Faal.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:22 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Je lijkt me niet helemaal in de realiteit te leven TS.
Helemaal niets maar daar doel ik dan ook helemaal niet op.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:25 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Faal.
Wat is er onrealistisch aan vinden dat mensen tegen de 30 eens uit het ouderlijk nest op moeten rotten?
Economische reden zijn in 99 procent van de gevallen verzonnen barrières van mensen die niet durven of willen. Er is aanvullende beurs, je kunt bijlenen, je kunt werken en als je je op 18e inschrijft bij de lokale stichting studentenhuisvesting heb je zelfs in Utrecht en Amsterdam binnen anderhalf jaar een betaalbare kamer.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:27 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Helemaal niets maar daar doel ik dan ook helemaal niet op.
De meeste mensen die tot hun 25 thuis blijven doen dat wegens economische redenen, niet omdat ze het niet zouden willen. Verder begrijp ik je klacht wel en ga ik akkoord.
Je kan zoveel vinden, maar die mensen gaan daarom echt niet eerder op zichzelf wonen. Als je echt denkt dat je je leven zoveel beter leeft dan die ander snap ik niet waarom je jezelf zo zou ergeren aan de levensstijl van een anderquote:Op zondag 5 augustus 2012 01:25 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Faal.
Wat is er onrealistisch aan vinden dat mensen tegen de 30 eens uit het ouderlijk nest op moeten rotten?
Ik 'ken' zo'n persoon en die is 46quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:28 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik 'ken' een 28-jarige maagdelijke vent die ook nog thuis woont.
Maar waarom zou je jezelf daar zo druk om maken? Als jij je gelukkig voelt terwijl je op jezelf woont en zij zich gelukkig voelen terwijl ze bij hun ouders wonen, dan is iedereen toch gelukkig? Je zou bijna gaan denken dat mensen uit de eerste groep die afgeven op de tweede groep eigenlijk toch heel wat minder blij zijn met hun situatie dan zij zo graag doen voorkomen en daarom maar naar de andere groep uit gaan halen...quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:28 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Economische reden zijn in 99 procent van de gevallen verzonnen barrières omdat men de stap niet aandurft. Er is aanvullende beurs, je kunt bijlenen, je kunt werken en als je je op 18e inschrijft bij de lokale stichting studentenhuisvesting heb je zelfs in Utrecht en Amsterdam binnen anderhalf jaar een betaalbare kamer.
Sommige dingen zijn gewoon ''normaal'..quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:30 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Je kan zoveel vinden, maar die mensen gaan daarom echt niet eerder op zichzelf wonen. Als je echt denkt dat je je leven zoveel beter leeft dan die ander snap ik niet waarom je jezelf zo zou ergeren aan de levensstijl van een ander
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:32 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
Een echte zoon loopt niet nog ''messi messi messi''
kleuter
Op 28-jarige leeftijd nog maagd zijn is daarentegen dan wel weer iets waar je je ernstig zorgen over zou moeten maken. Zeker in deze tijd zou het op een willekeurige zaterdagavond geen probleem moeten zijn om een willekeurige dronken sloerie een veeg te geven ergens in een steeg. Zelfs als je niet zo mooi bent is het niet eens zo heel moeilijk om een vrouw met een beetje aandacht het bed in te pratenquote:Op zondag 5 augustus 2012 01:28 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik 'ken' een 28-jarige maagdelijke vent die ook nog thuis woont.
Ik ben op m'n 18e het huis uit gegaan. Het is nu bijna 7 jaar later, en sommige vrienden van m'n middelbare school wonen nog steeds thuis, of gaan nu pas op zichzelf wonen. Stuk voor stuk balen ze ervan dat ze niet vol de vruchten van het studentenleven geplukt hebben, en ze zouden de tijd willen terugdraaien.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:33 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar waarom zou je jezelf daar zo druk om maken? Als jij je gelukkig voelt terwijl je op jezelf woont en zij zich gelukkig voelen terwijl ze bij hun ouders wonen, dan is iedereen toch gelukkig? Je zou bijna gaan denken dat mensen uit de eerste groep die afgeven op de tweede groep eigenlijk toch heel wat minder blij zijn met hun situatie dan zij zo graag doen voorkomen en daarom maar naar de andere groep uit gaan halen...
Persoonlijk geloof ik niet zo in "Hahaha, wat ben jij een domme lul dat je nog bij je ouders woont" als motivatiemiddel om het huis uit te gaan (ik zeg niet dat jij dat doet, maar dat is de teneur bij een aantal mensen in dit topic). Ik denk dat mensen eerder gemotiveerd worden door een positief verhaal dan door ze af te zeiken.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:38 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Ik ben op m'n 18e het huis uit gegaan. Het is nu bijna 7 jaar later, en sommige vrienden van m'n middelbare school wonen nog steeds thuis, of gaan nu pas op zichzelf wonen. Stuk voor stuk balen ze ervan dat ze niet vol de vruchten van het studentenleven geplukt hebben, en ze zouden de tijd willen terugdraaien.
Zelf geef ik volgens mij op niemand af, het zou alleen zonde zijn als je later spijt krijgt. Diegenen die door gebrek aan motivatie om een kamer te zoeken nog thuis wonen, worden misschien door dit topic gemotiveerd (al zal dat ijdele hoop zijn).
Mensen die na hun 16e nog niet het ouderlijk huis uit zijnquote:Op zondag 5 augustus 2012 01:41 schreef Individual het volgende:
Mensen van 21+ die nog niet in hun 2e buitenland wonen..![]()
Iedereen moet hetzelfde of beter zijn dan als ikke of ze zijn wel heel zielug!!!11!!!1!! Omstandigheden enzo heb ik niets mee te makuh!!!!1111!!!!!11-topic
Je kan toch ook genieten van je studententijd als je thuis woont? Als je ouders in de buurt van de onderwijsinstelling wonen tenminste. Of heb jij het nu over studenten die meer dan een uur van de onderwijsinstelling vandaan wonen? Als mijn ouders in de buurt zouden wonen van mijn onderwijsinstelling zou ik ook nog thuis blijven wonen, goedkoop en lekker makkelijk. Helaas wonen mijn ouders 2,5 uur van de onderwijsinstelling vandaan dus zal ik wel een kamer moeten regelen. Daarentegen woon ik dan wel op een veel betere plek dan thuis.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:38 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Ik ben op m'n 18e het huis uit gegaan. Het is nu bijna 7 jaar later, en sommige vrienden van m'n middelbare school wonen nog steeds thuis, of gaan nu pas op zichzelf wonen. Stuk voor stuk balen ze ervan dat ze niet vol de vruchten van het studentenleven geplukt hebben, en ze zouden de tijd willen terugdraaien.
Zelf geef ik volgens mij op niemand af, het zou alleen zonde zijn als je later spijt krijgt. Je bent maar één keer jong. Diegenen die door gebrek aan motivatie om een kamer te zoeken nog thuis wonen, worden misschien door dit topic gemotiveerd (al zal dat ijdele hoop zijn).
Weet jij of die vrouw veel moet betalen voor de hulp van je moeder of wordt dat (grotendeels) vergoed? Ik heb geen verstand van dat soort zaken. Als ze (bijna) niks hoeft te betalen en het die knullen (veel) werk scheelt kan ik het enigszins wel begrijpen. Ik zou er zelf eigenlijk ook niet aan moeten denken mijn moeder te moeten douchen, niet vanwege het vele werk, maar omdat het gewoon raar is. Waarschijnlijk koken die gasten wel gewoon voor haar toch?quote:Op zondag 5 augustus 2012 00:07 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Natuurlijk is de situatie dan heel anders. Het lijkt me ook nogal wat om na zo'n heftige gebeurtenis je moeder alleen thuis achter te laten...
Maar ik denk dat TS het voornamelijk heeft over die slappe gasten die lachend stoer staan te verkondigen hoe weinig ze uitvoeren..
Mijn moeder werkt in de thuiszorg, en ze komt ook vaak bij een vrouw die half verlamd is. Haar man is ook overleden, en haar zoons van 25 en 27 wonen nog thuis. Maar die gasten doen dus echt helemaal geen reet, ook niet wat betreft het helpen van hun moeder..
Kleren liggen door het hele huis, het stinkt naar wiet boven, mn moeder komt daar ALTIJD om 11 uur in de ochtend binnen om die vrouw te helpen douchen/aankleden, en ze heeft daar maar een half uur voor. Maar ELKE keer staat een van die lapzwanzen dan onder de douche, ze lopen een beetje scheldend door huis omdat ze geen zin hebben om te werken..
Om te kotsen toch..
Hahaha, had hij beter gelijk kunnen gaan studeren. Met het werk wat hij na zijn studie zou doen verdient hij meer dan in de supermarkt. Nu moet hij ook nog uitkijken dat hij geen studievertraging oploopt, studiefinanciering loopt maar toch 30 jaar. Al is de studiefinanciering dan misschien ook al lang op, ken de regels niet precies. Als hij na zijn studie geen spaargeld meer heeft is dat niet weggegooid geld ofzo. Zelf loop ik tegen de 30k studieschuld als alles volgens planning gaat, ouders willen niet veel geld geven.quote:Op zondag 5 augustus 2012 00:38 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Ik ken ook iemand met een spaarrekening van 30.000 euro op zijn 22e. Klinkt heel leuk, maar vertel er dan ook bij dat die vent na zijn mavo 7 jaar lang bij een supermarkt fulltime heeft gewerkt en echt geen cent heeft uitgegeven en ook niets in persoonlijke ontwikkeling heeft gestoken.
Nu vinden zijn ouders hem te oud om nog studies voor te gaan betalen, maar is meneer wel tot het besef gekomen dat hij dit toch maar niet zijn hele leven wil gaan doen
Dus zeg maar weer dag tegen je 30.000 euro, want hij gaat nu stoppen met werken en studeren. Dat wordt dus eerst 3 jaar ROC, en daarna nog 4 jaar HBO volgens zijn planning. Dan is het geld wel op, is hij 30 jaar, en heeft hij geen cent te makken en woont hij nog thuis..
Sparen tijdens je studententijd is echt niet de beste optie ooit, je kunt het in die tijd beter investeren in een goede basis ( en daar hoort imo. ook uit huis gaan bij ), om dat na je studie met hard werken allemaal weer recht te trekken..
Die gasten genieten zo te lezen veel meer van hun luxe leven thuis dan jij met jouw armoedige uitwonende leven. Ik zou het wel weten waar ik voor zou kiezen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:42 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
18 en 20 is ook een andere leeftijdscategorie dan waar ik het over heb....
Eerlijk gezegd vind ik het argument ''sparen'' niet zo'n heel sterke.. Het is gewoon een kwestie van het verdelen van je inkomsten..
Naast mijn huur en vaste lasten kan ik alsnog maandelijks geld apart zetten, terwijl ik zat mensen ken die nog thuiswonen en elke maand met smart zitten te wachten op hun salaris, omdat alles er weer uit is gegaan aan nieuwe RayBan zonnebrillen, vans schoenen, festivalkaartjes en weet ik het allemaal..
(Ja ook ik ga uit, maar ik ben denk ik wel bewuster in mijn uitgaven dan de mensen die ik ken en nog thuiswonen)
Je kan dan als je je zaakjes op orde hebt wel patsen met je mooie auto, dat zou het meer dan goed moeten maken lijkt mij. Al zal dat ook wel beetje aan de chick in kwestie liggen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:21 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg..
Ben je 27, ga je uit. Ontmoet je een leuke meid, wil ze savonds met je mee naar huis. Waar woon je? Ja op zolder, bij mn ouders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |