abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115133144
Hoi hoi,

Ik ben een studente van 19 jaar, en ik hoorde laatst van iemand dat ik recht zou hebben op meer toeslagen dan dat ik nu krijg, alleen dat dat best ingewikkeld is enzo. Mijn ouders kunnen mij hier niet bij helpen (woon niet meer thuis), mijn vraag is dus ; Is er hier een Fokker die wel thuis is in het toeslagen wereldje en me zou kunnen helpen? Het zou handig zijn als je in omgeving Eindhoven woont, want in RL is toch makkelijker als via internet.

Groetjes pizza
pi_115133179
je zou deze vraag misschien beter in WGR kunnen stellen?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_115133268
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 12:46 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
je zou deze vraag misschien beter in WGR kunnen stellen?
Denk het wel. :)

Schopje WGR.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Redactie Frontpage zondag 5 augustus 2012 @ 12:50:03 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_115133333
Heb je toeslagen nodig PIzzapuntje? Deze zijn nl. in het leven geroepen om mensen te helpen die anders financieel niet rond kunnen komen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_115133393
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 12:50 schreef Innisdemon het volgende:
Heb je toeslagen nodig PIzzapuntje? Deze zijn nl. in het leven geroepen om mensen te helpen die anders financieel niet rond kunnen komen.

OF wil je gewoon uit de staatsruif vreten, omdat het kan...
waarom zo je er geen gebruik van maken als je er recht op hebt? Daarvoor zijn ze ingesteld. Als je het daar niet mee eens bent moet je de politiek in gaan en de boel veranderen.
pi_115133435
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 12:50 schreef Innisdemon het volgende:

Ja, op dit moment wel. Het is niet dat ik denk ; hoe meer geld, hoe meer ik lekker kan shoppen enzo. Nope, er zullen toch echt schoolspullen en andere dergelijke dingen van gekocht worden.
  Redactie Frontpage zondag 5 augustus 2012 @ 12:53:58 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_115133490
Ok, dat zijn inderdaad wel nuttige zaken.

De reden dat ik dit vraag, Its-Jojo-4you, is omdat dit land naar de kloten gaat door alle uitvreters, die wél geld willen ontvangen, maar géén belasting betalen, werken etc. Niet dat ik TS hiervan beticht, gewoon even informeren.
pi_115133515
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 12:53 schreef Innisdemon het volgende:

De reden dat ik dit vraag, Its-Jojo-4you, is omdat dit land naar de kloten gaat door alle uitvreters, die wél geld willen ontvangen, maar géén belasting betalen, werken etc. Niet dat ik TS hiervan beticht, gewoon even informeren.
Ik snap wel dat je het vraagt hoor. Ik betaal verder netjes belasting enz. maar door omstandigheden werk ik niet.
pi_115133605
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 12:54 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Ik snap wel dat je het vraagt hoor. Ik betaal verder netjes belasting enz. maar door omstandigheden werk ik niet.
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor. :') Je hebt gewoon vragen over toeslagen, je hoeft je niet te verdedigen waarom je toeslagen wilt aanvragen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_115133664
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 12:57 schreef trovey het volgende:

[..]

Je hoeft je niet te verantwoorden hoor. :') Je hebt gewoon vragen over toeslagen, je hoeft je niet te verdedigen waarom je toeslagen wilt aanvragen. ;)
Ja daar heb je gelijk in, maar toch, wil gewoon niet dat mensen denken dat ik alleen maar op extra geld uit ben zodat ik er leuke dingen mee kan doen.
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:02:58 #11
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_115133758
Heb je al op toeslagen.nl gekeken.
Daar is voor diverse toeslagen wel een proefberekening te doen.
Als je al je informatie ( inkomsten, kosten etc) bij de hand hebt kun je daar kijken waar je voor in aanmerking komt.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_115133812
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 13:02 schreef GizartFRL het volgende:
Heb je al op toeslagen.nl gekeken.
Daar is voor diverse toeslagen wel een proefberekening te doen.
Als je al je informatie ( inkomsten, kosten etc) bij de hand hebt kun je daar kijken waar je voor in aanmerking komt.
Al op gekeken idd, ook nog iets via de gemeente Eindhoven, kwam uit dat ik nog 2 toeslagen ofzo kon krijgen, maar snapte er niet heel veel van. Vandaar mijn vraag hier.
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:05:58 #13
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_115133841
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 13:04 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Al op gekeken idd, ook nog iets via de gemeente Eindhoven, kwam uit dat ik nog 2 toeslagen ofzo kon krijgen, maar snapte er niet heel veel van. Vandaar mijn vraag hier.
Gemeentelijke toeslagen weet ik niet vanaf.
Via de toeslagen site kon ik 7 euro huurtoeslag per maand krijgen :') Laat maar zitten :P
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_115134333
Wat voor toeslagen ontvang je nu?
Eerst denken, dan typen
pi_115134372
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 13:18 schreef Piger het volgende:
Wat voor toeslagen ontvang je nu?
Op dit moment volgens mij alleen zorgtoeslag.
pi_115134460
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 13:20 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Op dit moment volgens mij alleen zorgtoeslag.
Wat je eventueel zou kunnen ontvangen is natuurlijk afhankelijk van je situatie.
(zorgtoeslag, huurtoeslag, stufi, uitkering, etc). Daarnaast wellicht kwijtschelding voor gemeentelijke belasting.

Dan is het dus belangrijk om te weten:
- Werk/studeer je?
- Over wat voor inkomen hebben we het ongeveer
- Heb je een zelfstandige woonruimte?
Eerst denken, dan typen
pi_115134614
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 13:22 schreef Piger het volgende:

[..]

Wat je eventueel zou kunnen ontvangen is natuurlijk afhankelijk van je situatie.
(zorgtoeslag, huurtoeslag, stufi, uitkering, etc). Daarnaast wellicht kwijtschelding voor gemeentelijke belasting.

Dan is het dus belangrijk om te weten:
- Werk/studeer je?
- Over wat voor inkomen hebben we het ongeveer
- Heb je een zelfstandige woonruimte?
Ik studeer
Ik heb nu een uitkering van rond de 190 per maand
Ik ontvang een studiefinanciering
Woonsituatie is nogal complex, zit op een zorginstelling, betaal maandelijks 106 euro aan CAK
In een brief van de voorlopige belasting aanslag van 2011 staat dat mijn verzamel inkomen is bepaald op 4270,-
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:05:40 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115136029
Is er bij die zorginstelling niet iemand die je kunt vragen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_115136048
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 12:53 schreef Innisdemon het volgende:

:')
  Redactie Frontpage zondag 5 augustus 2012 @ 14:09:07 #20
38148 crew  Innisdemon
pi_115136157
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:06 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

:')
ach gut, het jochie moet ook even wat toevoegen.
pi_115136300
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:05 schreef Lienekien het volgende:
Helaas niet, ze kunnen wel oppervlakkig hebben maar hebben hier verder niet heel verstand van.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 5 augustus 2012 @ 14:21:50 #22
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_115136665
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:13 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Helaas niet, ze kunnen wel oppervlakkig hebben maar hebben hier verder niet heel verstand van.
huurtoeslag kun je er in elk geval niet bij krijgen.
Toeslagen van de gemeente zou ik als ik jou was gewoon even een afspraak voor maken bij het gemeentehuis.
Zij kunnen dan meteen kijken hoe en wat. Jaaropgaven en afdrukken van je aangiften mee nemen, daar zou alle informatie die je nodig hebt wel op moeten staan.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_115136843
je bent pas 19, krijg je nog een bijdrage van ouders?
pi_115137027
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
je bent pas 19, krijg je nog een bijdrage van ouders?
Wat voor bijdrage zou ik van mijn ouders moeten krijgen dan?
pi_115137163
tot en met je twintigste zijn ze onderhoudsplichtig

zie ook dit topic ouders financieel verantwoordelijk
pi_115137344
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:35 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
tot en met je twintigste zijn ze onderhoudsplichtig

zie ook dit topic ouders financieel verantwoordelijk
Maar als ze dat nou niet kunnen? Zouden ze bijvoorbeeld mijn lesgeld moeten betalen?
pi_115137375
er was toch een site waar je je digid moest invoeren en dan zag je meteen waar je allemaal recht op had, volgens mij als je eenmaal recht hebt op toeslagen dan kan men er van uitgaan dat je het ook echt nodig hebt/kunt gebruiken.
TS: je zegt dat je in een zorginstelling woont,heb je dan geen recht op WMO(wet maatschappelijke ondersteuning), volgens mij heeft de gemeente dan ook een speciaal WMO-loket waar je deze vraag RL kan stellen.
pi_115138021
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:05 schreef Lienekien het volgende:
die zal er zeker zijn. Vraag het even na dus bij je mentor of begeleider. Deze zullen vaak meer dingen weten wat ook afhankelijk kan zijn van waarom je in de instelling zit.

Edit. Zie nu dat de vorige keer de pagina niet volledig geladen was.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 5 augustus 2012 @ 15:19:29 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115138985
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:13 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

En verwijzen zij jou dan niet door naar bijv. het AMW of MEE?
pi_115182754
Heb op dit moment wel een woonconsulent van MEE, maar die doet verder niks met toeslagen enzo.

Ik zal eens kijken wat ik ermee zal doen.
pi_115182885
Hoi Pizza,

Waarschijnlijk heb je recht op zorgtoeslag en, afhankelijk van je woonsituatie, huurtoeslag.
pi_115183003
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:35 schreef LB06 het volgende:
Hoi Pizza,

Waarschijnlijk heb je recht op zorgtoeslag en, afhankelijk van je woonsituatie, huurtoeslag.
Zorgtoeslag heb ik al, huurtoeslag heb ik geen recht op (huur niks, zit in een zorginstelling), heb ook al iets van AWBZ zorg ofzo.

Het is gewoon balen nu, nieuw schooljaar komt eraan enzo, dure grapjes :N
pi_115183141
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:38 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Zorgtoeslag heb ik al, huurtoeslag heb ik geen recht op (huur niks, zit in een zorginstelling), heb ook al iets van AWBZ zorg ofzo.

Het is gewoon balen nu, nieuw schooljaar komt eraan enzo, dure grapjes :N
Sorry, van 'bijzondere' toeslagen waar je eventueel recht op hebt heb ik weinig verstand. Wellicht kun je nog kijken of je recht hebt op Wajong.

Succes en sterkte in ieder geval!
pi_115183194
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:41 schreef LB06 het volgende:

[..]

Sorry, van 'bijzondere' toeslagen waar je eventueel recht op hebt heb ik weinig verstand. Wellicht kun je nog kijken of je recht hebt op Wajong.

Succes en sterkte in ieder geval!
Ook Wajong heb ik al. Meestal red ik het net hoor, maar nu met een nieuw schooljaar moet ik het van m'n toch al lage spaarrekening halen, baal ik van.

Toch bedankt!
pi_115183409
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:42 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Ook Wajong heb ik al. Meestal red ik het net hoor, maar nu met een nieuw schooljaar moet ik het van m'n toch al lage spaarrekening halen, baal ik van.

Toch bedankt!
Als je geen of geen goed contact hebt met je ouders kun je een formulier 'weigerachtige ouders' invullen. Op basis daarvan gaat wellicht je stufi flink omhoog.

Als het goed is ontvang je sowieso al maximaal aanvullend uitwonend, niet? Dat zou toch al snel ¤600. Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar dat moet dan toch wel lukken, niet? ¤106 om te wonen is erg weinig.
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:02:18 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115184087
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:32 schreef Pizzapuntje het volgende:
Heb op dit moment wel een woonconsulent van MEE, maar die doet verder niks met toeslagen enzo.

Ik zal eens kijken wat ik ermee zal doen.
Maar die heeft wel collega's die dat voor je kunnen bekijken.
pi_115186208
Dat wel inderdaad, zal binnenkort maar eens bellen.

Maarre, dat met dat je ouders nog verplicht zijn ofzo, ik weet niet, vind het ondertussen wel normaal dat ze niks bijdragen, hoewel ik soms wel jaloers wordt als ik dan verhalen van klasgenoten hoor die z'n eigen zorgverzekering niet hoeven te betalen, en het lesgeld niet, en ook nog 's hun rijbewijs krijgen...

Maar, het zit er niet in bij m'n ouders, dus zou dat nooit aan ze vragen, ook al zijn ze miss. verplicht
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:58:02 #38
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115186852
Als het goed is trek je de staat al redelijk leeg:

Wajong bedraagt voor jou 25% van het jeugdminimumloon aangezien je een opleiding volgt. Met 19 jaar is dat (764,50 / 4) 191,125 euro per maand.

Uitwonende studiefinanciering bedraagt 266,23 cent zonder aanvullende beurs. Met aanvullende beurs wordt dat 508.99 euro.

Zorgtoeslag bedraagt 69 euro per maand.

De vergoeding die je vanuit de AWBZ en/of CAK ontvangt is redelijk gebonden aan jouw zorginstelling en jouw ziektebeeld.

Dan zit je zonder dat je een bijbaantje of studielening hebt al op een behoorlijk bedrag per maand.

Klinkt een beetje hard: maar je krijgt een stuk meer dan een gemiddelde student van jouw leeftijd. Wellicht dat jouw medische situatie/beperking het niet mogelijk maakt om een bijbaan aan te nemen maar daar heb je dan ook de Wajong uitkering voor. Anders zit je in hetzelfde schuitje als je leeftijdsgenootjes. Als je meer geld wilt moet je of zuiniger gaan leven, of een DUO stufi lening aangaan of meer gaan werken/bij je ouders aankloppen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_115190073
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:58 schreef Ryon het volgende:
Als het goed is trek je de staat al redelijk leeg:

Wajong bedraagt voor jou 25% van het jeugdminimumloon aangezien je een opleiding volgt. Met 19 jaar is dat (764,50 / 4) 191,125 euro per maand.

Uitwonende studiefinanciering bedraagt 266,23 cent zonder aanvullende beurs. Met aanvullende beurs wordt dat 508.99 euro.

Zorgtoeslag bedraagt 69 euro per maand.

De vergoeding die je vanuit de AWBZ en/of CAK ontvangt is redelijk gebonden aan jouw zorginstelling en jouw ziektebeeld.

Dan zit je zonder dat je een bijbaantje of studielening hebt al op een behoorlijk bedrag per maand.

Klinkt een beetje hard: maar je krijgt een stuk meer dan een gemiddelde student van jouw leeftijd. Wellicht dat jouw medische situatie/beperking het niet mogelijk maakt om een bijbaan aan te nemen maar daar heb je dan ook de Wajong uitkering voor. Anders zit je in hetzelfde schuitje als je leeftijdsgenootjes. Als je meer geld wilt moet je of zuiniger gaan leven, of een DUO stufi lening aangaan of meer gaan werken/bij je ouders aankloppen.
Wajong klopt wat je zegt, stufi ook, en zorgtoeslag ook. Van CAK/AWBZ ontvang ik geen geld, ik betaal hun per maand een bedrag voor m'n zorg.

Wat dat betreft zal ik inderdaad meer hebben dan een gemiddelde student van m'n leeftijd. Een lening zal ik in ieder geval niet aangaan, en tsja, bij m'n ouders aankloppen terwijl ik weet dat ze het ook niet heel breed hebben vind ik opzich 'asociaal'.

Zal toch nog maar eens navragen of de begeleiders hier niet nog wat kunnen helpen.
pi_115193228
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 16:09 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Wajong klopt wat je zegt, stufi ook, en zorgtoeslag ook. Van CAK/AWBZ ontvang ik geen geld, ik betaal hun per maand een bedrag voor m'n zorg.

Wat dat betreft zal ik inderdaad meer hebben dan een gemiddelde student van m'n leeftijd. Een lening zal ik in ieder geval niet aangaan, en tsja, bij m'n ouders aankloppen terwijl ik weet dat ze het ook niet heel breed hebben vind ik opzich 'asociaal'.

Zal toch nog maar eens navragen of de begeleiders hier niet nog wat kunnen helpen.
Waarom geen lening?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:47:40 #41
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_115217605
^^ Dat dus!
Pizza, kijk ook eens rond op de site van de gemeente waar je woont. Heel vaak zijn er mogelijkheden tot kwijtschelding van bepaalde belastingen als je van een minimum moet rondkomen, alsook allerlei kortingen op bepaalde instellingen (sport, cultuur) en zo.

En hoe zit het nu met die onderhoudsplicht van je ouders? Als je niets krijgt, zijn ook hier weer mogelijke gerechtelijke wegen van toepassing die je ouders kunnen dwingen tot betalen (uiteraard, alleen als je dit ook inderdaad wilt... ) - daarover kunnen ze je informeren bij het Juridisch Loket.
Misschien is het een goed idee om daar sowieso eens even langs te gaan voor wat meer informatie. :)

EDIT: sorry net de laatste posts gelezen, dus dit laatste is waarschijnlijk voor jou niet relevant.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')