Je haalt vanalles door elkaar en legt lukraak maar wat verbanden. Niks van dat alles is ook maar wetenschappelijk bewezen. Autisme, hoge bloeddruk en obesitas hebben te maken met 'synthetische stoffen'?! De laatste 2 zijn vooral een gevolg van ons steeds minder actieve levensstijl en het eten van calorierijk eten. Voor zover is er nog geen relatie tussen aspartaam en autisme ontdekt (en ook niet tussen vaccinatie en autisme, maar dat is weer een andere discussie).quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:08 schreef Snowballed het volgende:
[..]
De levensverwachting stijgt wel, maar dat komt enkel door betere zorg..
En met al die obesitas tegenwoordig denk ik niet dat het er beter op word, maar ik dwaal een beetje af geloof ik... het ging over aspartaam...
Ja, misschien moet je dan nog maar eens wat boeken induiken danquote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:05 schreef Snowballed het volgende:
Waar lees jij dat mijn mening een feit is..? Begrijpend lezen kun je leren...
Nee, zie post boven (moeilijk he, lezen, jij begon erover). Zoals jij het zegt lijkt het net alsof het een feit is en allemaal wetenschappelijk onderbouwd, en dat is dus niet zo.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:01 schreef Snowballed het volgende:
Ja duh een mening is meestal niet gefundeerd he..?
quote:"Omdat je niet weet wat synthetische voedingsstoffen op de lange termijn voor gevolgen hebben"
"En je houd je lichaam met producten als aspartaam (en andere chemische namaakstoffen) wel degelijk voor de gek."
"Omdat je niet weet wat synthetische voedingsstoffen op de lange termijn voor gevolgen hebben"
Ik weet ook wel dat het in bijna alles zit wat ik dagelijks eet, maar het menselijk ras (zoals jij dat noemt) doet het helemaal niet zo goed... kijk naar hoge bloeddruk op jongere leeftijden en dingen als bijvoorbeeld autisme.."
Goeie link...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 07:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
http://www.recepten-dieet.nl/wordpress/lightproducten
nooit onderzoek naar gedaan![]()
Aspartaam wordt gebruikt in lightproducten.
Ondanks de beweringen van sommige firma’s en adviezen van vele gezondheidsdeskundigen
( diėtisten, voedingsdeskundigen, tandartsen en huisartsen) om dit zoetmiddel te gebruiken om af
te vallen of om suiker te vermijden zoals bijvoorbeeld in light producten, had dit middel nooit mogen
bestaan.
Al in 1973 hebben onafhankelijke Amerikaanse onderzoekers aangetoond dat Aspartaam het
zenuwstelsel aantast en dat het zeer kankerverwekkend is.
Toch werd het in de jaren 80 met behulp van grote investeringen op de markt gebracht.
Duizenden producten in honderden landen bevatten Aspartaam.
Velen zijn lightproducten waarvan je denkt dat je goed voor je lichaam zorgt door minder suiker te
gebruiken.
Behalve dat het miljarden heeft opgebracht, kan dit synthetische zoetmiddel dat op sommige
etiketten als smaakversterker wordt aangeduid, maar liefst 92 bijwerkingen veroorzaken.
Aspartaam of E951 bevat onder andere 3 stoffen die eenmaal ingeslikt, zich omzetten in methanol;
een zeer giftig gif. Vervolgens zet deze methanol zich om in formaldehyde, even giftig is als cyanide
en arsenicum, in mierenzuur en in diketopiperzine. Deze stoffen zijn allemaal verantwoordelijk voor
hersentumoren.
It's all about the money ...![]()
quote:The requested URL could not be retrieved
While trying to retrieve the URL:
http://www.recepten-dieet.nl/wordpress/
lightproducten
The following error was encountered:
The requested object is INFECTED with the following viruses: Trojan-Downloader.JS.Iframe.czx
Dat het allemaal niet wetenschappelijk onderbouwd is. En het ligt er ook maar net aan wat je onder 'uitwerking' verstaat. Bij normaal gebruik van aspartaam heb je geen hoger risico op kanker cq obesitas. Zie eerder link in dit topic.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:19 schreef Snowballed het volgende:
Wat is daar van die punten het probleem..?
Of weet jij bijv. de uitwerking van aspartaam over pakweg 50jaar?
Nee, ik zeg nergens dat aspartaam goed voor je moet zijn. Waar zie je dat staan? Het is in elk geval niet schadelijk voor zover we nu weten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:42 schreef Snowballed het volgende:
Niet alles wat synthetisch is, is per definitie wel goed voor je...
Jouw MENING tegenover die van mij...
Niets wat ik zeg is wetenschappelijk onderbouwd en dat heb ik in dit topic al vaak genoeg (iedere keer weer) gezegd.
Dat jij het anders ziet/vind is dus heel goed mogelijk.....
Zal ik mn posts ook even snel aanpassen dan..?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:43 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, ik zeg nergens dat aspartaam goed voor je moet zijn. Waar zie je dat staan? Het is in elk geval niet schadelijk voor zover we nu weten.
Ook voor mijn wijziging zei ik nergens dat aspartaam goed voor je is hoor, dus ik weet niet wat je hiermee wilt bereikenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Zal ik mn posts ook even snel aanpassen dan..?
Je zei dat het niet per definitie slecht hoeft te zijn.. Ik zeg dat het niet per definitie goed hoeft te zijn..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:46 schreef June. het volgende:
[..]
Ook voor mijn wijziging zei ik nergens dat aspartaam goed voor je is hoor, dus ik weet niet wat je hiermee wilt bereiken
Ik heb anders nog nergens bronnen gevonden dat aspartaam 'niet per definitie goed hoeft te zijn'. Die 'bron' in de post van fathank is geen bron, graag uit fatsoenlijke wetenschappelijke tijdschriften en peer reviewed.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:48 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je zei dat het niet per definitie slecht hoeft te zijn.. Ik zeg dat het niet per definitie goed hoeft te zijn..
en anders lees de post van fathank hierboven even..
Ik ben wel klaar met deze discussie en helemaal omdat je probeert weg te moffelen wat je eerder zei
Waar is jouw bron dat het niet per definitie slecht hoeft te zijn..?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:54 schreef June. het volgende:
[..]
Ik heb anders nog nergens bronnen gevonden dat aspartaam 'niet per definitie goed hoeft te zijn'. Die 'bron' in de post van fathank is geen bron, graag uit fatsoenlijke wetenschappelijke tijdschriften en peer reviewed.
Ik kan nog steeds zeggen dat het niet per definitie slecht is, want dat is ook niet aangetoond met degelijk onderzoek. Wat ik hiermee dus wil bereiken is dat mensen hun ogen moeten openen en niet alles meteen moeten aannemen van sites zoals aspartaam.nl
Hier is een voorbeeld: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17828671quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:56 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waar is jouw bron dat het niet per definitie slecht hoeft te zijn..?
Een bron.... uit hoe kan het ook anders... het land met de meest dikke en ongezonde mensen op aarde...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:57 schreef June. het volgende:
[..]
Hier is een voorbeeld: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17828671
En? Hoe is dat relevant? Misschien moet je maar iets meer inlezen over evidence based medicine. Ten eerste is dit een review, en hebben ze allerlei studies gecombineerd om tot deze conclusies te komen..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:00 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Een bron.... uit hoe kan het ook anders... het land met de meest dikke en ongezonde mensen op aarde...![]()
quote:"Aspartame’s metabolism is well understood and follows that
of other common foods. Aspartame consumption, even at levels
much higher than that expected under typical circumstances, has
virtually no impact on levels of other blood constituents such as
amino acids, methanol or glucose.
Aspartame is a well-studied sweetener whose safety is clearly
documented and well established through extensive laboratory
testing, animal experiments, epidemiological studies, and human
clinical trials.
Controlled and thorough scientific studies confirm aspartame’s
safety and find no credible link between consumption
of aspartame at levels found in the human diet and conditions
related to the nervous system and behavior, nor any other symptom
or illness.
Aspartame is well documented to be nongenotoxic and there
is no credible evidence that aspartame is carcinogenic.
Aspartame does not increase hunger in those who use it; to
the contrary, studies indicate it might be an effective tool as part
of an overall weight management program.
Aspartame is a well-characterized, thoroughly studied, highintensity
sweetener that has a long history of safe use in the food
supply and can help reduce the caloric content of a wide variety
of foods."
Een drogreden van jou van June echter niet. Het gaat hier om een wetenschappelijk peer reviewed artikel. Artikelen gaan niet zo maar peer reviewed te boek, anders zou je dagelijks gevallen hebben zoals onze fop onderzoeker de heer Stapel. Tevens is dit onderzoek het resultaat van meerdere onderzoeken in beschouwing genomen, zoals dat altijd me een wetenschappelijk onderzoek gaat, creer je eerst een conceptual model en daarna worden er relevante artikelen bijgezocht om het fundament te geven.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:00 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Een bron.... uit hoe kan het ook anders... het land met de meest dikke en ongezonde mensen op aarde...![]()
Inderdaad, misschien moeten we ook maar stoppen met ademenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:17 schreef ssebass het volgende:
Weet je wat carcinogeen is, zuurstof...
Ga zelf even googelen dan dooiequote:
Het artikel heeft zowat 100 bronnen, sommigen die terug gaan tot 1970. Dus ja, hoeveel meer zekerheid wil je nog hebben? Dus 'ik geloof' dit artikel aangezien dit gebaseerd is op feiten en geen meningen. Als je het hele artikel wilt lezen, ik heb het hier, dus ik kan het wel ergens uploaden ofzo.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:20 schreef Snowballed het volgende:
Het zal best een drogreden zijn... maar ik lees nog steeds geen lange termijn ervaringen, wel woorden als
credible evidence, expected under typical circumstances etc..
Dus het is maar net wat je wilt geloven... en dat is je goed recht..
In hoeverre zijn dit bronnen!? Ik snap werkelijk waar niet dat mensen deze onzin gelovenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ga zelf even googelen dan dooie![]()
Jij beweerde dat er nooit onderzoek is gedaan, dat verhaal is net zo bekend als
het verhaal dat Sinterklaas niet bestaat.
En bij mij deed de link het gewoon, anders had ik dat artikel niet kunnen copiėren.
maar hier is een andere link voor je.
http://www.leefbewust.com/themas/aspartaam.html
en nog eentje
voor de zekerheid als de link het straks niet meer doet![]()
http://www.timetogetwise.nl/Nieuws_Nu/PAS_OP_GIFTIG/
Maar als jij die rotzooi in je eten of drinken wil doen, ik hou je niet tegen![]()
Vraag het aan je dokter dan !quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:31 schreef June. het volgende:
[..]
In hoeverre zijn dit bronnen!? Ik snap werkelijk waar niet dat mensen deze onzin gelovenEigenlijk net een soort van religie ofzo.
Het ķs mijn werkquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Vraag het aan je dokter dan !
kelere......Nee het is errug gezond
![]()
Ik zeg doen !
Uh weet niet in welk profiel jij zit, maar dat was niet mijn profiel hoor.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat zag ik![]()
Studierichting Geneeskunde
Gelukkig heb ik een échte dokter
Ik heb het al geedit, dat was June.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:35 schreef ssebass het volgende:
[..]
Uh weet niet in welk profiel jij zit, maar dat was niet mijn profiel hoor.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat zag ik![]()
Studierichting Geneeskunde
Gelukkig heb ik een échte dokter
Dus jij beweert dat Aspartaam gezond is?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:36 schreef June. het volgende:
[..]![]()
Een dokter die niet aan evidence based doet is geen dokter. Erg veel succes met jouw echte dokter dan, mocht je ooit in de toekomst gezondheidsproblemen krijgen..
En welke personen in de wereld zullen er het meest verstand van hebben. Juist ja... Slimboquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb het al geedit, dat was June.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:37 schreef ssebass het volgende:
[..]
En welke personen in de wereld zullen er het meest verstand van hebben. Juist ja... Slimbo
Nee, lees de reacties hierboven. Ik zeg alleen dat het nergens is aangetoond dat het slecht voor je is. Bij normaal gebruik is er dus niets aan de hand. Serieus, lees het artikel hierboven. Ik wil het zelfs ergens uploaden zodat iedereen het kan lezen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat Aspartaam gezond is?
Ja want als iets niet carcinogeen is moet het wel gezond zijn, Einstein.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat Aspartaam gezond is?
Het is gewoon chemische rotzooi, Einstein.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:39 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja want als iets niet carcinogeen is moet het wel gezond zijn, Einstein.
Ik studeer al lang niet meer. Geeft ook wel weer aan hoe goed je bent in het onderdeel begrijpend lezen...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]zoveel vertrouwen heb ik nu ook weer niet in ''dokters'' en apothekers
![]()
Maar zo te zien heb jij er erg veel vertrouwen in, succes met je studie dan maar.
Jezus man ik heb helemaal geen interesse in jou of je studie, moet ik me daarin gaanquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:41 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik studeer al lang niet meer. Geeft ook wel weer aan hoe goed je bent in het onderdeel begrijpend lezen...
Wel als je het aanhaalt als argument hequote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Jezus man ik heb helemaal geen interesse in jou of je studie, moet ik me daarin gaan
verdiepen dan?
En je hebt dus wel vertrouwen in jouw eigen ongefundeerde gedachten gangen?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]zoveel vertrouwen heb ik nu ook weer niet in ''dokters'' en apothekers
![]()
Maar zo te zien heb jij er erg veel vertrouwen in, succes met je studie dan maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |