abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115146418
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:13 schreef Ratelslangetje het volgende:
Zelfstandig wonen kan altijd nog dus geniet ervan zolang je nog thuis kunt wonen.
Jaa precies, ik bedoel geniet nog van de aanwezigheid van je dierbaren en familie , tenminste als je ze kan uitstaan :') , want voor je het weet kan er van alles gebeuren, waardoor je op een dag terug zal verlangen naar die leuke tijden samen :)
Ook weer een van de grote redenen waarom ik heb besloten om nog even thuis te blijven :)
pi_115146476
Jammer ook dat alles vanuit het ik-perspectief besproken wordt hier.

Niet alle ouders willen dat hun kind op hun 20ste al het huis uit gaat, de ene ouder is daar eerder aan toe dan de ander. Als ze ca. 3 kinderen grootgebracht hebben en die zijn ineens allemaal het huis uit gevlogen, dan breekt er een periode van rust en stilte aan maar evenzogoed leegheid en eenzaamheid misschien? (bij alleenstaande/gescheiden ouders)

Kan zowel een vloek als een zegen zijn. De afgelopen 20, 30 jaar ben je ouder geweest en daarna ben je ineens ouder-af.

En dan zul je zien dat ze weer om kleinkinderen beginnen te zeuren... :')
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_115146499
.

[ Bericht 99% gewijzigd door zweefbij op 05-08-2012 18:19:14 ]
pi_115146537
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:11 schreef LovingMe het volgende:

[..]

Was dat achteraf gezien een goede beslissing? ;)
Ik vind van wel. Ik heb op mijn gemak mijn opleiding afgemaakt. Daarna net zolang thuis gebleven tot dat ik een vast contract had voor onbepaalde tijd en toen het huis uitgegaan. En omdat ik ondertussen een aardig salaris had, kon ik net even wat beter huren als ik eerder het huis was uit gegaan.

En ondanks ik tot mijn 26ste thuis woonde heb ik veel lol gehad met stappen, en ben een paar keer met mijn rugzak op stap in de wereld geweest. Maar ja, blijkbaar heb je daar niks aan. Want je wordt alleen maar zelfstandig en wereldwijs door op je zelf te wonen blijkbaar.

Maar op mijn 26ste was ik het ook wel beu om thuis te wonen, en als je het beu bent om thuis te wonen, dan is het tijd om te gaan.
pi_115146542
quote:
12s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:17 schreef Khaleesi het volgende:

Niet alle ouders willen dat hun kind op hun 20ste al het huis uit gaat, de ene ouder is daar eerder aan toe dan de ander. Als ze ca. 3 kinderen grootgebracht hebben en die zijn ineens allemaal het huis uit gevlogen, dan breekt er een periode van rust en stilte aan maar evenzogoed leegheid en eenzaamheid misschien? (bij alleenstaande/gescheiden ouders)

Kan zowel een vloek als een zegen zijn. De afgelopen 20, 30 jaar ben je ouder geweest en daarna ben je ineens ouder-af.

Dat is ook weer voor mij een reden geweest :)
pi_115146851
Laat ik er wel bij zeggen dat ik niet echt partij wil kiezen in deze.

Want ik ben toch dankbaar voor die 5 jaar op kamers waar ik toch voor mezelf heb leren zorgen.
Als ik 25+ jaar aan een stuk thuis had gewoond, dan had ik onderhand ook wel weggewild, dat weet ik zeker. Door die break van 5 jaar kan ik er nu wat beter tegen, wetende dat ik op zich wel voor mezelf zou kunnen zorgen moest dat nodig zijn, het is alleen dat thuiskomen in dat lege huis wat mij zo zou tegenstaan..... ;(
pi_115146953
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:03 schreef JiggyJ het volgende:

[..]

Veel ouders van vrienden van mij werken al vanaf jonge leeftijd, en hebben zichzelf vrijwel allemaal na hun 20e zelf moeten redden.

Tegenwoordig is de situatie wel anders, er wordt meer van de jongeren verwacht en je komt niet meer zo gemakkelijk aan de bak.

Maar ga niet thuiszitten als 25+ er en dan stoer vertellen dat je moeder nog lekker je was doet en je eten kookt
Want dat is altijd zo als je nog thuis woont. :')
  zondag 5 augustus 2012 @ 18:42:18 #283
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115147564
quote:
12s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:17 schreef Khaleesi het volgende:

Tjah. Ook als ouder zul je echt een keer moeten leren dat je kinderen volwassen worden en een eigen leven beginnen. Allemaal leuk en aardig dat moedertje het allemaal maar wat moeilijk vindt dat haar prinsjes en prinsesjes de wijde wereld intrekken. Maar dat hoort het bij het leven en is m.i ook gezond en ondernemend gedrag.

Ik kan begrijpen dat het voor alleenstaande ouders (vaak moeders) het opeens wel heel erg rustig wordt als iedereen het ouderlijk nest verlaat. Maar dan moet zij maar een boekenclub, kat, man en wat vrienden zoeken. Kinderen hebben behoefte aan ouders die ondersteunend en liefhebbend zijn, niet aan eenzame en remmende ouders die fungeren als een blok om iemands been.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 5 augustus 2012 @ 18:57:27 #284
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_115148359
Lege nest syndroom heet dat in de psychologie overigens :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_115148729
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Tjah. Ook als ouder zul je echt een keer moeten leren dat je kinderen volwassen worden en een eigen leven beginnen. Allemaal leuk en aardig dat moedertje het allemaal maar wat moeilijk vindt dat haar prinsjes en prinsesjes de wijde wereld intrekken. Maar dat hoort het bij het leven en is m.i ook gezond en ondernemend gedrag.

Ik kan begrijpen dat het voor alleenstaande ouders (vaak moeders) het opeens wel heel erg rustig wordt als iedereen het ouderlijk nest verlaat. Maar dan moet zij maar een boekenclub, kat, man en wat vrienden zoeken. Kinderen hebben behoefte aan ouders die ondersteunend en liefhebbend zijn, niet aan eenzame en remmende ouders die fungeren als een blok om iemands been.
True...
Ik probeer enkel wat meer nuances aan te brengen in de discussie. :P
Er zijn hier iets te veel mensen die blindelings geloven dat wat zij uitdragen in het belang is van de hele mensheid.... :')
pi_115148812
Als het zo uitkomt is er niets mis mee. Een huishouden is een klein bedrijfje en met meerdere mensen waarmee je een vertrouwensband hebt kun je dat juist heel efficiënt laten draaien als je de taken goed verdeeld.

Waarbij die vertrouwensband essentieel is.
pi_115151334
Tja, mijn broer is 26, en gaat binnenkort het huis uit omdat dan pas zijn huisje klaar is, na ruim 8 jaar op de wachtlijst te hebben gestaan voor een begeleide woongroep(is autist..) Hij kon dus gewoon niet eerder het huis uit, al wou hij dat wel.

Ik ben 24, en zal waarschijnlijk ook al 25 zijn tegen de tijd dat ik uit huis ga. Dit is puur omdat ik nog geen vast contract heb, en ik graag een stabiele situatie wil hebben m.b.t. inkomsten voordat ik een huis ga kopen. Ik wil niet het risico lopen zoals een paar maanden geleden: toen had ik alles al bijna helemaal rond om op zoek te kunnen naar een eigen woning, maar kreeg ik te horen dat ik werd ontslagen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_115156916
Moet er niet aan denken om na m'n 20e nog thuis te wonen..
pi_115157832
Gezien het 'feit' dat we steeds ouder worden en steeds later met pensioen mogen is het logisch dat je langer thuis blijft wonen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_115158215
Terechte klacht want je hoort zelfs over mensen van 30 die bij hun ouders wonen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_115158783
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:53 schreef HSG het volgende:
Terechte klacht want je hoort zelfs over mensen van 30 die bij hun ouders wonen.
Bij een klacht ondervindt je hinder, welke hinder heb jij daarvan?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_115160059
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 22:01 schreef kawotski het volgende:

[..]

Bij een klacht ondervindt je hinder, welke hinder heb jij daarvan?
Jaloezie en afgunst denk ik :')
pi_115165386
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:58 schreef Scuidward het volgende:
Goede klacht. Klinkt ook zo lekker als je op een studentenfeest jezelf een stuk in de kraag aan het zuipen bent en je vervolgens je vers gehosselde date moet meedelen dat ze niet bij jou kan blijven slapen aangezien je zelf alweer bij iemand anders slaapt.
Je hossel mee naar je eigen huis nemen, wat een beginnersfout..

Dan weet ze waar je woont dude!
"Pools are perfect for holding water"
pi_115165699
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 17:54 schreef Michielos het volgende:

[..]

Hoezo kun je niet zelfstandig zijn als je bij je ouders woont? Ik ken lui die bij ouders wonen die bijzonder zelfstandig zijn, net zoals ik mensen ken die op zichzelf wonen en die (serieus..) geeneens water aan de kook kunnen brengen :')
En dit. Een goede vriend van me woont nog steeds bij zijn ouders, is 26, en een stuk volwassener en zelfstandiger dan vele andere studenten / mensen van onze leeftijd. Hij is daar gewoon een 3e volwassene met dezelfde rechten, taken, plichten, wat dan ook, als zijn ouders. Als ik zie hoe die 3 met elkaar omgaan en samen dat huis runnen, petje af. Daar kunnen veel slackende, maximaal lenende, financieel nog steeds afhankelijk van de liefdadigheid van hun ouders, uit huis wonende studenten nog heel wat van leren.
pi_115165786
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:02 schreef FixYou het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Niet iedereen die thuiswoont is onzelfstandig en niet iedereen die op zichzelf woont is zelfstandig. Er kunnen natuurlijk heel veel redenen zijn voor mensen om thuis te blijven wonen en wat beter is is ook geen feit. Maar dit is een forum en ik geef mijn mening, en dat is dat ik achter TS sta in dat mensen boven de 25 op zichzelf zouden moeten wonen.
Dit. Ben over 11 minuten 25, woon al jaren niet meer bij mn ouders, en ben nog steeds een onverantwoordelijk kind ^^.
pi_115169099
Ik ben vrij laat tijdens mijn studie pas in een studentenhuis gaan wonen, waar ik volgende maand uitga (1 jaar klaar met afstuderen). Niet dat ik het bij mijn ouders zo slecht had, maar wonen in een dorp met 2500 inwoners met bijna geen voorzieningen is niet heul leuk ;( Die drang om er weg te gaan zat er al langer.
url
pi_115169134
een andere klacht: mensen van 25+ die al 8 jaar in hetzelfde studentenhuis wonen, al bijna gaan trouwen en nog steeds geen aanstalten maken om op te rotten.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_115169229
Comfortzone is een bitch.
pi_115169252
quote:
10s.gif Op maandag 6 augustus 2012 00:57 schreef MouzurX het volgende:
een andere klacht: mensen van 25+ die al 8 jaar in hetzelfde studentenhuis wonen, al bijna gaan trouwen en nog steeds geen aanstalten maken om op te rotten.
Daarom campuscontract. Goed dat ze het invoeren om zulke eeuwige kleverts eruit te krijgen. Moeten ze wél zorgen voor voldoende starterswoningen en dat is nog niet overal zo. Vind het bijvoorbeeld in Utrecht nog om te huilen.
url
pi_115169931
quote:
10s.gif Op maandag 6 augustus 2012 00:57 schreef MouzurX het volgende:
Klacht: mensen die op hun 25e gaan trouwen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')