abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115108491
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:16 schreef Paddestoel85 het volgende:
Klik anders hierop dan zie je waarom het erg kankerverwekkend kan zijn als je er veel van neemt:

http://www.aspartaam.com/cijfers.php
Internet. :')
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_115108907
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17828671

Ik heb zelf overigens alleen het abstract gelezen. :')
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:59:20 #28
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_115151417
Als ik zie dat ergens aspartaam of sacharine in zit hoef ik het niet. Smaakt nergens naar.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  maandag 6 augustus 2012 @ 17:00:37 #29
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_115192617
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:16 schreef Paddestoel85 het volgende:
Klik anders hierop dan zie je waarom het erg kankerverwekkend kan zijn als je er veel van neemt:

http://www.aspartaam.com/cijfers.php
Goeie site :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:08:35 #30
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_115196510
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 20:49 schreef Thomas2301 het volgende:
Voor zover ik weet is er nooit aangetoond dat er negatieve aspecten zijn aan het gebruik van aspartaam. Er bestaan verschillende 'geruchten':

• Overgewicht. Je lichaam zou het idee krijgen dat het suiker binnen krijgt en zo allerlei enzymen produceren. Je zou je lichaam voor de gek houden. Het precies verwachte werkingsmechanisme weet ik zo niet.
• Kanker.

Beiden zijn niet wetenschappelijk als zodanig geaccepteerd.

Overigens is er natuurlijk niets mis met synthetische producten met een gekke naam.
Kanker wel, maar niet in normale doses. Iemand had het net over 400 liter per dag.
Toch mijd ik het lekker.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_115215213
Ik snap niet dat deze gif nog op de markt en nooit goede onderzoek is gedaan. Maar dit is met meer dingen zoals alle zoetstoffen en E621 is ook schadelijk. Sommige producten zijn gewoon gif. Ik mijd altijd die producten en voel er beter bij.
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:20:08 #32
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_115215419
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik snap niet dat deze gif nog op de markt en nooit goede onderzoek is gedaan. Maar dit is met meer dingen zoals alle zoetstoffen en E621 is ook schadelijk. Sommige producten zijn gewoon gif. Ik mijd altijd die producten en voel er beter bij.
Ik ook, maar dat is helaas subjectief.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:27:23 #33
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_115216023
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
Als er nog nooit goed onderzoek naar is gedaan, hoe kun je dan weten dat het gif is? Onderbuikgevoel viert weer hoogtij hier :')
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 01:37:55 #34
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115223317
Ik krijg zelf altijd last van mijn maag (krampen, diarree, misselijkheid) bij zoetstoffen, dus ik weet wel wat ik moet vermijden :').
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_115223377
Kankerslecht.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 01:46:21 #36
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_115223530
^^ Volslagen onzin.
Suiker is duizenden malen slechter voor de gezondheid (tandrot, overgewicht, enzovoorts). Sterker nog, als suiker heden ten dage zou worden voorgedragen om te worden toegelaten als voedingsmiddel, dan zou het keihard geweigerd worden.

Als bijna-50-jarige, supergezond, maat 36 en er prima uitziend vind ik het een van de beste uitvindingen aller tijden. ^O^

Helaas, mensen trappen continu in allerlei internet-onzin. Bangmakerij.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_115223637
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:31 schreef Tropanzia het volgende:
Chemische rotzooi --> slecht/ongezond
Kijk maar in de spiegel.
Dat is de grootste bullshit ooit :') Chemisch is ongezond? Waar haal je dat vandaan?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 01:54:28 #38
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115223775
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 20:49 schreef Thomas2301 het volgende:
Voor zover ik weet is er nooit aangetoond dat er negatieve aspecten zijn aan het gebruik van aspartaam. Er bestaan verschillende 'geruchten':

• Overgewicht. Je lichaam zou het idee krijgen dat het suiker binnen krijgt en zo allerlei enzymen produceren. Je zou je lichaam voor de gek houden. Het precies verwachte werkingsmechanisme weet ik zo niet.
• Kanker.

Beiden zijn niet wetenschappelijk als zodanig geaccepteerd.

Overigens is er natuurlijk niets mis met synthetische producten met een gekke naam.
Wel als dit voedingsstoffen betreffen in mijn ogen..
Het is ook niet wetenschappelijk als zodanig geaccepteerd dat het wel goed voor je zou zijn..
En je houd je lichaam met producten als aspartaam (en andere chemische namaakstoffen) wel degelijk voor de gek... of dat kwaad kan of niet, zou ik niet weten..

[ Bericht 3% gewijzigd door Snowballed op 07-08-2012 02:00:07 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115226324
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 01:54 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Het is ook niet wetenschappelijk als zodanig geaccepteerd dat het wel goed voor je zou zijn..
En je houd je lichaam met producten als aspartaam (en andere chemische namaakstoffen) wel degelijk voor de gek... of dat kwaad kan of niet, zou ik niet weten..
Maar er is ook niet direct een reden om aan te nemen dat ze kwaad kunnen. Ik denk niet dat het geaccepteerd zou worden als het daadwerkelijk erg schadelijk was.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:28:35 #40
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_115256176
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 01:54 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Wat is dit voor een bullshit?
Aan het einde van de dag is alles slechts een samenstelling van atomen en moleculen. Of iets een voedingsmiddel is of niet maakt dan weinig uit. Een stof kan slecht voor je zijn of kan goed voor je zijn, dat geldt zowel voor natuurlijk voorkomende stoffen als voor synthetische. Heb je bijvoorbeeld ooit uitgezocht wat er allemaal in je maag gebeurt? 100% natuurlijk maar er zitten echt nasty sappen daar.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:37:22 #41
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115256629
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Wat is dit voor een bullshit?
Aan het einde van de dag is alles slechts een samenstelling van atomen en moleculen. Of iets een voedingsmiddel is of niet maakt dan weinig uit. Een stof kan slecht voor je zijn of kan goed voor je zijn, dat geldt zowel voor natuurlijk voorkomende stoffen als voor synthetische. Heb je bijvoorbeeld ooit uitgezocht wat er allemaal in je maag gebeurt? 100% natuurlijk maar er zitten echt nasty sappen daar.
Omdat je niet weet wat synthetische voedingsstoffen op de lange termijn voor gevolgen hebben, vind ik dat dus geen bullshit in mijn ogen..
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:41:17 #42
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_115256852
Van veel stoffen weten we dat ook wel. Kleurstoffen, kunstmatige aroma's, emulgatoren, die dingen zijn niet 2 jaar geleden bedacht hoor. Dat eten we al tientallen jaren, zo niet langer. En guess what, het menselijk ras deed het nog nooit zo goed.

Zoals je het typt klinkt het alsof je synthetische stoffen per definitie slecht vindt. Terwijl ook jij het elke dag een heleboel eet.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:00:08 #43
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115257928
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:41 schreef twiFight het volgende:
Van veel stoffen weten we dat ook wel. Kleurstoffen, kunstmatige aroma's, emulgatoren, die dingen zijn niet 2 jaar geleden bedacht hoor. Dat eten we al tientallen jaren, zo niet langer. En guess what, het menselijk ras deed het nog nooit zo goed.

Zoals je het typt klinkt het alsof je synthetische stoffen per definitie slecht vindt. Terwijl ook jij het elke dag een heleboel eet.
Ik weet ook wel dat het in bijna alles zit wat ik dagelijks eet, maar het menselijk ras (zoals jij dat noemt) doet het helemaal niet zo goed... kijk naar hoge bloeddruk op jongere leeftijden en dingen als bijvoorbeeld autisme, nu weet ik ook wel dat je vroeger een druk kind had, maar je lichaam om de tuin leiden lijkt me niet het beste voor een mens
pi_115258160
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:00 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat het in bijna alles zit wat ik dagelijks eet, maar het menselijk ras (zoals jij dat noemt) doet het helemaal niet zo goed... kijk naar hoge bloeddruk op jongere leeftijden en dingen als bijvoorbeeld autisme, nu weet ik ook wel dat je vroeger een druk kind had, maar je lichaam om de tuin leiden lijkt me niet het beste voor een mens
Niet goed? De levensverwachting stijgt ieder jaar. Dat wordt uitgevlakt door die kleine percentages hoge bloeddruk? :')
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:08:16 #45
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115258380
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niet goed? De levensverwachting stijgt ieder jaar. Dat wordt uitgevlakt door die kleine percentages hoge bloeddruk? :')
De levensverwachting stijgt wel, maar dat komt enkel door betere zorg..
En met al die obesitas tegenwoordig denk ik niet dat het er beter op word, maar ik dwaal een beetje af geloof ik... het ging over aspartaam... ;)
pi_115258556
Ik drink altijd cola light

Ik kan er niet mee zitten, tegenwoordig krijg je overal kanker van
pi_115270629
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:11 schreef -supergirl- het volgende:
Ik drink altijd cola light

Ik kan er niet mee zitten, tegenwoordig krijg je overal kanker van
No1. Troll op FoK!
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
pi_115277534
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:27 schreef twiFight het volgende:

[..]

Als er nog nooit goed onderzoek naar is gedaan, hoe kun je dan weten dat het gif is? Onderbuikgevoel viert weer hoogtij hier :')
http://www.recepten-dieet.nl/wordpress/lightproducten

nooit onderzoek naar gedaan :?

Aspartaam wordt gebruikt in lightproducten.
Ondanks de beweringen van sommige firma’s en adviezen van vele gezondheidsdeskundigen
( diëtisten, voedingsdeskundigen, tandartsen en huisartsen) om dit zoetmiddel te gebruiken om af
te vallen of om suiker te vermijden zoals bijvoorbeeld in light producten, had dit middel nooit mogen
bestaan.

Al in 1973 hebben onafhankelijke Amerikaanse onderzoekers aangetoond dat Aspartaam het
zenuwstelsel aantast en dat het zeer kankerverwekkend is.

Toch werd het in de jaren 80 met behulp van grote investeringen op de markt gebracht.
Duizenden producten in honderden landen bevatten Aspartaam.
Velen zijn lightproducten waarvan je denkt dat je goed voor je lichaam zorgt door minder suiker te
gebruiken.

Behalve dat het miljarden heeft opgebracht, kan dit synthetische zoetmiddel dat op sommige
etiketten als smaakversterker wordt aangeduid, maar liefst 92 bijwerkingen veroorzaken.

Aspartaam of E951 bevat onder andere 3 stoffen die eenmaal ingeslikt, zich omzetten in methanol;
een zeer giftig gif. Vervolgens zet deze methanol zich om in formaldehyde, even giftig is als cyanide
en arsenicum, in mierenzuur en in diketopiperzine. Deze stoffen zijn allemaal verantwoordelijk voor
hersentumoren.

It's all about the money ... :7
pi_115277555
Bronnetje is op z'n plaats. Gaarne peer-reviewed wetenchappelijke artikelen citeren met een hoge impactfactor zoals de New England of de Lancet.

Dank!
I feel kinda Locrian today
pi_115277587
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 01:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Volslagen onzin.
Suiker is duizenden malen slechter voor de gezondheid (tandrot, overgewicht, enzovoorts). Sterker nog, als suiker heden ten dage zou worden voorgedragen om te worden toegelaten als voedingsmiddel, dan zou het keihard geweigerd worden.

Als bijna-50-jarige, supergezond, maat 36 en er prima uitziend vind ik het een van de beste uitvindingen aller tijden. ^O^

Helaas, mensen trappen continu in allerlei internet-onzin. Bangmakerij.
Dat iets ''wettelijk is toegestaan'' wil nog niet zeggen dat het gezond is :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')