abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:26:26 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_115100776
Ik vroeg me af hoe slecht Aspartaam ( nep suiker, zit bijv in cola light) nou is? Ik drink meestal cola light.
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_115100826
Je moet er gewoon genoeg Mentos bijgooien, dan valt het wel mee.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_115100920
Chemische rotzooi --> slecht/ongezond
Kijk maar in de spiegel.
Digo
pi_115100932
Niet schadelijk in normale doses.
pi_115100987
quote:
Vermeende risico's

In 1983 worden voor het eerst kritische kanttekeningen geplaatst bij het gebruik van aspartaam. De Britse krant The Guardian plaatst rond de toelating in Groot-Brittannië een hele serie artikelen tegen de zoetstof. Zo zou aspartaam onder andere het hongergevoel bevorderen, de bloeddruk verhogen, de pijngevoeligheid van het lichaam beïnvloeden, en zou het slapeloosheid veroorzaken. In 1984 beweerde het Amerikaanse burgerinitiatief Common Cause dat de testen die voor de toelating werden gebruikt, vol fouten zitten.

Aan het eind van de jaren tachtig wordt beweerd dat het oogziekten en psychiatrische ziekten zou veroorzaken. In 1990 wordt door The Guardian beweerd dat testen door de producent van NutraSweet waren vervalst.

In 2002 evalueerde de EFSA (Europese autoriteit voor voedselveiligheid) alle tot op dat moment verrichte wetenschappelijke onderzoeken.[5] Zij ziet daarbij geen reden om haar aanbeveling van een toelaatbare dagelijkse inname van maximaal 40 mg per kilogram lichaamsgewicht te wijzigen.
Giftigheid door methanol

De concentratie van methanol in het bloed als gevolg van het gebruik van aspartaam wordt niet verhoogd, wanneer aspartaam met gebruikelijke mate (4 mg/kg tot 10 mg/kg) wordt ingenomen. Slechts bij een dosis waarbij uitzonderlijk veel light-producten met aspartaam worden geconsumeerd (>50 mg/kg aspartaam) is een effect op de methanolconcentratie in bloed waarneembaar.[5] Methanol komt ook voor in vruchtensappen (via pectine[6]) en in alcoholische dranken zoals bier en wijn (in combinatie met ethanol, dat de giftige werking van het methanol blokkeert, doordat methanol niet wordt gemetaboliseerd in aanwezigheid van voldoende ethanol). [7][8] Bij de afbraak van methanol in het lichaam kunnen formaldehyde en mierenzuur ontstaan, beide kunnen giftig voor het lichaam zijn. Formaldehyde is giftig, doordat het reageert met de aminozuren in eiwitten; mierenzuur doordat het de functie van mitochondriën in de cel verstoort.[bron?]
Verhoogde concentratie van fenylalanine en asparaginezuur in het bloed

De bedenkingen richten zich hier op het verschil tussen opname van deze aminozuren in combinatie met andere aminozuren (zoals het geval is bij normaal eten) en de geïsoleerde inname als gevolg van het gebruik van aspartaam.
Neuro-endocriene concentratieveranderingen in de hersenen

De bedenkingen richten zich hier op veranderde concentraties van dopamine, serotonine en noradrenaline (neurotransmitters) in de hersenen, die ertoe zouden kunnen leiden dat signalenoverdracht in de hersenen wordt gestoord. De afwezigheid van overige aminozuren wanneer aspartaam wordt ingenomen, kan leiden tot een lokale overconcentratie van fenylalanine.
Epilepsie, hoofdpijn en hersentumoren

Het ontstaan van tumoren, epilepsie en hoofdpijn zou zijn oorzaak kunnen vinden in het bij de afbraak vrijgekomen methanol en het in het afbraakproces ontstane formaldehyde en mierenzuur, of door aspartaam zelf. Hiervoor is echter nooit wetenschappelijk bewijs gevonden.
Controverse

Aspartaam is een controversieel onderwerp. Er zijn vele websites waarop de onderzoeken naar de veiligheid van aspartaam door zowel de FDA als de producenten van aspartaam in twijfel wordt getrokken, of ronduit wordt gesteld dat deze onderzoeken vervalst zijn. Er zijn ook verschillende onderzoeken uit universitaire hoek waarin geprobeerd wordt aspartaam vanuit een neutraal standpunt te beschrijven. Op diverse websites van met name de producenten van aspartaam wordt gepoogd de door tegenstanders gemelde negatieve effecten te ontzenuwen, aan de hand van onderzoek door overheidsinstellingen .

Hier volgt een overzicht van de belangrijkste vermeldingen van beide kanten. Vast staat dat aspartaam ongeschikt is voor mensen die aan fenylketonurie lijden. De argumenten hieronder gaan over de gevaren voor normale gebruikers.
Argumenten van de tegenstanders

Aspartaam zou mogelijk kankerverwekkend kunnen zijn. In verschillende rattenstudies is getracht dit aan te tonen maar de conclusie is nog niet definitief [9][10][11], aangezien er (nog) geen effecten bij mensen zijn beschreven.
Er worden een groot aantal bijwerkingen van aspartaam door consumenten gemeld bij de FDA, zoals o.a. hoofdpijn en migraine, smaakverlies, oorsuizingen, duizelingen, misselijkheid en vele andere[12] (dit kan te wijten zijn aan de grote persaandacht met betrekking tot mogelijke gevaren van aspartaam).
In aspartaam zitten de aminozuren fenylalanine en asparaginezuur in geïsoleerde vorm. Alhoewel dit beide essentiële aminozuren zijn en ze in voedsel aanwezig zijn als eiwit (een eiwit is een aaneenschakeling van aminozuren met een specifieke ruimtelijke structuur), zijn er vragen over de risico's van inname van geïsoleerde aminozuren[13].
Uit aspartaam kan methanol gevormd worden.
Het product leidt niet tot gewenst gewichtsverlies: er zijn integendeel sterke indicaties dat het gewicht toeneemt[14].

Argumenten van de voorstanders

De methanol in het lichaam die ontstaat door de metabolisering van aspartaam na het drinken van een glas light frisdrank is minder dan de hoeveelheid die ingenomen wordt bij het drinken van een glas vruchtensap of melk [15].
De acceptabele dagelijkse inname (40 mg/kg) is zo hoog, dat het vrij onwaarschijnlijk is dat het wordt bereikt (alleen in extreme gevallen)[16]. Onderzoeken hebben aangetoond dat zelfs bij een verhoogde inname van 75 mg/kg geen negatieve effecten vastgesteld konden worden.[bron?]
Fenylalanine en asparaginezuur die in het lichaam worden gevormd uit aspartaam zijn onmisbare aminozuren.
Wetenschappers van de Universiteit van Illinois beweerden dat het gebruik van aspartaam het ontstaan van cariës tegenwerkt [17].
Wetenschappers van de Universiteit van Leeds beweerden dat aspartaam goed is voor de lijn, omdat het weinig calorieën bevat. Daarnaast vermindert het het hongergevoel, hetgeen van pas komt bij het afvallen.
Volgens prof.dr. Martijn Katan, "er zijn weinig onderdelen van uw voeding zo grondig onderzocht als aspartaam of cyclamaat".[18] Er is dus niets mis met aspartaam.[18] Hij beweert dat de slechte naam van aspartaam heeft te maken met roddelen via het internet.[18]
bron
pi_115101048
je kunt beter stevia pakken
pi_115101127
Kanker of rotte tanden en overgewicht; you choose :{
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:44:43 #8
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_115101372
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:31 schreef Tropanzia het volgende:
Kijk maar in de spiegel.
Alles is chemisch.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_115101394
Alles met mate.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_115101397
Nou, het is heel simpel. Als je veel aspartaam binnenkrijgt dan wordt jouw geest overgenomen door de reptilians en in combinatie met alle chemtrails word je klaargestoomd als slaaf voor de New World Order. Nu geloof je nog dat de maanlanding echt was, straks niet meer.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_115101436
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:37 schreef Dagkaart het volgende:
Kanker of rotte tanden en overgewicht; you choose :{
Van rotte tanden of overgewicht kun je ook dood gaan.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_115101447
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:44 schreef beelz het volgende:

[..]

Alles is chemisch.
Ok, captain obvious.
Digo
pi_115101800
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:45 schreef teknomist het volgende:
Nou, het is heel simpel. Als je veel aspartaam binnenkrijgt dan wordt jouw geest overgenomen door de reptilians en in combinatie met alle chemtrails word je klaargestoomd als slaaf voor de New World Order. Nu geloof je nog dat de maanlanding echt was, straks niet meer.
Dat dus..........
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:56:37 #14
97111 ukga
Siewosie baas
pi_115101846
Aspartaam is gevaarlijker dan 3 dagen Sunny beach
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:58:08 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_115101896
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:34 schreef LovingMe het volgende:
je kunt beter stevia pakken
Dat is goor...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:00:25 #16
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_115101964
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:56 schreef ukga het volgende:
Aspartaam is gevaarlijker dan 3 dagen Sunny beach
:o :o :o :o
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:01:28 #17
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_115102000
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:45 schreef trovey het volgende:
Alles met mate.
Dit.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_115102059
Al die light producten waar aspartaam in zit zijn zeer kankerverwekkend als je er veel van inneemt.
Plus van light producten word je dikker dan van normale versies.

Je kan er beter mee stoppen.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:05:29 #19
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_115102125
Mijn ex hamerde er ook altijd op dat ik aspartaam moest vermijden.
pi_115102169
Alles met mate zoals al eerder werd gezegd en dan kan je dat blikje Cola Zero makkelijk vervangen door echte Coke. Net omdat je alles met mate moet consumeren. :)
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:08:22 #21
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_115102213
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:03 schreef Paddestoel85 het volgende:
Al die light producten waar aspartaam in zit zijn zeer kankerverwekkend als je er veel van inneemt.
Plus van light producten word je dikker dan van normale versies.

Je kan er beter mee stoppen.
Zéér kankerverwekkend? Definieer dat eens?
Valt 10% meer kans op tumoren bij muizen als je er (relatief gezien) 400 liter per dag van drinkt daar ook onder?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_115102286
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:08 schreef twiFight het volgende:

[..]

Zéér kankerverwekkend? Definieer dat eens?
Valt 10% meer kans op tumoren bij muizen als je er (relatief gezien) 400 liter per dag van drinkt daar ook onder?
Voor meer info: www.aspartaam.com of een willekeurige andere site via google.
pi_115102481
Klik anders hierop dan zie je waarom het erg kankerverwekkend kan zijn als je er veel van neemt:

http://www.aspartaam.com/cijfers.php
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:37:19 #24
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_115103135
Joh, daar noem je ook een site zeg :') Ik vraag me af hoeveel van jullie daadwerkelijk een onderzoek hebben gelezen (en dus niet een interpretatie van een selectief deel dat op een website besproken wordt). Het laatste onderzoek dat ik las gaf alleen een verhoogde kans op tumoren bij muizen, en dat was dus bij een relatieve hoeveelheid van 400 liter aspartaamhoudende frisdrank per dag.
pi_115108460
Voor zover ik weet is er nooit aangetoond dat er negatieve aspecten zijn aan het gebruik van aspartaam. Er bestaan verschillende 'geruchten':

• Overgewicht. Je lichaam zou het idee krijgen dat het suiker binnen krijgt en zo allerlei enzymen produceren. Je zou je lichaam voor de gek houden. Het precies verwachte werkingsmechanisme weet ik zo niet.
• Kanker.

Beiden zijn niet wetenschappelijk als zodanig geaccepteerd.

Overigens is er natuurlijk niets mis met synthetische producten met een gekke naam.
pi_115108491
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:16 schreef Paddestoel85 het volgende:
Klik anders hierop dan zie je waarom het erg kankerverwekkend kan zijn als je er veel van neemt:

Internet. :')
pi_115108907
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17828671

Ik heb zelf overigens alleen het abstract gelezen. :')
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:59:20 #28
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_115151417
Als ik zie dat ergens aspartaam of sacharine in zit hoef ik het niet. Smaakt nergens naar.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  maandag 6 augustus 2012 @ 17:00:37 #29
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_115192617
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:16 schreef Paddestoel85 het volgende:

Goeie site :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:08:35 #30
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_115196510
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 20:49 schreef Thomas2301 het volgende:
Voor zover ik weet is er nooit aangetoond dat er negatieve aspecten zijn aan het gebruik van aspartaam. Er bestaan verschillende 'geruchten':

• Overgewicht. Je lichaam zou het idee krijgen dat het suiker binnen krijgt en zo allerlei enzymen produceren. Je zou je lichaam voor de gek houden. Het precies verwachte werkingsmechanisme weet ik zo niet.
• Kanker.

Overigens is er natuurlijk niets mis met synthetische producten met een gekke naam.
Kanker wel, maar niet in normale doses. Iemand had het net over 400 liter per dag.
Toch mijd ik het lekker.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_115215213
Ik snap niet dat deze gif nog op de markt en nooit goede onderzoek is gedaan. Maar dit is met meer dingen zoals alle zoetstoffen en E621 is ook schadelijk. Sommige producten zijn gewoon gif. Ik mijd altijd die producten en voel er beter bij.
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:20:08 #32
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_115215419
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik snap niet dat deze gif nog op de markt en nooit goede onderzoek is gedaan. Maar dit is met meer dingen zoals alle zoetstoffen en E621 is ook schadelijk. Sommige producten zijn gewoon gif. Ik mijd altijd die producten en voel er beter bij.
Ik ook, maar dat is helaas subjectief.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:27:23 #33
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_115216023
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
Als er nog nooit goed onderzoek naar is gedaan, hoe kun je dan weten dat het gif is? Onderbuikgevoel viert weer hoogtij hier :')
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 01:37:55 #34
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115223317
Ik krijg zelf altijd last van mijn maag (krampen, diarree, misselijkheid) bij zoetstoffen, dus ik weet wel wat ik moet vermijden :').
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_115223377
Kankerslecht.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 01:46:21 #36
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_115223530
^^ Volslagen onzin.
Suiker is duizenden malen slechter voor de gezondheid (tandrot, overgewicht, enzovoorts). Sterker nog, als suiker heden ten dage zou worden voorgedragen om te worden toegelaten als voedingsmiddel, dan zou het keihard geweigerd worden.

Als bijna-50-jarige, supergezond, maat 36 en er prima uitziend vind ik het een van de beste uitvindingen aller tijden. ^O^

Helaas, mensen trappen continu in allerlei internet-onzin. Bangmakerij.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_115223637
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:31 schreef Tropanzia het volgende:
Kijk maar in de spiegel.
Dat is de grootste bullshit ooit :') Chemisch is ongezond? Waar haal je dat vandaan?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 01:54:28 #38
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115223775
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 20:49 schreef Thomas2301 het volgende:

• Kanker.

Wel als dit voedingsstoffen betreffen in mijn ogen..
Het is ook niet wetenschappelijk als zodanig geaccepteerd dat het wel goed voor je zou zijn..
En je houd je lichaam met producten als aspartaam (en andere chemische namaakstoffen) wel degelijk voor de gek... of dat kwaad kan of niet, zou ik niet weten..

[ Bericht 3% gewijzigd door Snowballed op 07-08-2012 02:00:07 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115226324
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 01:54 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Het is ook niet wetenschappelijk als zodanig geaccepteerd dat het wel goed voor je zou zijn..
En je houd je lichaam met producten als aspartaam (en andere chemische namaakstoffen) wel degelijk voor de gek... of dat kwaad kan of niet, zou ik niet weten..
Maar er is ook niet direct een reden om aan te nemen dat ze kwaad kunnen. Ik denk niet dat het geaccepteerd zou worden als het daadwerkelijk erg schadelijk was.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:28:35 #40
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_115256176
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 01:54 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Wat is dit voor een bullshit?
Aan het einde van de dag is alles slechts een samenstelling van atomen en moleculen. Of iets een voedingsmiddel is of niet maakt dan weinig uit. Een stof kan slecht voor je zijn of kan goed voor je zijn, dat geldt zowel voor natuurlijk voorkomende stoffen als voor synthetische. Heb je bijvoorbeeld ooit uitgezocht wat er allemaal in je maag gebeurt? 100% natuurlijk maar er zitten echt nasty sappen daar.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:37:22 #41
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115256629
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Wat is dit voor een bullshit?
Aan het einde van de dag is alles slechts een samenstelling van atomen en moleculen. Of iets een voedingsmiddel is of niet maakt dan weinig uit. Een stof kan slecht voor je zijn of kan goed voor je zijn, dat geldt zowel voor natuurlijk voorkomende stoffen als voor synthetische. Heb je bijvoorbeeld ooit uitgezocht wat er allemaal in je maag gebeurt? 100% natuurlijk maar er zitten echt nasty sappen daar.
Omdat je niet weet wat synthetische voedingsstoffen op de lange termijn voor gevolgen hebben, vind ik dat dus geen bullshit in mijn ogen..
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:41:17 #42
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_115256852
Van veel stoffen weten we dat ook wel. Kleurstoffen, kunstmatige aroma's, emulgatoren, die dingen zijn niet 2 jaar geleden bedacht hoor. Dat eten we al tientallen jaren, zo niet langer. En guess what, het menselijk ras deed het nog nooit zo goed.

Zoals je het typt klinkt het alsof je synthetische stoffen per definitie slecht vindt. Terwijl ook jij het elke dag een heleboel eet.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:00:08 #43
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115257928
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:41 schreef twiFight het volgende:
Van veel stoffen weten we dat ook wel. Kleurstoffen, kunstmatige aroma's, emulgatoren, die dingen zijn niet 2 jaar geleden bedacht hoor. Dat eten we al tientallen jaren, zo niet langer. En guess what, het menselijk ras deed het nog nooit zo goed.

Zoals je het typt klinkt het alsof je synthetische stoffen per definitie slecht vindt. Terwijl ook jij het elke dag een heleboel eet.
Ik weet ook wel dat het in bijna alles zit wat ik dagelijks eet, maar het menselijk ras (zoals jij dat noemt) doet het helemaal niet zo goed... kijk naar hoge bloeddruk op jongere leeftijden en dingen als bijvoorbeeld autisme, nu weet ik ook wel dat je vroeger een druk kind had, maar je lichaam om de tuin leiden lijkt me niet het beste voor een mens
pi_115258160
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:00 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat het in bijna alles zit wat ik dagelijks eet, maar het menselijk ras (zoals jij dat noemt) doet het helemaal niet zo goed... kijk naar hoge bloeddruk op jongere leeftijden en dingen als bijvoorbeeld autisme, nu weet ik ook wel dat je vroeger een druk kind had, maar je lichaam om de tuin leiden lijkt me niet het beste voor een mens
Niet goed? De levensverwachting stijgt ieder jaar. Dat wordt uitgevlakt door die kleine percentages hoge bloeddruk? :')
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:08:16 #45
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115258380
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niet goed? De levensverwachting stijgt ieder jaar. Dat wordt uitgevlakt door die kleine percentages hoge bloeddruk? :')
De levensverwachting stijgt wel, maar dat komt enkel door betere zorg..
En met al die obesitas tegenwoordig denk ik niet dat het er beter op word, maar ik dwaal een beetje af geloof ik... het ging over aspartaam... ;)
pi_115258556
Ik drink altijd cola light

Ik kan er niet mee zitten, tegenwoordig krijg je overal kanker van
pi_115270629
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:11 schreef -supergirl- het volgende:
Ik drink altijd cola light

Ik kan er niet mee zitten, tegenwoordig krijg je overal kanker van
No1. Troll op FoK!
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
pi_115277534
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:27 schreef twiFight het volgende:

[..]

Als er nog nooit goed onderzoek naar is gedaan, hoe kun je dan weten dat het gif is? Onderbuikgevoel viert weer hoogtij hier :')
http://www.recepten-dieet.nl/wordpress/lightproducten

nooit onderzoek naar gedaan :?

Aspartaam wordt gebruikt in lightproducten.
Ondanks de beweringen van sommige firma’s en adviezen van vele gezondheidsdeskundigen
( diëtisten, voedingsdeskundigen, tandartsen en huisartsen) om dit zoetmiddel te gebruiken om af
te vallen of om suiker te vermijden zoals bijvoorbeeld in light producten, had dit middel nooit mogen
bestaan.

Al in 1973 hebben onafhankelijke Amerikaanse onderzoekers aangetoond dat Aspartaam het
zenuwstelsel aantast en dat het zeer kankerverwekkend is.

Toch werd het in de jaren 80 met behulp van grote investeringen op de markt gebracht.
Duizenden producten in honderden landen bevatten Aspartaam.
Velen zijn lightproducten waarvan je denkt dat je goed voor je lichaam zorgt door minder suiker te
gebruiken.

Behalve dat het miljarden heeft opgebracht, kan dit synthetische zoetmiddel dat op sommige
etiketten als smaakversterker wordt aangeduid, maar liefst 92 bijwerkingen veroorzaken.

Aspartaam of E951 bevat onder andere 3 stoffen die eenmaal ingeslikt, zich omzetten in methanol;
een zeer giftig gif. Vervolgens zet deze methanol zich om in formaldehyde, even giftig is als cyanide
en arsenicum, in mierenzuur en in diketopiperzine. Deze stoffen zijn allemaal verantwoordelijk voor
hersentumoren.

It's all about the money ... :7
pi_115277555
Bronnetje is op z'n plaats. Gaarne peer-reviewed wetenchappelijke artikelen citeren met een hoge impactfactor zoals de New England of de Lancet.

Dank!
I feel kinda Locrian today
pi_115277587
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 01:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Volslagen onzin.
Suiker is duizenden malen slechter voor de gezondheid (tandrot, overgewicht, enzovoorts). Sterker nog, als suiker heden ten dage zou worden voorgedragen om te worden toegelaten als voedingsmiddel, dan zou het keihard geweigerd worden.

Als bijna-50-jarige, supergezond, maat 36 en er prima uitziend vind ik het een van de beste uitvindingen aller tijden. ^O^

Helaas, mensen trappen continu in allerlei internet-onzin. Bangmakerij.
Dat iets ''wettelijk is toegestaan'' wil nog niet zeggen dat het gezond is :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')