En hoe oud ben jij TS?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:56 schreef JiggyJ het volgende:
Mijn ouders hadden op hun 25e al een eigen huis, fulltime baan en 2 auto's bij elkaar gespaard, terwijl veel lapswanzen van nu nog op hun zolderkamer bij pap en mam zitten..
Relatief hebben wij het in Europa echt veel beter.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:59 schreef De_Dakgoot het volgende:
Leven in europa is dan ook verdomd duur.
Slaat toch nergens op. Als die ouders het precies doen zoals TS het ook in gedachten heeft / had zijn zijn ouders inderdaad een goed voorbeeld. Volgens mij snap jij het begrip moederskindje niet helemaal.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:59 schreef Kansenjongere het volgende:
Die laatste zin is dan wel weer geniaal. In een klacht over moederskindjes zelf zijn vader en moeder als rolmodel aanhalen.
Ik snap vooral niet zo goed waar TS zich druk om maakt, iets met leven en laten leven (en nee, voordat je met irrelevante off-topic opmerkingen gaat komen, ik ging op mijn 18e het huis uit).quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:00 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Slaat toch nergens op. Als die ouders het precies doen zoals TS het ook in gedachten heeft / had zijn zijn ouders inderdaad een goed voorbeeld. Volgens mij snap jij het begrip moederskindje niet helemaal.
Veel ouders van vrienden van mij werken al vanaf jonge leeftijd, en hebben zichzelf vrijwel allemaal na hun 20e zelf moeten redden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:59 schreef Kansenjongere het volgende:
Die laatste zin is dan wel weer geniaal. In een klacht over moederskindjes zelf zijn vader en moeder als rolmodel aanhalen.
Tuurlijk, leven en laten leven. Zo kan je de hele wereldproblematiek wel in een notendop samenvatten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik snap vooral niet zo goed waar TS zich druk om maakt, iets met leven en laten leven (en nee, voordat je met irrelevante off-topic opmerkingen gaat komen, ik ging op mijn 18e het huis uit).
Nja ik wil de grens ook niet zo scherp trekken.. Maar in de omgeving waar ik woon zijn er echt zat die tegen de 30 lopen en nog thuis wonen..quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:01 schreef Vaatwastablet het volgende:
Je moet weten dat het ook niet voor iedereen weggelegd is om buitenshuis te wonen, en er geen leeftijdsgrens voor is, die jij moraal gezien dus wel hebt. Als men blij is met de huidige situatie, moet je hen vooral zo laten.
Rijkeluikindjes die alles toebedeeld van hun vader krijgen zou opzich wel klachtwaardig zijn.
En als TS daar vervolgens dan op internet over moet gaan klagen in plaats van dat gewoon in hun gezicht te zeggen, dan heb ik er mijn grote twijfels bij of hij het zelf wel gaat redden in die grotemensenwereld.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:04 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Tuurlijk, leven en laten leven. Zo kan je de hele wereldproblematiek wel in een notendop samenvatten.
Echter, als ze TS uitlachen om het feit dat hun moeder nog lekker de was doet en lekker voor ze kookt, dan zijn ze ook nog niet capabel genoeg om het huis te verlaten en is het inderdaad beter om voorlopig daar te blijven omdat ze het in de 'grote mensen wereld' niet zouden reden.
Tegenwoordig is die trigger het studeren in een andere stad met een gemiddelde reistijd van 30+ min.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:05 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik persoonlijk ts, hoewel het behoorlijk kinderachtig en 'kneuzig' vind staan, vind dat iedereen dat zelf moet weten. Sommige mensen zijn zo gehecht dat ze niet op hun zelf kunnen wonen. Vaak is de trigger - daar het natuurlijk een afknapper is als mensen op die leeftijd nog steeds bij paps en mams wonen - een relatie om toch die stap te ondernemen. Hebben mensen die trigger niet en zijn ze gewoon gelukkig, tja, moeten ze dat zelf weten.
Dat zijn aannamesquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:05 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En als TS daar vervolgens dan op internet over moet gaan klagen in plaats van dat gewoon in hun gezicht te zeggen, dan heb ik er mijn grote twijfels bij of hij het zelf wel gaat redden in die grotemensenwereld.
Dit is toch KLB. Dan kun je dit wel in elk topic gaan roepen..quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik snap vooral niet zo goed waar TS zich druk om maakt, iets met leven en laten leven (en nee, voordat je met irrelevante off-topic opmerkingen gaat komen, ik ging op mijn 18e het huis uit).
MBO, daar zitten de groot geld verdieners!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:02 schreef Pharkus het volgende:
sorry, maar naar de huidige tijd gerekend een huis + 2 auto's = ongeveer 300.000, je ouders net afgestudeerd verdienen laten we zeggen en schrijven hooguit 60.000 bruto bij elkaar, eer dat je die 3 ton netto gespaard hebt zijn we minimaal 5 jaar verderdus ze waren op hun twintigste klaar met studeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |