met verwoorden, maar dit komt aardig in de buurt.
pi_115462926
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:56 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Trouwen is niet zomaar iets, het is iets wat je, als het goed is, een keer in je leven doet met de juiste persoon. En die gozer kan nog zo goed zijn, je krijgt ook zijn familie en vrienden mee.
Dit geldt voor iedereen, waar dan ook. Nogmaals, er bestaat niet echt zoiets als 'de Turk uit Turkije'. Een Turk die heeft gestudeerd leidt een totaal ander leventje dan een Turk die niet verder is gekomen dan de vijfde klas op de basisschool. Wanneer je iemand uitkiest die op dezelfde lijn zit als jij, dan moet het goed komen. Zeker als je zelf ook uit een Turkse familie komt en Turks spreekt.

Ik bedoel, alsof alle Turken hier hetzelfde zijn. Ik ken Turken die heel erg vernederlandst zijn, atheisten, streng gelovigen (Sulaymancilar/Nurcular) etc. etc. Bijvoorbeeld als ik om mij heen kijk zie ik vooral Karadenizliler die erg gelovig zijn (Suleymancilar). Echt niet dat ik een relatie met een van hun zou aangaan. Te bekrompen, te conservatief en te koud.

^Oke, dat was een beetje overdreven. Maar zo komen ze wel een beetje over op mij. :@

quote:
Je weet zelf ook hoe de mensen hier zijn, dat hoef ik jou niet uit te leggen.
Waar is 'hier'? Ik ken meer Turken uit Turkije waar ik goed mee kan opschieten en op een lijn mee zit dan Turken uit mijn omgeving, hier in Nederland.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bortecinem op 12-08-2012 17:02:09 ]
pi_115463039
De omgeving van iemand is beslissend in zijn ervaringen. Turkije is héél divers, wat het eigenlijk ook een beetje moeilijk om er een gemiddelde uitspraak over te doen. De ervaringen kunnen elkaar tegenspreken, maar dat betekent niet dat één kant verkeerd zit.

Ik vind het verschil in jullie opvattingen/denkwijze/ervaring/enzovoorts wel opvallend eigenlijk. Jullie komen beiden uit ongeveer dezelfde plaats (provincie Adana), maar staan alsnog een beetje tegenover elkaar in wat jullie zeggen. Hoe zou dat komen? Omgeving zal er in ieder geval wel mee te maken hebben...
pi_115463048
Maar als de familie zich identificeert als moslim, hoe dan ook, cultureel, gematigd of praktiserend, de jongen zou dan alsnog besneden moeten zijn en zelf ook moslim? Ik denk dat velen die een eventuele toekomst met een Turkse - overwegen - dit zich wel afvragen. :P

Dan heb ik het natuurlijk over een stadium voorbij het daten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2012 15:07:36 ]
pi_115463217
quote:
12s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:02 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dit geldt voor iedereen. Nogmaals, er bestaat niet echt zoiets als 'de Turk uit Turkije'. Een Turk die heeft gestudeerd leidt een totaal ander leventje dan een Turk die niet verder is gekomen dan de vijfde klas op de basisschool. Wanneer je iemand uitkiest die op dezelfde lijn zit als jij, dan moet het goed komen. Zeker als je zelf ook uit een Turkse familie komt en Turks spreekt.

Ik bedoel, alsof alle Turken hier hetzelfde zijn. Ik ken Turken die heel erg vernederlandst zijn, atheisten, streng gelovigen (Sulaymancilar/Nurcular) etc. etc. Bijvoorbeeld als ik om mij heen kijk zie ik vooral Karadenizliler die erg gelovig zijn (Suleymancilar). Echt niet dat ik een relatie met een van hun zou aangaan. Te bekrompen, te conservatief en te koud.

[..]

Waar is 'hier'? Ik ken meer Turken uit Turkije waar ik goed mee kan opschieten en op een lijn mee zit dan Turken uit mijn omgeving, hier in Nederland.
Ik zei net al dat ik op dit moment in Turkije (Adana ;) ) ben, daarom zeg ik steeds 'hier'.

Ik kom uit een Arabisch gezin en spreek Turks. Qua opvoeding heb ik beiden meegekregen, waarbij de Nederlandse denk ik toch iets sterker is. Mijn Turkse vrienden in Nederland zijn ook allemaal vrij en niet (streng)gelovig. Ik kan mijzelf beter identificeren met die Turken dan de Turken in Turkije.
pi_115463295
quote:
5s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:06 schreef Triggershot het volgende:
Maar als de familie zich identificeert als moslim, hoe dan ook, cultureel, gematigd of praktiserend, de jongen zou dan alsnog besneden moeten zijn en zelf ook moslim? Ik denk dat velen die een eventuele toekomst met een Turkse - overwegen - dit zich wel afvragen. :P

Als het aan mijn familie ligt, hebben ze het liefst iemand met precies dezelfde achtergrond en geloof. :P
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:16:13 #84
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115463341
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat versta je onder 'klasse'? Wat doen zij bijvoorbeeld anders wat jou trekt?
Kleding, gespreksonderwerpen, zoals ik al eerder heb verteld heb ik ook meer het gevoel dat ze ook een doel hebben. Nederlandse vrouwen (naar mijn mening) dwarrelen meestal maar een beetje doelloos rond. Ik denk wel dat mijn beeld van Turkse vrouwen heel erg positief is omdat ik voornamelijk met hele hoogopgeleide Turkse dames heb gesproken. Waaronder een dame die bijvoorbeeld Alexander Pechtold persoonlijk kent en een andere die in Brussel werkt bij Europees Comitee. Dus dan meer de succesverhalen.

Ik merk gewoon meer gedrevenheid en ze staan meer hun mannetje, meer zelfrespect. Vooral het laatste waardeer ik in een vrouw.

Edit: die dame die Alexander Pechtold kent is trouwens ook religieus, maar niet te streng. Ze is wel een grote speler binnen de Nederlandse moslimwereld. Zelf ben ik agnost/atheistisch, maar ik waardeer en respecteer mensen die geloven wel. Komt misschien ook omdat ik gewoon met veel mensen heb gesproken die wel gelovig zijn.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115463346
quote:
5s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:06 schreef Triggershot het volgende:

Ik denk dat een besnijdenis wel heel erg gewaardeerd wordt. :D.

Besnijden is niet alleen iets religieus, het is ook iets cultureels. Een Turkse jongen/man die niet besneden is wordt toch wel raar aangekeken.

Wel een goede vraag!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2012 15:16:35 ]
pi_115463358
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Als het aan mijn familie ligt, hebben ze het liefst iemand met precies dezelfde achtergrond en geloof. :P
Maar als je zegt ik wil een Griek, Armeen, Jood of Nederlander - onbesneden - geen probleem?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2012 15:17:12 ]
pi_115463428
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar als je zegt ik wil een Griek, Armeen, Jood of Nederlander - onbesneden - geen probleem?
Wel een probleem.
pi_115463481
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Besnijden is niet alleen iets religieus, het is ook iets cultureels. Een Turkse jongen/man die niet besneden is wordt toch wel raar aangekeken.

Wel een goede vraag!
Ja, precies, dat was ook hetgene wat ik mee had gekregen, hoeveel of weinig je met religie te doen had maakt niet zoveel uit, dat onbesneden zijn - 'sunnetsiz' - zelfs als scheldwoord kan / wordt gebruikt :D
pi_115463503
quote:
9s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Wel een probleem.
Ah, ik las die 'het liefst' als wel openstaan voor anders :P
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:21:51 #90
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115463528
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wel een goede vraag!
Ik denk dat besnijdenis serieus een breekpunt zou zijn bij een relatie tussen een gelovige en een niet-gelovige. Ik ben zelf tegen besnijdenis bijvoorbeeld, vooral als het alleen voor religieuze redenen is. Ik zou het mijn kind niet zo 1,2,3 willen aandoen omdat het zwaar (naar mijn mening) voelt dat je iets forceert aan iemand die überhaupt zijn eigen kont nog eens niet kan afwegen, maar wel de rest van zijn leven er mee moet leven. Misschien moet ik me er eerst over laten informeren, maar ik zou het niet zo snel doen.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115463548
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:12 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik zei net al dat ik op dit moment in Turkije (Adana ;) ) ben, daarom zeg ik steeds 'hier'.
Aha. Mijn excuses dan. :)

Adana is een te grote stad. Je hebt er mensen uit verschillende etnische, culturele en religieuze achtergronden. Het is heel moeilijk om al die mensen over een kam te schelen. Maar over het algemeen is het vooral de economische en academische achtergrond wat vaak telt. En zoals ik het al eerder zei; met de jongeren van mijn leeftijd met dezelfde achtergrond, kan ik het vaak wel goed vinden. Het enige verschil dat ik echt merk is dat ik heel erg Nederlands ben qua regeltjes - zoals op tijd komen etc. Dat zorgt weleens voor clashes. Maar om dat nu echt een culturele clash te noemen? Meh.

quote:
Ik kom uit een Arabisch gezin en spreek Turks. Qua opvoeding heb ik beiden meegekregen, waarbij de Nederlandse denk ik toch iets sterker is. Mijn Turkse vrienden in Nederland zijn ook allemaal vrij en niet (streng)gelovig. Ik kan mijzelf beter identificeren met die Turken dan de Turken in Turkije.
Misschien is feit dat jij meer Nederlands bent opgevoed de reden? Laat ik eerlijk zijn; ik kom je weleens tegen op het forum. Je bent heel open over je leven (sex, drank, drugs etc.). En om eerlijk te zijn vind ik dat niet heel typisch voor Turkse meisjes in Nederland. Ik weet zeker dat jij heel erg zou clashen met de Turken in mijn omgeving hier. Maar aan de andere kant, ik zie jou zo soortgenoten vinden in Turkije. Ik ken meer meisjes als jij, die erg open zijn. Alleen wonen die niet in Nederland.

Snap je een beetje wat ik bedoel?
pi_115463552
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ah, ik las die 'het liefst' als wel openstaan voor anders :P
Nee, helaas. :P

Daarmee bedoelde ik dat een soennitische Turk bijvoorbeeld nog net kan, maar liever niet.
pi_115463579
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:21 schreef MrMonkeyman het volgende:

[..]

Ik denk dat besnijdenis serieus een breekpunt zou zijn bij een relatie tussen een gelovige en een niet-gelovige. Ik ben zelf tegen besnijdenis bijvoorbeeld, vooral als het alleen voor religieuze redenen is.
Als ze jou accepteren als niet-moslim, zal het niet vanwege religieuze redenen zijn, maar meer zoals Zargon zei, vanuit culturele motivatie, beetje mooi inpakken met ook nog eens de hygienische voordelen etc.
pi_115463596
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:22 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Nee, helaas. :P

Daarmee bedoelde ik dat een soennitische Turk bijvoorbeeld nog net kan, maar liever niet.
Shiet / Aleviet zijnde?
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:24:17 #95
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115463613
quote:
3s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als ze jou accepteren als niet-moslim, zal het niet vanwege religieuze redenen zijn, maar meer zoals Zargon zei, vanuit culturele motivatie, beetje mooi inpakken met ook nog eens de hygienische voordelen etc.
Oooh, ik ga me nu echt al helemaal niet besnijden man. Als ze gaan zeuren zeg ik dat geloof in de geest zit, niet in het lichaam.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115463657
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:24 schreef MrMonkeyman het volgende:

[..]

Oooh, ik ga me nu echt al helemaal niet besnijden man. Als ze gaan zeuren zeg ik dat geloof in de geest zit, niet in het lichaam.
Groot kans dan dat je het vonnis van je relatie hebt getekend.
pi_115463680
quote:
5s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Shiet / Aleviet zijnde?
Ja.
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:27:21 #98
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115463718
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Groot kans dan dat je het vonnis van je relatie hebt getekend.
Gelukkig zijn niet alle Turken religieus :s)
Geloof is iets persoonlijks vind ik, je moet dat niet anderen laten opdwingen, dat moeten ze voor zichzelf ontdekken. Je kunt ze alleen maar begeleiden en informeren.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115463777
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:22 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Snap je een beetje wat ik bedoel?
Ja, ik snap je.
pi_115463789
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:26 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ja.
Sterkte dan.
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2012 15:27 schreef MrMonkeyman het volgende:

[..]

Gelukkig zijn niet alle Turken religieus :s)
Geloof is iets persoonlijks vind ik, je moet dat niet anderen laten opdwingen, dat moeten ze voor zichzelf ontdekken. Je kunt ze alleen maar begeleiden en informeren.
Ik had het niet zo zeer over religie, maar ook over cultuur, niet over Turken in het algemeen, maar over wanneer je in een specifiek situatie was beland waarin dat van je werd verwacht, als je maar genoeg zoekt kan je natuurlijk wel iemand vinden die jouw opvattingen deelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')