Ja, omdat er dus gedegen onderzoek naar is gedaan. Onderzoek dat in principe door iedereen herhaald kan worden en er dan weer dezelfde conclusies uit kunnen worden getrokken. En dat is dus het verschil tussen 'deskundigen' (ons dus) en 'gewone' mensen. Ik kijk kritisch naar elk onderzoek en trek daar mijn conclusies uit. Jij geloof alleen maar sites zoals aspartaam.nl, maar kijkt niet verder, waarom niet? Nogmaals, heb jij daar ooit resultaten of getallen gezien die het tegendeel beweren? Dat aspartaam slecht is? Onderzoek dat ook door iemand anders gedaan kan worden en dat er dan weer hetzelfde uitkomt?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Maar goed. totaal nutteloos dit als je gaat zoeken vindt je tig topics over dit onderwerp,
dat gaat al vanaf 2005 zomisschien wel eerder ook, maar tot 2005 heb ik kunnen
vinden, iedere keer hetzelfde liedje, iedereen die ''tegen'' is wordt voor gek versleten.
Het is verder mijn zaak ook niet of iemand die troep neemt, maar om te zeggen dat
het ''ongevaarlijk'' is of ''niet slecht'' daar zou ik me niet aan wagen.
Jullie durven dat blijkbaar wel te beweren, dat vindt ik nogal wat.
Maar goed, zoals ik al zei, totaal nutteloos dus, topic 34.67899
De enige die alles verdraait ben jij hoor. Ik vind het altijd wel grappig, zo kritisch op de huidige wetenschap, maar vervolgens totaal niet kritisch kijken naar 'uitspraken' op sites zoals aspartaam.nlquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Verdraai de boel even een beetje naar je hand ofzo...
Zelfde verhaal als June dus..![]()
Meiske, Ik ben nog nooit op die site geweest dus ga even lekker populair doen zeg....quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:18 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, omdat er dus gedegen onderzoek naar is gedaan. Onderzoek dat in principe door iedereen herhaald kan worden en er dan weer dezelfde conclusies uit kunnen worden getrokken. En dat is dus het verschil tussen 'deskundigen' (ons dus) en 'gewone' mensen. Ik kijk kritisch naar elk onderzoek en trek daar mijn conclusies uit. Jij geloof alleen maar sites zoals aspartaam.nl, maar kijkt niet verder, waarom niet? Nogmaals, heb jij daar ooit resultaten of getallen gezien die het tegendeel beweren? Dat aspartaam slecht is? Onderzoek dat ook door iemand anders gedaan kan worden en dat er dan weer hetzelfde uitkomt?
[..]
De enige die alles verdraait ben jij hoor. Ik vind het altijd wel grappig, zo kritisch op de huidige wetenschap, maar vervolgens totaal niet kritisch kijken naar 'uitspraken' op sites zoals aspartaam.nl
Ja, maakt dat wat uit? Gematigd is natuurlijk ook subjectief.. Volgens artikel is gemiddeld 2 glazen per dag normaal gebruik, gematigd noem ik dus minder dan dat. En dan nog, zou je meer drinken, kom je nog niet aan de maximale hoeveelheid en is het dus nog niet schadelijk..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Meiske, Ik ben nog nooit op die site geweest dus ga even lekker populair doen zeg....![]()
GEMATIGDE hoeveelheid is iets anders dan de NORMALE hoeveelheid.. en daarmee verdraai JIJ dus dingen, maar als je gelijk wilt hebben mag je die krijgen hoor...
Ik kijk dus kritisch naar jou uitspraken... jij noemt jezelf dokter...
JA dat maakt nogal wat uit.. bij matig gebruik is alcohol niet verslavend, bij normaal gebruik wel,quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:29 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, maakt dat wat uit? Gematigd is natuurlijk ook subjectief.. Volgens artikel is gemiddeld 2 glazen per dag normaal gebruik, gematigd noem ik dus (veel minder dan dat). En dan nog, zou je meer drinken, kom je nog niet aan de maximale hoeveelheid en is het dus nog niet schadelijk..
Nu haal je alcohol aan, wat heeft dat met aspartaam te maken? Helemaal niks.. En overal zeg ik hetzelfde, aspartaam is in normale/gematigde hoeveelheden prima. Ga je meer als 12 glazen per dag drinken, tja, teveel is nooit goed. Ik zeg in elk geval niet dat aspartaam per definitie slecht is, want dat is nooit aangetoond. Als ik dat zou doen, dan pas zou ik een slechte dokter zijn..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:36 schreef Snowballed het volgende:
[..]
JA dat maakt nogal wat uit.. bij matig gebruik is alcohol niet verslavend, bij normaal gebruik wel,
Dus er zit nogal veel verschil in jou uitspraken... en naar mijn idee ben je dan zwaar slecht bezig als dokter, waar het op voorlichting aankomt
En kan dat zelfs gevaarlijke gevolgen hebben omdat je het zelf wil goedpraten en stug vol blijft houd
Volgens een site die 2 glazen per dag normaal noemt... als dat jouw definitie van normaal is, lag ik met uitdrogingsverschijnselen op de grond..
Begrijpend lezen is ook al erg moeilijk voor jou... lees het hele topic maar even terug en je weet waar ik "die onzin" vandaan heb...
Als je niet zo'n tunnelvisie zou hebben zou je begrijpen dat iedereen die een fles fris openmaakt, dat niet doet om er 2 glazen uit te drinken maar hem gewoon leeg drinkt... daar tegenover zijn er mensen die geen fris drinken en DAT is dus het gemiddelde waar ze vanuit gaan..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:43 schreef June. het volgende:
[..]
Nu haal je alcohol aan, wat heeft dat met aspartaam te maken? Helemaal niks.. En overal zeg ik hetzelfde, aspartaam is in normale/gematigde hoeveelheden prima. Ga je meer als 12 glazen drinken, tja, teveel is nooit goed. Ik zeg in elk geval niet dat het slecht is, want dat is nooit aangetoond. Als ik dat zou doen, dan pas zou ik een slechte dokter zijn..
En nee, het is geen 'site', het is een peer reviewed artikel. Lees je eens in. En het gaat om 2 glazen met aspartaam erin dat mensen per dag gemiddeld drinken, natuurlijk niet je dagelijks hoeveelheid vocht
Als je fysiek zwaar werk doet is dat vrij normaalquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:49 schreef Copycat het volgende:
Twee anderhalve literflessen fris per dag?
In mijn boek -en omgeving- is dat toch echt niet normaal.
Ik denk dat je dat toch echt verkeerd ziet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:50 schreef Snowballed het volgende:
Als je niet zo'n tunnelvisie zou hebben zou je begrijpen dat iedereen die een fles fris openmaakt, dat niet doet om er 2 glazen uit te drinken maar hem gewoon leeg drinkt...
Jij wacht tot de prik eruit is..?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat toch echt verkeerd ziet.
Ach gut, want jij mag van de dokter alleen maar frisdrank drinken? Geen water of iets anders?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:36 schreef Snowballed het volgende:
Volgens een site die 2 glazen per dag normaal noemt... als dat jouw definitie van normaal is, lag ik met uitdrogingsverschijnselen op de grond..
Ik koop meestal geen flessen, maar blikjes. Maar dat terzijde is het nogal typisch te claimen dat iedereen als een malle een anderhalve literfles leeglurkt zodra de dop eraf is.quote:
bij normaal gebruik is alcohol niet verslavend, bij overmatig gebruik wel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:36 schreef Snowballed het volgende:
JA dat maakt nogal wat uit.. bij matig gebruik is alcohol niet verslavend, bij normaal gebruik wel,
Dat bedoel ik dus met de boel verdraaien..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik koop meestal geen flessen, maar blikjes. Maar dat terzijde is het nogal typisch te claimen dat iedereen als een malle een anderhalve literfles leeglurkt zodra de dop eraf is.
Ja, 3 liter frisdrank per dag is inderdaad een noodzakelijk dieet voor sporters en bouwvakkers.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:50 schreef Snowballed het volgende:
Als je fysiek zwaar werk doet is dat vrij normaal
Nou ... jij en jouw collega's doen dat toch zo goed als allemaal? Ik zal het ook even mijn broer melden, de bouwvakker. Beetje een homo staan wezen met zijn thermoskan thee en waterfles.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:56 schreef Snowballed het volgende:
Dat bedoel ik dus met de boel verdraaien..![]()
En sowieso gaat de prik er niet na één dag uit als je de fles gewoon goed afsluit en in de koelkast bewaart.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:53 schreef Copycat het volgende:
Ik koop meestal geen flessen, maar blikjes. Maar dat terzijde is het nogal typisch te claimen dat iedereen als een malle een anderhalve literfles leeglurkt zodra de dop eraf is.
Alsof enkel bouwvakkers fysiek zwaar werk doen..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nou ... jij en jouw collega's doen dat toch zo goed als allemaal? Ik zal het ook even mijn broer melden, de bouwvakker. Beetje een homo staan wezen met zijn thermoskan thee en waterfles.
Dus jij drinkt ook 3 kwart liter per dag..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:57 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
En sowieso gaat de prik er niet na één dag uit als je de fles gewoon goed afsluit en in de koelkast bewaart.
Zeg ik dat?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:10 schreef Snowballed het volgende:
Alsof enkel bouwvakkers fysiek zwaar werk doen..
Eehm nee, dat maak ik ervan.. sorryquote:
Je had het toch over fysiek zwaar werk, en bouwvakker is slechts een voorbeeld.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:10 schreef Snowballed het volgende:
Alsof enkel bouwvakkers fysiek zwaar werk doen..
Huhquote:Dus jij drinkt ook 3 kwart liter per dag..
Maar heel veel suiker is ook niet goed. Maar dat is toch ook niet nodig? Niemand verplicht je toch om de hele dag door liters frisdrank te gaan drinken?quote:Maar zoals ik al vaker heb gezegd hier... het gaat om de TT niet om wie dan ook te bashen...
Ik zeg als het bewezen is dat het niet slecht voor je is, is het nog niet automatisch een goede vervanger voor suiker.. niemand weet wat de gevolgen op lange termijn zijn.. dus laten we het maar gebruiken en dan zien we wel.. we hebben immers bewezen dat het niet slecht is bij een gematigde hoeveelheid..
(er zijn te veel mensen die niet de gematigde hoeveelheid tot zich nemen maar dat is niet gemiddeld dus kijken we daar niet naar...)
Hoezo je kop in het zand steken..?
Heb je mijn stuk eigenlijk wel gelezen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:15 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Eehm nee, dat maak ik ervan.. sorry
je zegt dat de prik niet verdwenen is na 1 dag in de koelkast....quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:16 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Je had het toch over fysiek zwaar werk, en bouwvakker is slechts een voorbeeld.
[..]
Huh
Vanwaar die conclusie? Ik drink niet eens elke dag frisdrank..
[..]
Maar heel veel suiker is ook niet goed. Maar dat is toch ook niet nodig? Niemand verplicht je toch om de hele dag door liters frisdrank te gaan drinken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |