http://en.wikipedia.org/wiki/Khazarsquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:08 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Onzin dat ze afstammen van de khazaren.
Niet helemaal onzin, er zijn onderzoekers die die hypothese geopperd hebben.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:08 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Onzin dat ze afstammen van de khazaren.
Lees dit ook:quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:14 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Er staat toch duidelijk dat het een theorie is?
Er is DNA onderzoek gedaan.
Dus?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:15 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Lees dit ook:
Toen Cyrillus de Chazaren aanbood hen tot het christendom te bekeren, gaven zij de voorkeur aan een vorm van jodendom, omdat er joden in dit nomadenvolk waren opgegaan met wie ze veel handel dreven. De dialoog tussen de koning van de Chazaren en een rabbijn is het onderwerp van de Kuzari, een boek van de middeleeuwse joodse dichter en filosoof Jehuda Halevi.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chazaren
Er zijn dus inderdaad Chazaren die zich tot het Jodendom bekeerd hebben.
Dat betekent dat hij niet geheel ongelijk heeft, er zijn wel degelijk Chazaren die zich tot het Jodendom bekeerd hebben.quote:
Waarom zou jij moslims haten? Weet je wat er in de Koran staat? Dat het christendom en het jodendom te respecteren godsdiensten zijn, daarom worden joden en christendom gewoon gedoogd in islamitische rijken in de middeleeuwen, in Europa werden ze veelal vervolgd.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:07 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze militant zijn? ze worden aangevallen door iedereen om zich heen.
Onzin, en als ik het omdraai heb ik genoeg redenen om moslims te haten, maar dat doe ik niet.
Er zijn ook door de tijd heen Arabieren bekeerd tot het Jodendom.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:18 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat betekent dat hij niet geheel ongelijk heeft, er zijn wel degelijk Chazaren die zich tot het Jodendom bekeerd hebben.
Als een deel van de Asjkenazische Joden de Khazaren omvat die door koning Bulan bekeerd zijn tot het jodendom in de 9de eeuw, betekent dat dat zij niet eens recht hebben op de grond in Israël, want zij zijn bekeerd en niet het Israëlische volk.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:20 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Er zijn ook door de tijd heen Arabieren bekeerd tot het Jodendom.
Die conclusie wou ik dus ook maken. De mizrahi joden echter wel.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:22 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Als een deel van de Asjkenazische Joden de Khazaren omvat die door koning Bulan bekeerd zijn tot het jodendom in de 9de eeuw, betekent dat dat zij niet eens recht hebben op de grond in Israël, want zij zijn bekeerd en niet het Israëlische volk.
http://en.wikipedia.org/w(...)and_Muslim_countriesquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:20 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Waarom zou jij moslims haten? Weet je wat er in de Koran staat? Dat het christendom en het jodendom te respecteren godsdiensten zijn, daarom worden joden en christendom gewoon gedoogd in islamitische rijken in de middeleeuwen, in Europa werden ze veelal vervolgd.
Ik zou je de vraag willen stellen: Stel voor dat Duitsers Israël zouden gaan bezetten. Zou jij dan geen enkele haat naar Duitsers tonen?
Men vergeet dat de groot mufti een fan was van Hitler.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:23 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)and_Muslim_countries
Omdat een klein deel van de khazaren tot het jodendom is bekeerd zijn alle asjkenazische joden geen joden meer en hebben geen echt om in isreal te blijven?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:22 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Als een deel van de Asjkenazische Joden de Khazaren omvat die door koning Bulan bekeerd zijn tot het jodendom in de 9de eeuw, betekent dat dat zij niet eens recht hebben op de grond in Israël, want zij zijn bekeerd en niet het Israëlische volk.
Nee natuurlijk niet, ees mij nou eens gewoon goed.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:25 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Omdat een klein deel van de khazaren tot het jodendom is bekeerd zijn alle asjkenazische joden geen joden meer en hebben geen echt om in isreal te blijven?
quote:Als een deel van de Asjkenazische Joden de Khazaren omvat die door koning Bulan bekeerd zijn tot het jodendom in de 9de eeuw, betekent dat dat zij niet eens recht hebben op de grond in Israël, want zij zijn bekeerd en niet het Israëlische volk.
Fijn dat je dit stukje ook gelezen hebt op die pagina:quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:24 schreef Krabs2.0 het volgende:
[..]
Men vergeet dat de groot mufti een fan was van Hitler.
http://en.wikipedia.org/wiki/Haj_Amin_al-Husseini
quote:Historical assessments: post-war
Robert Fisk, discussing the difficulties of describing al-Husseini's life and its motivations, summarized the problem in the following way:-
'(M)erely to discuss his life is to be caught up in the Arab-Israeli propaganda war. To make an impartial assessment of the man's career-or, for that matter, an unbiased history of the Arab-Israeli dispute- is like trying to ride two bicycles at the same time.'[203]
In the immediate postwar period, al-Husseini was almost invariably characterised as antisemitic. His first biographer, Moshe Pearlman, described him as virulently antisemitic,[204] as did, a decade and a half later, Joseph Schechtman.[205] More recent biographers like Mattar and Elpeleg, writing in the late 1980s and early 1990s, began to emphasize his nationalism.[206] While the Palestinian historian Mattar blames him as the main culprit of sowing the seeds of the Arab-Israeli conflict,[207] Israeli historian Elpeleg, who formerly governed both the West Bank and the Gaza Strip, compares him to Chaim Weizmann, David Ben-Gurion, and even to Theodor Herzl.[208]
Peter Novick has argued that the post-war historiographical depiction of al-Husseini reflected complex geopolitical interests that distorted the record.
'The claims of Palestinian complicity in the murder of the European Jews were to some extent a defensive strategy, a preemptive response to the Palestinian complaint that if Israel was recompensed for the Holocaust, it was unjust that Palestinian Muslims should pick up the bill for the crimes of European Christians. The assertion that Palestinians were complicit in the Holocaust was mostly based on the case of the Mufti of Jerusalem, a pre-World War II Palestinian nationalist leader who, to escape imprisonment by the British, sought refuge during the war in Germany. The Mufti was in many ways a disreputable character, but post-war claims that he played any significant part in the Holocaust have never been sustained. This did not prevent the editors of the four-volume Encyclopedia of the Holocaust from giving him a starring role. The article on the Mufti is more than twice as long as the articles on Goebbels and Göring, longer than the articles on Himmler and Heydrich combined, longer than the article on Eichmann--of all the biographical articles, it is exceeded in length, but only slightly, by the entry for Hitler.'[209][210]
Je geeft mij een link waarin je mijn stelling bevestigt, zoals je leest kwam dat antisemitisme vooral op na de plannen voor de verdeling van het gebied Palestina:quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:23 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
quote:Exodus from Arab countries (1947–1972) With the November 1947 declaration of United Nations Partition Plan for Palestine, severe anti-Jewish pogroms with massive casualties erupted across the Arab World. Arab pogroms against Jews in Yemen and Syria were particularly violent.[citation needed] The violence prompted a severe increase in Jewish exodus, with the Aleppo Jewish community deteriorating into decline and soon after the pogrom half the city's Jewish population had left.[22] In 1948, the violence had spread to Egypt, Morocco and Iraq as well, practically covering all Arab countries.[citation needed] At the same time, independent Arab countries began to encourage Jewish emigration to Israel.[23][24][25]
In Libya, Jews were deprived of citizenship, and in Iraq, their property was seized. Those Jews who were forced to emigrate were not allowed to take their property. From 1948 to 1949, the Israeli government secretly airlifted 50,000 Jews from Yemen and from 1950 to 1952, 130,000 Jews were airlifted from Iraq. From 1949 to 1951, 30,000 Jews fled Libya to Israel. In these cases over 90% of the Jewish population opted to leave, despite the necessity of leaving their property behind.[26]
In total it is estimated that 800,000 to 1,000,000 Jews were forced out or fled from their homes in Arab countries from 1948 until the early 1970s. Some place the emigration peak to a slightly earlier time window of 1944 to 1964, when some 700,000 Jews moved to Israel from Arab countries and were dispossessed of nearly their entire property.[27]
A body representing the Jewish refugees, the World Organization of Jews from Arab Countries (WOJAC) estimated in 2006, that Jewish property abandoned in Arab countries would be valued at more than $100 billion, later revising their estimate in 2007 to $300 billion. They also estimated Jewish-owned real-estate left behind in Arab lands at 100,000 square kilometers (four times the size of the state of Israel).[5][12][28][29] estimated by Sidney Zabludoff to be at minimum $700 million in period prices and $6 billion today.[12] The organization asserts that a major cause of the Jewish exodus was a deliberate policy decision taken by the Arab League.[30] In 2007, a Jewish advocacy group JJAC (Justice for Jews from Arab Countries) has too alleged that Arab League members formulated a coordinated policy to expel or force the departure of the Jewish population.[31][32][33]
Het nam toe ja, logisch. Maar het is er altijd geweest.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Je geeft mij een link waarin je mijn stelling bevestigt, zoals je leest kwam dat antisemitisme vooral op na de plannen voor de verdeling van het gebied Palestina:
[..]
Zoals je kunt lezen is de bewering dat de Arabieren niks wilden en dat de schuld bij hen ligt, of ontzettend onwetend of gewoon een leugen:quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:23 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Als er gelijkwaardigheid kon zijn, wilden de Arabieren best toegeven zoals je leest.quote:Arab leaders threatened the Jewish population of Palestine, speaking of "driving the Jews into the sea" and ridding Palestine "of the Zionist Plague".[38] On 20 May 1948, Azzam told reporters "We are fighting for an Arab Palestine. Whatever the outcome the Arabs will stick to their offer of equal citizenship for Jews in Arab Palestine and let them be as Jewish as they like. In areas where they predominate they will have complete autonomy."[39]
Er zijn helaas geen statistieken uit die tijd, maar er is wel een verschil te zien op basis van uiterlijk. Mizrahi joden hebben vaak een typisch Midden oosters uiterlijk. Terwijl de Ashkenazi veel lichter van huidskleur zijn. Als de mizrahi de originele joden zijn dan zijn de ashkenazi behoorlijk gemixt met khazar en europees Slavisch bloed.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:25 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Omdat een klein deel van de khazaren tot het jodendom is bekeerd zijn alle asjkenazische joden geen joden meer en hebben geen echt om in isreal te blijven?
Lees mij nou eens goed.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:33 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Het nam toe ja, logisch. Maar het is er altijd geweest.
En dus omdat Israel was ontstaan is het gerechtvaardigd om alle Joden van Arabische landen te verdrijven of erger?
Ga.aguyim, ik discussiëer graag met je, maar lees dan alsjeblieft ook goed wat ik zeg.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:02 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Als joden niet militant zouden zijn daar en de Palestijnen gewoon normaal zouden behandelen zouden Arabieren inderdaad een stuk minder weerstand tegen Joden hebben. Waar denk je dat dat antisemitisme vandaan komt? In moslimstaten werden joden in de middeleeuwen gerespecteerd, met het nationalisme en de staat Israël kwam daar verandering in, begrijpelijk, want als iemand je land zomaar inneemt, ben je daar boos op. In het geval van Joden, kan dat leiden tot jodenhaat. Ik zeg niet dat het goed is, antisemitisme vind ik heel slecht, maar ik kan wel begrijpen waarom ze antisemitisch zijn. Het lijkt mij beter als Joden en Palestijnen vredig konden samenleven, maar door het geweld van beiden, Joden die zich superieur voelen en Palestijnen die bomaanslagen plegen komt het daar niet van. Ook zolang Joden Palestijnen uitmoorden zoals in Dar Yassin in 1948 is gebeurd, zal er niet veel veranderen.
Waarom begrijp je het? Dat is toch best erg.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:36 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Lees mij nou eens goed.
[..]
Ga.aguyim, ik discussiëer graag met je, maar lees dan alsjeblieft ook goed wat ik zeg.
Slaap lekkerquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:42 schreef Ga.aguyim het volgende:
Ik reageer morgen uitgebreid verder op alles, welterusten
Kijk, ik zal een voorbeeld geven. Stel voor dat jij in een Joodse gemeenschap woont, en er zijn Marokkaantjes of wat dan ook voor kleine rotkinderen die elke week langskomen, en over de schutting van je gemeenschap roepen: Stelletje rotjoden. Als dat één keertje gebeurt is het gewoon ontzettend vervelend, en doet het je misschien op lange termijn niet veel pijn als dit Joden niet veel vaker gebeurt. Maar als ze dat elke week doen, en iemand in jouw gemeenschap of jij zou roepen: Ik hoop dat al die Marokkaantjes door een trein overreden worden. Dat is vreselijk om te zeggen, maar ik kan er wel begrip voor opbrengen, ook al is het zeer verkeerd, omdat jij en je gemeenschap dan zo erg geplaagd zijn door die kinderen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:41 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Waarom begrijp je het? Dat is toch best erg.
Welterusten.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:42 schreef Ga.aguyim het volgende:
Ik reageer morgen uitgebreid verder op alles, welterusten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |