Op eigen benen staan en zelfstandig zijn leer je al als je bijv naar de universiteit gaat, los van of je bij je ouders woont of niet. Ik hoef thuis ook weinig rekening te houden met de ouder bij wie ik woon, die is er toch alleen maar 's avonds...of heeft 2 dagen in de week vrij. Maar ik wil gewoon blijven omdat het gezellig is en leuk, omdat we gewoon een goeie bijna vriendschappelijke band hebben en veel ondernemen en ik niet het idee heb dat ik bij een ouder woon. Dus het is gewoon leuke bijkomstigheid naast de vrienden die ik al hebquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:05 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Op eigen benen staan, zelfstandig zijn, geen rekening te hoeven houden met anderen?
Ik ben nu 23 en ben op mijn 17e het huis uit gegaan.. moet er niet aan denken om nog bij mijn ouders te wonen. Hoewel ik graag bij ze ben vind ik het heerlijk om een eigen plekje te hebben waar ik kan doen wat ik wil.
je ouders hebben 18 jaar voor je gezorgd en eten en kleding voor je gekocht en daarna is het mooi geweest. Beetje op het geld van je ouders teren op je 25ste......quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:15 schreef LovingMe het volgende:
Je bent gewoon de type om tot na je 25e thuis te wonen of je bent het niet. De een is niet beter dan de ander en veel zaken hangen af van factoren zoals de gezinssamenstelling, band met je ouders, hoe je in elkaar zit etc.
Dit dus. Mensen die denken dat ze meer zijn omdat ze reeds op hun 17de een eigen "stekkie"hadden.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:15 schreef LovingMe het volgende:
Je bent gewoon de type om tot na je 25e thuis te wonen of je bent het niet. De een is niet beter dan de ander en veel zaken hangen af van factoren zoals de gezinssamenstelling, band met je ouders, hoe je in elkaar zit etc.
Wat is jouw probleem als beide partijen daar absoluut geen problemen mee hebben?quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:17 schreef FixYou het volgende:
[..]
je ouders hebben 18 jaar voor je gezorgd en eten en kleding voor je gekocht en daarna is het mooi geweest. Beetje op het geld van je ouders teren op je 25ste......
Nee, niet doen! Je moet zonder na te denken op je zelf gaan wonen, na 2 maanden proeftijd ontslagen te zij geworden de huur niet meer kunnen betalen en weer terug naar je ouders gaanquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:18 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Wat is jouw probleem als beide partijen daar absoluut geen problemen mee hebben?![]()
En als ik een goede baan vind dan ga ik nog eventjes thuis wonen en werken en pas daarna weg als ik een vast contract heb en iets kan kopen
Conclusie; je bent gewoon een trutjequote:Op zondag 5 augustus 2012 17:01 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Tja ik ben geen type voor studentenhuis/studentenleven...ik ben te ijdel, hebberig en heb smetvrees en daarnaast ook te egoïstisch om dingen te delen. Bovendien vind ik wonen met vreemden/huisgenoten irritant, want ik wil ze niet overal tegenkomen...
Ik hou wel van feesten, maar niet van overmatig zuipen en hoereren is ook niet mijn ding. Ik ben gewoon van nature braaf
Dus waarom zou ik als enigskind een groot huis met één huisgenoot die alles voor me doet/betaalt en ook nog eens heel leuk en gezellig us in de omgang als iemand van mijn eigen leefttijd, inruilen om in armoede te gaan leven? Ik wacht dan liever nog even totdat ik een goede baan heb zodat ik een leuk huis voor MEZELF kan kopen en genoeg geld heb om uit te geven aan dingen die ik leuk vind.
Het enige nadeel van niet op kamers gaan vind ik het feit dat ik daardoor minder vrienden/contacten heb overgehouden van mijn studententijd. Want nu heb ik er een stuk of 7-8 en had toch liever wat meer gehad, want ik hou gewoon van veel vrienden hebben
Jij hebt problemen met mij vanwege een ander topiquequote:Op zondag 5 augustus 2012 17:22 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Conclusie; je bent gewoon een trutje
Ja joh doe eens gek, anders vinden random mensen op FOK! je een loserquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:21 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nee, niet doen! Je moet zonder na te denken op je zelf gaan wonen, na 2 maanden proeftijd ontslagen te zij geworden de huur niet meer kunnen betalen en weer terug naar je ouders gaan
Mogen mensen dit idd aub zelf beslissen?
Dat snap ik trouwens ook niet echt. Zonder enige woon, huurervaring meteen willen kopenquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:18 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Wat is jouw probleem als beide partijen daar absoluut geen problemen mee hebben?![]()
En als ik een goede baan vind dan ga ik nog eventjes thuis wonen en werken en pas daarna weg als ik een vast contract heb en iets kan kopen
Die van mij heeft geen regels en past zich aan op mij, dus jaquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:25 schreef Pulzzar het volgende:
Ik vind persoonlijk dat het uit huis gaan een deel is wat bij het volwassen worden hoort. Ik heb bij mij thuis andere gewoontes en regels dan mijn ouders. Ik doe dingen op mijn manier, ik kan opruimen wanneer ik wil en inrichten hoe ik het wil.
Als je bij je ouders woont, ben je een soort van afhankelijk van ze. Je hebt je te houden aan hun regels. Of andersom, dat je ervan uitgaat dat je moeder je teringzooi wel opruimt of je was doet.
Totdat je de fok!kers ziet, dan weet je ineens weer wie de werkelijke losers zijnquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:26 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Ja joh doe eens gek, anders vinden random mensen op FOK! je een loser
Dat laatste is nog een goede ja, we hadden een meid in de klas die er aan het begin van het jaar nog wel aardig uitzag. Toen ging ze op kamers en ging dat heel snel achteruit, heeft het einde van het schooljaar ook niet gehaald. Nu ik er aan denk heeft niemand die bij ons op kamers zat het einde van het jaar gehaald, de meeste waren in februari al gestopt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:44 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Ik vind het juist heerlijk, minder verantwoordelijkheden en zo, het hele huis voor mezelf want ik woon met 1 hele toffe grappige ouder die bijna nooit thuis is
Daarnaast valt het me op hoe sommige mensen die op zichzelf wonen eruit zien...vaak onverzorgd, afgeleefde kop en een dikke pens door al die kant en klaar maaltijden en gebrek aan tijd door de vele verantwoordelijkheden. Nee dan maar liever thuis wonen, om mijn geld uit geven aan vakanties, schoonheidsbehandelingen, kapper, nagels en spa
Ik zou toch wel voor mijn 25e uit huis willen zijn, ben nu ook bezig met een paar vrienden om te kijken of we samen een appartement kunnen huren.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:25 schreef Pulzzar het volgende:
Ik vind persoonlijk dat het uit huis gaan een deel is wat bij het volwassen worden hoort. Ik heb bij mij thuis andere gewoontes en regels dan mijn ouders. Ik doe dingen op mijn manier, ik kan opruimen wanneer ik wil en inrichten hoe ik het wil.
Als je bij je ouders woont, ben je een soort van afhankelijk van ze. Je hebt je te houden aan hun regels. Of andersom, dat je ervan uitgaat dat je moeder je teringzooi wel opruimt of je was doet.
Als begin twintiger kon ik me alleen een viezig studentenhuis veroorloven, dus verschillende soorten woningen uitproberen zat er helaas niet in.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat snap ik trouwens ook niet echt. Zonder enige woon, huurervaring meteen willen kopen![]()
Voordeel van als begin twintiger het huis uit te kunnen is dat je verschillende soorten woningen kan uitproberen en langzaam beginnen uit te vogelen van wat je wel en niet wilt. Anders ben je alleen moeders vinex hut/sociale huurwoning gewend wat een redelijke beperkte ervaring is. Huur is over het algemeen zeer eenvoudig op te zeggen dus je hebt als jongere een gigantische mobiliteit. Wat zeker bij het vinden van een mooie baan erg helpt. Je bent dan niet meer regio (of zelfs land) gebonden.
'de wereld verkennen' door te verkassen naar een huurhuis 15km van je ouderlijk huis of een studentenkamer in een grote stad.quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:12 schreef Ryon het volgende:
Nestklevers van 25+Het zal je kind maar zijn. Op die leeftijd moet je inmiddels wel sterk genoeg zijn om te kunnen uitvliegen al dan niet met enige financiële ondersteuning van het ouderlijk front. Hoewel je dan ook wel kan verwachten dat iemand dan zelf zijn eigen boontjes kan doppen.
Persoonlijk kijk ik iedereen die 21+ is en nog bij moedertje woont al vreemd aan. Dat is toch wel de leeftijd dat het eens tijd wordt om zelfstandig de wereld te gaan verkennen.
Ja boeiend, wees blij dat je lekker weer terug naar huis kan als het even anders loopt...quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:29 schreef DennisDeBengel het volgende:
Ik heb een tijdje samen gewoond. Sinds het uit is en ik daarna geen werk meer had zat er niks anders op dan weer terug te gaan. Nu al een tijde op zoek naar een nieuwe baan, maar zolang dat nog niet het geval is en ik geen zeker inkomen heb is het lastig om weer uit huis te gaan. Soms heb je het echt niet zelf in de hand hoor
quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:34 schreef Aestivate het volgende:
[..]
'de wereld verkennen' door te verkassen naar een huurhuis 15km van je ouderlijk huis of een studentenkamer in een grote stad.
Ik denk dat de meeste fokkers hier wel uit principe op straat agan wonen als er een tegenslag komt. Dat zijn ze nu al (vreemd aan kijken van mensen die nog bij ouders wonen) aan zichzelf verplicht eigenlijkquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:35 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Ja boeiend, wees blij dat je lekker weer terug naar huis kan als het even anders loopt...
Het zou wat zijn als je ouders je niet meer accepteren omdat ze vinden dat ze al "18 jaar voor je hebben gezorgd"
Jaa, nu hebben die mensen die ik ken wel gewoon hun studie gehaald....maar jezus die zien er nu verlept uit na 4 jaar "wereld verkennen"....het ware mooie meiden, maar nu hebben ze rimpels en echt een oude uitstraling met een dooie doffe blik in de ogen....helemaal levensmoe lijkt hetquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:32 schreef Dutchlike het volgende:
[..]
Dat laatste is nog een goede ja, we hadden een meid in de klas die er aan het begin van het jaar nog wel aardig uitzag. Toen ging ze op kamers en ging dat heel snel achteruit, heeft het einde van het schooljaar ook niet gehaald. Nu ik er aan denk heeft niemand die bij ons op kamers zat het einde van het jaar gehaald, de meeste waren in februari al gestopt.
Ja dan is er geen weg meer terug, letterlijkquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:36 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste fokkers hier wel uit principe op straat agan wonen als er een tegenslag komt. Dat zijn ze nu al (vreemd aan kijken van mensen die nog bij ouders wonen) aan zichzelf verplicht eigenlijk
Oh, als je wilt mag je al op je 18e kopen. Dat zeg ik nietquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:33 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Als begin twintiger kon ik me alleen een viezig studentenhuis veroorloven, dus verschillende soorten woningen uitproberen zat er helaas niet in.![]()
En sinds wanneer moet je eerst verschillende woningen uitproberen, voordat je iets voor jezelf mag kopen/huren?Is dat weer een van de bijzondere maatstaven die in dit topic worden verkondigt?
Je gaat gewoon naar een woonhuis/koophuis kijken en als het je bevalt en aan de gestelde eisen voldoet, trek je er in, klaar. Wat een onzin zeg
![]()
En ja liever kopen, want ik heb geen zin om mijn geld iedere keer in de container te gooien voor particulier huren
Jaa maar ik zeg toch ook dat ik pas iets ga kopen als mijn leven stabieler is qua werk etc. en ik de verantwoordelijkheden aankan? Zolang dat nog niet het geval is blijven lekkah thuis wonenquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh, als je wilt mag je al op je 18e kopen. Dat zeg ik niet
De aanschaf van een woning is alleen wel een behoorlijke verantwoordelijkheid. Het is iets anders dan het kopen van een nieuwe PC of auto. Wat voor veel mensen ook al een behoorlijke moeilijke keuze is. Allerlei factoren kunnen daar een belangrijke rol inspelen. Zoals werk, partner, hypotheek, ontwikkeling van de huizenmarkt en ontwikkeling van de buurt. Door te kopen 'gooi je geen geld weg' (hoewel dat sinds de crisis voor veel starters niet op bleek te gaan) maar je verliest wel een heleboel vrijheid. En die beslissing neem je zonder ook maar enige woonervaring te hebben
Ik weet niet of dat dapper of onverstandig is. Hoewel mensen het leven zo moeilijk mogen maken als zij zelf willen, zou ik het mijn toekomstige kinderen in ieder geval willen ontraden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |