Wat een onzin, hij heeft gewoon gelijk. Grow up. En het is gewoon een stukje zelfstandigheid. En over die 15km, sommige mensen gaan op zichzelf wonen dichtbij en sommige aan de andere kant van de wereld.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:34 schreef Aestivate het volgende:
[..]
'de wereld verkennen' door te verkassen naar een huurhuis 15km van je ouderlijk huis of een studentenkamer in een grote stad.
Deze post is echt heel grown up volgens jou?quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:51 schreef FixYou het volgende:
[..]
Wat een onzin, hij heeft gewoon gelijk. Grow up. En het is gewoon een stukje zelfstandigheid. En over die 15km, sommige mensen gaan op zichzelf wonen dichtbij en sommige aan de andere kant van de wereld.
wat sneu, het gaat helemaal niet om het geld maar om de ervaring. Ik ga liever met een rugzak rondreizen en bij mensen couchsurfen dan met een bak geld in 5 sterren hotels.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:52 schreef LovingMe het volgende:
Oh en wat betreft "wereld verkennen" dat ik doe ik liever met veel geld op zak dan met een zielig backpack rugzakje
Hoezo kun je niet zelfstandig zijn als je bij je ouders woont? Ik ken lui die bij ouders wonen die bijzonder zelfstandig zijn, net zoals ik mensen ken die op zichzelf wonen en die (serieus..) geeneens water aan de kook kunnen brengenquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:51 schreef FixYou het volgende:
[..]
Wat een onzin, hij heeft gewoon gelijk. Grow up. En het is gewoon een stukje zelfstandigheid. En over die 15km, sommige mensen gaan op zichzelf wonen dichtbij en sommige aan de andere kant van de wereld.
Nu moet je niet gaan zitten liegen, omdat jij en de andere "wereldverkenners" hier in dit topique anders uitgeluld zijn door de thuiswonende "onvolwassen" "Losers"quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:54 schreef FixYou het volgende:
[..]
wat sneu, het gaat helemaal niet om het geld maar om de ervaring. Ik ga liever met een rugzak rondreizen en bij mensen couchsurfen dan met een bak geld in 5 sterren hotels.
Ik moest bij een stoere alleenwoner komen om het bed en alles in elkaar te zetten, omdat hij dat niet kan. Daarna stond opeens op zijn fb te lezen dat ie zichzelf buitengesloten had. Koken kan ie ook niet, hij eet elke dag frietquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:56 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Nu moet je niet gaan zitten liegen, omdat jij en de andere "wereldverkenners" hier in dit topique anders uitgeluld zijn door de thuiswonende "Losers"
Ik weet niet hoe oud jij bent, misschien dat je minder interesse hebt in dat soort dingen als je tegen de 30 zit maar ik echt liever couchsurfen dan dat ik in een hotel blijf. Je krijgt dan echt een kijkje in de andere cultuur, ze nemen je mee naar leuke plekken die je anders nooit had gevonden of bereiden een traditionele maaltijd klaar, het kan allemaal.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:56 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Nu moet je niet gaan zitten liegen, omdat jij en de andere "wereldverkenners" hier in dit topique anders uitgeluld zijn door de thuiswonende "onvolwassen" "Losers"
Ik heb geen problemen met jou, je komt gewoon over als een saai trutje dat haar saaie leven probeert goed te praten op een nogal zielige manier.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:24 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Jij hebt problemen met mij vanwege een ander topique
Laten we onze onenigheden in één topique bespreken![]()
Groetjes aan je "bloedmooie" vriendin
Er zijn genoeg thuiswoners die het met je eens zijn, denk ikquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:59 schreef FixYou het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud jij bent, misschien dat je minder interesse hebt in dat soort dingen als je tegen de 30 zit maar ik echt liever couchsurfen dan dat ik in een hotel blijf. Je krijgt dan echt een kijkje in de andere cultuur, ze nemen je mee naar leuke plekken die je anders nooit had gevonden of bereiden een traditionele maaltijd klaar, het kan allemaal.
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Niet iedereen die thuiswoont is onzelfstandig en niet iedereen die op zichzelf woont is zelfstandig. Er kunnen natuurlijk heel veel redenen zijn voor mensen om thuis te blijven wonen en wat beter is is ook geen feit. Maar dit is een forum en ik geef mijn mening, en dat is dat ik achter TS sta in dat mensen boven de 25 op zichzelf zouden moeten wonen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:58 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik moest bij een stoere alleenwoner komen om het bed en alles in elkaar te zetten, omdat hij dat niet kan. Daarna stond opeens op zijn fb te lezen dat ie zichzelf buitengesloten had. Koken kan ie ook niet, hij eet elke dag friet
Maar goed, dan zijn thuiswoners de leeftijd 16+ niet ontstegen..
Zoals ik al eerder zei. Hangt dit niet gewoon van de persoon af ofzo ?
Ja.. Ik denk dat de meeste mensen ook pas gaan kopen als hun leven 'stabieler' is. Bijvoorbeeld op iemands zijn 35ste als er een vaste partner gevonden is, er sprake is van een eventuele kinderwens en beide carrières zich aan het vormen zijn. Dan weet je dus ook hoeveel geld er elke maand binnen komt en de komende jaren binnen gaat blijven komen. Kan je gericht en voor de langere termijn kopen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:47 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Jaa maar ik zeg toch ook dat ik pas iets ga kopen als mijn leven stabieler is qua werk etc. en ik de verantwoordelijkheden aankan? Zolang dat nog niet het geval is blijven lekkah thuis wonen![]()
En mocht er iets zijn (ik dnek het niet) dan kan ik altijd op thuisfront terugvallen. Ik denk dat mijn leven dan met een goede baan veel stabieler zal zijn dan menig 17 jarige die een "eigen stekkie" heeft.
Alles hangt van de persoon af, zelfs gelukkig zijn op je eenzame zoldertje kamertje, het een is niet beter dan de ander...ook al zit ik mezelf en de rest hier een beetje te verdedigen...quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:58 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik moest bij een stoere alleenwoner komen om het bed en alles in elkaar te zetten, omdat hij dat niet kan. Daarna stond opeens op zijn fb te lezen dat ie zichzelf buitengesloten had. Koken kan ie ook niet, hij eet elke dag friet
Maar goed, dan zijn thuiswoners de leeftijd 16+ niet ontstegen..
Zoals ik al eerder zei. Hangt dit niet gewoon van de persoon af ofzo ?
Als de mening is:quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:02 schreef FixYou het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Niet iedereen die thuiswoont is onzelfstandig en niet iedereen die op zichzelf woont is zelfstandig. Er kunnen natuurlijk heel veel redenen zijn voor mensen om thuis te blijven wonen en wat beter is is ook geen feit. Maar dit is een forum en ik geef mijn mening, en dat is dat ik achter TS sta in dat mensen boven de 25 op zichzelf zouden moeten wonen.
Waarom zou mijn leven saai zijn omdat ik thuis woon?quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:00 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met jou, je komt gewoon over als een saai trutje dat haar saaie leven probeert goed te praten op een nogal zielige manier.
integendeel. Denk dat thuiswoners meer geld te besteden hebben dan mensen die al duchtig huur betalenquote:Op zondag 5 augustus 2012 18:08 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Waarom zou mijn leven saai zijn omdat ik thuis woon?
Ik geef je groot gelijk om lekker thuis te blijven wonen. Zou ik ook doen, o wacht, dat heb ik ook gedaan.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:47 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Jaa maar ik zeg toch ook dat ik pas iets ga kopen als mijn leven stabieler is qua werk etc. en ik de verantwoordelijkheden aankan? Zolang dat nog niet het geval is blijven lekkah thuis wonen![]()
En mocht er iets zijn (ik dnek het niet) dan kan ik altijd op thuisfront terugvallen. Ik denk dat mijn leven dan met een goede baan veel stabieler zal zijn dan menig 17 jarige die een "eigen stekkie" heeft.
nou vergis je niet, misschien is dat in NL wel zo maar in andere meer collectieve landen/culturen absoluut niet, zeker bij meisjes.quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
Als de mening is:
Mensen boven de 25 zouden op zichzelf moeten wonen TENZIJ er een medische reden (of een andere reden) voor is, ben ik het met je eens.
Ik denk echter dat er bijzonder weinig 25+; ers zijn die thuiswonen om het thusiwonen ofzo.
Ja, precies.quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:09 schreef Michielos het volgende:
[..]
integendeel. Denk dat thuiswoners meer geld te besteden hebben dan mensen die al duchtig huur betalen
Was dat achteraf gezien een goede beslissing?quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:09 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Ik geef je groot gelijk om lekker thuis te blijven wonen. Zou ik ook doen, o wacht, dat heb ik ook gedaan.
Ik lig hier dubbelquote:Op zondag 5 augustus 2012 18:10 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Ik ben het met TS eens, om te bewijzen dat je volwassen bent moet je minstens je eigen boodschappen doen, je eigen was, en liefst ook nog eten koken, want dit maakt je godverdomme beter dan andere mensen die dit niet doen.
Mensen die dit kunnen zijn gezegend met goddelijke kwaliteiten en hebben daarom hun superioriteit bewezen.
/Sarcasme
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |