abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115092448
Hallo Fokkers,

Ik zit met het volgende verhaal. Mijn werkgever heeft mij aan een coach gekoppeld omdat hij van mening is dat ik mezelf niet goed ken. Ik ken mezelf wel degelijk goed, maar zit er niet op te wachten om mijn ziel en zaligheid met mijn werkgever te bespreken omdat het hem niks aangaat en hij het tegen me kan gebruiken.

Daarbij komt dat die coach (die hij mij heeft geadviseerd), een goede vriend van hem is. Ze hebben ooit samengewerkt en die coach heeft mijn werkgever in het verleden ook gecoacht. Kortom ik vertrouw die coach niet.

Die coach beweert dat hij niks met mijn werkgever bespreekt, maar ik heb mijn twijfels. Ook omdat hij in de gesprekken die wij hebben, dingen noemt die ik hem NOOIT heb verteld. Hoe komt hij dan aan die informatie?

Wie-o-wie kan mij helpen, hoe kom ik van die man af. Ben ik verplicht om mij te laten coachen omdat mijn werkgever het wil. En kan ik ontslagen worden als ik niet meewerk?
pi_115092498
Wat voor werk doe je en hoe oud ben je ?
pi_115092706
Ik ben 45 jaar en werk als projectmanager.
pi_115092730
O god, dit klinkt als iets dat die lekkere gekkies op mijn werk zouden kunnen flikken :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_115092839
quote:
Ook omdat hij in de gesprekken die wij hebben, dingen noemt die ik hem NOOIT heb verteld
Kun je daar een voorbeeld van geven?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:43:37 #6
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_115092912
Hallo zeg, hier hoef je niet aan mee te werken. Een coach? Wat is dat voor nieuwerwets gedoe?
How can I make this topic about me?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:44:17 #7
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_115092935
Andere coach vragen omdat je met deze geen klik hebt.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:47:13 #8
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_115093036
Volgens mij kun jij niet ontslagen worden omdat je geen coach wil. Je functioneert toch goed, je doet je werk toch?
Wie is die werkgever die dat denkt te bepalen? Is die man gequalificeerd om zo'n 'diagnose' te stellen?
Zij er andere collega's die dit ook overkomt?
How can I make this topic about me?
pi_115093326
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:44 schreef Marrije het volgende:
Andere coach vragen omdat je met deze geen klik hebt.
Dit, of niet meer meewerken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_115093685
Sjesus wat een gezemel van je werkgever. :') Als er verder geen problemen zijn met je werk moeten ze uit je hoofd blijven. :{w
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 14:04:24 #11
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_115093704
de maat van je werkgever wil je geven.
en je werkgever wil je koppelen
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_115093716
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:03 schreef trovey het volgende:
Sjesus wat een gezemel van je werkgever. :') Als er verder geen problemen zijn met je werk moeten ze uit je hoofd blijven. :{w
Dat is nog maar de vraag, misschien functioneert ze voor geen meter....
pi_115093774
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:30 schreef lachebekje het volgende:
Die coach beweert dat hij niks met mijn werkgever bespreekt,
Yeah, sure :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_115093866
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:04 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag, misschien functioneert ze voor geen meter....
Zolang TS daarover niets zegt dient werkegever zich gewoon bij zijn eigen zaken te houden en zelf mocht het zo zijn dan kan gewoon het niet goed functioneren in een functioneringsgesprek besproken worden en dient de werkgever niet voor een werknemer te bepalen dat hij/zij gedwongen coaching nodig heeft.
Optimist tot in de kist
pi_115093948
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:08 schreef trovey het volgende:

[..]

Zolang TS daarover niets zegt dient werkegever zich gewoon bij zijn eigen zaken te houden en zelf mocht het zo zijn dan kan gewoon het niet goed functioneren in een functioneringsgesprek besproken worden en dient de werkgever niet voor een werknemer te bepalen dat hij/zij gedwongen coaching nodig heeft.
Een werkgever heeft die mogelijkheden zeker wél , ok je kan weigeren maar dan kan je vertrekken.
pi_115094084
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:10 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Een werkgever heeft die mogelijkheden zeker wél , ok je kan weigeren maar dan kan je vertrekken.
Denk het niet, je hoeft niet alles maar klakkeloos te moeten volgen wat een werkgever wil, zeker niet als het zoiets is als coaching met het argument dat je jezelf niet goed kent. :') Zweverig gedoe van werkgevers hoef je niet te pikken, zeker niet als die coach ook nog eens het vriendje van de baas is. Stuur de persoon naar de Arbo-arts toe maar begin niet zelf doktertje te spelen als werkgever.
Optimist tot in de kist
pi_115094196
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:13 schreef trovey het volgende:

[..]

Denk het niet, je hoeft niet alles maar klakkeloos te moeten volgen wat een werkgever wil, zeker niet als het zoiets is als coaching met het argument dat je jezelf niet goed kent. :') Zweverig gedoe van werkgevers hoef je niet te pikken, zeker niet als die coach ook nog eens het vriendje van de baas is. Stuur de persoon naar de Arbo-arts toe maar begin niet zelf doktertje te spelen als werkgever.
Je snapt er niet echt bijster veel van geloof ik, naar een ARBO arts als een persoon niet functioneert ?

Wat voor werk doe jij eigenlijk ?
pi_115094289
Het feit dat TS zegt dat: "omdat het hem niks aangaat en hij het tegen me kan gebruiken", geeft dus eigenlijk aan dat er zeker iets speelt en zoiets kan ook het functioneren beinvloeden.

Wat je tegen een coach zegt heb je dan weer wel zelf in de hand.
pi_115094511
En er zijn geen andere redenen? Je doet je werk goed? Men is tevreden? Genoeg facturabelen uren? Etc..
pi_115095635
Mijn werkgever vindt dat hij geen contact met mij krijgt, dat ik hem niet begrijp. Ik werk nu bijna een jaar voor hem en vindt hem eerlijk gezegd maar een vreemd figuur. Ik merkte b.v. na 3 maanden dat hij heel anders was dan ik in eerste instantie dacht. Hij praatte alles recht wat krom was, verdraaide steeds de waarheid en probeerde mij steeds van zijn gelijk te overtuigen.

Er waren in het begin wel signalen, maar ik was nieuw en wilde niet meteen mijn conclusies trekken. Collega's die op het punt stonden om weg te gaan, waarschuwde mij dat ik op moest passen (voor hem, maar ook voor de cultuur binnen de afdeling). Nu weet ik dus hoe hij werkelijk is. Hij wil controle hebben en mensen naar hun hand zetten. Ik ben niet iemand die heel veel over prive zaken verteld, want hou werk en prive zoveel mogelijk gescheiden. Ik vermoed dat hij door die coach mij beter wil kunnen doorgronden.
pi_115095868
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:24 schreef _Arthur het volgende:
En er zijn geen andere redenen? Je doet je werk goed? Men is tevreden? Genoeg facturabelen uren? Etc..
Dat was een enigzins antwoord op de eerste vraag. Hoe staat het met die andere 3 die ik stelde?
pi_115095972
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:19 schreef snabbi het volgende:
Het feit dat TS zegt dat: "omdat het hem niks aangaat en hij het tegen me kan gebruiken", geeft dus eigenlijk aan dat er zeker iets speelt en zoiets kan ook het functioneren beinvloeden.

Wat je tegen een coach zegt heb je dan weer wel zelf in de hand.
Ik moet van die coach allerlei vragen beantwoorden (op papier zetten) en lijstjes invullen die betrekking hebben op mijn loopbaan. Waarom heb ik voor bepaalde werkgevers gekozen, waarom een bepaalde functie enz.
pi_115095993
Dus je baas wil een mogelijk verstoorde werkrelatie tussen jou en hem rechtzetten middels tussenkomst van een derde? Hoezo zelf geen vuile handen willen. :')
pi_115096234
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:24 schreef _Arthur het volgende:
Doe ik mijn werk goed? Ik zal uitleggen hoe het zit. Ik ben zoals ik eerder aangaf al jaren projectmanager. Toen ik bij hem begon te werken werd ik ingezet als projectsecretaris. Ik vond dit heel erg vreemd en heb daar ook vragen over gesteld omdat ik heb gesolliciteerd op de functie van projectmanager. Toen begon dus de ellende....... Ik werd tijdens mijn functioneringsgesprek beoordeld als projectmanager, maar had dus als projectsecretaris gewerkt. Sterker nog. mijn werkgever zei doodleuk dat die functie niet bestond, alsof ik gek was.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 15:20:52 #25
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_115096442
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:56 schreef lachebekje het volgende:
Mijn werkgever vindt dat hij geen contact met mij krijgt, dat ik hem niet begrijp. Ik werk nu bijna een jaar voor hem en vindt hem eerlijk gezegd maar een vreemd figuur. Ik merkte b.v. na 3 maanden dat hij heel anders was dan ik in eerste instantie dacht. Hij praatte alles recht wat krom was, verdraaide steeds de waarheid en probeerde mij steeds van zijn gelijk te overtuigen.

Er waren in het begin wel signalen, maar ik was nieuw en wilde niet meteen mijn conclusies trekken. Collega's die op het punt stonden om weg te gaan, waarschuwde mij dat ik op moest passen (voor hem, maar ook voor de cultuur binnen de afdeling). Nu weet ik dus hoe hij werkelijk is. Hij wil controle hebben en mensen naar hun hand zetten. Ik ben niet iemand die heel veel over prive zaken verteld, want hou werk en prive zoveel mogelijk gescheiden. Ik vermoed dat hij door die coach mij beter wil kunnen doorgronden.
werk je toevallig voor de overheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')