Ja, maar het moet ergens vandaan komen, een hemeltje is dus iets wat mensen bezitten.quote:
Inderdaad. Waar leidt TS overigens uit af dat als je "oh (...)" zegt, je (...) daadwerkelijk ook bezit?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:01 schreef Rodawa het volgende:
Tja, als je zo gaat nadenken is God een player. Hoeveel vrouwen zeggen wel niet "oh my god"?
quote:
Niet 'oh', maar 'mijn' duidt op bezit.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:02 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Inderdaad. Waar leidt TS overigens uit af dat als je "oh (...)" zegt, je (...) daadwerkelijk ook bezit?
In dat geval zou Bertha ook Jantje bezitten als ze tijdens de seks roept "Oh, Jantje!!11!!"
[..]
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:06 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Niet 'oh', maar 'mijn' duidt op bezit.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:34 schreef MetalIsAwesome het volgende:
'Oh mijn hemeltje' of 'Oh hemel', waar is dat hemeltje van ze dan?
'Oh mijn hemel' is verbasterd naar 'Oh hemel', niet 'Oh hemel' naar 'Oh mijn hemel'.quote:
Mijn eerdere punt blijft nog altijd staan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:08 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
'Oh mijn hemel' is verbasterd naar 'Oh hemel', niet 'Oh hemel' naar 'Oh mijn hemel'.
Sinds wanneer is oh een bezittelijk voornaamwoord...?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:59 schreef J.Appleseed het volgende:
Als ik "Oh jee" zeg, betekent dat dan ook dat ik een 'jee' of 'jeetje' bezit? Als ik dat drie keer zou zeggen zou ik de 3J's bezitten en dat zou heel vervelend zijn.
Beetje kromme redenatie dus, TS
Dat vraag ik mij dus ook afquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:02 schreef dr.Bellows het volgende:
[..]
Sinds wanneer is oh een bezittelijk voornaamwoord...?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |